Тема уроку: Чи потрібно людям мандрувати?
Мета: розширити пізнавальні інтереси дітей; дати дітям уявлення про красу нашої планети;розвивати у дітей інтерес до мандрівок;збагачувати словниковий запас;виховувати естетичне сприйняття природи,дружні взаємини.
Хід уроку
I. Ранкове коло
1.Привітання
Вправа «Ніхто не знає»
Передаючи м’яч по колу,учні продовжують фразу: «Ніхто з вас не знає,що я…» ( люблю подорожувати,читати,грати в футбол).
2.Новини дня
3.Тема дня
Об’єднавшись у групи давайте уважно послухаємо цитати і відповімо на запитання:
-Яке слово їх поєднує ?
Свої відгадки всією групою викладаємо за допомогою лего.
Подорож – єдина річ, купуючи яку, стаєш багатшим.
Життя під час подорожі – це мрія в чистому вигляді.
Людина,яка багато подорожує, схожа на камінь, пронесений водою багато сотень верст: його шорсткості згладжуються, і все в ньому набуває м’яких, заокруглених форм.
Подорожі навчають більше, ніж будь- що інше.
Світ- це книга.І хто не подорожував по ньому- прочитав у ній тільки одну сторінку.
Групи озвучують свої відповіді, підбирають до слова «подорож» синоніми,і вносять їх до «Стіни слів».
II. Повідомлення теми уроку
- Мандруючи нашим уроком ми будемо знаходити відповідь на запитання: «Чи потрібно людям мандрувати ?»
А щоб продовжити нашу роботу, давайте за допомогою лего озвучимо свою позицію.Хто згоден з тим, що мандрувати потрібно, підніміть зелену цеглинку.Той, хто вважає,що не потрібно, червону. Об’єднайтеся в групи за своїми цеглинками.
1.Робота в групах
Кожній групі шляхом обговорення, потрібно вибрати з запропонованих слів 5 переконань, які будуть відповідати вашій думці.Час на виконання завдання- 2 хвилини.
( Наприклад: цікаво, страшно, далеко, можна захворіти, безліч знань, позитивні емоції, бажання бути незалежним,формуються навички пристосування, отруєння, дорого і т. д.)
Спікери з кожної команди прикріпляють свої слова під відповідним смайликом.
-Як бачимо,ви навели переконливі твердження і однієї, і протилежної групи.
Але,щоб заспокоїти ваші страхи давайте переглянемо мультфільм «Подорож Україною». (https://www.youtube.com/watch?v=ZLXG6Jo2iQA )
-Чи сподобалася вам наша віртуальна подорож?
-А хто б хотів це побачити в реальному житті?
-Що для цього слід зробити?
А давайте перевіримо наше передбачення за допомогою завдання «Шифрувальник».
2. Вправа «Шифрувальник»
Аби дізнатися і прочитати слово,потрібно обчислити вирази під кульками та розташувати відповіді у порядку зростання.
7 - 5 1 + 4 10 – 9 10 - 1 4 + 2
А Р М Т У
8 + 0 8 – 5 10 + 0 3 + 4 6 -2
А Н И В Д
-Діти, тож яке слово було зашифровано?
Правильно, лише мандруючи ми зможемо відкрити для себе красу навколо себе,глибоко пізнати рідний край.
3.Руханка «Ульотна подорож»
youtube.com/watch?v=_E4V1TtaILY
Але,щоб подорож була вдалою,слід до неї добре підготуватися.
-А що слід взяти з собою?
4. Гра « Склади валізу»
Це завдання допоможе кожному з вас дізнатися,як саме готуватися і збиратися в дорогу,щоб все було добре. Потрібно вибрати найважливіші предмети для подорожі.
Презентують свої валізи у вигляді колажу «Моя мандрівка».
-Отже,сподіваюсь,тепер ви маєте уявлення,як збиратися в мандрівку.
5.Вправа «Незакінчене речення»
Я буду розпочинати речення, вам потрібно його закінчити.
- «Раз на рік бувайте там,де ви ніколи….» ( не були)
-«Я був народжений для ….» (подорожей)
- «Не люди створюють подорожі, а подорожі створюють …..» (людей)
- «Подорожуй тільки з тими, кого ….» (любиш)
- « Подорожувати – значить ….» (жити)
- «Боятися вовка – в ліс не ….» (ходити)
6.Гра «Так чи ні ?»
Прослухавши твердження вам потрібно підняти цеглинку зелену,якщо «так», і червону,якщо «ні».
- Подорож – це коли йдеш,їдеш або летиш у якесь нове місце,щоб побачити нашу землю;
- Під час подорожі я візьму з собою аптечку;
- Я не буду в подорожі спілкуватися ;
- Після себе я буду залишати сміття ;
- Не обов’язково використовувати великі кошти ;
- Буду фотографуватися,щоб залишити спогади ;
- Буду займати невідомих мені тварин.
Молодці!
А чи змінилася у вас позиція щодо відповіді на запитання: «Чи потрібно людям мандрувати?»
Давайте за шкалою самооцінювання покажемо на скільки ви тепер готові до мандрівки.
III.Рефлексія
Вправа «Сенкан»
А зараз побудуємо сенкан до слова « Подорож».
Моя вам порада, сміливо пізнавати навколишній світ, відкривати цікавинки з дотриманням правил для своєї безпеки!Цікавих вам мандрів!