Урок "Ділення десяткових дробів на натуральне число"

Про матеріал

Тема: Ділення десяткових дробів на натуральне число.

Мета:

Навчальна:Закріплення знань учнів, формування навичок ділення на натуральне число, зокрема на 10, 100, 1000 тощо; розвиток логічного мислення учнів.

виховна: розширювати загальну ерудицію учнів, інтелектуальну, вольову розумову діяльність

розвиваюча: виховувати допитливість, уважність, інтерес до пізнання, активність, відповідальність, культуру математичної мови та записів.

Перегляд файлу

1

 

План- конспект уроку математики

Тема: Ділення десяткових дробів на натуральне число.

Мета:

Навчальна:Закріплення знань учнів, формування навичок ділення на натуральне число, зокрема на 10, 100, 1000 тощо; розвиток логічного мислення учнів.

виховна: розширювати загальну ерудицію учнів, інтелектуальну, вольову розумову діяльність

розвиваюча: виховувати допитливість, уважність, інтерес до пізнання, активність, відповідальність, культуру математичної мови та записів.

 

Структура уроку

  1.          Перевірка домашнього завдання
  2.       Закріплення матеріалу
  3.    Підсумок уроку
  4.    Домашнє завдання

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Учні обмінюються зошитами і по черзі зачитують відповіді вправ домашнього завдання.

 

II. Закріплення матеріалу

Бліцопитування

Це бліцопитування проводиться за матеріалами домашнього завдання.

Спосіб опитування

  1. Для проведення бліцопитування учитель має підготувати два варіанти аркушів з питаннями і пропусками для внесення відповідей в кількості, яка дорівнює числу учнів у класі (наведені нижче).
  2. Учитель наголошує, що всі розрахунки учні мають робити на окремому аркуші або на звороті аркушів з питаннями.
  3. На виконання всіх завдань відводиться 15 хвилин, після чого учитель збирає аркуші для перевірки.

 

Питання для бліцопитування

І варіант

Прізвище __________________________ Ім'я __________ Клас ______

  1. Виконайте ділення і результати розташуйте в таблиці у порядку зростання. Впишіть відповідні до результатів букви — і отримаєте назву геометричної фігури — чотирикутника.

Е 2,53 : 23 = ____________________ І 9,6 : 16 = __________________

П 15,26 : 218 = __________________ А 0,9 : 18 = __________________

Т 3 : 1000 = _____________________ Ц 1,56 : 13 = _________________

Я 12 : 15 = _____________________  Р  0,04 : 4 = _________________

 

Частка

 

 

 

 

 

 

 

 

Буква

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слово: ___________________

  1. Заповніть порожні клітинки схеми, зображеної на рисунку.

  1. Обчисліть і округліть результат до десятих.

а) 18,75 : 15 = __________________    в) 72,381 : 23 = ________________

б) 93,87 : 63 = __________________   г) 82,068 : 12 = ________________

 

II варіант

Прізвище ________________________ Ім'я _____________ Клас _______

  1. Виконайте ділення і результати розташуйте в таблиці в поряд­ку спадання. Впишіть відповідні до результатів букви — і отри­маєте назву геометричної фігури.

Р 25,3 : 23 = ____________________ П 0,96 : 16 = _________________

Ц 1,526 : 218 = __________________ І  0,09 : 18 = _________________

Я 0,3 : 100 = ____________________ Т 15,6 : 13 = _________________

А 1,2 : 15 = _____________________      Е 0,04 : 4 = __________________

 

Частка

 

 

 

 

 

 

 

 

Буква

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слово: _____________________

  1. Заповніть порожні клітинки схеми, зображеної на рисунку.

  1. Обчисліть і округліть результат до десятих.

а) 34,56 : 18 = __________________    в) 166,26 : 51 = __________________

б) 59,73 : 33 = ___________________ г) 16,45 : 47 = ________________

 

Розв'язування усних вправ

Учитель зачитує питання; учні надають відповіді .

  1. Виконайте ділення:

а) 1,5 : 3;  б) 0,12 : 4;   в) 1,8 : 36;  г) 7,2 : 24;   

д) 28,9 : 17;  є) 6,25 : 25;  є) 32,4 : 18;  ж) 20,25 : 45.

  1. Розв'яжіть рівняння:

а) 5х = 100,5; б) 12х = 4,8; в) 10х = 66.

  1. Знайдіть 0,5 від числа.

а) 20;  б) 199; в) 6;   г) 3;  д) 80,28.

  1. Подайте звичайні дроби у вигляді десяткових.

а) ;  б) ;   в) ;   г) ;  д) ;   є) .

Учитель підводить підсумок, звертаючи увагу на те, що завдання № 1 (д, є, є, ж) легко виконати, якщо знаєш квадрати чисел. Далі учитель пропонує учням записати у зошитах відповідність звичайних і десяткових дробів, виходячи із завдання № 4, оскільки знання цих відповідностей є необхідним для учнів.

Учитель наводить учнів на думку, що для знаходження 0,5 від числа можна поділити його на 2. Можна продовжити ці роздуми: помножити на 5 — це те ж саме, що поділити на 2 і помножити отриманий результат на 10 (або помножити на 10, а потім поділити на 2).

Учитель наводить приклади: 1) 6,4 · 5; 2) 0,3 · 5; 3) 10,6 · 5.

Виведення правила ділення десяткового дробу на 10, 100, 1000... і розв'язування відповідних вправ

Спочатку учитель пропонує учням виконати ділення будь-яких трьох десяткових дробів на 10, 100 і 1000 у стовпчик, а потім дає учням змогу самостійно вивести відповідне правило. Навіть якщо комусь з учнів це вдалося, учитель пропонує прочитати це правило у підручнику.

Далі учитель фронтально опитує учнів з місць. Учні усно розв'язують вправи, користуючись тільки-но виведеним правилом.

[1]: № 981.

[2]: №982.

Розв'язування рівнянь

Для письмового розв'язування рівнянь до дошки один за одним викликаються кілька учнів. Решта працюють у зошитах. Учні, які працюють біля дошки, послідовно коментують свої дії.

[3]:№ 1005 (1,2 варіанти).

 

ІІІ. Підсумок уроку

Учитель пропонує учням сформулювати правило ділення на 10, 100, 1000 тощо, як воно їм запам'яталося, а потім ставить такі питання, відповіді на які учні дають на планшетах.

Фронтальне опитування

  1. Знайдіть х:

а) 587,9 : х = 5,879;   б) 587,9 : х = 0,5879;

в) 587,9 : х = 58,79;    г) 587,9 : х = 0,005879.

  1. Виконайте дії:

а) 3658,1 : 100;  б)10,5 : 10;  в) 306,02 : 100;  

г) 243 : 10;    д) 745 : 100.

  1. Знайдіть: а) 0,1 від 15; б)15 : 10;  в) 0,01 від 210; г) 210:100.

Проаналізувавши і порівнявши результати, зробіть висновок про можливість заміни дій.

Далі учитель пропонує послідовно два такі завдання.

  1. Замініть «зірочку» (*) таким числом, щоб рівняння стало пра­вильним. (Це завдання розв'язується колективно, з комента­рем.)

а) 64,85 : 10 = 64,85 · *  б) 312,48 : 100 = 312,48 · *

  1. Замініть «зірочку» (*) числом і обчисліть. (Це завдання учні розв'язують самостійно, даючи відповіді на планшетах.)

а) 36,5 : 10 = 36,5 · *  б) 843,1 : 100 = 843,1 · *

IV. Домашнє завдання

[1]: № 983.

[2]: № 985.

[3]: № 987 (3, 4 варіанти).

 

doc
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
2796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку