Урок ''Множення. Запис множення.''

Про матеріал
Конспект уроку з математики для учнів другого класу за підручником Антоніни Заїки.
Перегляд файлу

Тема. Множення. Запис множення.

Мета: дати поняття про множення як суму однакових доданків; закріпити обчислювальні прийоми додавання і віднімання, вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати акуратність, дисциплінованість.

                                                                              Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Ось дзвінок сигнал подав –                                                                                                                                                               До роботи час настав.                                                                                                                                                                      Ось і ми часу не гаймо,                                                                                                                                                                   А урок свій починаймо.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ                                                                                                                                            1.Усна лічба                                                                                                                                                                                       2. Хвилинка каліграфії                                                                                                                                                                                                   3.Математичний диктант                                                                                                                                                                       - Від 45 відніміть суму чисел 9 і 3.                                                                                                                                                              - Число 56 збільшіть на різницю чисел 19 і 4.                                                                                                                           - Суму чисел36 і 28 зменшити на 5.                                                                                                                                                 - Скільки треба відняти від 47, щоб вийшло 35?                                                                                                                                     - До якого числа додали32 та отримали 36?                                                                                                                             - Зменшіть 92 на 82.                                                                                                                                                                                              III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ  УРОКУ                                                                                                                                                — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про дію множення.                                                                                                                    IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ                                                                                                                                                       1. Робота за підручником  А. Заїка (с.92)                                                                                                                                  Завдання 1. Колективне опрацювання матеріалу                                                                                                                         — Прочитай суми і поясни,чим вони схожі. Обчисли.                                                                                                                     2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 +2 =                                     20 + 20 + 20 =

5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5=                                                         50 + 50 =

— Які доданки в кожній сумі? (Однакові)                                                                                                                          -Скільки доданків  у першій сумі? (10)                                                                                                                                            -Скільки доданків  у другій сумі? (7)                                                                                                                                                 — Якщо всі доданки в сумі однакові, то додавання можна замінити іншою дією — множенням. Додавання однакових доданків називають множенням.                                                                                             Суму однакових доданків 2 + 2 + 2 + 2 + 2+ 2 + 2 + 2 + 2 + 2  записують так: 2 · 10 = 20,                                                          Крапка (·) — знак множення. Перше число в цьому записі (2) показує, яке число брали доданком, а друге число (10) показує, скільки однакових доданків було в сумі.                                                                                                 Записи на множення читають так: «Два помножити на десять, дорівнює двадцять», або: «По два взяти десять разів, дорівнює двадцять».                                                                                                                                       (Аналогічно проводиться пояснення   наступних прикладів)                                                                                                    Після аналізу прикладів, діти читають і заучують правило на с.92                                                                                                                          Висновок:                                                                                                                                                                                                                              — У яких випадках можна замінювати приклад на додавання прикладом на множення?                                         — Що показує в прикладі на множення кожне число? (Перше число — число, яке беремо доданком, друге число — число, яке показує, скільки однакових доданків.)

2.Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки - раз,                                                                                                                                                                          І навшпиньки став весь клас.                                                                                                                                                         Два – присіли, руки вниз.                                                                                                                                                              На сусіда не дивись.                                                                                                                                                                       Будем дружно ми вставати,                                                                                                                                                             Щоб ногам роботу дати.                                                                                                                                                              Хто старався присідати –                                                                                                                                                                   Може вже відпочивати.

Завдання 4                                                                                                                                                                                Прочитай. Поясни,що означають ці записи.

2    10                 4     5                     5    4                  10    8

Учні пояснюють, як замінити множення додаванням, працюючи у зошитах.                                                                        — Поясніть, що означає перше число в цьому записі? (Яке число береться доданком.) Що означає друге число? (Скільки разів береться доданком перше число.) Щоб обчислити результат, замінимо цей приклад на множення прикладом на додавання.                                                                                                                4 · 5                                                                                                                                                                                                          — Що означає число 4? (4 береться доданком.) Що означає число 5? (5 разів береться доданком число 4.) Який приклад на додавання можна записати? (4 + 4 + 4 + 4 + 4)

Завдання 5                                                                                                                                                                          Ознайомившись з умовою задачі, учні виконують схематичний малюнок  та самостійно розв’язують задачу діями додавання й множення.

Діти аналізують умову задачі.

      Скільки велосипедів?(5)

— По скільки коліс у  кожному  велосипеді? (По 3.)

— Скільки всього коліс? (15)

— Як ви порахували? Як дізналися, скільки всього? (3 + 3 + 3 + 3 + 3 = 15)

— Яку дію використовували? (Додавання)

— Що ви можете сказати про доданки? Які доданки в цій сумі? (Однакові)

— Як можна записати коротше? (3 · 5 = 15) Прочитайте запис.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ                                                                                                                              1.- Замініть,де це можливо, дію додавання множенням,а дію множення додаванням.                                                                                                                                                                     9 + 9                              4 + 4 + 4 + 4                                  2    5                  4    7                 

6 + 6 + 6                        3 + 3 + 3 + 3 + 5                            8     3                9     2                                                            2. Робота над задачею

Дві білки знайшли по 2 горішки. Скільки всього горішків вони знайшли? Розв’язання запишіть діями додавання і множення.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на уроці?

— Чого навчилися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 92, завдання 6; 7.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 червня 2020
Переглядів
2161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку