Урок "Різноманітність речовин. Метали і неметали, їх властивості та історія використання людиною".

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: вивчити різноманітність речовин; розрізняє речовини на прості та складні; метали і неметали; наводить приклади речовин,металів і неметалів; пояснює значення органічних речовин для організмів
Перегляд файлу

Клас 6

Тема уроку: Різноманітність речовин. Метали і неметали, їх властивості та історія використання людиною.

 

Формування предметних компетентностей: вивчити різноманітність речовин;  розрізняє речовини на прості та складні; метали і неметали; наводить приклади речовин,металів і неметалів; пояснює значення органічних речовин для організмів

Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.

Тип  уроку: формування компетентностей

Методи  та  прийоми:

a) інформаційно-рецептивний:  словесний, наочний (демонстрація  роздаткового матеріалу),  розповідь, бесіда

б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані  завдання;

в) пошукові: групові  форми  роботи, взаємопов’язані  запитання.

Міжпредметні  зв’язки: історія, біологія, географія, хімія, фізика,

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на усвідомлення необхідності збереження навколишнього середовища)

Здоров'я і безпека (сприяє усвідомленню значення матеріалу для зміцнення здоров’я)

Підприємливість і фінансова грамотність (сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань)

Обладнання: атлас, підручник, таблиці, зошити.

Хід уроку

 I.    Організаційний    момент.

«Різнокольорова самооцінка»

Як стверджують, вибір того чи іншого кольору символізує те, які ми є і якими хочемо бути. Виберіть на шкалі той колір, який Вам подобається найбільше і в квадратику під ним поставте +.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якщо Ви вибрали:

Червоний – Ви – енергійні, полюбляєте бути в центрі будь-яких подій. Можете взяти на плечі навіть непосильний тягар Жовтий – Ви – оптиміст. Полюбляєте життєві зміни. Ваш девіз: «Усе, що не відбувається, відбувається на краще!»

Зелений – Ви – амбітні. Вам важливо досягти високих результатів. Ви важко переживаєте критику і власні невдачі.

Синій – Ви – врівноважені. Цінуєте дружбу. Друзів обираєте ретельно, тому маєте їх небагато, але вони справжні.

Фіолетовий – Ви – задоволені собою, легко переживаєте невдачі, адже вірять, що все погане обов’язково мине.

Коричневий – Ви – Самодостатні, не піддаєтеся впливові інших людей, адже маєте власну думку.

Чорний – Ви – серйозні, не бажаєте змінюватися. Ваш принцип: «Я такий, який є!».

Сірий – Ви – не дуже активні, намагаєтеся триматися осторонь.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми й мети

Із чого складаються тіла, ми дізнаємося, коли розгадаємо кросворд.

(Кожна група отримує кросворд).

 

ч

о

р

н

о

з

е

м

 

г

е

о

л

о

г

и

ч

а

д

н

и

й

о

к

е

а

н

в

о

д

а

 

к

и

с

е

н

ь

г

л

и

н

а


 

  1.            Як називаються найродючіші ґрунти? (Чорнозем.)
  2.            Хто займається вивченням та пошуком корисних копалин?  (Геологи.)
  3.            Як називається безбарвний отруйний газ (Чадний.
  4.            Як називається природна водойма? (Океан.)
  5.            Безбарвна рідина без запаху і смаку. (Вода.)
  6.            Як називається безбарвний газ без запаху і смаку необхідний для життя.(Кисень.)
  7.     Як називається пластична гірська порода?( Глина.)

 

Гра «Хімічний код»

                     ЧАВЕИНРО

                     ОВЯТРІП

РЕЧОВИНА

ПОВІТРЯ

Хімічні речовини оточують нас, входять до складу нашої їжі, повітря, більш того ми самі складаємося із хімічних елементів та речовин.

 

ІІІ. Вивчення нового  матеріалу

Усі тіла живої та неживої природи , які оточують нас, складаються з речовин. Нагадайте, що називається речовиною? Але є ще одне означення:

Речовина - це сукупність структурних частинок із характерною для них масою і властивостями.

З чого складаються фізичні тіла?

 

Речовина — вид матерії, який характеризується масою та складається з елементарних частинок (електронів, протонів, нейтронів, мезонів тощо).

C:\Users\Lena\Downloads\qr-code (3).gif

Тіла і речовини

 

Робота з підручником стор    36

 

Прості речовини за їх властивостями поділяють на метали і неметали.

Метали мають немолекулярну будову і подібні фізичні властивості. Усі метали (крім ртуті) за нормальних умов є твердими речовинами. Їх легко впізнати за характерним металічним блиском. Метали добре проводять тепло і електричний струм.

При ударі метали не руйнуються, а змінюють свою форму, тобто їм характерна пластичність. Метали можна кувати, прокатувати у бляхи, витягувати у дріт.

Неметали не мають загальних фізичних властивостей і не схожі на метали. У них немає металічного блиску (винятком є йод). У більшості неметалів низькі електропровідність і теплопровідність.

Більшість неметалів мають молекулярну будову. Такі речовини за нормальни умов є газами (водень, кисень, азот, озон, фтор, хлор, інертні гази), рідинами (бром) або крихкими легкоплавкими твердими речовинами (сірка, йод, білий фосфор).

 

Робота з підручником стор    55

 

Фізхвилинка

 

 

Учні очами спостерігають за переміщенням чоловічка і називають його місцезнаходження

 

 

V. Узагальнення і систематизація знань

 

Робота з підручником стор     47

 

 

Робота з підручником стор    58

 

VI. Підбиття підсумків

 

 

VIІ.  Домашнє завдання

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку