Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА
Урок № 7
Клас 6
Тема уроку: Молекули, атоми.
Практичні завдання. Моделювання молекул речовин.
Формування предметних компетентностей: Характеризує атоми й молекули як складні структурні частинки речовини; пояснює будову атома та молекули
Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.
Тип уроку: формування компетентностей
Методи та прийоми:
a) інформаційно-рецептивний: словесний, наочний (демонстрація роздаткового матеріалу), розповідь, бесіда
б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані завдання;
в) пошукові: групові форми роботи, взаємопов’язані запитання.
Міжпредметні зв’язки: історія, біологія, географія, хімія, фізика,
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна
Наскрізні змістові лінії
Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на усвідомлення необхідності збереження навколишнього середовища)
Здоров'я і безпека (сприяє усвідомленню значення матеріалу для зміцнення здоров’я)
Підприємливість і фінансова грамотність (сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань)
Обладнання: атлас, підручник, таблиці, зошити.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми й мети
Я запропоную три загадки, подивимось, чи справитесь ви з ними.
1. Біла морква зимою росте (бурулька).
2. Мене частенько просять, ждуть, А тільки покажусь – ховатися почнуть (дощ).
3. Коли чайник закипає, я із нього утікаю. (водяна пара).
Що спільного між словами відгадками? (різний агрегатний стан однієї речовини води).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Наприклад алмаз, графіт, кремнезем (річковий пісок) складаються з атомів. Атоми — це їхні структурні частинки.
Атом - це найдрібніша, неподільна частинка речовини. Учені довели, що атоми мають дуже маленькі розміри. У крапці, поставленій на папері графітовим стрижнем олівця, атомів більше, ніж зірок на нічному небі. Нині відомо 118 видів атомів. Їх називають хімічними елементами
Атоми у складі речовин можуть існувати окремо або сполучатися між собою, утворюючи молекули.
Вона складається з щільного ядра: позитивно заряджених протонів та електрично- нейтральних нейтронів.Ядро оточене набагато більшою за розміром хмарою негативно заряджених електронів. Коли кількість протонів дорівнює кількості електронів, атом є електрично-нейтральним; в іншому випадку він перетворюється на іон, що має певний електричний заряд.
Молекула — найменша частинка речовини, що має її основні хімічні властивості та здатна до самостійного існування.
Так вода, вуглекислий газ, кисень, озон, спирт, крохмаль — речовини молекулярної будови. Молекули — це їхні структурні частинки.
• Молекула солі – солона, молекула цукру – солодка.
• Розміри атомів дуже малі і приблизно дорівнюють 0,000000000001м.
Атоми й молекули
Побачити молекули можна за допомогою електронного мікроскопа.
Робота з підручником стор 39
V. Узагальнення і систематизація знань
Робота з підручником стор 39
Складання інтелект карти
Природа
Тіла природи
Речовини В трьох агрегатних станах
Прості та складні
Молекули
Атоми
VI. Підбиття підсумків
Рефлексія «Поїзд вражень»
На дошці розташовується поїзд з вагончиками, які символізують етапи уроку. У дітей є по два смайлики (веселий і сумний). Кожен повинен розподілити їх по вагончиках, зазначивши, яке сподобалося завдання і яке не сподобалось
VIІ. Домашнє завдання