Урок на тему: " Безпечний відпочинок"

Про матеріал
Нестандартна форма уроку з використанням інноваційних та інтерактивних методів дасть змогу засвоїти і опанувати навчальний матеріал, зацікавить здобувачів освіти, дасть змогу бути безпечним під час відпочинку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

Віршоване привітання (лунає музика: "У світі природи").

— В ефірі телепередача: "Природа і ми", з вами її постійна ведуча я, Олена Василівна.

Я рада вітати всіх присутніх на каналі "УТ", тому:

Доброго ранку! Доброго дня! Доброго настрою вам кожного дня!

В студії з вами як завжди є я.

Нехай буде мир і злагода в нас,

Кожному дню - безхмарного неба,

Кожній дитині - веселощів треба

Кожній оселі - щастя і хліба,

Нехай усміхаються всі люди щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

— Подаруємо щиру посмішку гостям! Привітаємося!

— Друзі, настрій у вас який? (гарний).

   І я такої ж думки. Отож до праці.

 

II. ПОВІДОМЛЕННЯ РОБОТИ СТУДІЙ.

Наша передача монтуватиметься з різних студій.

Сьогодні у передачі:

(Лунає музика до ефіру — оркестр П. Маріа "Пастух").

1. Полинемо душею у царство природи.

2. Студія: "Розумники і розумниці" дасть змогу повторити вивчене.

3. До уваги студія:"Уяви і пофантазуй", що включає рубрику: "Відгадай".

4. Студія: "У нас гість" пропонує зустріч.

5. В студії "Заборонена зона" йде розслідування.

6. Над складанням мультфільму працюємо в студії: "Дитячий світ".

7. Зустріч з лікарем в студії: "Планета здоров'я".

8. Спробуємо сили у режисерській студії.

9. До уваги — служба розшуку .

10. І закінчать передачу гості студії: "Цікаві замітки".

 

III. ПЕРЕВІРКА ВИВЧЕНОГО.

Запрошую вас до першої студії: "Царство природи".

а) Розповідь вчителя (музика)

Ми живемо на чудовій, квітучій планеті, ім'я якої Земля. її освітлює і обігріває Сонце. Нині на планеті Земля майже скрізь ростуть різноманітні рослини, змінюються протягом року і прикрашають Землю по своєму.

Надзвичайно багатий і тваринний світ Землі. Природа чарує своєю красою.

Поглянь довкола і ти побачиш пишні троянди, пухнасті кульбаби, тендітні дзвіночки. Прислухайся, почуєш спів солов'я, кування зозулі, плескіт моря і шум лісу.

Все це допомагає зміцнити здоров'я. Природа викликає радість, здивування, а іноді — смуток. Не завжди в природі все гаразд.

 

б) Складемо асоціативний кущ (гроно)

 

 гроза повінь

 

Природні

лиха

 

буря землетрус

 

2. В студії "Розумники і розумниці" вас чекають медалі.

а) робота по перфокартах:

— записати правила безпеки під час стихійного лиха.

б) фронтальне опитування.

 

Гра "Мікрофон" (по черзі відповідаємо).

— Коли гроза буває небезпечною для людини. Твої дії?

— Якої шкоди завдає буревій природі та людині. Як діємо?

— Які правила безпечної поведінки під час землетрусу?

   Що таке повінь і як поводитись під час неї ?

 

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

1. До уваги студія: "Уяви і пофантазуй".

Подумки перенесіться у світ казкового.

а) Вправа на розвиток уяви та фантазії (передаю жовтий аркуш паперу (сонце), синій (вода), зелений (ліс)).

— Уявіть і пофантазуйте, що зображено на картині? (Володіння Сонечка, Морського царя, в гостях у Лісовичка).

Ось ми і створили картину. Сонце, вода, ліс сприяє збереженню здоров'я.

 

V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Рубрика "Відгадай" пропонує прочитати слова.

— Що наближається ? (Пора канікул).

— Вірш: "Канікули" А.Костецького.

— Визначте про що буде йти мова?

 

 

 

п

с

я

р

а

ж

і

а

е

у

о

е

д

а

б

с

у

п

ю

д

і

а

т

з

о

ю

к

и

п

т

я

р

а

ж

и

 

 в д щ и к

 

 і п ч н у

 

Безпека відпочинку.

 

VI. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Наш анонс — коротке повідомлення.

— Мозкова атака (штурм).

— Хто що знає про літо ?

Літо — тепло,... (все вчитель пише на дошці).

 

2. Студія: "У нас гість".

Барви літа.

Я — найбагатше, моє жарке сонце світить з високого блакитного неба яскравіше, ніж в інші пори року. Воно напуває соком полуниці, малину, яблука груші, золотить пшеницю.

З радістю стрибають у кошик огірки і помідори. Зелене листя ніжно шелестить на вітрі, нетерпляче чекаючи літньої зливи. Діти веселою юрбою біжать до річки, з галасом стрибають у воду, плавають, а потім гріються на гарячому піску, підставляють обличчя, руки, все тіло сонечку.

 

3. До уваги — інформаційний вісник:

а) робота по підручнику (с.97).

Читання статті учнями.

Завдання: відмітити олівцем.

? — хочу знати

! — не знав, але дізнався (вчитель пояснює правила безпечної поведінки на воді й біля води).

біля води: купатися потрібно з дозволу дорослих і під їх наглядом; не кидати нічого у воду; не смітіть на березі; бережіть кожний кущик, кожне деревце біля водойми;

                 у воді: коли у воді судома зводить м'язи, не панікуйте; якщо звело литку слід захопити рукою пальці ноги.

 

 

 

4. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Улюблена студія: "Крок до зірок". Гостя студії  Юлія (фонограма пісні "Найщасливіша"  ).

Діти виконують танцювальні рухи.

5. В студію: "Заборонена зона" раптовий дзвінок: (Виходить Лісовичок ).

Лісовичок:

Ой, малята! Ой, юннати!

Щось я хочу вам сказати.

Ваша Юля — полонянка

В Мухомора і Поганки.

Юлю хочуть отруїти,

Грибним ядом напоїти.

Ой, так-так, біда-біда

Бідна дівчинка така.

 

Вчитель (ведучий).

Друзі, в нас є всі мотиви,

Щоби визвать детектива,

Він блискуче веде слідство.

Він злодіям вкаже місце.

 

Ми розпочали розслідування.

 

Детектив. (звернулись до детектива).

Ось оголошення з Інтернету: Увага! Увага! Розшукуються небезпечні злочинці.

Мухомор зелений або Мухомор гадючий. Псевдонім — Бліда Поганка. Одягнутий в шапку. Може змінювати колір.

Мухомор Блідий Смердючий маскується під печерицю, одягнутий в шапку, схожий на парасольку. Змінює колір. Має неприємний запах.

За порадою детектива ми встановили камери. І ось що бачимо:

Юля: (виходить з Мухомором). Мухоморчику, відпусти мене. Я вже пригадала, які гриби їстівні.

Юля: боровики, маслюки, опеньки, підберезовики, лисички, сироїжки.

Мухомор: От розумне дівчисько! Й справді відгадала.

А я злочинець і не мушу дотримувати слова. Ти все одно загинеш.

Детектив:

Ні, не загине. Руки вгору, розбійнику. Більше не будеш кривдити гостей лісу.

Мухомор:

А чи впевнений ти, Лісовичку, що діти вміють поводитись в лісі?

Звернемось до залу.

 

 

Гра: "Треба — не можна".

 

ТРЕБА НЕ МОЖНА

— садити дерева — ламати гілки на деревах

— поливати квіти — руйнувати муравійники

— підгодовувати птахів — ловити метеликів

— допомагати звіряткам взимку — руйнувати гнізда птахів

— їсти гриби і ягоди, які добре, — розпалювати багаття в лісі

знаєш.

 

А чи можна їсти ягоди в лісі? Хто їв? Які?

 

Гра: "Займи власну позицію". (показ отруйних і їстівних ягід).

Коробка сірників хоч і мала, багато може причинити зла.

Вчитель: Ну як, Мухоморе?

Лісовичок: Молодці! Справились із завданням.

 

6. Студія: "Дитячий світ" пропонує скласти мультфільм.

— Чи любите ви дивитись мультфільми?

Розглянемо чарівну дощечку (на ній — хутро, вода, клубочок).

— Закрийте очі, доторкніться до дощечок і скажіть, що нагадує вам їх поверхня?

Хутро — кішка, шуба, газон з травою.

Краплі води — вода, молоко.

Клубочок — м'яч, котик грається. (Розповіді дітей)

 

— Яких свійських тварин ви знаєте?

Рубрика : " Мої чотириногі друзі ".

— А які ж небезпечні ситуації можуть виникнути при зустрічі з ними?

 

7. В ефірі студія: "Планета Здоров'я".

Зустріч з лікарем Пілюлькіним.

Особливо треба остерігатися собаки, що присідає. Так він готується до стрибка. Про всяк випадок відразу треба захистити горло: притиснути підборіддя до грудей і виставити вперед руки.

Якщо собака напав на тебе, відбивайтесь від нього тим, що є під руками: камінь, палиця, портфель. Намагайся вдарити його по носі. Ніс — найуразливіше місце собаки.

 

Пам'ятайте:

 Не чіпай бездомних собак і кішок,

Пам'ятай, що деякі хвороби — лишай, короста, сказ — від тварин передаються людям.

— Якщо тебе вкусив або подряпав собака чи кіт, негайно скажи про це батькам.

— Не треба відразу зупиняти кров. Нехай разом з нею вийде слина тварини.

Увага реклама!

"Будьте обережні з тваринами!".

 

VII. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Режисерська студія:

Працюючи в режисерській студії пробуємо режисерські і акторські можливості.

а) Робота по підручнику (с. 102-104).

1 в - режисери (задають питання)

2 в - актори (відповідають)

 

"Читання головою".

Прочитати нестандартно: не переводити зіниці від однієї букви до іншої, а повертаючи голову. Зіниці рухаються з головою, а не "прилипають" до рядка, тобто завжди знаходяться в середині ока.

Читання кожного рядка завершується кліпанням віями, а в кінці абзацу закриваємо очі і уявляємо чорне поле.

Тим, хто хоче мати добрий зір, я рекомендую такий вид читання — 1 раз на день.

Запитання:

1 в

1) Коли остерігатись собаки?

2) Які хвороби передаються від бездомних кішок, собак?

3) Якщо вкусив собака? Твої дії?

 

(навчання 1 в — актори

2 в — режисери )

1) Чому небезпечні корови, коні, кози?

2) Чому обережно треба бути з телятами, ягнятами?

3) Коли небезпечні коні?

 

2. До уваги служба розшуку.

Робота по зошиту (с. 65-66).

Завдання 1:

— Розглянути малюнок і відшукати правила безпечної поведінки під час відпочинку біля води і у воді (диференційовано).

1 група — самостійно;

2 група — користуючись довідкою.

 

Завдання 2.

   Відшукати поради, як поводитись при зустрічі з бродячими собаками (самостійно).

 

VIII. ПІДСУМОК УРОКУ.

Наша передача закінчується. Сьогодні "гості" "Цікаві замітки".

— Що цікавого ви приготували ?

 

1. Коли літньої пори в прохолодну погоду чути грім, то така погода стоятиме тривалий час.

2. Перед негодою квітконіжки картоплі згинаються донизу, а квітки начебто в'януть.

3. Якщо на чистому небі не видно малих зірок — бути бурі.

4. Якщо ввечері зірки світять ясно — буде теплий, сонячний день;

коли зірки тьмяні - на дощ.

 

Разом: Травень ліси прикрашає, літо в гості чекає (звучить грамзапис).

— Діти, закрийте очі і послухайте весняні голоси, вдихніть чисте повітря, запах зелені, прохолоду літнього ранку, пригадайте смак полуниці, смородини. Ідіть лісом, не турбуйте його мешканців.

Пам'ятайте про безпеку влітку і загартування організму.

— В якій студії вам найбільше сподобалось працювати?

А я дякую вам за роботу на уроці. Ростіть здоровими і сильними, добрими та мудрими.

Пам'ятайте правила безпеки відпочинку! Бережіть природу!

Доброго здоров'я вам і всім присутнім. З вами була я — Олена Василівна. До зустрічі на каналі «УТ»

 

Передача: "Природа і ми" (лунає музика: "У світі природи").

 

doc
Додано
24 травня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку