Тема уроку: Множення раціональних чисел
Мета уроку:
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Організаційний етап уроку
- Доброго дня, дорогі учні! Усім зичу гарного настрою, творчої праці, дружнього спілкування. Зберімося з думками, будемо уважними, активними. Сподіваюся, що сьогодні на уроці на нас чекають і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати власну обдарованість і компетентність. Нехай девізом нашого уроку стануть рядки ось такого вірша:
Проникаючи в зоряні далі
В таємниці земної кори,
Математика всіх закликає:
Ти міркуй, фантазуй і твори!
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Прошу відкрити свої зошити і швиденько перевіримо домашнє завдання. У номері 1270 треба було розв’язати рівняння. У всіх цих рівняннях невідоме ділене.
Ще потрібно було розв’язати № 1273 та №1279.
Відповіді до домашніх завдань заздалегідь записані на дошці. – Чи такі ж результати отримали ви?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Продовжити наш урок я хочу ось такою притчею-казкою «Пряник».
Рано-вранці, до сходу сонця, взяла людина Пряник і пішла в поле, де росла пшениця, жито. Зірвала Колосок, витягла з нього зернинку, покуштувала, посміхнулася. Поклала Колосок до кишені.
Зустрівся Колосок з Пряником.
Посміхнувся Колосок, повернув вусами й говорить:
Здивувався Пряник, з повагою подивився на Колоска, поступився місцем.
Цю казку написав своєму синові-школяреві відомий педагог В.О. Сухомлинський. У житті людини головне – праця.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку
Головне у вивченні математики – навитися вільно розв’язувати будь-які рівняння та задачі та обчислювати вирази. А ми із вами вдосконалимо вміння множити раціональні числа та розв’язувати вправи, що передбачають множення раціональних чисел. Тому темою нашого уроку є «Множення раціональних чисел». Запишемо сьогоднішнє число та тему.
V. Актуалізація опорних знань
Антична мудрість стверджує: «Знання – це сила». На мою думку, знання – це одна із сходинок до успіху. Тому зараз проведемо гру «Брейн-ринг», під час якої і дізнаємося чи міцні ваші знання.
Правила гри:
Члени команд почергово відповідають на питання брейн-рингу. Правильна відповідь – 1 бал. Якщо команда дає неправильну відповідь, то право виправити помилку має друга команда. Діє правило піднятої руки. Відповідь чітка, повним реченням.
Команди наші називатимуться « Плюс » та « Мінус ».
Запитання команді «Плюс»
Запитання команді «Мінус»
VІ. Відпрацювання вмінь
Досягти успіху можна тоді, коли є мета, а силу розумові надають вправи.
Усна гра «Сонечко» . Кожен приклад – 1 бал.
Завдання команді «Плюс»
Завдання команді «Мінус»
2. Гра «Ромашка».
VІІ. Застосування знань, умінь, навичок
Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх. (Генрі Форд, американський підприємець)
Тому зараз ми працюємо над удосконаленням умінь використовувати набуті знання до розв’язування вправ.
1. Розв’яжіть рівняння, записані на дошці.
а) - 2 * (х - 4) = 0 – команді «Плюс» (1 бал)
б) 12 * (7,8 + х) = 0 команді «Мінус» (1 бал)
2. Обчисліть вирази, використовуючи розподільну властивість множення:
а) - 24 * ( - ) = (3 бали «Плюс»)
б) 153 * ( - + ) – 18 * ( - ) = (3 бали «Мінус»)
VІІІ. Фізкультхвилинка
Із-за парт ми миттю встали,
Гарно спинки підрівняли.
Вгору тягнемось усі,
Мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.
Каблучками цок та цок
І продовжимо урок.
ІХ. Закріплення вивченого
Китайська мудрість говорить: «Покажи мені – і я запам’ятаю. Дай мені діяти самому – і я навчуся». Щоб кожен міг досягти успіху, необхідно самостійно виконати завдання. Робота в групах.
Початковий і середній рівень. Вправа «Сходинки». Кожен приклад – 1 бал.
155 * 13
- 99 * 101 -101 * 88
- 22 * ( - 8 ) - 22 * ( - 6 )
34 * ( - 11 ) - 43 * 11
-32 * ( - 4 ) - 21 * (- 7)
-18 * 3 - 27 * 2
І учень ІІ учень
Достатній рівень (2 бали)
Обчисліть зручним способом:
І група
(- 1 * 1 + ) * ( - ) =
ІІ група
(- 3 * - ) * ( 3 ) =
Високий рівень (3 бали)
Розв’яжіть рівняння:
І група: 3 * = 6;
ІІ група: 4 * = 16.
Виконавши різнорівневі завдання в групах за відповідями в таблиці ви зможете себе перевірити. А також за нижче поданими ключем прочитаєте вислів великого Кобзаря – Тараса Шевченка.
- Який це вислів?
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
-54 |
128 |
-374 |
176 |
-9999 |
-8888 |
132 |
-473 |
147 |
2 |
-6 |
1 |
- 3 |
- 2 |
6 |
2015 |
а |
р |
д |
с |
е |
я |
т |
ч |
б |
і |
у |
м |
и |
о |
й |
ї |
11 |
8 |
10 |
7 |
5 |
4 |
6 |
, |
9 |
2 |
1 |
7 |
13 |
|
12 |
14 |
16 |
, |
3 |
11 |
12 |
1 |
15 |
7 |
5 |
, |
||||||||
8 |
13 |
7 |
1 |
15 |
7 |
5 |
… |
||||||||
Повідомлення учнів
Учень1.
Тарас Григорович Шевченко – все життя вчився. Нещасливо склалася його доля. У дитинстві його освіта обмежувалася «лекціями» п’яного дяка і тільки юнаком, після того, як викупили його з кріпацтва, Шевченко зміг навчатися в Академії мистецтв.
Учень 2.
Потім тюрма й солдатчина в закаспійських пустелях. Однак навіть за таких умов поет повсякчас учився, багато читав не тільки художніх творів, але й книжок з історії, філософії. Щоденник Шевченка, який він вів на засланні, містить сотні згадок про вітчизняних і зарубіжних письменників, композиторів, художників, акторів. Слова «Учітеся, брати мої, думайте, читайте»… взято із поеми «І метвим, і живим»…
Х. Домашнє завдання: § 28, №1281, 1285, 1287.
ХІ. Підсумок уроку
Саме час повернутися до початку уроку – до мети, яку ми перед собою ставили. Поміркуйте:
Слово учителя:
Дорогі друзі! Ви були наполегливі та допитливі і знайшли мій замок. У нагороду я відкрию вам секрет.
Математика – цариця всіх наук. Її кохання – істина, її убрання – простота і ясність. Палац цієї цариці оточений тернистими заростями. Щоб дістатися його, кожному доводиться пробиратися крізь хащі. Краса палацу відкриється лиш розуму, що любить істину, загартованому в боротьбі з труднощами. Той, хто знайде цей палац, отримає величезну радість. Бажаю вам нових відкриттів і подвигів.