розширити знання учнів про періодичну систему хімічних елементів; закріпити знання учнів про хімічний елемент, хімічну символіку; ознайомити учнів з поняттям абсолютної та відносної атомної маси, одиницею вимірювання відносної атомної маси - атомною одиницею маси (а.о.м.); навчити визначати відносну атомну масу за періодичною системою хімічних елементів; розвивати інтерес до вивчення хімії, самостійну пізнавальну активність, уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки
Урок
Тема: Атомна одиниця маси
Мета: розширити знання учнів про періодичну систему хімічних елементів; закріпити знання учнів про хімічний елемент, хімічну символіку; ознайомити учнів з поняттям абсолютної та відносної атомної маси, одиницею вимірювання відносної атомної маси - атомною одиницею маси (а.о.м.); навчити визначати відносну атомну масу за періодичною системою хімічних елементів; розвивати інтерес до вивчення хімії, самостійну пізнавальну активність, уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, картки із завданнями для здійснення контролю знань раніше вивченого матеріалу.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку |
Форми роботи |
І. Вступна частина Актуалізація опорних знань Виконання завдань на повторення вивченого матеріалу з теми «Атоми, молекули, йони; «Періодична система хімічних елементів» Д.І. Менделєєва. Відповіді на запитання:
Повідомлення теми, мети уроку та шляхи її реалізації.
II. Основна частина Розгляд теми починається із повторення про будову атома, структури Періодичної системи.Учитель звертає увагу на те, що у клітиночці елемента в Періодичній системі є одна дуже важлива цифра, яка показує масу атома. Пояснення вчителем атомної одиниці маси та обчислення відносної атомної масою. Атоми - надзвичайно маленькі частинки. щ Вони, як і всі матеріальні частинки речовини, мають масу, але дуже маленьку. Майже вся маса атома сконцентрована в ядрі, маса електронів набагато менша і нею нехтують. Поняття атомної маси ввів у хімію ще Дж. Дальтон. За одиницю відліку тривалий час використовували атом Гідрогену як найлегший. Замість абсолютних мас атомів використовують відносні атомні маси (відношення абсолютної маси атома до атомної одиниці маси) 1/12 частина маси атома Карбона. Аг(Б) = т(Е)/ ти Отже, у періодичній системі для кожного хімічного елемента зазначено не реальну, а відносну атомну масу.
III. Заключна частина Виконання тренувальних вправ
Обчисліть відносну атомну масу Нітрогена, Оксигена і Сульфура, якщо атомні маси цих атомів відповідно дорівнюють 2,33 • 10 кг; 2,66 • 10 кг; 5,32 • 10 кг.
2. Запишіть кількість протонів і нейтронів для Бору, Хлору, Натрію, Калія. IV. Оцінювання результатів роботи.
V. Домашнє завдання (диференційоване).
|
Самостійна робота за різнорівневими завданнями ( за вибором учнів)
Усне опитування Фронтальна робота
Розповідь учителя
Фронтальна робота
Інструктаж учителя
|