20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок-суд "Інтернет: користь чи шкода?"

Про матеріал
Мета: узагальнити і систематизувати знання з даної теми, показати позитивні і негативні сторони інтернету; розвивати мислення, увагу, пам’ять, вміння висловлювати думки; виховати пошану до суперника, уміння гідне вести суперечку, стійкість, волю до перемоги, винахідливість, уміння працювати в команді.
Перегляд файлу

 

(Підсумковий урок по темі у 4 класі)

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "суд малюнок"

 

 

 

Мета:

  • узагальнити і систематизувати знання з даної теми, показати позитивні і негативні сторони інтернету;
  • розвивати мислення, увагу, память, вміння висловлювати думки;
  • виховати пошану до суперника, уміння гідне вести суперечку, стійкість, волю до перемоги, винахідливість, уміння працювати в команді.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку:

І. Організаційна частина.

Секретар суду: Встати, суд йде!

Вступне слово судді: Прошу сідати!

В одному невеличкому містечку жив хлопчик Еміль. Братів і сестер в нього не було. Переїхав до цього міста з батьками недавно, тому друзів так само не було. Єдиною втіхою завжди є ноутбук та Інтернет. Одразу, прийшовши зі школи, Еміль переглядав фільми, слухав музику, спілкувався в чаті, грав ігри, спілкувався з дідусем і бабусею через скайп. Так дізнавався про новини у світі, кіно, музиці, знав погоду. Коли домашні завдання були непосильні – Інтернет завжди допомагав. Батьки часто наголошували Емілю, що краще піти на вулицю погуляти, покататися на велосипеді, знайти друзів і  спілкуватися з ними реально, а не віртуально. Не завжди Інтернет такий чудовий: в чаті можна спілкуватися зі зловмисниками,  можна зайти на невідомий сайт, відкрити рекламу і завантажити віруси на компютер.

Отже, на сьогоднішньому уроці, ми повинні визначити користь і недоліки глобальної мережі Інтернет. Починаючи судовий процес над Інтернетом, слово надається обвинувачеві.

ІІ. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

Обвинувач: Шановний суддя. Присяжні! Інтернет - це ще одна сторіночка у розвитку людства, яку ми з часом перегорнемо як і всі інші. Проте вона залишить для нас тільки шкоду. Якщо довго сидіти за компютером, погіршується зір, постава. Люди перестають спілкуватися одне з одним, більше друзів шукають через соціальні мережі чати, реальне замінюють віртуальним. Надсилають повідомлення та електронні листи у вигляді спамів, заходять на незнайомі сайти, що заражують компютери вірусами.

Результати досліджень показують, що кількість часу, проведений в Інтернеті, пов'язано із зменшенням спілкування вдома, у колі сім'ї, і зменшенням числа друзів і знайомих, з якими раніше підтримувався зв'язок .

Адвокат: Я протестую! Інтернет - сучасне інформаційне поле. Неможливо навіть уявити його простори. Що не запитаєш в пошуковій системі все знає, на все дасть відповідь. Не потрібно сидіти в бібліотеках годинами у пошуках інформації, тепер зручним є використання електронних підручників і книг. А щодо спілкування, то завдяки цій чарівній мережі можна побачити родича чи знайомого, який знаходиться за сотні кілометрів, миттєво надіслати електронного листа, переглянути новини у зручний для кожного час, переглянути маршрут.

Суддя: Ми уважно вислухали докази обвинувача і адвоката. Зараз послухаємо твердження свідків.

Секретар суду: До класу запрошується перший свідок.

Свідок: Клянуся говорити правду і нічого крім правди! Я учениця (учень) 4 класу. Знаю, що таке Інтернет, і як ним користуватися.

Суддя: Обвинувач, прошу запитання до свідка.

Обвинувач:

  • Звідки ви дізналися про мережу?
  • Які програми використовуєте для доступу до інформації?
  • Чи завжди інформація з Інтернету є достовірною?
  • Дякую, запитань більше немає.

Суддя: Чи є запитання до свідка?

Адвокат:

  • Які пошукові системи використовуєте для пошуку інформації?
  • Завжди знаходите те, що шукаєте?
  • Дякую, запитань більше немає.

Секретар суду: До класу запрошується наступний свідок.

Свідок: Клянуся говорити правду і нічого крім правди! Я учениця (учень)

4 класу, і я користуюся Інтернетом.

Обвинувач:

  • Скільки часу ви витрачаєте на користування Інтернетом?
  • Які веб-сторінки переглядаєте?
  • Заходите на незнайомі сайти? Відкриваєте спами?
  • Дякую, запитань більше немає!

Адвокат:

  • Яка інформація розміщена на веб-сторінках?
  • Як дана інформація допомагає у навчанні?
  • Дякую, запитань більше немає!

Секретар суду: До класу запрошується наступний свідок.

Свідок: Клянуся говорити правду і нічого крім правди! Я учениця (учень)

4 класу, маючи свою поштову скриньку я спілкуюся з друзями через електронну пошту та в чаті.

 Обвинувач:

  • Чи має захист ваша поштова скринька?
  • Ви впевнені, що неможливо зламати пароль до поштової скриньки?
  • Як часто друзі з Інтернету запитують про вашу адресу, батьків?
  • Ви впевнені, що це ваші друзі, а не шахраї?
  • Дякую, запитань більше немає.

Адвокат:

  • Скільки у вас віртуальних друзів?
  • На які теми ви спілкуєтеся?
  • Якщо бути уважним, і спілкуватися з віртуальними друзями тільки на цікаві теми, крім повідомлення особистих даних, то це безпечно! Дякую, запитань більше немає!

Секретар суду: До класу запрошується наступний свідок.

Свідок: Клянуся говорити правду і нічого крім правди! Я учениця (учень)

4 класу, люблю малювати і тому часто переглядаю зображення, малюнки, фото в Інтернеті.

 Обвинувач:

  • Хто, на вашу думку, намалював малюнок, який ви переглядаєте?
  • Як часто ви використовуєте чужі роботи для створення власного малюнку?

Адвокат:

  • Заперечую, Ваша честь! Всі знають про авторське право. Малюнки, зображення використовуються для перегляду, але якщо його використати у своїй роботі, вказується посилання на автора.

Суддя: Дякую адвокате. Ваше заперечення візьметься до уваги!

Запитання до свідка більше немає.

 Секрет суду: До класу запрошується наступний свідок.

 Свідок: Клянуся говорити правду і нічого крім правди! Я учениця (учень)

4 класу. Мої батьки працюють за кордоном уже кілька місяців. Завдяки Інтернету, я можу їх побачити.

 Обвинувач:

  • Яку програму при цьому використовуєте?
  • Ви впевнені, що вас ніхто не прослуховує, коли розмовляєте? Всю інформацію можна розповісти?
  • Дякую, запитань більше немає!

Адвокат:

  • Як часто ви розмовляєте з батьками? Які емоції з цим повязані?
  • Дякую, запитань більше немає!

Суддя: Суд, розглянувши всі обставини справи і вислухавши всіх свідків, вирішив:

Інтернет - це всього лише інструмент. Все залежить від того, хто і в яких цілях його використовує. Ця глобальна мережа настільки полонила своїми можливостями людство, що уявити життя без неї ми не можемо. Таким чином, суд вирішив призначити учням покарання:

  • Не заходити на незнайомі сайти!
  • Не відкривати спами та повідомлення, що викликають сумніви!
  • Бути ввічливим!
  • Не спілкуватися з незнайомими людьми, не повідомляти свої особисті дані!

Вирок остаточний і не оскаржує! Судове засідання оголошується закритим!

Секретар: Встати! Суд йде!

ІІІ. Підсумок уроку.

Вчитель:

Отже, на сьогоднішньому уроці нам вдалося поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Інтернет з різних сторін. Виявлені як позитивні, так і негативні її якості.

Узагальнюючи все вищесказане можна зробити висновок, що інтернет є дуже важливим джерелом інформації, користуватися яким поза сумнівом треба, проте при цьому не слід забувати про ті проблеми, які несе в собі глобальна мережа і відноситься до неї з розумом.

 

 

1

 

doc
Додано
21 серпня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку