«ПОДОРОЖ В КРАЇНУ МУЗИКИ»

Про матеріал

Розробка уроку у 1 класі на тему:: «ПОДОРОЖ ВКРАЇНУ МУЗИКИ»

МЕТА: Знайомство з різними видами вокальної та сценічної діяльності.


Перегляд файлу

Відкритий урок у 1 класі панянок.

ТЕМА: «ПОДОРОЖ  В  КРАЇНУ  МУЗИКИ»

МЕТА: Знайомство з різними видами вокальної та сценічної діяльності.

1. Навчальна - формувати навички вокальної діяльності;

2. Виховна - збагачувати музичними враженнями, через оволодіння різними видами музичної діяльності, виховання інтересу до світу мистецтва;

3. Розвиваюча - розвивати творчу активність у всіх доступних видах музичної діяльності;

Тип заняття: вивчення нового матеріалу

Вид заняття за формою проведення: заняття – подорож

Дидактичний матеріал: Різнобарвні ноти, Фея музики.

Презентація: "В гостях у феї-музики".

музичний матеріал: «Колискова» сл.Б.Сливчука, муз. І. Білика, «Кап-кап» сл. і муз. Н. Май, музичнні руханки.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап

Слайд 1.

Сьогодні ми  продовжимо  нашу подорож   в красиву, величезну країну під назвою - Музика. Я прийшла до вас сьогодні не одна, а з феєю музики! У неї трапилася біда! По дорозі до вас вона випадково розсипала всі різнокольорові нотки і нам треба буде протягом уроку їх зібрати, щоб нам потрапить до країни Музики. Вона просить вас про допомогу.

Слайд 2.

Дівчатка, допоможемо феї? Для цього у вас повинні бути "уважні очі", і "чуйні вушка".

Фея музики дуже любить пограти і пропонує вам гру "Слова на долоньці". Це наша перша зупинка в нашій подорожі .Слайд 3.

- Уявіть, що ви слово  поклали на долоньку.

- Як його можна "оживити", озвучити? За допомогою рук і ніг звучать жести (ми ляскаємо, тупотимо, клацаємо). Можна за допомогою удару в долоньки! Наприклад: МА-МА,Ма-ТУ-СЯ, ….. (повторюємо, долоньками відзначаємо ритм).

Давайте простукаємо  ритм імені, а допоможуть мені в цьому дівчатка, у яких нотки жовтого і помаранчевого кольору, ви по ланцюжку співаєте своє ім'я, а всі повторюють як відлуння, не забуваючи ім'я покласти на долоні. Починаємо з мене!

 

Слайд 4.

Ось ми з вами проспівали в ритмі ваші імена. І подивіться, виявляється, у нас повернулися 2 нотки!

- Скажіть, будь ласка, а ваші імена в пісні звучали однаково? (Приклад імен.)

Як вони розрізнялися за часом? (Довгі, а якісь короткі.)

Висновок: Всі слова, які ми "оживили", складаються з довгих і коротких звуків.

2.Етап підготовки до засвоєння нового матеріалу

Слайд 5. І ми прибули до наступної зупинки  під назвою – ДИХАННЯ

Пам’ятаєте, дівчатка, ми з вами пришлого разу мандрували на машині до лісу. Пропоную поїхати  цього разу на мотоциклах. Готові? Тож вперед!!!!

По-перше, Доведемо до ладу  наші легені.

1 впр. Зробіть невеликий вдих через рот. Після цього на видиху плавно і розтягнуто вимовляєте будь голосний звук.

2 впр. Надуваємо повітряні кульки. На звук Ш надуваємо кульки, на звук С – здуваємо. Руками показуємо, як збільшується, а потім зменшується кулька.

3 впр. «Насос» - нахили вправо-вліво. Підкачали наші колеса.

Наші мотоцикли готові. Тепер сідаємо. Беремося за руль . І- поїхали….( на видиху

промовляти  бр-р-р….., змінюючи динаміку з форте на піано)

Слайд 6. І ми прибули до наступної зупинки  під назвою – АРТИКУЛЯЦІЯ

Щоб домогтися гарних результатів, навчиться красиво говорити і співати, для цього необхідно робити гімнастику артикуляції. (Для цього необхідно не затискати нижню щелепу, а вільно її опускати, язик  повинен бути м'яким, вільним, м'яке піднебіння - «на позіху». Можна уявити, що в роті лежить гаряча картопля, або маленька слива.

Вправи на артикуляцію

Вправи для губ

  1. Піднімаємо вгору верхню губку - 5 разів
  2. Опускаємо вниз нижню губку - 5 разів

3. Посмішка. - Утримання губ в усмішці. Зуби не видно.

4. Хоботок (Трубочка).- Витягування губ вперед довгою трубочкою.

    5.Усмішка-Хоботок - Чергування положення губ.

Для активізації мови.

1. «Сховай цукерку» - Рот закритий. Напруженим язиком впертися то в одну, то в іншу щоку.

2. «Чищення зубів». - Рот закритий. Круговим рухом язика обвести між губами і зубами.

3. «Конячка». - Присмоктатися мову до неба, клацнути язиком. Цокати повільно і сильно, тягнути під'язикову зв'язку.

4. «Смачне варення» .- Рот відкритий. Широким язиком облизати верхню губу і прибрати язика всередину рота.

Вправи для розвитку рухливості губ

1. Рибки розмовляють .- Плескати губами одна об одну (вимовляється глухий звук).

2. «Незадоволена конячка». - Потік повітря, що видихається легко і активно посилати до губ, поки вони не стануть вібрувати. Виходить звук, схожий на пирхання коня.

Вправи для губ і щік

1. «Ситий хом'ячок». - Надути обидві щоки, потім надувати щоки по черзі.

2. «Зіпсуй повітряну кульку» -  Рот закритий. Бити кулачком по надутим щоках, в результаті чого повітря виходить з силою і шумом.

Вправи для розвитку рухливості нижньої щелепи

1. Пожувати уявну жувальну гумку.

2. порухатися щелепою вліво-вправо

3. Дражнилки. Широко, часто відкривати рот і вимовляти: па-па-па.

4. Проговорити склади: бра-бре-бру, гра- Гре-гру, дра-Дре-дру.

Вправа  «Пташиний двір», яке тренує «опору дихання», губи, язик, спрямованість звуку. Без зупинки закликаємо всіх тварин: Уть-уть-уть, Ціп-ціп-ціп, Гуль-гуль-гуль, Киць-киць-киць.

Слайд 7. І ми прибули до наступної зупинки  під назвою – РОЗСПІВУВАННЯ

Хтось знає значення цього слова? (Спортсмени, танцюристи розігрівають м'язи і вокалісти готують до роботи свій голосовий апарат) І ми підготуємо наш голосовий апарат до роботи.

Ми з вами правильно подихали, провели гімнастику артикуляції, на черзі у нас вокальні вправи:

Налаштовуємо свої інструменти - голос і вушка.

Зараз разом із Феєю музики ми розспіваємося. Готові???

Слайд 8.

 1. На одному звуці- «Ма-ме-мі-мо-му, да-де-ді-до-ду, ра-ре-рі-ро-ру».

2. Вгору по звуках тризвуку на склади «ля-ле-лю», вниз - поступовий рух від 5 ступені до 1 на склади «ля-ли-ле-лі-лю»

3. В межах терції - «бра-бре-брі-бри-бру».

4. По звуках тризвуку - «мей-мей-мей.

Поспівка «Ось іду я вгору, ось іду я вниз»

Молодці! Після того як ми підготували наш голосовий апарат до роботи. Яка повинна бути дикція в співі?

-Розбірлива, зрозуміла.

Як потрібно вимовляти слова в співі?

-Чітко, ясно.

Від чого залежить чітке, ясне вимова?

-Від активної роботи артикуляційних органів (губ, язика, м'якого піднебіння, нижньої щелепи, глотки. Що ми з вами зробили? (Розспівувалися)

Дівчатка, нашій феї музики дуже сподобалася ваша робота над  артикуляцією. І ось гляньте - ще дві нотки повернулася… Слайд 9

Дівчатка, Фея музики дуже любить танцювати, і принесла для вас дві відомі пісеньки, щоб ви підказали, їй як правильно зобразити характер музики, настрій в русі. А допоможуть нам в цьому блакитні нотки, Встаньте, будь ласка.

Слайд 10.  «Колискова».

(Пластичне інтонування.)

- Спасибі дівчатка! Справжні матусі!Ви згодні, що треба було плавно рухати ручками?

- (Колискова, Заколисування.)

Слайд 11. Погляньте, дівчатка, повернулася на своє місце ще одна нотка!!!

Далі мені допоможуть дівчатка, у яких нотки темно-сині.

Слайд 12.«Кап-кап»

Дякую вам, дівчатка! Ви дуже гарно показали , що настрій у цієї пісні радісний і веселий.

Слайд 13. Погляньте, дівчатка, повернулася на своє місце ще одна нотка!!!Їх уже шість.

Феї дуже подобається, як ви активно працюєте на уроці, справляєтеся із завданнями, вона вирішила запропонувати вам розучити пісню "Кап-кап"

Ви уважно слухайте вірш і одночасно разом за мною виконуйте рухи.

Щоби правильно співати,

треба сісти або встати.

(Школярі наслідують рухи, які показує вчитель)

Спинки рівні, як тростинка,

руки вниз чи на колінка.

В класі тиша, геть розмови!

Вже до співу всі готові?

На відповідних словах діти перевіряють правильність положення корпусу, потім опускають руки вниз (якщо стоять) чи на коліна (якщо сидять), «створюють» тишу і кивком голови підтверджують загальну готовність до співу.

Співаком не просто стати:

треба вчитися співати!

Слухаємо, запам'ятовуємо мелодію, - 1 к. + Приспів.

Слайд 14. Які ви молодці, дівчатка. Погляньте, з’явилася ще одна  загублена  нотка.

Давайте тепер, дівчатка, трішки відпочинемо ….

Слайд 15. Фізхвилинка.

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати! (Руханка)

Нам з вами залишилося розфарбувати останню  нотку, але для цього обов'язково потрібно додати настрій, тому що без настрою немає і пісні. Чи згодні?

Тоді покажіть мені свої веселі личка! - МІМІКА.

Встали на ніжки, повторюємо рухи.

Виконання 1 куплет. + Приспів + пластичне інтонування.

Слайд 16. Ну от і з’явилася остання загублена нотка. Погляньте на наш нотоносець. Який він гарний, різнокольоровий.

Рефлексія: Уявіть дівчатка, що ваша долонька це нотний стан, підніміть праву руку, уявіть, будь ласка, на який лінієчці знаходиться ваш настрій, покажіть лівою рукою!

Підніміть руку ті, у кого настрій знаходиться на самому верху, а на 4 лінієчці? ...

Ми з феєю теж би хотіли оцінити вашу роботу на уроці. Ви допомогли повернути все нотки на нотний стан, і своїм хорошим настроєм прикрасити все в країні музики.

 

(Найбільше дівчатка раділи, коли з’являлися загублені нотки- це неперевершені почуття!)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бережний Віктор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
1130
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку