Презентація на тему: " Основні правила ввічливості"

Про матеріал
Ця презентація допоможе класним керівникам розкрити тему ввічливості та правильного спілкування у суспільстві, а також познайомить з основними вербальними формами ввічливості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Основні правила ввічливості

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Справжня – не тільки формальна ввічливість – це ласкавість сердця, увага до ближнього, що походить з доброзичливості, з глибокого відчуття солідарності, що засвідчує високий розвиток людини, бо, як зазначає німецький філософ Кайзерлінг, «людина не може бути досконалою внутрішньо, якщо зовнішньо поводиться недосконало…».

Номер слайду 4

Ввічливість - основа етикетного спілкування. В Україні завжди високо цінувалася ввічливість у ставленні до людей. Про це свідчить чимало слів на позначення цієї якості: ввічливий, вихований, ґречний, запобігливий, люб'язний, поштивий, привітний, уважний, чемний, шанобливий. Слова з інших мов: галантний, делікатний, коректний, тактовний тощо. Головним у цій низці слів є слово ввічливий - "який дотримується правил пристойності, виявляє уважність; чемний».

Номер слайду 5

Різні мови світу виробили спеціальні (лексичні, морфологічні, синтаксичні, просодичні) засоби вираження ввічливості, спеціальні етикетні мовні формули, які утворюють у кожній конкретній мові цілу систему — мовний етикет. Мовний етикет – це сталі слова і вислови ввічливості, які прийнято вживати під час спілкування з людьми, та правила поведінки при цьому. Він відображає доброзичливість, взаємоповагу, шанобливе ставлення один до одного в стосунках між людьми.

Номер слайду 6

Форми мовного етикету. Згода. Привітання. Вдячність. Вибачення. Прохання. Прощання. Заперечення

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Вибачення: Пробачте!Вибачте!Даруйте!Перепрошую!Прохання: Будь ласка!Прошу Вас!Будьте ласкаві!Будьте люб’язні!Згода: Згоден;не заперечую;Ви маєте рацію;із задоволенням. Подяка: Дякую!Спасибі!Прийміть мою подяку!Не знаю, як дякувати Вам. Заперечення: Ні; я не згодний; мене це не влаштовує;Ви помиляєтеся;мушу відмовитися.

Номер слайду 10

Кілька правил мовного етикету. Намагайся говорити правильно, літературною мовою;Не засмічуй рідну мову словами «паразитами»;Вживай слова мовного етикету;До всіх незнайомих і старших людей звертайся на «Ви»;У розмові з людьми намагайся уникати підвищення голосу;Говори виразно, розбірливо, чітко.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Ввічлива людина ніколи не забуде: Першим привітатися;Будь-яке прохання супроводжувати словами: «будь ласка», «не відмовте у проханні», будьте ласкаві;За будь-яку увагу чи послугу подякувати;Якщо сама випадково потурбує або заподіє комусь незручність, обов’язково вибачиться.

Номер слайду 15

Ввічливість у афоризмах. Жан Жак Руссо:Істинна ввічливість полягає в доброзичливому відношенні до людей. Вільям Шекспір: Будь з усіма ввічливий, але ніяк не запанібрата. Бенджамин Франклін: Будь ввічливий з усіма, товариський з багатьма, фамільярний з деякими.Євгеній Кащеев: Будь ввічливий. Не вимагай взаємності.

Номер слайду 16

Дякую ЗА УВАГУ!!!

pptx
Додано
23 липня 2019
Переглядів
9013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку