28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок на тему "А.Малишко «Чому, сказати, й сам не знаю…». Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті"

Про матеріал

Розробка уроку для 7 класу, метою якого є поглибити знання учнів про поетичну та пісенну творчість А.Малишка, вдосконалити їхні вміння аналізувати поезії; навчити учнів вдумливо і виразно читати вірші; розвивати увагу, культуру зв'язного мовлення; виховувати повагу до рідного дому, батьків, національних традицій.

Перегляд файлу

 

 

Розробка уроку

української літератури

7 клас

А.Малишко «Чому, сказати, й сам не знаю…».

Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них

 

 

 

 

 

 

 

Мета: поглибити знання учнів про поетичну та пісенну творчість А.Малишка, вдосконалити їхні вміння аналізувати поезії; навчити учнів вдумливо і виразно читати вірші; розвивати увагу, культуру зв’язного мовлення; виховувати повагу до рідного дому, батьків, національних традицій.

Тип уроку: комбінований

Засоби навчання: аудіо запис пісні «Стежина», презентація, картки для самостійної роботи, підручники

Методи, прийоми, форми роботи: гра «Створюємо настрій», літературний диктант, робота з підручником, розповідь, бесіда, інформаційне гроно, гра «Хто швидше», психолого-педагогічна гра «Я – композитор», робота з картками

Використана література:

  1. http://osvita.ua/dok/files/news/395/39561/Robota.dok
  2. Українська література. 7 клас. Розробки уроків/укладання Р.Орищин, О.Грабовської. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2015. – 272 с.
  3. www.ukrlit.net/lesson/7klas/52.html
  4. www.ukrlit.net/lesson/7klas_1/64.html

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Гра «Створюємо настрій» (СЛАЙД 1)

Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажемо собі:

  • Я прийшов на урок для чого? (вчитися)
  • Треба бути…(спокійним)
  • Зі мною мої…(друзі)
  • Вони мене…(поважають)
  • Мені це…(приємно)
  • Я готовий(-а) до…(успішної роботи)

А для того, щоб урок був дійсно успішним нам необхідно взяти із собою певні якості. А які саме, дізнаєтесь розшифрувавши записану формулу уроку.

(у+о)*(в+с)р=з (СЛАЙД 2)

У – увага

О – організованість

В – взаємодопомога

С - спілкування

Р- робота

З-  знання

Саме ці якості потрібні будуть нам на уроці[1]

ІІ. Перевірка домашнього завдання (СЛАЙД 3)

  1. Виразне читання поезії «Пісня про рушник»
  2. Заслуховування діалогів

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Літературний диктант «Всім відомий А.Малишко» (СЛАЙД 4)

  1. Назва села, де народився поет. (Обухів)
  2. Якою дитиною був Андрій в сім’ї? (11)
  3. Хто з відомих письменників опікувався Андрієм? (Максим Рильський)
  4. Скільки збірок видав за своє життя? (40)
  5. Яким номіналом було випущено монету в 2003 році, присвячену поетові? (2 гривні)
  6. Був лауреатом Шевченківської премії за збірку…(«Далекі орбіти»)
  7. Скільки пісень написав А.Малишко? (понад 100)
  8. Коли було написано вірш «Пісня про рушник»? (1959)
  9. Скількома мовами перекладено цю пісню? (35)
  10. В якій збірці розміщена «Пісня про рушник»? («Серце моєї матері»)
  11. Дата смерті поета. (17.02.1970)
  12. Місце поховання поета. (Байкове кладовище)

IV. Оголошення теми, мети уроку

Мотивація навчальної діяльності (СЛАЙД 5)

А.Малишко співпрацював з багатьма композиторами – це Левко Ревуцький, Олександр Білаш, Андрій Штогаренко,  але особливо плідно, починаючи з 1949 року, - з композитором Платоном Майбородою (понад 30 пісень). Сьогодні на музику покладено понад сто віршів поета. [2]

За вісім днів до смерті, 8 лютого 1970 року, Андрій Малишко створив останній із віршів «Чому, сказати, й сам не знаю…». (СЛАЙД 6) Ним автор прощався з Україною і всім для нього найдорожчим. А музику до цього твору теж написав П.Майборода.[3]

V. Опрацювання навчального матеріалу

1. Декламування  поезії вчителем (СЛАЙД 7)

2. Повідомлення учня про історію написання твору

Поезія А.Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…» живе в народі також як пісня під назвою «Стежина». Усі сходяться на тому, що це – перлина української літератури, шедевр поета-патріота. Догорало чисте багаття його життя, фізичні сили покидали Малишка, а розум, поетична пристрасть палахкотіли вогнем слова. [4]

Цікава історія пісні «Стежина», музику до якої було створено через кілька років після смерті А.Малишка

…Початок 1970 року. Проханням важкохворого поета було принести до лікарні цвіт яблуні. За вісім днів до смерті поет залишив уявну лікарняну палату і полинув до сільської хати, став босоніж на стежину і вийняв зі свого серця слова: «Чому, сказати, й сам  не знаю…».  Саме цей твір став його лебединою піснею.

Цікаво, що сам поет подарував цей твір своєму другові Майбороді, а той написав до нього чудову мелодію і дав назву новій пісні «Стежина». [2]

  1. Ідейно-художній аналіз твору

А) повторне читання твору учнями в підручнику

Б) бесіда

- Яка тема твору?

- Як ви надаєте, що прагнув донести до читачів автор своєю поезією? У чому головна думка?

- Що відчуває автор, згадуючи стежину свого життя?

- Який настрій охопив вас під час читання твору?

- У якому настрої перебуває ліричний герой?

В) «Інформаційне гроно» (СЛАЙД 8)

                                                           Пам'ять

Стежина                                           любов до рідного краю

                                                             Біль і жаль

Г) Гра «Хто швидше»

За три хвилини  виписати якомога більше епітетів, метафор, порівнянь, повторів, персоніфікацій із поезії А.Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…»

  1. Прослуховування аудіо запису поезії (СЛАЙД 9)

VІ. Узагальнення й систематизація знань

  1. Психолого-дидактична гра «Я-композитор» (СЛАЙД 10)

Уявіть себе в ролі композитора. Про що б ви писали пісні?

  1. Самостійна робота з картками

Картка №1

  1. Висловіть власну думку стосовно того, з приводу чого викликані хвилювання, «ревний біль і ревний жаль» у творі А.Малишка «Стежина», коли він згадує стежину.
  2. Який художній засіб використав поет,ю зображуючи стежину?

Картка №2

  1. Доведіть, що А.Малишко щиро любить свій рідний край, рідну домівку. Власні обґрунтування вмотивуйте.
  2. Пісня А.Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю» має й іншу назву. Яку?

 VІІ. Підсумки уроку. Оцінювання (СЛАЙД 11)

VІІІ. Домашнє завдання (СЛАЙД 12). Вивчити напам’ять вірш «Стежина»

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку