Урок "Молекули і атоми"

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: Характеризує атоми й молекули як складні структурні частинки речовини; пояснює будову атома та молекули Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.
Перегляд файлу

 

Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА

 

Урок №    7

Клас 6

Тема уроку: Молекули, атоми.

Практичні завдання. Моделювання молекул речовин.

Формування предметних компетентностей: Характеризує атоми й молекули як складні структурні частинки речовини;  пояснює будову атома та молекули

Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.

Тип  уроку: формування компетентностей

Методи  та  прийоми:

a) інформаційно-рецептивний:  словесний, наочний (демонстрація  роздаткового матеріалу),  розповідь, бесіда

б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані  завдання;

в) пошукові: групові  форми  роботи, взаємопов’язані  запитання.

Міжпредметні  зв’язки: історія, біологія, географія, хімія, фізика,

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на усвідомлення необхідності збереження навколишнього середовища)

Здоров'я і безпека (сприяє усвідомленню значення матеріалу для зміцнення здоров’я)

Підприємливість і фінансова грамотність (сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань)

Обладнання: атлас, підручник, таблиці, зошити.

Хід уроку

 I.    Організаційний    момент.

Мій настрій

ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми й мети

Я запропоную три загадки, подивимось, чи справитесь ви з ними.

 1. Біла морква зимою росте (бурулька).

 2. Мене частенько просять, ждуть, А тільки покажусь – ховатися почнуть (дощ).

3. Коли чайник закипає, я із нього утікаю. (водяна пара).

Що спільного між словами відгадками? (різний агрегатний стан однієї речовини води).

 

ІІІ. Вивчення нового  матеріалу

Наприклад  алмаз, графіт, кремнезем (річковий пісок) складаються з атомів. Атоми — це їхні структурні частинки.

Атом - це найдрібніша, неподільна частинка речовини. Учені довели, що атоми мають дуже маленькі розміри. У крапці, поставленій на папері графітовим стрижнем олівця, атомів більше, ніж зірок на нічному небі. Нині відомо 118 видів атомів. Їх називають хімічними елементами

 

https://lh5.googleusercontent.com/Wj4kzSbolgGrr-ay5uKPlUF_2QffF-ttcOF0J00UhLgrVAT71KF19hzFzMAiWW_emKRtUamqptW5YM31BPSh5g_R5EnEcyYoW1fb3e7ncmuAAy70zaF7qfjzQ3OL297fGw=w1280

 

Атоми у складі речовин можуть існувати окремо або сполучатися між собою, утворюючи молекули.

Вона складається з щільного ядра: позитивно заряджених протонів та електрично- нейтральних нейтронів.Ядро оточене набагато більшою за розміром хмарою негативно заряджених електронів. Коли кількість протонів дорівнює кількості електронів, атом є електрично-нейтральним; в іншому випадку він перетворюється на іон, що має певний електричний заряд.

Молекула — найменша частинка речовини, що має її основні хімічні властивості та здатна до самостійного існування.        

https://lh4.googleusercontent.com/SqZnw8cp2NkG-ebiOgSci2MXMrTn6X0_-c4pQ4P6oauMwpgjuZZnpAxdrFcScvxde9Xoolxhi8dlKK5vL98R1ctta7gWhZC1TztnBJrWOSaIZZanvXyDP5br-YT8xijjhg=w1280

Так вода, вуглекислий газ, кисень, озон, спирт, крохмаль — речовини молекулярної будови. Молекули — це їхні структурні частинки.

9DAC1DCB661A501DC2256F240058C948_5836D063AAE4AFF585C2256F2400591809_80

                     Молекула солі – солона, молекула цукру – солодка.

                     Розміри атомів дуже малі і приблизно дорівнюють 0,000000000001м.

 

D:\Загрузки хром\qr-code (4).gif

Атоми й молекули

Побачити молекули можна за допомогою електронного мікроскопа.

https://lh5.googleusercontent.com/HrOX7B4EEg2V3d3-F9NLVbcWc7Q81ysilaqjU-0OcKgesbyV3gymt88Y8-QkZmfL8o34kQTClPyqY49BjWk8NuHOYvEk25Rc_lFnmfflGeF-NKkOh4gXSPf440BMRPznKQ=w1280

Робота з підручником стор    39

 

 

 

V. Узагальнення і систематизація знань

Робота з підручником стор   39

                                    

Складання інтелект карти

                                    Природа

 

                                 Тіла природи

    

                                            Речовини                  В трьох агрегатних станах

 

                                            Прості      та   складні

 

                          Молекули 

Атоми

 

VI. Підбиття підсумків

 Рефлексія «Поїзд вражень»

На дошці розташовується поїзд з вагончиками, які символізують етапи уроку. У дітей є по два смайлики (веселий і сумний). Кожен повинен розподілити їх по вагончиках, зазначивши, яке сподобалося завдання і яке не сподобалось

C:\Users\podol\Desktop\skazki_s_dvizheniyami-e1389311765689.png

images (1)завантаження (3)

VIІ.  Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
325
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку