Урок музичного мистецтва для учнів 1-2 класу "Музична подорож"

Про матеріал
Конспект уроку містить різні види вправ і завдань для учнів 1-2 класів. Основний вид діяльності на уроці-ігровий.Це надає змогу більше зацікавити учнів і продуктивність уроку в цілому. До уроку додається презентація
Перегляд файлу

Авторська розробка уроку на тему «Музична подорож»

 Мета:

навчальна: закріпити  набуті знання і  вивчені музичні поняття, знання про засоби музичної виразності - мелодія, лад, динаміка, познайомити з новим засобом музичної виразності-тембром.

розвивальна: розвивати в учнів музичний слух, почуття ритму, уяву, творчі здібності в грі; вміння виражати власне ставлення до музики, в музикуванні на дитячих музичних інструментах.

виховна: виховувати зацікавленість та любов до музики, бажання слухати її та виконувати, потребу у спілкуванні з мистецтвом, пізнавальний інтерес.

 

Дидактичний матеріал: А. Островський , пісня «До, ре, мі, фа, соль...»,    пісня  « Літачок» (ф-ма), музичні твори: П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька!, «Осіння пісня», В.Косенко «Дощик»»,   А Вівальлі «Осінь».

 Обладнання: музичний інструмент; фонохрестоматія, нотна хрестоматія; картки з назвами нот, картки –смайлики, нотка-іграшка, хустинка, диригентська паличка, дитячі музичні інструменти, мультимедійна дошка, презентація.

Тип уроку: нетрадиційний, комбінований.

Форма проведення: урок-подорож-гра.

 

                                                   Хід уроку

 Учні входять до класу під музичний супровід

 (А. Островський , пісня «До, ре, мі, фа, соль...»)

I. Організаційний момент

Перевірка готовності класу до уроку.

Музичне вітання: 

 Добрий день вам,

Посміхнись скоріше,

І тепер усім нам стане веселіше.

Добрий, добрий, добрий день, добрий день вам, учні,

Добрий, добрий, добрий день, добрий день вам , вчитель.

Учитель: Я бачу, що у вас гарний настрій, поділіться ним з нашими гостями, посміхніться і привітайтеся.( вітаються)

II. Мотивація навчальної діяльності

Дітки, ви з задоволенням вивчаєте предмет «музичне мистецтво» і вже знаєте, що музичні звуки, об’єднуючись між собою, дарують нам чарівну і прекрасну музику, без якої ми не можемо уявити свої життя. Також ви вже знаєте, що у музики є помічники, з якими ми вже почали знайомитися, вони допомагають музиці змінюватися, розвиватися, звучати цікаво, яскраво та виразно. Сьогодні на уроці я пропоную відправитися в подорож до казкового музичного Королівства,  де згадаємо помічників музики, яких вже вивчили і продовжимо знайомитися з його мешканцями. Але перед тим, як туди відправлятися, давайте  дещо згадаємо про музику за допомогою гри «Спіймай запитання».(Учитель ставить запитання і кидає хустинку дитині, та відповідає і кидає назад учителю)

III Актуалізація опорних знань 

Гра «Спіймай запитання»

  1. Що таке  музика?
  2. З яких звуків складається музика?
  3. Які бувають музичні звуки?
  4. Як називається людина, яка пише музику?
  5. За допомогою яких знаків записують музику?
  6. Скільки всього існує нот?
  7. Як називається головна помічниця  музики?
  8. Що таке мажор?
  9. Що таке мінор?
  10.  Гучність звучання музики називається…
  11. Як називається голосне звучання?
  12.  А як тихе?
  13. Яку музику виконують голосом?
  14.  А яку на музичних інструментах?
  15. Виконання музики однією людиною називається…
  16. Великий колектив співаків-це…
  17. Великий колектив музикантів…

Учитель: Молодці, тепер ми готові відправитись в подорож. На якому виді транспорту  ми  зможемо добратися туди скоріше  всього?  (відповіді дітей) Ну, звичайно ж, на літаку. Приготувались до польоту, заводимо  мотори-полетіли… (фото літака) А щоб нам не сумно було летіти - давайте заспіваємо пісеньку про літачок, яку ми вивчили ще в першому класі.

Пісня «Літачок»

Учитель: Ось ми і в музичному Королівстві, і на зустріч з нами будуть приходити  його мешканці і грати з вами в ігри.  Ось нас вже зустрічає головна помічниця королеви Музики-це принцеса Мелодія і її подружки нотки. (слайд  ) Вони  зраділи, що ми завітали до них у гості і дуже хочуть погратися. На наших уроках ми вже встигли з ними познайомитися і тому ігровим завданням від них будуть музичні ребуси. Прочитайте слова, де заховалися нотки.

  «Музичні ребуси» (слайд   )

Учитель: А тепер самі придумайте слова, де заховалися ноти.

Молодці, з завданням впоралися, а тепер гра, де  потрібно знати правильне розташування нот. Давайте швиденько пригадаємо і заспіваємо звукоряд

Спів гами з модуляцією в 3 тональності. Молодці, готові пограти в гру?

 

Гра «Веселий звукоряд»

Учитель: А ми знаємо пісню, де звучать імена нот, давайте принцесі і ноткам подаруємо пісню, їм буде дуже приємно.

Пісня «До, ре, мі, фа, соль...» 

Учитель: принцеса Мелодія і нотки дуже задоволені, прощаються з вами, а на зустріч пос бпішають брати-Лади, ми вже знаємо, що один лад  веселий і усміхнений, якого звуть Мажор, а другий завжди сумний, якого звуть Мінор. Весела музика так і називається - мажор, а сумна - мінор. Брати-Лади хочуть пограти з вами в гру.

Гра «Весело-сумно»  (Смайлики)

Учитель: Молодці, гарно відчули, де мажорна музика, а де мінорна. Лади прощаються з нами, а на зустріч йде  ще одна принцеса – Динаміка, яка навчає вас розпізнавати музику за гучністю звучання.  Ми знаємо, шо музика може звучати голосно та тихо. Голосне звучання називається «Форте»  і позначається таким знаком, а тихе звучання називається «Піано», воно позначається таким знаком. Якщо ми з’єднаємо ці два слова, то що ми отримаємо? Правильно, назву музичного інструменту – «Фортепіано». А зараз принцеса Динаміка пропонує пограти в гру, яка називається «Форте-Піано» і просить нотку ій допомогти.

Гра «Форте-Піано».

Учитель: Молодці, впоралися з завданням, і перш ніж познайомитися   ще з одним мешканцем музичного Королівства, пограємо в таку гру. Я  співаю – ви повторюєте. А тепер послухайте звучання дитячих шумових інструментів. Що ви почули? Усі голоси людей і «голоси» музичних інструментів розрізняються за своїм забарвленням. Це в музиці називається словом «Тембр». Ось він, ще один мешканець країни Музики - Пан Тембр. Він  пропонує пограти в гру, де ви будете відгадувати тембр голосу своїх однокласників. Гра називається «Сліпий диригент».

Гра «Сліпий диригент».

Учитель: Ну а як же без гри на дитячих музичних інструментах. Давайте зробимо подарунок пану Тембру і заграємо у веселому оркестрі.

Гра на дитячих музичних інструментах «Веселий танок».

Учитель: На жаль нам потрібно повертатися додому, але ми ще обов’язково повернемося і продовжимо знайомство з мешканцями  Королівства. Пропоную додому поїхати на потязі. Сідаємо зручніше по «вагонах». Поїхали!

Гра «Паровоз «Комашка»»

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

Учитель: Ось ми і вдома. Молодці, дітки. Ви втомилися від подорожі? З гарним настроєм повернулися додому? Я з вами прощаюсь, до нової зустрічі на наших уроках.

Музичне прощання.

 

 

docx
Додано
28 січня
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку