Сценарій уроку-подорожі у 5 класі «МУЗИКА СТАРОДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ» презентує різні форми творчого навчання на уроках музики, що має головну мету - розвиток музичної культури та творчих здібностей учнів. Різні види музичної діяльності від співу, сприймання до виконавства, ігрові, творчі завдання уроку дають змогу усім учасникам відчути радість творчості і бажання творитиКонспект уроку музичного мистецтва у 5 класі на тему
Учитель музичного мистецтва
Грабовецької ЗОШ І-ІІ ступенів
Ганна Андрусяк
Сценарій уроку-подорожі у 5 класі «МУЗИКА СТАРОДАВНІХ ЕПОХ» презентує різні форми творчого навчання на уроках музики, що має головну мету - розвиток музичної культури та творчих здібностей учнів. Різні види музичної діяльності від співу, сприймання до виконавства, ігрові, творчі завдання уроку дають змогу усім учасникам відчути радість творчості і бажання творити.
Тема уроку. Музика Стародавньої Греції
музична подорож
Мета :
Розширення уявлень і знань учнів музику Стародавньої Греції.
Розвиток музично-творчих здібностей учнів.
Виховувати інтерес, любов до музики.
Тип уроку: музична подорож.
Діючі особи:
Ведучий ( вчитель), машиніст, пасажири ( всі учні класу),гості -Апполон,музи.
Обладнання: ПК, музичний центр.
Сценарій музичної подорожі
Учні заходять до класу під музичний супровід ( Гімн Греції) і згідно вибраних білетів займають свої місця ( у вагонах). Кожні дві парти нагадують вагони поїзда.
(Тему семестру написано на дошці)
МУЗИКА СТАРОДАВНІХ ЕПОХ
Тема уроку. Музика Стародавньої Греції
Ведучий
Діти, ви мабуть усі любити подорожувати і сьогодні в нас урок музичного мистецтва, який ми проведемо у вигляді гри, що має назву «Музична подорож».
Під час її проведення ви продемонструєте свої знання, уміння та навички, яких ви набули протягом теми. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете нотки, намальовані на папері. Одна нотка, дорівнює 1 балу.
Яка команда ( 1-го, 2-го або 3-го вагона) назбирає більше ноток – та і перемогла у змаганні «Музична подорож».
На цьому уроці ми продовжимо знайомитися з музикою стародавніх епох. А щоб дізнатися в яку країну ми сьогодні потрапимо, вам потрібно розгадати кросворд.
1.Співзвуччя, елемент музичної мови. (Гармонія)
2.Упорядковане чергування музичних звуків.(Ритм)
3.Найдавніший музичний інструмент в історії людства.(Флейта)
4.Китайський струнний інструмент.(Цитра)
5.Найстійкіший ,основний звук ладу.(Тоніка)
6. Музична думка, образний зміст якої виражений одним голосом (Мелодія)
|
|
|
|
|
|
Г |
А |
Р |
М |
О |
І |
Я |
|
|
|
|
|
|
Р |
И |
Т |
М |
|
|
|
|
|
|
|
Ф |
Л |
Е |
Й |
Т |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ц |
И |
Т |
Р |
А |
|
|
|
|
|
Т |
О |
Н |
І |
К |
А |
|
|
|
|
М |
Е |
Л |
О |
Д |
І |
Я |
|
|
|
|
|
|
Шановні пасажири! Наш поїзд відправляється до Греції та дізнаємося про музику Стародавньої Греції .Слайд 1.Прошу зайняти місця у вагонах згідно вибраних білетів (червоні, зелені,жовті).Двері зачиняються,поїхали.
(Шум вагона) Пасажири імітують рух коліс поїзда зігнутими в ліктях руками в ритмі музики.
Презентація Слайд 2.
Станція «Інформаційна».
Свідчення про музику Стародавньої Греції збереглися в літературі,написах на колонах,розписаних керамічних вазах.
Слайд2
Музика відігравала важливу роль у житті греків.Вона звучала під час різних свят, театральних вистав. Головним учасником їх був хор, спів якого пояснював, що відбувалося на сцені.
Слайд 3
Мудрець Сократ стверджував: «Що кращий танцюрист – кращий воїн». Під час танців стародавні греки , подібно первісним мисливцям, дуже правдоподібно інсценували битву з ворогом.Слово «Музика» Слайд4 (від грецького Муза - богиня-покровителька мистецтв і наук) - вид мистецтва, який впливає на людину з допомогою звукових образів і відображає через них її різноманітні переживання та навколишню дійсність. У багатьох народів складено легенди та казки про походження музики, про богів і героїв, які відкрили її людям. Про що ми дізнаємося на наступній Станції «Музична скарбничка казок і легенд». Двері зачиняються,поїхали.
(Шум вагона) Слайд5
Ведучий .Найвідомішим міфом, що відсилає до давньої епохи, є міф про співця Орфея.На сторінці 36 описаний короткий зміст міфу.Ознайомтеся і хто готовий нам переказати піднімайте руку.
У міфі розповідається про співця Орфея , гра якого на золотій арфі зачаровувала не тільки людей, але й звірів, дерева, скелі. За переказом, Орфей відправився в пекло, щоб врятувати загиблу від укусу гадюки дружину . Гра на флейті дозволила йому зачарувати Харона, що погодився провести Орфея , проте порушивши заборону не дивитись на дружину до повернення додому, Орфей назавжди втратив Еврідіку і згодом загинув сам.
Цей сюжет використовували давньогрецькі драматурги (Есхіл, Евріпід), а в нову епоху — ряд оперних композиторів (К. Монтеверді, К. В. Глюк та інші).
Шановні пасажири! Обережно, двері зачиняються. Наступна зупинка - станція «Слухацька». (Шум вагона) Слайд 6 Поїзд відправляється в шлях до наступної станції.
Ведучий . Слайд 7Крі́стоф Ві́ллібальд Глюк — німецький композитор, представник музичного класицизму. К. В. Глюк вважається реформатором оперного мистецтва, що відкрив нові шляхи розвитку жанру, написав 107 опер, серед яких одна з найвідоміших — «Орфей і Еврідіка»
Слайд 8
Фасилітова бесіда після слухання «Мелодії» Х.Ф.Глюка з опери «Орфей і Еврідіка »
Учні за правильну відповідь та учасники оркестру отримують нотки-бали.
Шановні пасажири!
Обережно, двері зачиняються. Наступна зупинка - станція «Музичних загадок». (Шум вагона) Слайд 9
На цій станції ви відгадуєте назви жанрів народних пісень і танців. Для цього потрібно переставити склади по горизонтальних рядах так, щоб прочитати назву жанру й назвати країну, у якій він уперше з'явився.
КА |
ПОЛЬ |
|
|
ЛІНГ |
ХАЛ |
|
|
ЗУР |
КА |
МА |
|
НЕЗ |
ПО |
ЛО |
|
ЗА |
КО |
ЧОК |
|
КО |
МИЙ |
ЛО |
КА |
РО |
БАР |
КА |
ЛА |
ТЕ |
РАН |
ТА |
ЛА |
СІР |
КІ |
ТА |
|
Учні називають жанр танцю або пісні й країну його походження:
Полька - Чехія, халлінг - Норвегія, мазурка й полонез - Польща, козачок й коломийка– Україна,сіртакі - Греція, баркарола - Італія, тарантела - Італія.
Учні за правильні відповіді отримують нотки-бали.
Обережно, двері зачиняються. Наступна зупинка - станція
Станція «Виконавська». (Шум вагона)
Слайд 10
Ведучий. Для того, щоб приступити до виконання пісні потрібно розспіватися.Сіли рівненько,прийняли позиції співаків сидячи - руки поставили на коліна.
Розспівування
-Відтворимо гул поїзда (чух, чух, чух)(соль, мі, до)
- Ми сьогодні мандрували і у поїзді співали(до,до,ре, ре, мі, мі,фа,фа,соль, соль, ля, ля, сі, сі, до.
ГОСТІ
Апполон.Я – Апполон - бог сонця. Я дуже стомився поки провів небесне світило від ранкової до вечірньої зорі.Час настав трохи спочити. Сьогодні я хочу щоб мене розважили мої добрі сестри – музи: Терпсіхора, Мельпомена та Евтерпа.
Терпсіхора. Я – Терпсіхора – муза танців. О,сонцесяйний Апполоне , я хочу потішити тебе чудовим танцем. Діти, допоможіть мені.
Виконання танцю сиртакі. (фізкультхвилинка) Слайд 11
Мельпомена. Я –Мельпомена – муза театру.Дозволь Апполоне і мені тебе розважити. Діти, давайте продемонструємо маленьку трагедію.
Виконання сценки Слайд 12
Евтерпа. Я – Евтерпа- муза ліричної поезії і музики.О, Апполоне, я разом із своїми вірними друзями хочу розважити тебе піснею.
Виконується пісня «Золота зіронька» Н.Май. Слайд 13.З кожної команди обираються солісти, які повинні виконати куплет пісні, а усі разом команди співають приспів пісні.
Апполон.Я вдячний вам за те, що розважили мене, О, музи, ви продовжуйте запалювати вогонь таланту у серцях дітей. Нехай цей вогонь осяває стежину знань кожного з вас.
Ведучий. Ви –молодці. Добре підготувалися і отримуєте за правильне виконання нотки-бали.
Підсумок уроку-подорожі
Ведучий .Якою країною ми мандрували? Правильно, Стародавньою Грецією.
Сьогодні на уроці ми відвідали 5 зупинок, подивіться, що у нас утворилося вкінці подорожі. Правильно – Олімпійські кольца. Слайд 14 Саме в Стародавній Греції зародилися Олімпійські ігри. Олімпійським символом є п'ять олімпійських кілець, які мають синій, жовтий, чорний, зелений і червоний колір, які переплітаються . Олімпійські кільця символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь в Олімпійських іграх з усіх п'яти континентів нашої планети.Тому не забуваймо бути толерантними і дружніми не тільки на уроці , а й у житті.
Що сподобалось вам на уроці?
Чим запам’тався вам урок?
Підбиття підсумків гри - «Музична подорож».
Кожна команда рахує нотки-бали, які здобули під час музичної подорожі .
Отже, найбільше балів набрадла команда_________.
Оголошення результатів гри та нагородження переможців.
Переможці нагороджуються високими балами.
Слайд 15
Д/З. 1.З’ясуйте, які країни світу мають «музичні герби».
2. Створіть музичний герб своєї родини.
3.Намалювати малюнки – піктограми із зображенням давніх людей, що грають на різних музичних (давніх) інструментах
Заключне слово ведучого (учителя):
Присутніми сьогодні на уроці у нас були пара лелеченят Слайд 16 – талісман олімпійської збірної команди України. Ці мудрі птахи є особливим символом в українській культурі, адже за давнім повір'ям лелека приносить щастя.Хай щастить вам,мої любі учні! Хай щастить нашим гостям!А на згадку про урок прийміть цих лелек.
Учні виходять із класу під музичний супровід («Гімн Греції»)
1