урок"Множення раціональних чисел"

Про матеріал

урок проводиться з елементами гри, виконуються вправи на множення раціональних чисел : усні завдання і письмові завдання, також відбувається процес повторення знаходження невідомих компонентів дій множення , правила множення раціональних чисел, завдання різнорівневі, містять завдання логічного змісту

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

 

6 клас

 

Математика

 

МНОЖЕННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ.

 

 

 

 

                                                                  Вчитель Мазур Я.А.

 

 

 

 

 

 

МЕТА: Формування основ дій множення  раціональних чисел . Вчити застосовувати властивості множення  до обчислень  та розв‘язування рівнянь, знаходити невідомі компоненти дій. Сприяти розвитку логічного мислення, обчисювальних навиків учнів, математичної мови, формувати інтерес до знань.

 

 

               Предмет математики настільки серйозний, що корисно не втрачати нагоди зробити його трохи цікавішим.

 

                                                                               Блез Паскаль

 

                                       ХІД УРОКУ.

 

   Клас поділений на три групи.В кожній групі є учні з різними рівнями математичних здібностей і досягнень.Команда обирає капітана.

   Правила роботи в групах:

   Про завершення роботи капітан інформує вчителя піднятою рукою. Ця інформація визначає почерговість відповідей команд. Розв‘язання поставлених завдань повідомляють члени команди, яких призначає капітан. Команда має право на відповідь без обговорення завдання. За правильну, повну і вичерпну відповідь команди поповнюють “скарбничку знань” повідомленнями , які дає вчитель.Члени команди мають право на поправку, доповнення відповіді.

 

 1.ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ТА ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ УЧНІВ.

 а) Стан виконання домашніх робіт перевіряю збиранням зошитів,з‘ясовую незрозумілі моменти , які виникли під час розв‘язування домашнього завдання.

 б) організація класу (ознайомлення з правилами роботи в групах,вибір капітана, заповнення карток групи).

 

                               І чудова й солов‘їна

                               Математики країни.

                               Праця тут іде завзята,

                               Вмій лиш спритно рахувати.

                               Вмій ділити , віднімати,

                               Множить швидко й додавати.

                               Вмій кмітливо все збагнути,

                               Першим в відповіді бути.

                               Щоб скарбничка була повна,

                               Ледарство залиште вдома.

                               І урок наш незвичайний

                              Дружно всі розпочинаймо!

 

 

2.Мотивація навчання і актуалізація опорних знань учнів.

      Тема є сьогодні непроста , зветься вона

 

 

                                      МНОЖЕННЯ.

 

 І.  Для того, щоб вирішувати всі поставлені перед вами завдання потрібно добре володіти означеннями. Подивимось,хто найкраще знає правила? Гра:” продовж речення  

 

 

    Питання до першої команди:

 

  1.Сумою двох чисел з різними знаками є …

  2.Добуток двох чисел з однаковими знаками є …

  3.Якщо один з множників дорівнює 0, то …

 

 Питання до другої команди:

 

 

  1.Добуток двох чисел з різними знаками є …

  2.Сумою двох чисел з однаковими знаками є

  3.Добуток будь-якого числа і одиниці  дорівнює …

 

 Питання до третьої  команди:

 

  1.Сума протилежних чисел дорівнює …

  2.Добуток дорівнює 0 тоді, коли …

  3.Множення  це …

 

 ІІ.             ВИКОНАТИ МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ:           

 

                                    2 рівень

 

  (-2)*(-3) =                 (-1)*2 =       

  (-6)*(-10) =               (-1)*(-1) =   

 

3 рівень

                                            

 

 ІІ команда

 

(-5)*(-8) =                    (-1)*3 =      

(-10)*10 =                     7*(-3) =     

 

   3 рівень

                                            

 

=                   =

 

 ІІІ команда

(-3)*(-2) =                   (-1)*(-3) =       

(-15)**10 =                  8*(-5) =          

 

  3 рівень

 

 (-3,5)*                        

                         

 

3. Формування навичок і вмінь застосовувати вивчений матеріал.

 

 ІІІ.                        Постав  знак   <   або   >.                       

 

   -15*9     0;

   -4,5*(-45)    -20.

 

 

   7,1*(-8)     7,3;

   7,3*(-8)      8.

 

   -8*     0;

   -    .

 

 ІV.Запиши числа так, щоб рівність була правильною.    

 

  -(  )*(  ) = -30;          

  (-  )*(-  )=1.

 

      Запиши числа так, щоб рівність була правильною.    

 

 

  (-  )*(-  ) =48;

  (-  )*(   ) =-1;

 

      Запиши числа так, щоб рівність була правильною.    

 

 

    (-  )*   =0;

 - (-  )*(-  )= -1.

 

 

V. ВИКОНАЙ ДІЇ (усно):                      

 

а) (-12 + 5) * (3 - ( -7 )) =

б) (24 - (- 18 ) + ( - 47 )) * ( -13 ) =

в) 8 * (-0,125) * (-1,7) * (-1) =

д)-320*25*(-3) =

 

 

 

 

                      Загадкове, нам знайоме,

                     В ньому є щось невідоме,

                     Його треба розв‘язати,

                    Тобто корінь відшукати,

                    Кожен легко без вагання,

                    Відповість, що це 

 

  VI. РОЗВ‘ЯЗАТИ РІВНЯННЯ:                   

 

  а) х:(-4)=17;              

  б)              

 

        РОЗВ‘ЯЗАТИ РІВНЯННЯ:                   

 

  а) х: (-4) = -32 ;

  б) .

 

 

         РОЗВ‘ЯЗАТИ РІВНЯННЯ:                   

 

  а) х:(-4) =-42;

  б) :.

 

 

  VII. ДОВЕСТИ, ЩО ДОБУТОК УСІХ ЦІЛИХ ВІДМІННИХ ВІД НУЛЯ РОЗВ‘ЯЗКІВ НЕРІВНОСТІ       

 

 

    < 204 є від‘ємним числом.                     

 

 

 

 ДОВЕСТИ, ЩО ДОБУТОК УСІХ ЦІЛИХ ВІДМІННИХ ВІД

НУЛЯ РОЗВ‘ЯЗКІВ НЕРІВНОСТІ       

 

 

    < 101 є додатним числом.                      

 

 

 ДОВЕСТИ, ЩО ДОБУТОК УСІХ ЦІЛИХ ВІДМІННИХ ВІД

НУЛЯ РОЗВ‘ЯЗКІВ НЕРІВНОСТІ       

 

    < 99 є додатним числом.                        

 

 

 

  4. Підсумок уроку проводять учні , підраховують кількість повідомлень покладених в скарбничку.

 

  5. Домашнє завдання. № 807 (д), 806(д) І гр., 804, 810 , ІІгр.

doc
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
1785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку