Мета: вчити учнів чітко вимовляти звуки, правильно читати; навчати усвідомлено сприймати зміст прочитаного на слух; розвивати уяву, мислення; виховувати товариськість і оптимізм.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Жовторотий журавлик жадібно жував жирненьку жабку.
2) Робота над чистомовкою.
Жу-жу-жу — по галявині ходжу.
Жі-жі-жі — дуже гострі ножі.
Жи-жи-жи — ти мені допоможи.
Же-же-же — кішка мишку стереже.
Читання тексту І. Роздобудько «Місяць у слоїку»
Робота над загадками
Скринька, Вертушка,
Шнур І кругле
Вушко.(Телефон)
Хоч і відстань розділяє,
Він нас з друзями з'єднає.
Щоб могли порозмовляти
І про все на світі взнати. (Телефон)
III. Робота за «Читанкою» (с. 34–36)
Метод «Передбачення»
Робота в групах
— За допомогою поданих слів передбачте, про що розповідатиметься у творі.
Сергій і Оля
телефон
галявина
не хвилюйся
сльози
Заслуховування складених розповідей
Робота за ілюстрацією (с. 35)
— Подивіться на малюнок. У кого змінилася думка і розповідь?
Опрацювання тексту М. Герасименка «Мобільний телефон»
1) Читання першої частини тексту вчителем.
2) Аудіювання.
Оля і Олег
Оля і Сергій
Однокласниця Сергія
сусідка Сергія
Може, ти мені допоможеш?
знайди мій телефон
У шкільному дворі
на галявині, що біля озера
Фізкультхвилинка
3) Читання другої частини оповідання учнями, які гарно читають.
Прийом «перерваного» тексту
— Як ви вважаєте, чи знайде Сергійко телефон? Як він це зробить?
4) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне дочитування оповідання учнями.
— Чи справдилися ваші передбачення?
5) Вибіркове читання.
— Знайдіть і прочитайте речення, у яких є імена дітей.
— Порахуйте, скільки разів у тексті вжито слово телефон. (3)
— Прочитайте речення з трьох слів.
— Знайдіть і прочитайте про те, як привіталася Оля, як попросила Сергійка їй допомогти.
— Якою була Оля? Яким був Сергійко?
6) Робота за малюнком (с. 36).
— Виберіть за малюнком, який настрій був у Олі спочатку, а який — потім.
7) Гра «Дочитай речення».
Сергійко лежав на канапі й...
Очі дівчинки...
Якщо там ніхто не побував...
І тут же з-під невеликого кущика...
IV. Підсумок уроку
— Чи сподобався вам твір, опрацьований на уроці?
— Чим саме?