Конспект уроку
музичного мистецтва
для 1 класу
(до підручника Т.Є.Рубля, Т.Л.Щеглова, І.Л. Мед)
вчитель музичного мистецтва
Старокостянтинівського НВК
«Спеціалізована школа І ступеня, гімназія»
імені Героя України С.М. Бондарчука
Мороз Н.І.
Урок №14
ТЕМА : Зимові сни
Мета :
навчальна: ознайомити учнів з поняттям «мелодія », навчати сприймати мелодію-як основний елемент музики .
розвивальна: розвивати емоційність, творчі здібності дітей.
виховна: виховувати інтерес та любов до класичної музики .
Музичний матеріал: Поспівка «Ой, Метелиця-Зима». П.Чайковський «Грудень».сл.М.Ясакової, муз. О.Янушкевич «Чому сніг лапатий?»
Наочні посібники: ілюстрації до даної теми, портрет композитора П.Чайковського
Обладнання: фонохрестоматія, музичний інструмент (фортепіано),ТЗН (ноутбук); відеозаписи музичних творів
Тип уроку: комбінований, урок введення у тему
Хід уроку:
Учні заходять до класу під музику П.Чайковського «Грудень»
I . Організаційний момент
Перевірка готовності класу до уроку
Музичне вітання
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Що таке тембр?
- В якому тембрі звучить «голос» скрипки, а у якому тембрі«голос» барабану?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Взимку все відпочиває:
Земля і звірі, й квіти.
Зимові сни дерева бачать,
Спустивши долу віти.
ІІІ. Основна частина
Кожен музичний твір має свою мелодію, якою композитор чи композиторка виражають чарівність і неповторність музики.
Слухання музики
Петро Чайковський- композитор, диригент і педагог.. Написав велику кількість романсів та інструментальних творів. П.Чайковський зобразив «Грудень» із циклу «Пори року» дивовижними музичними звуками. Заплющіть очі й прослухайте їх.
Слухання музики «Грудень» із циклу «Пори року» Петро Чайковський
-Що ви уявили під час слухання музики?
- У якому темпі прозвучала музика?
Фізкультхвилинка «Музичний капелюх»
Вокально-хорова робота
Зима хурделиця в’ється. Справжні сни-чари напустила на природу.Про це ми сьогодні вивчимо поспівку «Ой Метелиця-Зима». Співаючи, проплескаємо її ритмічний малюнок .
Розспівування
Лапатий сніг білою ковдрою накриває будинки, дерева, кущі, які засинають до весни. «Чому сніг лапатий», ви дізнаєтесь із пісні, яку ми сьогодні вивчимо.
Слухання пісні «Чому сніг лапатий»,
Розучування пісні «Чому сніг лапатий», (звертаю увагу на чистоту інтонування, чіткість дикції, артикуляції)
V. Підсумок уроку
Сьогодні ми дізналися, що кожен музичний твір має свою мелодію.
- Які чарівні мелодії вам запам’яталися сьогодні на уроці? )
- Про що розповів нам композитор П.Чайковський за допомогою незвичайної і дивовижної мелодії.???