ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
Віршоване привітання (лунає музика: "У світі природи").
— В ефірі телепередача: "Природа і ми", з вами її постійна ведуча я, Олена Василівна.
Я рада вітати всіх присутніх на каналі "УТ", тому:
Доброго ранку! Доброго дня! Доброго настрою вам кожного дня!
В студії з вами як завжди є я.
Нехай буде мир і злагода в нас,
Кожному дню - безхмарного неба,
Кожній дитині - веселощів треба
Кожній оселі - щастя і хліба,
Нехай усміхаються всі люди щодня.
Доброго ранку! Доброго дня!
— Подаруємо щиру посмішку гостям! Привітаємося!
— Друзі, настрій у вас який? (гарний).
— І я такої ж думки. Отож до праці.
II. ПОВІДОМЛЕННЯ РОБОТИ СТУДІЙ.
Наша передача монтуватиметься з різних студій.
Сьогодні у передачі:
(Лунає музика до ефіру — оркестр П. Маріа "Пастух").
1. Полинемо душею у царство природи.
2. Студія: "Розумники і розумниці" дасть змогу повторити вивчене.
3. До уваги студія:"Уяви і пофантазуй", що включає рубрику: "Відгадай".
4. Студія: "У нас гість" пропонує зустріч.
5. В студії "Заборонена зона" йде розслідування.
6. Над складанням мультфільму працюємо в студії: "Дитячий світ".
7. Зустріч з лікарем в студії: "Планета здоров'я".
8. Спробуємо сили у режисерській студії.
9. До уваги — служба розшуку .
10. І закінчать передачу гості студії: "Цікаві замітки".
III. ПЕРЕВІРКА ВИВЧЕНОГО.
— Запрошую вас до першої студії: "Царство природи".
а) Розповідь вчителя (музика)
Ми живемо на чудовій, квітучій планеті, ім'я якої Земля. її освітлює і обігріває Сонце. Нині на планеті Земля майже скрізь ростуть різноманітні рослини, змінюються протягом року і прикрашають Землю по своєму.
Надзвичайно багатий і тваринний світ Землі. Природа чарує своєю красою.
Поглянь довкола і ти побачиш пишні троянди, пухнасті кульбаби, тендітні дзвіночки. Прислухайся, почуєш спів солов'я, кування зозулі, плескіт моря і шум лісу.
Все це допомагає зміцнити здоров'я. Природа викликає радість, здивування, а іноді — смуток. Не завжди в природі все гаразд.
б) Складемо асоціативний кущ (гроно)
гроза повінь
Природні
лиха
буря землетрус
2. В студії "Розумники і розумниці" вас чекають медалі.
а) робота по перфокартах:
— записати правила безпеки під час стихійного лиха.
б) фронтальне опитування.
Гра "Мікрофон" (по черзі відповідаємо).
— Коли гроза буває небезпечною для людини. Твої дії?
— Якої шкоди завдає буревій природі та людині. Як діємо?
— Які правила безпечної поведінки під час землетрусу?
— Що таке повінь і як поводитись під час неї ?
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
1. До уваги студія: "Уяви і пофантазуй".
Подумки перенесіться у світ казкового.
а) Вправа на розвиток уяви та фантазії (передаю жовтий аркуш паперу (сонце), синій (вода), зелений (ліс)).
— Уявіть і пофантазуйте, що зображено на картині? (Володіння Сонечка, Морського царя, в гостях у Лісовичка).
Ось ми і створили картину. Сонце, вода, ліс сприяє збереженню здоров'я.
V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Рубрика "Відгадай" пропонує прочитати слова.
— Що наближається ? (Пора канікул).
— Вірш: "Канікули" А.Костецького.
— Визначте про що буде йти мова?
п |
с |
я |
р |
а |
ж |
і |
а |
е |
у |
о |
е |
д |
а |
б |
с |
у |
п |
ю |
д |
і |
а |
т |
з |
о |
ю |
к |
и |
п |
т |
я |
р |
а |
ж |
и |
в д щ и к
і п ч н у
Безпека відпочинку.
VI. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Наш анонс — коротке повідомлення.
— Мозкова атака (штурм).
— Хто що знає про літо ?
Літо — тепло,... (все вчитель пише на дошці).
2. Студія: "У нас гість".
Барви літа.
Я — найбагатше, моє жарке сонце світить з високого блакитного неба яскравіше, ніж в інші пори року. Воно напуває соком полуниці, малину, яблука груші, золотить пшеницю.
З радістю стрибають у кошик огірки і помідори. Зелене листя ніжно шелестить на вітрі, нетерпляче чекаючи літньої зливи. Діти веселою юрбою біжать до річки, з галасом стрибають у воду, плавають, а потім гріються на гарячому піску, підставляють обличчя, руки, все тіло сонечку.
3. До уваги — інформаційний вісник:
а) робота по підручнику (с.97).
Читання статті учнями.
Завдання: відмітити олівцем.
? — хочу знати
! — не знав, але дізнався (вчитель пояснює правила безпечної поведінки на воді й біля води).
— біля води: купатися потрібно з дозволу дорослих і під їх наглядом; не кидати нічого у воду; не смітіть на березі; бережіть кожний кущик, кожне деревце біля водойми;
— у воді: коли у воді судома зводить м'язи, не панікуйте; якщо звело литку слід захопити рукою пальці ноги.
4. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
Улюблена студія: "Крок до зірок". Гостя студії Юлія (фонограма пісні "Найщасливіша" ).
Діти виконують танцювальні рухи.
5. В студію: "Заборонена зона" раптовий дзвінок: (Виходить Лісовичок ).
Лісовичок:
Ой, малята! Ой, юннати!
Щось я хочу вам сказати.
Ваша Юля — полонянка
В Мухомора і Поганки.
Юлю хочуть отруїти,
Грибним ядом напоїти.
Ой, так-так, біда-біда
Бідна дівчинка така.
Вчитель (ведучий).
Друзі, в нас є всі мотиви,
Щоби визвать детектива,
Він блискуче веде слідство.
Він злодіям вкаже місце.
Ми розпочали розслідування.
Детектив. (звернулись до детектива).
Ось оголошення з Інтернету: Увага! Увага! Розшукуються небезпечні злочинці.
Мухомор зелений або Мухомор гадючий. Псевдонім — Бліда Поганка. Одягнутий в шапку. Може змінювати колір.
Мухомор Блідий Смердючий маскується під печерицю, одягнутий в шапку, схожий на парасольку. Змінює колір. Має неприємний запах.
За порадою детектива ми встановили камери. І ось що бачимо:
Юля: (виходить з Мухомором). Мухоморчику, відпусти мене. Я вже пригадала, які гриби їстівні.
Юля: боровики, маслюки, опеньки, підберезовики, лисички, сироїжки.
Мухомор: От розумне дівчисько! Й справді відгадала.
А я злочинець і не мушу дотримувати слова. Ти все одно загинеш.
Детектив:
Ні, не загине. Руки вгору, розбійнику. Більше не будеш кривдити гостей лісу.
Мухомор:
А чи впевнений ти, Лісовичку, що діти вміють поводитись в лісі?
Звернемось до залу.
Гра: "Треба — не можна".
ТРЕБА НЕ МОЖНА
— садити дерева — ламати гілки на деревах
— поливати квіти — руйнувати муравійники
— підгодовувати птахів — ловити метеликів
— допомагати звіряткам взимку — руйнувати гнізда птахів
— їсти гриби і ягоди, які добре, — розпалювати багаття в лісі
знаєш.
А чи можна їсти ягоди в лісі? Хто їв? Які?
Гра: "Займи власну позицію". (показ отруйних і їстівних ягід).
Коробка сірників хоч і мала, багато може причинити зла.
Вчитель: Ну як, Мухоморе?
Лісовичок: Молодці! Справились із завданням.
6. Студія: "Дитячий світ" пропонує скласти мультфільм.
— Чи любите ви дивитись мультфільми?
Розглянемо чарівну дощечку (на ній — хутро, вода, клубочок).
— Закрийте очі, доторкніться до дощечок і скажіть, що нагадує вам їх поверхня?
Хутро — кішка, шуба, газон з травою.
Краплі води — вода, молоко.
Клубочок — м'яч, котик грається. (Розповіді дітей)
— Яких свійських тварин ви знаєте?
Рубрика : " Мої чотириногі друзі ".
— А які ж небезпечні ситуації можуть виникнути при зустрічі з ними?
7. В ефірі студія: "Планета Здоров'я".
Зустріч з лікарем Пілюлькіним.
Особливо треба остерігатися собаки, що присідає. Так він готується до стрибка. Про всяк випадок відразу треба захистити горло: притиснути підборіддя до грудей і виставити вперед руки.
Якщо собака напав на тебе, відбивайтесь від нього тим, що є під руками: камінь, палиця, портфель. Намагайся вдарити його по носі. Ніс — найуразливіше місце собаки.
Пам'ятайте:
— Не чіпай бездомних собак і кішок,
Пам'ятай, що деякі хвороби — лишай, короста, сказ — від тварин передаються людям.
— Якщо тебе вкусив або подряпав собака чи кіт, негайно скажи про це батькам.
— Не треба відразу зупиняти кров. Нехай разом з нею вийде слина тварини.
Увага реклама!
"Будьте обережні з тваринами!".
VII. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Режисерська студія:
Працюючи в режисерській студії пробуємо режисерські і акторські можливості.
а) Робота по підручнику (с. 102-104).
1 в - режисери (задають питання)
2 в - актори (відповідають)
"Читання головою".
Прочитати нестандартно: не переводити зіниці від однієї букви до іншої, а повертаючи голову. Зіниці рухаються з головою, а не "прилипають" до рядка, тобто завжди знаходяться в середині ока.
Читання кожного рядка завершується кліпанням віями, а в кінці абзацу закриваємо очі і уявляємо чорне поле.
Тим, хто хоче мати добрий зір, я рекомендую такий вид читання — 1 раз на день.
Запитання:
1 в
1) Коли остерігатись собаки?
2) Які хвороби передаються від бездомних кішок, собак?
3) Якщо вкусив собака? Твої дії?
2в
(навчання 1 в — актори
2 в — режисери )
1) Чому небезпечні корови, коні, кози?
2) Чому обережно треба бути з телятами, ягнятами?
3) Коли небезпечні коні?
2. До уваги служба розшуку.
Робота по зошиту (с. 65-66).
Завдання 1:
— Розглянути малюнок і відшукати правила безпечної поведінки під час відпочинку біля води і у воді (диференційовано).
1 група — самостійно;
2 група — користуючись довідкою.
Завдання 2.
— Відшукати поради, як поводитись при зустрічі з бродячими собаками (самостійно).
VIII. ПІДСУМОК УРОКУ.
Наша передача закінчується. Сьогодні "гості" "Цікаві замітки".
— Що цікавого ви приготували ?
1. Коли літньої пори в прохолодну погоду чути грім, то така погода стоятиме тривалий час.
2. Перед негодою квітконіжки картоплі згинаються донизу, а квітки начебто в'януть.
3. Якщо на чистому небі не видно малих зірок — бути бурі.
4. Якщо ввечері зірки світять ясно — буде теплий, сонячний день;
коли зірки тьмяні - на дощ.
Разом: Травень ліси прикрашає, літо в гості чекає (звучить грамзапис).
— Діти, закрийте очі і послухайте весняні голоси, вдихніть чисте повітря, запах зелені, прохолоду літнього ранку, пригадайте смак полуниці, смородини. Ідіть лісом, не турбуйте його мешканців.
Пам'ятайте про безпеку влітку і загартування організму.
— В якій студії вам найбільше сподобалось працювати?
А я дякую вам за роботу на уроці. Ростіть здоровими і сильними, добрими та мудрими.
Пам'ятайте правила безпеки відпочинку! Бережіть природу!
Доброго здоров'я вам і всім присутнім. З вами була я — Олена Василівна. До зустрічі на каналі «УТ»
Передача: "Природа і ми" (лунає музика: "У світі природи").