7 клас. АЛГЕБРА
Конспект уроку
Тема. Множення одночлена на многочлен
Мета: домогтися засвоєння учнями правила множення одночлена на многочлен, формувати вміння виконувати множення одночлена на многочлен, застосовувати вивчену дію до розв’язування рівнянь, спрощення виразів;
розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, навички роботи в групі, в парі.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, кольорова крейда.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
№ 431(1). Тест
А) одночленом; Б) многочленом; В) сумою многочленів; Г) різницею многочленів.
2. Після розкриття дужок знаки обох многочленів …
Е) змінились на протилежні; І) залишилися без змін.
3. Скільки різних груп подібних доданків виявилось після розкриття дужок?
О) 1; П) 2; Р) 3.
4. Після зведення подібних доданків отримали многочлен …
Л) а2+5а+4; М) 5а2+3b; H) -а2+5a+3b;
5. Який степінь отриманого многочлена?
Н) 1; О) 2; П) 3.
Результат тесту: слово «вірно»
№ 436(1)
Фронтальне опитування по системі запитань:
(-100-50)
4. Яке значення даного виразу? (-150)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
І. Мозковий штурм:
ІІ. Гра «Йдемо по гриби»
Дві групи йдуть на «галявину» (парти позаду учнів, на яких серед листя дерев знаходяться картки з одночленами і многочленами). Одна група шукає одночлени (кожен учень бере собі один одночлен), друга група – шукає многочлени.
Після цього учні повертаються на свої місця, піднімають картки, вчитель перевіряє правильність. Якщо хтось обрав «отруйного гриба», тобто многочлен замість одночлена чи навпаки, то вчитель просить «грибного експерта» в групі, якого тут же призначає, допомогти учневі, який помилився, обрати правильну картку. Таким чином, маємо дві робочі групи: «Одночлени» і «Многочлени»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Слово вчителя. Сьогодні наша країна переживає важкі часи. Наш народ об’єднався у групи, команди, блоки, які всі разом працюють на досягнення нашої спільної, великої мети – Перемоги. Ми ж сьогодні на уроці теж об’єднались у групи, але змагатись ми не будемо, як ви, напевно того очікували, а будемо теж разом працювати на досягнення нашої маленької мети – дізнатися, як множити одночлен на многочлен і навчитися це робити. Отже, запишіть тему уроку: «Множення одночлена на многочлен».
V. Закріплення знань
І. Робота в парах, що формуються з членів двох груп («Одночлени» і «Многочлени») за вимогою вчителя: до дошки йде …
1. одночлен, який є числом, і многочлен, що містить змінну b.
(пара прикріплює на дошці свої гриби-картки і виконує множення одночлена на многочлен). 5(b+2)
2. одночлен з коефіцієнтом 2 і двочлен з вільним членом (-3). 2а(4а-3)
3. одночлен другого степеня і многочлен з дробовим коефіцієнтом і дробовим вільним членом. -3х2(1,2х-03)
4. одночлен 5-го степеня і многочлен з такими ж змінними, що й одночлен.
7с2d3(1-2c d2)
ІІ. Гра «Доміно» (робота в запланованих парах). На картках-костях записані завдання на множення одночлена на многочлен та розв’язки, учні заздалегідь посаджені по парах у кожній групі так, що сильніший сидить із сильнішим, слабший – зі слабшим. Завдання можуть бути як диференційовані, так і однакові, але на зростання важкості.
VІ. Формування вмінь
Робота з підручником: №478(3, 7), №480(4) –колективна робота на дошці.
VII. Рефлексія
У кожного учня на парті по три смайлики: червоного кольору , жовтого кольору і зеленого кольору. Учні прикріплюють на дошці той смайлик, який відповідає їх емоціям, рівню засвоєння матеріалу.
Підсумок уроку, вербальне оцінювання
VIII. Завдання додому
Пар. 10, п. 1; впр. 477, 481(1)