Урок "Мої права і обов'язки"

Про матеріал

Метою цього уроку є: розширити знання дітей про їхні особисті права, підвести учнів до розуміння того, що необхідно не лише знати свої права, але й сумлінно виконувати свої обов'язки;прагнути розуміння необхідності виконувати правила поведінки в школі;виховувати повагу до вчителів, однолітків та людей , що є старшими за віком.Сприяти розвитку мислення, уяви, памяті і самостійності.

Перегляд файлу

Тема:« Мої права і обовязки 

Мета:  розширити знання дітей про їхні особисті права, підвести учнів до розуміння того, що необхідно не лише знати свої  права, але й сумлінно виконувати свої  обов’язки;прагнути розуміння необхідності виконувати правила поведінки в школі;виховувати повагу до вчителів, однолітків та людей , що є старшими за віком.Сприяти розвитку мислення, уяви, памяті і самостійності.

Обладнання: презентація до уроку, таблиця « Світова книга прав дитини», демонстраційний матеріал «Весела абетка» (паровоз), презентація фізхвилинки, вислови про права і обов’язки, роздатковий матеріал: стрілочки ( для стежки),  ватман для стежок, плакат з малюнком школи; грамзапис мінус « Вчать у школі», ілюстрації до казок.

Хід заняття

І.Організація дітей

1.Емоційний настрій на заняття.

Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав,
То ж і ми часу не гаймо,
Урок з «Права дитини» починаймо.

2. Вправа « Я ….,Я люблю……( діти називають  своє імя та улюблене  заняття)

    Вчитель: - Щоб розпочати наше заняття , нам потрібно обєднатися у групи.

3. Вправа « Світлофор»( діти об’єднуються по кольорам світлофора: червоний, жовтий, зелений; учні  займають робочі місця)

ІІ. Повідомлення теми заняття.

  1. Пісня «Вчать у школі»

 (Діти разом з учителем наспівують слова пісні)
По складах читать слова,
Про закони і права,
Вчать у школі (3 рази).
Їх дотримуватись всіх,
І дорослих, і малих
Вчать у школі (3 рази)

2.Правила роботи у групах.

- Для того, щоб наша робота була ефективною, пропоную повторити правила роботи :

Дисципліна –підтримувати тишу в класі , говорити з дозволу;

Толерантність поважати думку іншого, уважно слухати, не перебивати;

Активність- брати участь у всих подіях, вправах, ситуаціях;

Чесність і щирість надавати правдиву інформацію;

Піднята рука відповідати, піднявши руку.

ІІІ. Актуалізація знань учнів

  1. Вправа « Мозковий штурм»
  • Що таке права дитини?( кожна група обговорює і доповідач висловлює міркування)
  1. Зачитування правила про права

Права – забезпечені законом можливості мати, користуватися й розпоряджатися соціальними благами й цінностями, користуватися основними свободами у встановлених законом межах.

  • Які права дітей втілені на  малюнках?

( хлопчик і дівчинка – з іменами – право на імя ;

діти відпочивають- право на відпочинок;

діти разом з сімєю - право на сім’ю ;

 діти в їдальні – право на повноцінне харчування;

діти  в лікарні – право на медичне обслуговування;

діти сухають і дивляться телевізор, комп’ютер – право на інформацію;

діти сидять за партами – право на освіту.

  • Повторення прав дитини за плакатом « Світова книга прав дитини» ( діти зачитують « ланцюжком»)
  • Всі діти мають право на…

     -життя

    -любов і турботу

                  -виховання у сім'ї

     -повноцінне харчування

                  -відпочинок і дозвілля

                  -освіту

                  -медичну допомогу

                  -вільне спілкування

                  -інформацію

                  -усі діти рівні у своїх правах

     -особлива турбота дітям-інвалідам

                  -особлива турбота дітям без сімей….
ІV.Ознайомлення з новою темою

1.Відгадування загадки.
Стоїть вулик придорожній,
Уночі завжди порожній (школа)
Чистенькі віконця сміються до сонця
Діточки довкола – це наша люба (школа)
       -   Чому у загадці школа порівнюється з вуликом? (Велика кількість учнів, всі працюють під час уроків, а це багато шуму).

-     А шумно найбільше на перервах, бо не всі діти чемно себе поводять, напевно не знають «Правил поведінки в школі», своїх обов’язків.
2.Оголошення, представлення теми та очікувальних навчальних матеріалів.
(Використовую демонстраційний матеріал «Весела абетка» (Паровоз). У вікнах вагончиків з букв розрізної азбуки викладені слова: «Обов’язки», «Правила». Учні читають. Це і буде темою нашого уроку.
   - Навіщо вивчати правила поведінки учнів в школі? (щоб їх не тільки знати, а й виконувати)
Учитель:
    -  Ви всі різні та несхожі одне на одного. Як же зробити так, щоб такі різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного? Для цього існують правила, які регулюють стосунки між людьми. Життя змусило людей встановити багато різних правил, і ми маємо справу з ними на кожному кроці. Ось у нашому класі на стенді теж є «Правила нашого співжиття», «Правила для учнів». Всі ви повинні дотримуватись цих правил, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вас навчати, а вам – учитися.
-  Уявімо собі, що водії не дотримуються правил дорожнього руху. Що б тоді було?
3. Надання необхідної інформації.
а) Зачитування учнями - експертами  віршованих правил поведінки в школі.

(Учні тим часом у себе на паперових «стрілочках» шукають це саме правило, але записане одним реченням, прикріпляють на плакаті.Робота по групах . Потім з цих «стрілочок» учні викладають на дошці «Стежину правил», яка веде до школи).

Правила –норми суспільного життя, які визначають дії людей,організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях.
1. Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.     

2.Чемним будь, завжди вітайся

І при цьому – посміхайся.

Всіх вітай: дітей, батьків,

Друзів і учителів.

3.Слухай вчителя уважно

І веди себе поважно.

Щоб чогось не пропустити

Та все добре зрозуміти.

4.На уроці не гукай,

Завжди руку піднімай.

Там, де шум і крик буває,

Працездатності немає.

5.На перерві в ігри грайся,

А не бігай, не штовхайся.

Як ведеш себе негоже –

Завжди травма бути може.

6.До порядку сам привчайся.

В роздягальні не штовхайся.

Одяг власний зберігай

І чужий не розкидай.

7.Школа – це твій рідний дім.

Будь господарем у нім.

Парти бережи і стіни,

Скрізь поводь себе відмінно.

8. Книжка всім знання дає.

В кожній щось цікаве є.

То ж на книжці не  малюй

Та не рви її, не псуй.

9.В нашій школі- учень ти

Скрізь дотримуйсь чистоти.

Слідкувати завжди треба,

Щоб порядок був у тебе.

10  їдальні  всі їдять,

Там не бігають – сидять.

Як їси – не поспішай,

Все прожуй, тоді ковтай.

11.В туалет йдуть за потреби,

Чистота там завжди треба.

Памятай , що ти – людина

Й знати правила повинна.

12.Підвіконня, любі  діти,

Не для того, щоб сидіти.

Там хай квіточки стоять.

Діти ж поруч постоять.

13.В школу з книжкою ідіть.

Зайві ж речі не беріть.

Ними можна травмувати.

Всім про це потрібно знати.

14.По перилах не зїжджай.

В гру на східцях теж не грай.

Сходи – це вже небезпека

Й до біди тут недалеко.

15.Наполегливо учися.

У житті це знадобиться.

Вчитись ти прийшов до школи –

Не забудь про це ніколи!

V.Фізхвилинка ( презентація)

VІ.Гра «Додай слово»

  • Як прокинувся – вставай. Ти до школи …( поспішай)
  • Але й тут не поспішай. Подивись, спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все …. ( в порядку)
  • В школі, в класі не брудни, сміття бачиш …( підніми)
  • Не носи в портфелі жуйки, крейду, яблука, кнопки, цвяхи, сірники. А носи …( носовички)
  • Будь охайним завжди сам, уникай дірок і … ( плям)
  • Вдома близьким не груби. Менших захищай і … ( люби).

VІІ.Конкурс « З якої казки»

 - Вгадати імя героя казки і які правила поведінки  порушив  кожен із них або які права  порушили проти них?

  • Хто утік від баби з дідом –

Не міг сидіти на вікні.

Зустрів в лісі різних звірів

І кожному співав пісні?

А хитру лисицю зустрів

І себе занапастив? (« Колобок»-  не слухав старших і попав у біду).

  • В батька хлопчик дуже гарний,

      Незвичайний,деревяний.

Любить дуже  батько сина забіяку ….(«Казка про Буратіно» – не хотів вчитися у школі)

  • Працювала я у хатці,
    Танцювала у палаці.
    Є така у мене звичка —
    Десь губити черевички.
    («Попелюшка» - примушували тяжко працювати)
  • Підробив він голосок,
    Став малим співати.
    Здогадалися вони:
    Вовк — не наша мати.
    («Вовк і семеро козенят» – правила порушили козенята, а вовк порушив право -посягнув на життя козенят)
  • Він звірят усіх лікує,
    Від холери їх рятує.
    Вилікує він за мить
    Все, що в звірів заболить.
    («Айболить» - право на медичне обслуговування)
  • Сидить півник на печі
    Їсть смачненькі калачі.
    Ось лисичка прибігає,
    Півника мерщій хапає.
    Біжить півень рятувати,
    В лиса півника забрати.
    Котик і півник», півник не слухав старших)

VІІІ.Бесіда про обов’язки.

  1. Вправа « Мозковий штурм»
  • Як ви розумієте значення слова  обов’язок ?(Кожна група обговорює , а доповідач висловлює думку)

      2. Зачитування правила.

Обовязок  - це сукупність моральних зобов’язань людини перед суспільством.

    (Обов’язок  – це те, що ми повинні виконувати, щоб бути корисними собі       та оточуючим.Обов’язково потрібно щось виконувати, хочеш ти цього, чи ні)

  • Який ваш головний обов’язок?  ( вчитися в школі, слухатися старших)
  • Коли ваші батьки стануть старшими і немічними, який у вас буде обов’язок ?

( Доглядати їх в старості, бо вони тепер дбають про вас малих)

3.Зачитування обов’язків з дошки ( на плакаті)

  • Поважати права інших людей
  •  Старанно вчитися у школі
  • Виконувати посильну роботу
  • Берегти шкільне майно
  • Бути чемними в школі, вдома, на вулиці
  • Дотримуватись правил особистої гігієни
  •   Дотримуватись правил дорожнього руху
  • Дотримуватись моральних норм поведінки
  •  Охороняти природу
  •  Піклуватися про членів сімї, допомагати їм
  • Поважати старших

 

ІХ. Виступ представника  по правах дитини.

Х.Підбитя підсумків

1.Вправа « Телеграма»

 - І як підсумок нашого заходу попрошу Вас написати телеграму з 10-12 слів, у якій будуть відповіді на такі запитання:

-Чи сподобалося тобі заняття?

-Що було важливим?

- Чому навчилися?

- Що сподобалося?

2.Побажання

    А на завершення нашого заняття хочу вам побажати, щоб у вашому житті завжди все складалося як найкраще, ростіть здоровими і щасливими!
 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Права забезпечені законом можливості мати, користуватися й розпоряджатися соціальними благами й цінностями, користуватися основними свободами у встановлених законом межах.

 

 

 

 

 

 

 

Обовязок  - це сукупність моральних зобов’язань людини перед суспільством.

 

    Обов’язок  – це те, що ми повинні виконувати, щоб бути корисними собі   та оточуючим.

Обов’язково потрібно щось виконувати, хочеш ти цього, чи ні)

 

 

 

Додаток 2

Обовязки учнів

  •                    Поважати права інших людей
  •                Старанно вчитися в школі
  • Виконувати посильну роботу
  •   Берегти шкільне майно
  •           Бути чемним в школі,вдома, на вулиці
  •                    Дотримуватись правил дорожнього руху
  • Дотримуватись моральних норм поведінки
  •                  Охороняти природу
  •                  Піклуватися про членів сімї, допомагати їм
  •                   Поважати старших

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Правила це норми суспільного життя, які визначають дії людей, організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

                                                          ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

- Що не вдалося з’ясувати?___________________________________________________

 

                                                                    ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

- Що не вдалося з’ясувати?___________________________________________________

 

                                                                  ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

 -Що не вдалося з’ясувати?___________________________________________________

 

                                                                    ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

- Що не вдалося з’ясувати?_______________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

Правила роботи у групах:

 

Дисципліна - підтримувати тишу в   класі, говорити з дозволу

 

Толерантністьповажати думку іншого, уважно слухати, не перебивати;

 

Активність – брати участь у всих подіях,вправах, ситуаціях;

 

Чесність і щирість – надавати правдиву інформацію;

 

Піднята рукавідповідати, піднявши руку.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Кальчик Ірина Вікторівна
    Урок гарний. Дякую Вам.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Греснюк Альона Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Цибульська Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кондратюк Сергій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Матвійчук Лариса Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Матвійчук Лариса Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
22 березня 2018
Переглядів
21782
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку