Урок «Конспект уроку музичного мистецтва для 2 класу на тему "Який характер музики?""»

Про матеріал

розширити розуміння дітей про можливості музики у відображенні характерів, настроїв тварин, а також можливості зображувати за допомогою звуків ходу тварин; розвивати музично-ритмічний слух, вольно-хорові навички, уміння слухати музику; виховувати здатність емоційно сприймати музику.

Перегляд файлу

Тема уроку:  Який  характер музики?

Мета:  розширити розуміння дітей про можливості музики у відображенні характерів, настроїв тварин, а  також можливості зображувати за допомогою звуків ходу тварин; розвивати музично-ритмічний слух, вольно-хорові навички, уміння слухати музику; виховувати здатність емоційно сприймати музику.

Методично-дидактичне забезпечення: М.Сильванський «Пташка і Кицька»,українська народна пісня в обробці Я.Степового «Господарство», В.Губа «Ведмедик-бешкетник». малюнки звірят, портрет Я.Степового, роздатковий матеріал. Педагогічно-програмний засіб освітніх галузей «Музичне мистецтво», фономатеріал.

Тип уроку:  урок – подорож

                         Зміст уроку:

І. Етап орієнтації.

По струнах і по клавішах…

Казковий таємничий шлях:

В долини, де мелодії

Кружляють хороводами,

Де пісня лине в небеса

І дощ танцює у лісах,

Запрошую всіх вас.

Музичне вітання.

Урок музики у нас

Запросив усіх у клас

Привітаймось дружно всі

До – ре – мі –фа – соль – ля – сі

Плесніть діти кілька раз

За роботу – все гаразд!

 

ІІ. Етап цілепокладання.

Діти, наша нова музична поспівка запросила знову на урок музики. Чи змінила вона вам настрій? Це чудово. На початку уроку ви отримали емблеми звіряток. Прошу об’єднатися в групи за емблемами.

ІІІ. Етап проектування.

Ми з вами вже дізналися про те, що музика може передавати настрої, почуття, думки людей, передавати рух, а чи може музика зображати звірів? Про це ми дізнаємося, мандруючи океаном Звуків, де ви зможете побувати в Державі Метрономії, пройтися Країною Чарівних звуків, завітати у Королівство Висоти, та відпочивши  на Полі Чудес, пройтися  Музичним лабіринтом.

А допоможуть нам подорожувати наші давні друзі три величезні кити.

  • Як же звуть цих китів? (пісня, танець, марш)
  • Як ще ми називаємо китів у музиці? (типи музики)
  • Що їх об’єднує? ( мелодія)
  • А мелодія складається…? (із звуків)
  • Які бувають звуки? (довгі та короткі, низькі та високі, веселі та сумні)

Ну що ж вирушаємо у подорож!

Держава  Метрономії.

В музиці здається

Теж маленьке серце б’ється

І відлічує одвічний

Пульс гарячий, пульс музичний.

Прямо по курсу Держава  Метрономії. Головними в цій державі є пульс і ритм. Подивіться, нас зустрічає дуже сумна киця.

Звучить поспівка «Бом, Бім»

  • Яке лихо трапилося у киці? Давайте пригадаємо?

       Виконуємо поспівку з показом руху мелодії

  • Звуки звучать однаково? (одні короткі, інші довгі)

На дошці ми бачимо ритмічний малюнок поспівки, давайте виконаємо його за схемою. Одні будуть виконувати пульс дзвіночками, а інші долоньками проплескають ритм . Тим самим покличемо на порятунок. Але спочатку пригадаємо що таке пульс і ритм в музиці?

Молодці, ви змогли допомогти киці. Ну а ми вирушаємо далі.

ІV.Етап організації виконання плану.

Країна Співучих мелодій.

Є у дивосвіт музичний

Шлях надійний та одвічний

Щоби музику відчути

Треба вміть її почути.

Наші давні друзі Антон і Натка запрошують нас в країну Співучих мелодій.

  • Робота з педагогічно-програмним засобом освітніх галузей «Музичне мистецтво»

Доброго дня! Привіт!

Натко, а звірятка вміють співати? У мого знайомого є кицька, яка дуже вдало муркоче в такт колискових. Не знаю, Антоне, як співають звірі, а от музика може зобразити багатьох тваринок. Вона досить часто розповідає про природу – рослин і тварин. Саме це нам продемонструє наступна пісня. Ми прослухаємо і почнемо розучування української народної пісні в обробці Якова Степового «Господарство».

  • Поміркуйте про кого розповіла нам пісня?
  • Чому на вашу думку вона називається «Господарство»?

Слухання: Українська народна пісня в обробці Я.Степового «Господарство»

Розучування пісні.

  1. Промовляння слів у ритмі.
  2. Показ мелодії.
  3. Розучування фразами.

Подивіться наш господар залишив свій бриль. А давайте знайдемо йому нового господаря і пограємо в гру «Чарівний бриль». Ви передаєте бриль один одному доки промовляємо слова :

 

Покажи чарівний бриль

Хто господар буде твій.

На кому зупинимось, той і виконує пісню.

Пісня «Господарство» нам допомогла зрозуміти, що музика може не лише виражати настрої звірят, а також і зображати їх. А ми продовжуємо свою подорож і відправляємось у королівство Висоти.

Королівство Висоти.

Музична веселка палає над світом,

Дарує проміння дорослим і дітям.

Зустрінетеся із нею ви,

У королівстві Висоти.

(Показую малюнки  різнохарактерних  котиків.)

- Якими художник передав нам цих котиків? (Розлючена, Спокійна, Грайливі)

А чи може музика передавати різні характери тварин? Давайте запитаємо у Антона і Натки.

  • Робота з педагогічно-програмним засобом освітніх галузей «Музичне мистецтво»

Досить часто музика зображає не тільки тварин, але й їх різні характери. Переконатися в цьому нам допоможе твір Миколи Сільванського «Пташка і Кицька»

  • Прослухайте його і поміркуйте, що на вашу думку, хотів показати композитор?

Слухання:  М.Сильванський  «Пташка і Кицька.

  • Про кого розповіла музика?
  • Скільки герої ви нарахували? Як музика намалювала кожного з них?

 

  • Якими звуками музика зобразила Кицьку, а якими Пташку?(Високі, низькі)
  • Як ви думаєте, чи може композитор намалювати звіряток як художник? 
  • Чим користується композитор, коли хоче передати образ, настрій чи характер?(Звуками)

Молодці! З вами дуже легко долати всі перешкоди.

Ось ми вже і дійшли до

 Поля Чудес.

Воно так називається тому, що всі, хто потрапляє на нього, перетворюються на звіряток. Давайте виконаємо музично-ритмічну поспівку  і рухами передамо дії звіряток.

Нам потрібно вже повертатись, будьте уважні, наш шлях проходить через музичний лабіринт.

Музичний Лабіринт.

Музичним лабіринтом

Скоріше ви пройдіть

Маленького звірятка

Благаю вас знайдіть!

Прослухавши музичний твір, кожна група користуючись малюнками повинна виконати такі  завдання.

І група – визначає якими звуками передає музика образ?

ІІ група – визначає інструмент який використовує композитор?

ІІІ група – визначає темп повільний чи швидкий?

  • Чи впізнали ви, хто заблукав у лабіринті?

Показує маленьке ведмежатко.

ІV. Контрольно-оціночний етап

Так, це був медведик-бешкетник. А ми знову у нашому класі. Правда гарна подорож у нас вийшла?  А Антон і Натка підготували для вас  запитання.

  • Про кого розповідається в українській народній пісні в обр. Я. Степового «Господарство»?
  • Який композитор є автором твору «Пташка і Кицька»?
  • Чи може музика відобразити звірів? Поясніть відповідь на прикладі конкретної пісні?

Я запрошую вас у коло.

Сьогодні на уроці ми переконалися у можливості музики показати звірів, зобразити їх характер, настрої. А допомогли нам у цьому Укр.. нар. Пісня в обр. Я. Степового «Господарство» та музичний твір М. Сільванського «Пташка і Кицька». А на згадку про нашу подорож я вам дарую веселі дзвоники, нехай вони вам завжди піднімають настрій. 

Продзвенів уже дзвінок,

І  закінчився урок,

Посміхніться діти всі

До побачення усім

doc
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
4653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку