Урок на тему «Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок»

Про матеріал

Специфіка уроку полягає в нетрадиційному його проведенні. Тип уроку –інформаційно – ігровий проект (урок формування практичних умінь і навичок).Нестандартна форма уроку передбачає групове навчання, що сприяє реалізації комплексних його цілей, засвоєнню бази знань; формує навички самоконтролю, вміння висловлювати особисту думку і враховувати думки інших, почуття обов'язку і відповідальності за результати навчання.

Перегляд файлу

https://d1uvkq6h1vbgdk.cloudfront.net/commercial_1/images/logos/logo_excel.pngУрок №51Абсолютні, відносні й мішані посилання

 

 

 

 

 

 

 

Урок на тему

«Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок»

 «Щоб будувати - потрібно знати.

Щоб знати - треба вчитися»

Джон Максвелл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель Буковинського ліцею

Кулик Аліна Валеріївна


Урок 51. Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок.

Цілі:

  • навчальна: актуалізувати вивчені раніше поняття: електронна таблиця, табличний процесор, комірка, адреса комірки, формула; сформувати знання про діапазони комірок та типи посилань, які використовуються у формулах;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення та креативність;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручник, навчальна презентація, роздатковий матеріал(картки само оцінювання),інструкції з ТБ в комп'ютерному кабінеті.

Програмне забезпечення: Табличний процесор, проектор.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Учитель. Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчення табличного процесора Excel – познайомимося з процесом форматування. Але перед цим повторимо деякі відомості з вивчених тем, тому що вони нам потрібні будуть під час вивчення нової теми.

(Випереджальне домашнє завдання:

Доповідь «Основні функції та можливості роботи у MSExcel»)

Учитель. Запишіть у зошити: число, класна робота,

«РОЗДІЛ 7. Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора» (1 слайд)

ІІ. Актуалізація опорних знань

(Повторення матеріалу інтерактивним методом ланцюжка (2-8 слайд) )

Фронтальне обговорення понять: електронна таблиця, табличний процесор, комірка, адреса комірки, формула.

  1.        Для чого використовується табличний процесор Microsoft Excel?
  2.        Як завантажити Microsoft Excel?
  3.        Яку назву має документ в табличному процесорі Microsoft Excel?
  4.        З чого складається Книга в Microsoft Excel?
  5.        Куди вводиться інформація в табличному процесорі?
  6.        Яку інформацію можна ввести в комірки табличного процесора?
  7.        Як встановити потрібний формат числа?
  8.        Що таке діапазон комірок?
  9.        Для чого призначений рядок формул?
  10.   Де знаходиться рядок формул?

Учитель. Ми на уроці повторили теоретичний матеріал про табличний процесор (ТП), електронні таблиці (ЕТ), інтерфейсом MSExcel. Тому закріпимо те, що ми вже знаємо про цей програмний продукт.

  • (Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером. Перегляд відеоролика, який відзнятий та змонтований учнями 8 класу)

Кросворд.

Учні сідають за комп’ютери та розв’язують   кросворд за 5 хв. повинні його розгадати. Учні, які розв’язали кросворд записують оцінки в картку само оцінювання і сідають на свої місця.

По горизонталі:

1. Структурний елемент ЕТ, який утворюється на перетині рядка і стовпця? (Клітинка).

5. Стандартна програма Windows, яка виконує найпростіші математичні обрахунки? (Калькулятор).

  1.     Дві або більше клітинок утворюють…

іапазон).

  1. Їх в Excel є 16384?

(Стовпці).

По вертикалі:

  1. Через який знак записується в excel десятковий дріб?

(Кома).

  1. Об’єкт ЕТ, з якого складається робоча книга

(Аркуш).

  1. Таблиці. В яких опрацьовуються дані табличним процесором (абревіатура)

(ЕТ).

  1. Учні, які розгадали кросворд

(Молодці).

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Слово вчителя. Ви вже знаєте, що табличні процесори мають широке практичне застосування. Ви можете використовувати їх у своїй практичній діяльності для розв’язування математичних і економічних задач, опрацювання результатів дослідження під час виконання лабораторних і практичних робіт з фізики, хімії. Тому, щоб вміти користуватися цим програмним продуктом, потрібно навчитися працювати з даними ЕТ.У 7 класі ви навчилися робити прості розрахунки в середовищі табличного процесора. Але то був лише початок ознайомлення із цим потужним інструментом. Сьогодні ви навчитесь позначати діапазони комірок для подальших операцій над ними, а також дізнаєтесь, як змінюються формули під час копіювання вмісту комірок в інше місце таблиці і як цим можна керувати.

Запишіть у зошити: тема уроку «Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок». (слайд 11)

IV. Вивчення нового матеріалу

План уроку

  1. Абсолютні посилання
  2. Відносні посилання
  3. Мішані посилання
  4. Алгоритм виконання обчислення
  5. Працюємо за ПК

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Учні переглядають презентацію  «Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок» з коментарями вчителя і пишуть конспект.

Розповідь учителя.

На відміну від копіювання текстових значень, при копіюванні формули, що містить посилання на клітинки, можна отримати формули, які не дублюють вихідну. Це залежить від вигляду посилань на клітинки, які можуть бути:

  • Відносними
  • Абсолютними
  • Комбінованими (мішаними)

Вигляд посилань має значення лише при копіюванні формули, при обчисленні значення за формулою в одній клітинці вигляд посилань не є суттєвим.

  1. Абсолютні посилання

Абсолютне посилання у формулі свідчить, що при копіюванні формули необхідно залишати посилання саме на ту клітинку, адреса якої зазначена, така адреса залишиться незмінною. Щоб відрізнити абсолютне посилання від відносного, у його записі перед назвою стовпця й номером рядка ставиться символ$ ,наприклад, $С$1.

  1. Відносні посилання

Ви вже створювали формули, які містять відносні посилання — такі посилання використовуються за замовчуванням. При копіюванні формули, що містить відносні посилання, такі посилання будуть коригуватися залежно від напрямку копіювання. Відносне посилання на клітинку складається лише з назви стовпця й номера рядка.

 

 

  1. Мішані посилання

У комбінованому, або мішаному посиланні, назва стовпця є абсолютною, а номер рядка — відносним, або навпаки. Наприклад, В$4, $В4. Коригується при копіюванні лише відносна частина адреси.

  1. Алгоритм виконання обчислення

Робота з підручником§ 29. (Інтерактивний метод ланцюжка, сторінка 195)

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

  1. Працюємо за ПК
  1. Демонстрація практичної  частини вчителем

Практичнезавдання

  1. Практична робота за комп’ютерами.

Учні сідають за комп’ютери та розв’язують  вправу 1 стр.195, за 5  хв. повинні виконати. Учні, які розв’язали вправу записують оцінки в картку само оцінювання і сідають на свої місця.

Підручник ст. 195-196, вправа 1.

  1. Вправи для очей.

VI. Підсумки уроку

Завдання. Впишіть у піраміду об'єкти, розмістивши їх таким чином, щоб об'єкт, розташований вище, включав в себе об'єкти, розташовані під ним.

( Аркуш, Діапазон В4:С4, Рядок, Клітинка, Книга)

Учні виконують завдання та записують відповіді  в зошита, за 1 хв. Повинні виконати завдання. Учні які виконали завдання обмінюються зошитами та перевіряють правильність виконання завдання один в одного, результат  записують в картку само оцінювання.

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?(Метод «Мікрофон». Перший говорить вчитель)

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

VІІ. Домашнє завдання

Проаналізувати§ 29, ст. 194-196 . Вправа 2.Таблиця квадратів.

VІІІ.  Оцінювання роботи учнів

Учні підраховують бали, які отримали у продовж уроку, та повідомляють оцінки вчителеві.

Дякую за увагу!!!З повагою Кулик А.В.

1

 

docx
Додано
2 січня 2019
Переглядів
1525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку