Специфіка уроку полягає в нетрадиційному його проведенні. Тип уроку –інформаційно – ігровий проект (урок формування практичних умінь і навичок).Нестандартна форма уроку передбачає групове навчання, що сприяє реалізації комплексних його цілей, засвоєнню бази знань; формує навички самоконтролю, вміння висловлювати особисту думку і враховувати думки інших, почуття обов'язку і відповідальності за результати навчання.
Урок №51Абсолютні, відносні й мішані посилання |
|
Урок на тему
«Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок»
«Щоб будувати - потрібно знати.
Щоб знати - треба вчитися»
Джон Максвелл
Учитель Буковинського ліцею
Кулик Аліна Валеріївна
Урок 51. Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок.
Цілі:
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручник, навчальна презентація, роздатковий матеріал(картки само оцінювання),інструкції з ТБ в комп'ютерному кабінеті.
Програмне забезпечення: Табличний процесор, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Учитель. Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчення табличного процесора Excel – познайомимося з процесом форматування. Але перед цим повторимо деякі відомості з вивчених тем, тому що вони нам потрібні будуть під час вивчення нової теми.
(Випереджальне домашнє завдання:
Доповідь «Основні функції та можливості роботи у MSExcel»)
Учитель. Запишіть у зошити: число, класна робота,
«РОЗДІЛ 7. Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора» (1 слайд)
ІІ. Актуалізація опорних знань
(Повторення матеріалу інтерактивним методом ланцюжка (2-8 слайд) )
Фронтальне обговорення понять: електронна таблиця, табличний процесор, комірка, адреса комірки, формула.
Учитель. Ми на уроці повторили теоретичний матеріал про табличний процесор (ТП), електронні таблиці (ЕТ), інтерфейсом MSExcel. Тому закріпимо те, що ми вже знаємо про цей програмний продукт.
Кросворд.
Учні сідають за комп’ютери та розв’язують кросворд за 5 хв. повинні його розгадати. Учні, які розв’язали кросворд записують оцінки в картку само оцінювання і сідають на свої місця.
По горизонталі:
1. Структурний елемент ЕТ, який утворюється на перетині рядка і стовпця? (Клітинка).
5. Стандартна програма Windows, яка виконує найпростіші математичні обрахунки? (Калькулятор).
(Діапазон).
(Стовпці).
По вертикалі:
(Кома).
(Аркуш).
(ЕТ).
(Молодці).
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Слово вчителя. Ви вже знаєте, що табличні процесори мають широке практичне застосування. Ви можете використовувати їх у своїй практичній діяльності для розв’язування математичних і економічних задач, опрацювання результатів дослідження під час виконання лабораторних і практичних робіт з фізики, хімії. Тому, щоб вміти користуватися цим програмним продуктом, потрібно навчитися працювати з даними ЕТ.У 7 класі ви навчилися робити прості розрахунки в середовищі табличного процесора. Але то був лише початок ознайомлення із цим потужним інструментом. Сьогодні ви навчитесь позначати діапазони комірок для подальших операцій над ними, а також дізнаєтесь, як змінюються формули під час копіювання вмісту комірок в інше місце таблиці і як цим можна керувати.
Запишіть у зошити: тема уроку «Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок». (слайд 11)
IV. Вивчення нового матеріалу
План уроку
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Учні переглядають презентацію «Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок» з коментарями вчителя і пишуть конспект.
Розповідь учителя.
На відміну від копіювання текстових значень, при копіюванні формули, що містить посилання на клітинки, можна отримати формули, які не дублюють вихідну. Це залежить від вигляду посилань на клітинки, які можуть бути:
Вигляд посилань має значення лише при копіюванні формули, при обчисленні значення за формулою в одній клітинці вигляд посилань не є суттєвим.
Абсолютне посилання у формулі свідчить, що при копіюванні формули необхідно залишати посилання саме на ту клітинку, адреса якої зазначена, така адреса залишиться незмінною. Щоб відрізнити абсолютне посилання від відносного, у його записі перед назвою стовпця й номером рядка ставиться символ$ ,наприклад, $С$1.
Ви вже створювали формули, які містять відносні посилання — такі посилання використовуються за замовчуванням. При копіюванні формули, що містить відносні посилання, такі посилання будуть коригуватися залежно від напрямку копіювання. Відносне посилання на клітинку складається лише з назви стовпця й номера рядка.
У комбінованому, або мішаному посиланні, назва стовпця є абсолютною, а номер рядка — відносним, або навпаки. Наприклад, В$4, $В4. Коригується при копіюванні лише відносна частина адреси.
Робота з підручником§ 29. (Інтерактивний метод ланцюжка, сторінка 195)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером
Практичнезавдання
Учні сідають за комп’ютери та розв’язують вправу 1 стр.195, за 5 хв. повинні виконати. Учні, які розв’язали вправу записують оцінки в картку само оцінювання і сідають на свої місця.
Підручник ст. 195-196, вправа 1.
VI. Підсумки уроку
Завдання. Впишіть у піраміду об'єкти, розмістивши їх таким чином, щоб об'єкт, розташований вище, включав в себе об'єкти, розташовані під ним.
( Аркуш, Діапазон В4:С4, Рядок, Клітинка, Книга)
Учні виконують завдання та записують відповіді в зошита, за 1 хв. Повинні виконати завдання. Учні які виконали завдання обмінюються зошитами та перевіряють правильність виконання завдання один в одного, результат записують в картку само оцінювання.
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?(Метод «Мікрофон». Перший говорить вчитель)
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
VІІ. Домашнє завдання
Проаналізувати§ 29, ст. 194-196 . Вправа 2.Таблиця квадратів.
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Учні підраховують бали, які отримали у продовж уроку, та повідомляють оцінки вчителеві.
Дякую за увагу!!!З повагою Кулик А.В.
1