Урок "Множення одночлена на многочлен"

Про матеріал
Конспект уроку з алгебри у 7 класі з теми "Множення одночлена на многочлен" з використанням роботи в групах, в сталих та динамічних парах. На уроці мають місце ігрові моменти.
Перегляд файлу

7 клас. АЛГЕБРА

Конспект уроку

Тема. Множення одночлена на многочлен

Мета: домогтися засвоєння учнями правила множення одночлена на многочлен, формувати вміння виконувати множення одночлена на многочлен, застосовувати вивчену дію до розв’язування рівнянь, спрощення виразів;

розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, навички роботи в групі, в парі.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь.

 

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, кольорова крейда.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

№ 431(1). Тест

  1.               Вираз, що підлягав спрощенню, є …

А) одночленом; Б) многочленом; В) сумою многочленів; Г) різницею многочленів.

2. Після розкриття дужок знаки обох многочленів …

Е) змінились на протилежні; І) залишилися без змін.

3. Скільки різних груп подібних доданків виявилось після розкриття дужок?

О) 1;   П) 2;   Р) 3.

4. Після зведення подібних доданків отримали многочлен …

Л) а2+5а+4; М) 5а2+3b;  H)  -а2+5a+3b; 

5. Який степінь отриманого многочлена?

Н) 1;  О) 2;  П) 3.

Результат тесту: слово «вірно»

 

№ 436(1)

Фронтальне опитування по системі запитань:

  1. Зачитайте вираз, що одержали після розкриття дужок (4х+9-3х+4-63)
  2. Зачитайте вираз, який отримали після зведення подібних доданків (х-50)
  3. Який числовий вираз отримали, коли надали змінній значення -100?

(-100-50)

4. Яке значення даного виразу? (-150)

 

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

І. Мозковий штурм:

  1. Що таке одночлен?
  2. Що таке многочлен?
  3. Як називають числовий множник одночлена, записаний на першому місці?
  4. Коли многочлен вважається многочленом стандартного вигляду?
  5. Які члени многочлена називаються подібними?
  6. Як звести подібні члени многочлена?
  7. Як визначити степінь одночлена?
  8. Що таке старший член многочлена?
  9. Що таке вільний член многочлена?
  10.  Що таке двочлен?
  11.  Що таке тричлен?
  12.  Як помножити два степені з однаковими основами?

 

ІІ. Гра «Йдемо по гриби»

Дві групи йдуть на «галявину» (парти позаду учнів, на яких серед листя дерев знаходяться картки з одночленами і многочленами). Одна група шукає одночлени (кожен учень бере собі один одночлен), друга група – шукає многочлени.

Після цього учні повертаються на свої місця, піднімають картки, вчитель перевіряє правильність. Якщо хтось обрав «отруйного гриба», тобто многочлен замість одночлена чи навпаки, то вчитель просить «грибного експерта» в групі, якого тут же призначає, допомогти учневі, який помилився, обрати правильну картку. Таким чином, маємо дві робочі групи: «Одночлени» і «Многочлени»

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Оголошення теми та мети уроку.

Слово вчителя. Сьогодні наша країна переживає важкі часи. Наш народ об’єднався у групи, команди, блоки, які всі разом працюють на досягнення нашої спільної, великої мети – Перемоги. Ми ж сьогодні на уроці теж об’єднались у групи, але змагатись ми не будемо, як ви, напевно того очікували, а будемо теж разом працювати на досягнення нашої маленької мети – дізнатися, як множити одночлен на многочлен і навчитися це робити. Отже, запишіть тему уроку: «Множення одночлена на многочлен».

  1. Повторення законів множення (переставний, сполучний і розподільний). Акцентування уваги на те, що розподільний закон, записаний формулою а(b+c)=ab+ac, можна трактувати, як множення одночлена на многочлен.
  2. Правило множення одночлена на многочлен.
  3. Приклади множення одночлена на многочлен.

 

V. Закріплення знань

І. Робота в парах, що формуються з членів двох груп («Одночлени» і «Многочлени») за вимогою вчителя: до дошки йде …

1. одночлен, який є числом, і многочлен, що містить змінну b.

(пара прикріплює на дошці свої гриби-картки і виконує множення одночлена на многочлен).     5(b+2)

2. одночлен з коефіцієнтом 2 і  двочлен з вільним членом (-3).     2а(4а-3)

3. одночлен другого степеня і многочлен з дробовим коефіцієнтом і дробовим вільним членом.          -3х2(1,2х-03)

4. одночлен 5-го степеня і многочлен з такими ж змінними, що й одночлен.

   2d3(1-2c d2)

  1. Одночлен з від’ємним коефіцієнтом і тричлен.   -3m2n(2mn2-3n2+m)

 

ІІ. Гра «Доміно» (робота в запланованих парах). На картках-костях записані завдання на множення одночлена на многочлен та розв’язки, учні  заздалегідь посаджені по парах у кожній групі так, що сильніший сидить із сильнішим, слабший – зі слабшим. Завдання можуть бути як диференційовані, так і однакові, але на зростання важкості.

 

VІ. Формування вмінь

Робота з підручником: №478(3, 7), №480(4) –колективна робота на дошці.

 

VII. Рефлексія

У кожного учня на парті по три смайлики: червоного кольору Грустное лицо , жовтого кольору Прямо і зеленого кольоруУлыбающееся квадратное лицо смайлика . Учні прикріплюють на дошці той смайлик, який відповідає їх емоціям, рівню засвоєння матеріалу.

Підсумок уроку, вербальне оцінювання

 

VIII. Завдання додому

Пар. 10, п. 1; впр. 477, 481(1)

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку