КТС «Найкраща у світі – моя Україна – у цілому світі одна!»

Про матеріал

Мета: об'єднання учнів класу навколо колективної творчої справи;розширити та поглибити знання дітей про Україну - рідну Батьківщину;узагальнити та закріпити знання дітей про державну та народну символіку нашої країни; формувати соціальні та інформаційні компетентності, почуття патріотизму, людяності; створити умови для розширення пізнавального інтересу, індивідуальних нахилів самовираження, розкриття творчого потенціалу, згуртованості колективу; виховання національної самовідданості нетрадиційними художніми засобами; прищеплювати позитивний досвід взаємодії дитини з навколишнім світом; розвивати критичне мислення, творчу уяву, займати дітей корисною творчою діяльністю.

Перегляд файлу

 

Загальгоосвітня школа

 І-ІІІ ступенів смт Завалля

Кіровоградська область

Вчитель початкових класів

Сарахан Вікторія Володимирівна

 

КТС

 «Найкраща у світі – моя Україна –

у цілому світі одна!»

(з нетрадиційними художніми засобами)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: об’єднання учнів класу навколо колективної творчої справи;розширити та поглибити знання дітей про Україну  -  рідну Батьківщину;узагальнити та закріпити знання дітей про державну та народну символіку нашої країни; формувати соціальні та інформаційні компетентності, почуття  патріотизму, людяності; створити умови для розширення пізнавального інтересу, індивідуальних нахилів самовираження, розкриття творчого потенціалу, згуртованості колективу; виховання національної самовідданості  нетрадиційними художніми засобами; прищеплювати позитивний досвід взаємодії дитини з навколишнім світом; розвивати критичне мислення, творчу уяву, займати дітей корисною творчою діяльністю.

ХІД:

  1. Психологічна хвилинка

Діти, нам приємно коли нас оточують добрі люди,веселі, приємні посмішки?

- Тож давайте і ми будемо дарувати всім свої посмішки і гарний настрій.

- А як називають добру, лагідну людину, яка зігріває всіх своїм гарячим щирим серденьком? Ось вам підказка-загадка:

Соняшник розцвів у небі,

Поливать його не треба,

Влітку, взимку він цвіте,

І насіння золоте

Розсипає сонях всюди,

Урожай цей – радість людям! (сонечко)

  • Сьогодні ми будемо вчитися, як стати сонечком для людей, які вас оточують, для друзів,для Батьківщини.
  1. Бесіда з елементами розповіді.

Батьківщина – це та земля, де ти народився і живеш. А як називається наша держава, наша Батьківщина?  (Україна) А ми хто? (українці)

Учень:

- Що таке Україна? Я спитав журавля.

- Працьовита країна. Там багата земля.

- Я спитав у лелеки,де найкращі поля?

- Облітав я далеко краще наших нема.

- Я спитав у синиці де смачніша вода?

- В українських криницях, відповіла вона.

- Хто найкраще співає? Я спитав солов’я.

- Та хіба ти не знаєш, Україна моя!

Вихователь:

- Так,діти, ось така прекрасна наша Україна. Ми любимо її і зробимо все, щоб  вона процвітала. А що ви маленькі діти – можете зробити для України? (добре вчитися, гарно поводитися, нести радість людям) А що таке

 

 

радість?(це посмішки, гарний настрій) Так давайте дарувати всім посмішки і добрі справи. А найголовніше ви маєте бути справжніми людьми: добрими,чесними,чуйними,  дружними, як одна сімя, не байдужими до чужого горя, готовими завжди прийти на допомогу і підтримувати один одного. (слайд 1)

  1. Вправа «Промінчики добра»

Погляньте, на столі лежать промінчики, які розгубило наше  сонечко. Що написано на промінчиках? (імена дітей) Я хочу, щоб кожен з вас засяяв, сонячним промінчиком, і ніс людям лише добро(діти вішають свої промінці до сонечка і називають  свою моральну цінність для України).

  1. Оберігати довкілля,
  2. Добре вчитися,
  3. Садити сади і квіти,
  4. Наполегливо оволодівати знаннями,
  5. Захищати свій край від ворогів,
  6. Трудитися наполегливо і віддано,
  7. Гарно поводитись,
  8. Нести радість людям співаючи,
  9. З повагою ставитися до всіх людей,
  10. Допомагати всім хто потребує допомоги.

Вихователь:

  • Молодці, якщо ви будете все це робити для України, то вона стане ще сильнішою та процвітаючою.
  • А, що цікавого ви помітили в промінчиках? (вони жовто-блакитні) Так, це колір нашого прапора – символу нашої країни.
  1. Державні символи України

У кожній країні знають і поважають державні символи. А які символи нашої країни? (розповідь дітей)

Учень:

Прапор – це державний символ

Він є в кожної держави;

Це для всіх - ознака сили,

Це для всіх – ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє -  небо, жовте – жито;

Прапор цей оберігаєм,

Він – святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

Ми з ним дужі і єдині,

Ми на віки вже – народом,

          Українським, в Україні.

Учениця:

Як птах золотий, в переливах                     

 

 

            На прапорі має, горить
            Це символ, що будем ми жить.
            Це хліб наш, вугілля і цукор
            Степи плодовиті, моря…
            Це праці з мозолені руки, 
            Що подвигом завжди горять.
            Це наша любов, наша мужність,
            Вогняний порив боротьби,
            Це наша згуртованість дружня,
            Це пісня нової доби.
            Це юність, це клич поколінням,
            Що йдуть крізь життєву грозу,
            Це слава твоя, Україно,
            Золотий непокірний тризуб.

            Учениця:

Гімн – це найголовніша урочиста пісня  нашої країни,прийнята як символ    

державної, національної єдності. Для Гімну України написані слова, що         

виражають думки і прагнення нашого народу. Їх автор – український поет  

Павло Чубинський, до тексту підібрана ніжна і одночасно горда, непокірна

мелодія Михайла Вербицького. Називається гімн «Ще не вмерла Україна». Всі

найбільші свята українського народу проходять з урочистим виконанням

нашого Гімну. Слухати його потрібно стоячи мовчки, з гордо піднятою

головою. (показ слайдів)

Вихователь:

Так, діти Герб, Прапор і Гімн – це дещо особливе для українського народу.

  1. Народні символи України (робота в групах)

З давніх-давен українці шанують і оберігають народні символи України. (показ слайду) Про які символи ми будемо говорити, ми дізнаємось після того, як ви виконаєте творче завдання об’єднавшись в дві  групки.

  1. Діти розгадують ребус - прислів’я

             PC160043

            «Без верби і калини нема України»

 

 

 

 

Учень:

Верба.

Здавна у нашому народі найбільш шановним деревом є верба. “Без верби і калини – нема України” – говориться в народній приказці. Говорять: “Де вода, там і верба”. Вона своїми коренями скріплює береги, очищає воду. Коли копали криницю, то кидали шматок вербової колоди для очищення води.

  1. Учні з’єднують крапками трафарет птаха і відгадують його.

 

                PC160050

Учень:

Лелека.

 Улюбленим птахом є лелека. Його назвали на честь добра. Лелека говорять живе у душі доброї людини. Тому вона мостить гніздо на подвір’ї добрих людей.

 

  1. Діти відгадують цифровий ребус

 

               PC160041

Учениця:               

Криниця.

 Символізує достаток, невичерпну людську доброту, щирість, привітність. Криничну воду здавна вважали святою, як хліб і сіль.

  1. Учні складають картинку - віночок із пазлів

 

                PC160091

 

 

 

 

Учениця:

Віночок

 Це і символ і оберіг. Українські дівчата ходили у віночках, у які вплітали  природні символи України – квіти. Кожна квітка, щось символізувала.

Вихователь:

- А зараз ми всі разом сплетемо український віночок, який стане оберегом нашої класної родини.

(Учні по черзі беруть квіти, розповідають, що вона символізує і вплітають у вінок).

Любили і люблять люди цілющу красуню калину, яка є символом вогню, сонця, неперервності життя, роду українців, дівочої краси, ніжності. Вона росла біля кожної хати. Красива вона і в пору цвітіння, і коли багряніє восени листя, і взимку, коли на тлі білого снігу червоніють її ягоди. Дівчата вишивали на сорочках калину, її вплітали у віночок.

Волошки - це символ святості, чистоти, привітності та чемності, хлоп’ячої краси й добра. Волошки – запашна лікувальна трава із синіми квітами, сильним стійким запахом. Колись селяни розводили їх поблизу своїх осель. Також вони символізують святість, чистоту, красу.

Мак символ безконечності,  краси та  молодості. Вінок із червоних маків-то вираз дівочої чистоти, яка так легко ранима та вразлива, як і маків цвіт.

Колосся – це Хліб — символ життя. З давніх-давен він у великій пошані в народі. В Україні з хлібом-сіллю зустрічають на вишитому рушнику найпочесніших гостей. Він — ознака гостинності українського народу.

Ромашка -  символ надії, віри, любові несе в собі світло і тепло літнього сонця, нагадує про запах трави і хліба, це споконвічний символ літа і щастя.

Соняшник - символ Сонця, праці й достатку, сили і добробуту. Він - найсильніший серед квітів...Соняшник знайшов своє місце під Сонцем,повертає за ним свою схожу на Сонце голову. В українських домівках вишивали соняшники,  малювали їх, прикрашали ними паркани.

Вихователь:

Ось такий чудовий віночок оберіг буде у нашій класній родині.

  1. Літературна хвилинка
  • _Діти, вам прийшов лист від українських письменників. В ньому вірш про Україну.

- Закінчіть речення віднайшовши загублені слова

  •   Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
  •   Моя Україна – найкраща у  …! (світі)
  •   Моя Україна – це ліс і озерця,
  •  
  •  
  •   Безмежні степи і чарівні …. (джерельця)
  •   Красиві пейзажі і гори високі,
  •   Міста старовинні і замки прекрасні.
  •   Великі будови наші, … (сучасні)
  •   Сади чарівні, мальовничі села.
  •   Моя Україна - це пісня …. (весела)
  •   Це щира, багата, як світ її мова,
  •   Крилата, така мелодійна, …. (чудова)
  •   Її оберег – верба і …. (калина)
  •   Найкраща у світі – моя …. (Україна)
  •   Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.
  •                 То як же нам, дітям, її не …. (кохати).

PC160071

 

  1. Декламування вірша в супроводі відеоролика.

 Наша Батьківщина – Україна. Незважаючи на всі негаразди, всі ми прагнемо одного – миру, спокою, міцної і квітучої держави.  (Декламування вірша ученицею від імені всіх дітей, якою вони бачать свою Україну в майбутньому).

          Я хочу сказати простими словами,

Про те, що турбує мене вечорами,

 Про те, як в думках я малюю картину,

Якою я бачу свою Україну!

 В моїй Україні ніхто не стріляє,

 Ніхто не калічить, ніхто не вбиває!

 В моїй Україні ніхто не воює!

 Своє і чуже життя кожен цінує!

В моєї країни чудові сусіди,

 Запрошують в гості і я до них їду.

 Сусіди і самі в нас часто бувають.

Не брешуть, не крадуть, ніде не блукають!

 В моїй Україні є чесная влада,

 Про неї в народі складають балади.

Працює й працює, з ранку до ночі,

 Щоб людям відкрито дивитись у очі.

 В моїй Україні не плюють на підлогу,

 Отримують і надають допомогу,

 І молодь моя не п'є і не курить,

 

Займається спортом, співати так любить!

 В моїй Україні чемні дівчата!

 А хлопці вміють їх щиро кохати!

 Навчаються жити, читають книжки,

 І горді від того наші батьки!

 В моїй Україні немає кордонів!

 І море, і сонце, Дніпро, терикони,

Карпати зимою в засніжених шапках,

- Моя Україна! Люблю її! Крапка!

  1. Творча робота  дітей
  • А, давайте з вами разом  намалюємо картину, якою ви хочете бачити свою країну Україну.

 

(На орт плівці  учні з двох сторін зображують малюнок фарбами)

 

PC160084       D:\!Photo\ІНТЕРНАТ 2015-16н.р\PC160096.JPG

 

  1. Рефлексія
  • Що ви намалювали? Чому саме це? Чим сподобалося  найбільше займатися на занятті?
  • Любімо, діти свій рідний край і цінуймо те, що маємо. Україна найкраща у світі – у цілому світі одна(показ слайда). Надалі ми будемо ще більше дізнаватись про Україну, її минуле.  Зберігати та передавати її цінності  вашому поколінню.

 

doc
Додано
24 березня 2018
Переглядів
1906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку