Мета: узагальнити і систематизувати знання з даної теми, показати позитивні і негативні сторони інтернету; розвивати мислення, увагу, пам’ять, вміння висловлювати думки; виховати пошану до суперника, уміння гідне вести суперечку, стійкість, волю до перемоги, винахідливість, уміння працювати в команді.
(Підсумковий урок по темі у 4 класі)
Мета:
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Хід уроку:
І. Організаційна частина.
Секретар суду: Встати, суд йде!
Вступне слово судді: Прошу сідати!
В одному невеличкому містечку жив хлопчик Еміль. Братів і сестер в нього не було. Переїхав до цього міста з батьками недавно, тому друзів так само не було. Єдиною втіхою завжди є ноутбук та Інтернет. Одразу, прийшовши зі школи, Еміль переглядав фільми, слухав музику, спілкувався в чаті, грав ігри, спілкувався з дідусем і бабусею через скайп. Так дізнавався про новини у світі, кіно, музиці, знав погоду. Коли домашні завдання були непосильні – Інтернет завжди допомагав. Батьки часто наголошували Емілю, що краще піти на вулицю погуляти, покататися на велосипеді, знайти друзів і спілкуватися з ними реально, а не віртуально. Не завжди Інтернет такий чудовий: в чаті можна спілкуватися зі зловмисниками, можна зайти на невідомий сайт, відкрити рекламу і завантажити віруси на комп’ютер.
Отже, на сьогоднішньому уроці, ми повинні визначити користь і недоліки глобальної мережі Інтернет. Починаючи судовий процес над Інтернетом, слово надається обвинувачеві.
ІІ. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.
Обвинувач: Шановний суддя. Присяжні! Інтернет - це ще одна сторіночка у розвитку людства, яку ми з часом перегорнемо як і всі інші. Проте вона залишить для нас тільки шкоду. Якщо довго сидіти за комп’ютером, погіршується зір, постава. Люди перестають спілкуватися одне з одним, більше друзів шукають через соціальні мережі чати, реальне замінюють віртуальним. Надсилають повідомлення та електронні листи у вигляді спамів, заходять на незнайомі сайти, що заражують комп’ютери вірусами.
Результати досліджень показують, що кількість часу, проведений в Інтернеті, пов'язано із зменшенням спілкування вдома, у колі сім'ї, і зменшенням числа друзів і знайомих, з якими раніше підтримувався зв'язок .
Адвокат: Я протестую! Інтернет - сучасне інформаційне поле. Неможливо навіть уявити його простори. Що не запитаєш в пошуковій системі все знає, на все дасть відповідь. Не потрібно сидіти в бібліотеках годинами у пошуках інформації, тепер зручним є використання електронних підручників і книг. А щодо спілкування, то завдяки цій чарівній мережі можна побачити родича чи знайомого, який знаходиться за сотні кілометрів, миттєво надіслати електронного листа, переглянути новини у зручний для кожного час, переглянути маршрут.
Суддя: Ми уважно вислухали докази обвинувача і адвоката. Зараз послухаємо твердження свідків.
Секретар суду: До класу запрошується перший свідок.
Свідок: Клянуся говорити правду і нічого крім правди! Я учениця (учень) 4 класу. Знаю, що таке Інтернет, і як ним користуватися.
Суддя: Обвинувач, прошу запитання до свідка.
Обвинувач:
Суддя: Чи є запитання до свідка?
Адвокат:
Секретар суду: До класу запрошується наступний свідок.
Свідок: Клянуся говорити правду і нічого крім правди! Я учениця (учень)
4 класу, і я користуюся Інтернетом.
Обвинувач:
Адвокат:
Секретар суду: До класу запрошується наступний свідок.
Свідок: Клянуся говорити правду і нічого крім правди! Я учениця (учень)
4 класу, маючи свою поштову скриньку я спілкуюся з друзями через електронну пошту та в чаті.
Обвинувач:
Адвокат:
Секретар суду: До класу запрошується наступний свідок.
Свідок: Клянуся говорити правду і нічого крім правди! Я учениця (учень)
4 класу, люблю малювати і тому часто переглядаю зображення, малюнки, фото в Інтернеті.
Обвинувач:
Адвокат:
Суддя: Дякую адвокате. Ваше заперечення візьметься до уваги!
Запитання до свідка більше немає.
Секрет суду: До класу запрошується наступний свідок.
Свідок: Клянуся говорити правду і нічого крім правди! Я учениця (учень)
4 класу. Мої батьки працюють за кордоном уже кілька місяців. Завдяки Інтернету, я можу їх побачити.
Обвинувач:
Адвокат:
Суддя: Суд, розглянувши всі обставини справи і вислухавши всіх свідків, вирішив:
Інтернет - це всього лише інструмент. Все залежить від того, хто і в яких цілях його використовує. Ця глобальна мережа настільки полонила своїми можливостями людство, що уявити життя без неї ми не можемо. Таким чином, суд вирішив призначити учням покарання:
Вирок остаточний і не оскаржує! Судове засідання оголошується закритим!
Секретар: Встати! Суд йде!
ІІІ. Підсумок уроку.
Вчитель:
Отже, на сьогоднішньому уроці нам вдалося поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Інтернет з різних сторін. Виявлені як позитивні, так і негативні її якості.
Узагальнюючи все вищесказане можна зробити висновок, що інтернет є дуже важливим джерелом інформації, користуватися яким поза сумнівом треба, проте при цьому не слід забувати про ті проблеми, які несе в собі глобальна мережа і відноситься до неї з розумом.
1