КОНСПЕКТ
уроку з волейболу 9 клас
Тема: Волейбол.
Мета: Прививати інтерес та розвивати в учнів бажання займатись волей-
болом та систематично фізичними вправами.
Задачі уроку: 1. Продовжити навчання техніки виконання нападаючого удару.
2. Повторити передачу м’яча двома руками зверху і знизу.
3. Застосувати раніше вивченні технічні прийоми під час навчальної гри.
4. Сприяти розвитку фізичних якостей: швидкісно-силових, координації рухів.
Місце проведення: спортивна зала ЗНЗ № 30.
Інвентар: волейбольні та баскетбольні м’ячі, свисток.
№ з/п |
Зміст заняття |
Дозування (хв.) |
Організаційно-методичні примітки |
І |
Підготовча частина |
18 хв. |
|
|
1.Шикуавння, привітання.
|
1 хв.
|
Перевірити готовність уч-нів до занять. |
2.Оголошення теми основних завдань уроку. |
1 хв. |
Забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності . |
|
3.Технологія «Мікрофон» і «Незакінчене речення». |
2 хв. |
Всі по черзі лаконічно розповідають все, що зна-ють про волейбол. |
|
4.Виміряти ЧСС за 6 сек.. |
|
|
|
5.Стройові вправи. |
1 хв. |
Повороти на місці. |
|
6.Різновиди ходьби. |
1 хв. |
Слідкувати за поставою: спина пряма, голову під-няти. |
|
7.Різновиди бігу: - біг приставним кроком правим, лівим боком, упе-ред, «по діагоналі»; - біг з вистрибуванням вгору на кожний крок; - біг з високим підніманням стегна;
- біг з перестрибуванням че-рез гімнастичну лаву; - біг з прискоренням; - біг через маленькі бар’єри; - оббігання фішок змійкою. |
3 хв. |
Тримати дистанцію 2-3 кроки.
Вистрибувати якомога ви-ще. Біг з мінімальним просу-ванням та максимальною частотою рухів
|
|
8.Повільна ходьба з вправами для розвитку рухливості в суглобах плечового поясу. |
1 хв. |
Слідкувати за диханням 1-2 вдих, 3-4 видих. |
|
9.Перешикування в колону по 2 з послідовними поворота-ми в русі. |
30 сек. |
«Наліво в колону по 2 – Руш!». |
|
|
|
|
|
10.Комплекс загально-розви- ваючих вправ з волейболь-ними м'ячами: а) в.п. – о.с. обличчям один до одного, тримаючись за м’яч, ноги на ширині плечей. 1-2 кожен силою тисне м’яч на себе; 3-4 розслабити руки. б) в.п. – те саме. 1 - випад ліворуч, трима-ючись за м’яч; 2 - в.п.; 3-4 - аналогічні дії пра-воруч. в) в.п. – те саме, нахил впе-ред. 1 - поворот тулуба лі-воруч, а товариш пра-воруч; 2 - в.п.; 3-4 - аналогічні дії ліворуч. г) в.п. – о.с., спиною один до одного, руки з м’ячем вгору. 1 – передача м’яча назад з рук в руки; 2 – прийом м’яча за голо-вою. д) в.п. – спиною один до од-ного. 1-2 – поворот ліворуч, пе-редача та прийом м’яча з руки в руки; 3-4 - поворот праворуч, передача та прийом м’яча з руки в руки. е) в.п. – те саме, м’яч в руках над головою. 1 – випад з лівої ноги впе-ред, нахил назад; 2 – в.п.; 3-4 – аналогічні дії з пра- вої. є) в.п. – присівши облич-чям один до одного, ліву ногу в сторону, тримаю-чись за м’яч. 1-2 – перенесення ваги ті-ла з ноги на ногу вліво; 3-4 – аналогічні дії впра-во. ж) в.п. – упор лежачі, м’яч на підлозі між партне-рами. 1-4 – заходження, пере-ступаючи ногами ліво-руч, партнер праворуч; 5-8 – аналогічні дії в іншу сторону. |
4 рази
4 рази
4 рази
6-8 раз
6 раз
4 рази
4 рази
3 рази
|
Під музичний супровід.
М’яч різко на себе не тяг-нути.
При випаді триматись за м’яч двома руками.
Виконувати з максималь-ною амплітудою.
Швидкі, точні передачі м’яча.
При повороті ноги не відривати від підлоги, точна передача м’яча в руки.
Якомога більше прогну-тись назад.
Пряму ногу на п’ятку, носок на себе, виконувати повільно.
При заходженні боком, долоні від підлоги не відривати. |
|
|
11.Виміряти ЧСС за 6 сек.. |
|
|
ІІ |
Основна частина |
25 хв. |
|
|
1.Комплекс спеціальних вправ з б/м’ячами: - кидок б/м’яча з положення руки над головою у по-ложенні передачі зверху; - ловля б/м’яча над головою;
- підкидання б/м’яча вгору, ловля внизу обома руками. |
10-12 раз
10-12 раз
10-12 раз
|
Виконання в парах. Вико-нання у стійці волейбо-ліста. Руки у положенні прий-ому зверху. |
2.Комплекс вправ з в/м’ячами: - передача м’яча двома ру-ками зверху над собою на місці; - передача м’яча двома ру-ками зверху над собою у русі. |
4 рази
4 рази |
Траєкторія польоту м’яча висока.
Руки над головою у по-ложенні передачі зверху
|
|
3.Передача м’яча двома рука-ми зверху і знизу в парах. |
2-3 хв. |
Поступово збільшувати відстань, при прийому знизу ноги зігнуті, руки немов би чекають на м’яч. |
|
4.Передача м’яча двома рука-ми зверху і знизу у зустріч-них колонах. |
2-3 хв. |
Точність виконання пере-дачі і прийому знизу. |
|
5.Передача м’яча в парах без його втрати. |
1 хв. |
Точність виконання пере-дачі і прийому. |
|
6. Передача м’яча двома рука-ми зверху і знизу через сітку. |
2-3 хв. |
|
|
7.Прямий нападаючий удар з другого номера, розігрую-чий в третьому. |
2-3 хв. |
Техніка виконання. |
|
8.Навчальна гра з викорис-танням раніше вивчених технічних прийомів. |
10 хв. |
Клас ділиться на групи по 6 чоловік. Якщо учнів ба-гато, заміну гравців про-водити кожні 2-3 хвилини. |
|
ІІІ |
Заключна частина |
2 хв. |
|
|
1.Шикування та підведення підсумків уроку. |
1 хв. 30 сек. |
Оцінити, виділити най-кращих, зробити заува-ження. |
2.Домашнє завдання. |
30 сек. |
Стрибки через скакалку 2×50, по можливості, ро-бота з м’ячем. |