Дата_________________ Урок 24
Тема: Мотоцикл і безпека
Мета :
Тип уроку: комбінований урок
Основні терміни і поняття: «мотоцикл», «правила безпеки на дорогах»
Наочність: Ілюстративний матеріал, картинка-пазл 2 види, підручник, зошит, 2 конверти з цифрами 1-2.
Хід уроку
Ι. Організаційний етап
Доброго всім ранку!
Давайте зараз подаруємо один одному гарний настрій, сказавши по черзі такі слова «Я хочу щоб у тебе все було добре! Тому я дарую тобі …(посмішку, обійми, дотик, погляд)
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності
Дати відповіді на запитання:
а) Хто такі «учасники дорожнього руху»?
б) Що означає «організація дорожнього руху»?
а) За допомогою чого (кого) здійснюють регулювання дорожнього руху?
(світлофора, регулювальника, дорожніх знаків і дорожньої розмітки).
б) Що означає поняття «пріоритет у дорожньому русі? Наведіть приклади.
Там, де складне перехрестя,
Він - машин керівник.
Там, де він, легко і просто,
Він для всіх - путівник.
Хто це?
(Регулювальник)
Залізна сова
На гілці, біля дороги,
Три очі різнобарвних
Дивляться дуже строго.
(Світлофор)
Новенький автобус по місту йде.
До зупинок під’їжджає,
Швидко двері відкриває,
(Пасажирів)… випускає.
Коник цей на двох ногах
Будь-який здолає шлях.
Коли вулицею мчить,
Безперервно торохтить,
А тролейбуси й трамваї
Дуже легко обганяє.
(Мотоцикл)
III. Вивчення нового матеріалу
Мотоцикл і безпека тема нашого з Вами сьогоднішнього уроку.
Відкриваємо зошити пишемо тему уроку.
Вправа «Мозковий штурм» (ілюстративний супровід)
Запитання до учнів.
Мотоцикл – це транспортний засіб. Різні люди по-різному його характеризують. Одні кажуть, що найнебезпечніший транспортний засіб, інші, що це найбільше задоволення. Що ж це?
Відкриємо підручник на сторінці 127 і дізнаємося.
Мотоцикл – це двоколісний механічний транспортний засіб з бічним причепом або без нього, має двигун з робочим об’ємом 50 см і більше. Мотоцикли бувають для перевезення пасажирів, спортивні, призначені для перегонів, вантажні мотоцикли, призначенні для перевезення невеликих вантажів на малі відстані, є ще й мотоцикли спеціального призначення.
Давайте запишемо у зошит визначення поняття «Мотоцикл»
Вправа на об'єднання в групи за допомогою картинок- пазлів
Малюнок для першої групи. Малюнок для другої групи.
Стартове завдання 1. ст. 127
Із переліку показників виберіть переваги і недоліки мотоциклів. Поясніть свій вибір.
Таким чином, слід зазначити, що безпечним мотоцикл може бути лиш відносно, це дуже небезпечний вид транспорту. Травматизм під час його користування дуже високий.
Водії і пасажири мототехніки є найвразливішими учасниками дорожнього руху. Достатньо падіння на швидкості 10-20 км/год, щоб дістати перелом кінцівки, а у випадку відсутності захисного мотошолома — черепно-мозкову травму. Тому мотоциклістам необхідно вкрай уважно ставитися до виконання правил дорожнього руху, не перевищувати швидкості, не здійснювати небезпечних маневрів. Це стосується не тільки водіїв, а й пасажирів. А ще не менш важливим є небезпечні ситуації, коли за кермом мотоцикла чи автомобіля нетверезий водій.
Відкриємо ст. 128 зачитаємо Мотоцикл і алкоголь. Розглянемо малюнок 37
Назвіть небезпеку перевезення на мотоциклі пасажира в нетверезому стані. (Відповіді учнів.)
Схема .
Давайте дізнаємося про все це зі сторінки 128. Розлянемо мал. 38
Запишемо у зошит «Правила керування мотоциклом»
Добре попрацювали ми з вами, тепер час і відпочити. Встали всі. І приготуємось до веселої поїздки.
Запитання до класу:
За де якими характеристиками мотоцикл подібний до велосипеда. А деякими-до автомобіля.
Як ви гадаєте чи існують правила дорожнього руху для мотоциклістів?
А зараз я пропоную вам в ваших групах пройти невеличкий крос-тест і дізнатися, які ж існують правила дорожнього руху для мотоциклістів.
Але є певні специфічні особливості. Вони полягають у такому:
Безпека поїздки на мотоциклі багато в чому залежить не тільки від водія мотоцикла, але й від самого пасажира. Обізнаний з правилами дорожного руху людині легше уникнути тяжких наслідків дорожно-транспортних пригод, допомогти при нагоді іншим.
Давайте з вами дізнаємося правила для пасажирів мотоцикла. на ст 130 блок-схема Записати правила в зошит.
IV. Узагальнення, систематизація знань та вмінь учнів.
Робота за підручником (у групах)
Обладнання : 2 конферти з цифрами 1,2.
Необхідно розіграти ситуацію використовуючи алгоритм відмови від небезпечних пропозицій ст 131.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів на уроці
2. Вправа «Емоційний ланцюжок»
Мета: закріплення позитивних результатів уроку.
Учні стають у коло, кладуть ліву руку на плече сусіда і по черзі один за одним дякують сусідові зліва за гарну роботу, позитивні емоції, висловлюють побажання тощо. Останнім висловлюється вчитель.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§20, с.127-132)
1