Тема: Моделі-аналоги виробу краватки-метелик. Розробка ескізного
малюнка виробу.
Мета:
розвивати художній смак, пам'ять, увагу, логічне мислення.
Завдання уроку:
- підібрати моделі-аналоги, створити банк даних;
- створити ескіз виробу;
Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь i навичок
І. Органiзацiйна частина .
Визначення готовностi учнiв до уроку.
Створення психологічної атмосфери уроку.
ІІ. Актуалiзацiя навчальної діяльності учнів
Цікаві факти про краватку-метелик:
• Мало хто знає, що для виготовлення якісної краватки потрібно близько 110 коконів тутового шовкопряда.
• Існує спеціальна куленепробивна краватка, яка може зупинити кулю розміром 9 мм.
• Яких тільки краваток не існує на світі. Бувають навіть дерев'яні. Такі оригінальні краватки виготовляє чеський столяр Любош Машек, який спеціалізується на модних виробах з деревини. Чеський умілець створив вже понад 100 дерев'яних краваток, які розписані різнокольоровими візерунками.
Японські умільці винайшли краватку-подушку. На вигляд вона нічим не відрізняється від звичайної, тільки має спеціальний отвір ззаду, в який треба подути, щоб краватка перетворилася на подушку, на якій можна подрімати під час обідньої перерви в офісі. Краватка виготовлена зі спеціального матеріалу, який ніколи не нагрівається, тому особливо приємно на ній поспати в літню спеку.
• Щодня понад 600 мільйонів людей одягають краватку.
• Одне з наймодніших ательє Лондона Thomas Pink випустило в продаж краватку, яка призначена для використання з плеєром iPod nano. Краватка виготовлена з яскраво-рожевого шовку і має на зворотному боці спеціальну кишеньку, яка непомітна для оточуючих і розмір якої точно підходить під розмір плеєра. Ціна такої краватки становить 95 доларів США.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
А чи знаєте ви?
Гадаю ,ви замислилися над цими запитаннями і хочете дізнатися відповідь.
Правда ж цікава інформація?
А ви хотіли б спробувати виготовити виріб самостійно?
Тоді до роботи.
ІV. Повідомлення теми уроку та визначення завдань уроку.
Отже ,тема нашого уроку – « Моделі-аналоги виробу краватки-метелик. Розробка ескізного малюнка виробу».
Робота з таблицею «Різновид краваток- метеликів»
Назва характеристики |
Приклад |
Батерфляй Назва краватки .Характеристики. Приклад: Батерфляй Класична –модель із середньою шириною «крила» (дорівнює 6,5 см) — це універсальний виріб, що підходить для різних приводів. «Талія» в них вузька, тому й утворює мало складок.
Large butterfly bow tie Метелик зовні ідентичний із попереднім видом. Він відрізняється лише великими розмірами. Ширина його «крила» становить 8-8,5 см. Це оптимальний варіант для офіційних і урочистих подій; |
|
Бетвінг Виріб свою назву заслужив завдяки схожості з розкритими крилами кажана. Ці стильні краватки-метелики відрізняються від попередніх тим, що вони найвужчі серед представників цього класу аксесуарів. Відсутність «талії» забезпечує формування досить довгих складок; |
|
Дайемонд Пойнт Аксесуар зі стрілоподібними краями, що в складеному вигляді схожий з огранованим діамантом. Модель чудово поєднується з різноманітними комірами сорочок і підходить до різної форми обличчя Roundedclub Метелик-краватка з закругленими кінчиками. Це ідеальний варіант для неофіційних вечірок і зустрічей із друзями.
|
|
|
|
Для виготовлення краватки-метелика переглянемо зразки моделей-аналогів, які відзначаються простотою форми та естетичним виглядом, відповідають за призначенням.
А що таке моделі- аналоги?
Модель- аналог № 1 Модель- аналог № 2
Модель- аналог № 3
Аналіз та характеристики моделей-аналогів
Модель № 1. Краватка-метелик виготовлена з дерева. Використана технологія: випилювання лобзиком. Займає багато часу на виготовлення.
Модель № 2. Краватка-самов’яз. Виготовлена з натурального шовку.
Модель № 3. Краватка-метелик виготовлена з бавовни, блакитного кольору. Виготовлена з використання технології ручним швейним способом.
Таблиця оцінювання показників моделей-аналогів (за 5-ти бальною шкалою)
№ п/п |
Показники якості |
Модель-аналог 1 |
Модель-аналог 2 |
Модель-аналог 3 |
1. |
Оригінальність та естетич-ність зовнішнього вигляду |
5 |
5 |
5 |
2. |
Функціональність |
5 |
4 |
5 |
3. |
Простота виготовлення |
1 |
4 |
5 |
4. |
Зручність і безпечність у використанні |
2 |
4 |
5 |
5. |
Економічність |
1 |
3 |
5 |
|
Всього: |
14 |
20 |
25 |
|
|
|
|
|
Висновок. Проаналізувавши варіанти моделей-аналогів, варто за основу взяти зразок № 3за простоту у виготовленні, економічність та відповідність до мети та призначення виробу.
Перед тим як почнемо виконувати практичну роботу , проведемо фізкультхвилинку
(відео https://www.youtube.com/watch?v=DyHMOZBNX_8 )
V. Практична робота.
Спробуйте намалювати у зошиті ескіз майбутнього виробу за допомогою методів проектування, з якими ви ознайомилися раніше (фантазування, біоніки, метод фокальних об’єктів ). Після завершення малюнка коротко опишіть у зошиті, який матеріал і які інструменти ви будете використовувати при виготовленні виробу краватки-метелик.
VI. Підсумок завдання (зворотній зв'язок )
Закінчи речення «Сьогодні на уроці я дізнався…..»
«Мені було цікаво тому, що…….», «Я розкажу батькам……»