Тема: Ділення десяткових дробів на натуральне число.
Мета:
Навчальна:Закріплення знань учнів, формування навичок ділення на натуральне число, зокрема на 10, 100, 1000 тощо; розвиток логічного мислення учнів.
виховна: розширювати загальну ерудицію учнів, інтелектуальну, вольову розумову діяльність
розвиваюча: виховувати допитливість, уважність, інтерес до пізнання, активність, відповідальність, культуру математичної мови та записів.
1
План- конспект уроку математики
Тема: Ділення десяткових дробів на натуральне число.
Мета:
Навчальна:Закріплення знань учнів, формування навичок ділення на натуральне число, зокрема на 10, 100, 1000 тощо; розвиток логічного мислення учнів.
виховна: розширювати загальну ерудицію учнів, інтелектуальну, вольову розумову діяльність
розвиваюча: виховувати допитливість, уважність, інтерес до пізнання, активність, відповідальність, культуру математичної мови та записів.
Структура уроку
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
Учні обмінюються зошитами і по черзі зачитують відповіді вправ домашнього завдання.
II. Закріплення матеріалу
Бліцопитування
Це бліцопитування проводиться за матеріалами домашнього завдання.
Спосіб опитування
Питання для бліцопитування
І варіант
Прізвище __________________________ Ім'я __________ Клас ______
Е 2,53 : 23 = ____________________ І 9,6 : 16 = __________________
П 15,26 : 218 = __________________ А 0,9 : 18 = __________________
Т 3 : 1000 = _____________________ Ц 1,56 : 13 = _________________
Я 12 : 15 = _____________________ Р 0,04 : 4 = _________________
Частка |
|
|
|
|
|
|
|
|
Буква |
|
|
|
|
|
|
|
|
Слово: ___________________
а) 18,75 : 15 = __________________ в) 72,381 : 23 = ________________
б) 93,87 : 63 = __________________ г) 82,068 : 12 = ________________
II варіант
Прізвище ________________________ Ім'я _____________ Клас _______
Р 25,3 : 23 = ____________________ П 0,96 : 16 = _________________
Ц 1,526 : 218 = __________________ І 0,09 : 18 = _________________
Я 0,3 : 100 = ____________________ Т 15,6 : 13 = _________________
А 1,2 : 15 = _____________________ Е 0,04 : 4 = __________________
Частка |
|
|
|
|
|
|
|
|
Буква |
|
|
|
|
|
|
|
|
Слово: _____________________
а) 34,56 : 18 = __________________ в) 166,26 : 51 = __________________
б) 59,73 : 33 = ___________________ г) 16,45 : 47 = ________________
Розв'язування усних вправ
Учитель зачитує питання; учні надають відповіді .
а) 1,5 : 3; б) 0,12 : 4; в) 1,8 : 36; г) 7,2 : 24;
д) 28,9 : 17; є) 6,25 : 25; є) 32,4 : 18; ж) 20,25 : 45.
а) 5х = 100,5; б) 12х = 4,8; в) 10х = 66.
а) 20; б) 199; в) 6; г) 3; д) 80,28.
а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; є) .
Учитель підводить підсумок, звертаючи увагу на те, що завдання № 1 (д, є, є, ж) легко виконати, якщо знаєш квадрати чисел. Далі учитель пропонує учням записати у зошитах відповідність звичайних і десяткових дробів, виходячи із завдання № 4, оскільки знання цих відповідностей є необхідним для учнів.
Учитель наводить учнів на думку, що для знаходження 0,5 від числа можна поділити його на 2. Можна продовжити ці роздуми: помножити на 5 — це те ж саме, що поділити на 2 і помножити отриманий результат на 10 (або помножити на 10, а потім поділити на 2).
Учитель наводить приклади: 1) 6,4 · 5; 2) 0,3 · 5; 3) 10,6 · 5.
Виведення правила ділення десяткового дробу на 10, 100, 1000... і розв'язування відповідних вправ
Спочатку учитель пропонує учням виконати ділення будь-яких трьох десяткових дробів на 10, 100 і 1000 у стовпчик, а потім дає учням змогу самостійно вивести відповідне правило. Навіть якщо комусь з учнів це вдалося, учитель пропонує прочитати це правило у підручнику.
Далі учитель фронтально опитує учнів з місць. Учні усно розв'язують вправи, користуючись тільки-но виведеним правилом.
[1]: № 981.
[2]: №982.
Розв'язування рівнянь
Для письмового розв'язування рівнянь до дошки один за одним викликаються кілька учнів. Решта працюють у зошитах. Учні, які працюють біля дошки, послідовно коментують свої дії.
[3]:№ 1005 (1,2 варіанти).
ІІІ. Підсумок уроку
Учитель пропонує учням сформулювати правило ділення на 10, 100, 1000 тощо, як воно їм запам'яталося, а потім ставить такі питання, відповіді на які учні дають на планшетах.
Фронтальне опитування
а) 587,9 : х = 5,879; б) 587,9 : х = 0,5879;
в) 587,9 : х = 58,79; г) 587,9 : х = 0,005879.
а) 3658,1 : 100; б)10,5 : 10; в) 306,02 : 100;
г) 243 : 10; д) 745 : 100.
Проаналізувавши і порівнявши результати, зробіть висновок про можливість заміни дій.
Далі учитель пропонує послідовно два такі завдання.
а) 64,85 : 10 = 64,85 · * б) 312,48 : 100 = 312,48 · *
а) 36,5 : 10 = 36,5 · * б) 843,1 : 100 = 843,1 · *
IV. Домашнє завдання
[1]: № 983.
[2]: № 985.
[3]: № 987 (3, 4 варіанти).