КАРТКА 1
Ознайомся. Обговори з товаришами. Дай відповіді на запитання.
КАРТКА 2
Ознайомся. Обговори з товаришами. Дай відповіді на запитання:
КАРТКА 3
Закодуй зображення за допомогою стрілок
КАРТКА 4
У дворі стоїть порожня бочка ємністю 50 літрів. Є відро ємністю 10 літрів і колодязь. Складіть алгоритм наповнення діжки водою з колодязя.
5 клас, НУШ
Розділ. Алгоритми та програми
Тема уроку. Циклічні процеси. Алгоритми та проєкти з циклами з лічильником
Очікувані результати: учень/учениця розпізнає послідовність повторюваних дій і замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу; розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів і до виконання умови; складає циклічний алгоритм для розв’язання задачі; розпізнає типові помилки, що виникають під час запуску програмного проекту, дотримується правил техніки безпеки при роботі в комп’ютерному класі.
Обладнання та дидактичне забезпечення: комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, смартфони, мультимедійний проектор, екран; комп’ютерна презентація, підручники (Ривкінд Й. Я., 2022 р.)
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка присутніх і оцінка готовності учнів до уроку.
Інструктаж з БЖД
Ось зайшли ми всі до класу,
Інформатика у нас.
Галасує та стрибає
Наш невихований клас.
П’є Миколка зараз «Колу»
І на клаву щедро ллє.
А Іванко у розетці
Щось там гвоздиком довбе.
Не сиджу і я без діла –
Викрутку свою узяв
І системний блок швиденько
На частинки розібрав.
Флешку з вірусами хутко
Мій товариш підключив
І програми всі у компі
За хвилину замочив.
І тепер у нашім класі
Вчитель інформатики
То словами, то на пальцях
Нам будує графіки.
Без компів нам на уроці
Стало дуже сумно.
Виконуйте всі правила,
Поводьтеся розумно.
Обговорення вірша:
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/watch?v=pugpf6j4j24. Інструкція. Знайдіть приховані терміни з розділу «Алгоритми та програми» та поясніть їх зміст.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку
Робота в групах із картками. Інструкція. Ознайомтесь. Обговоріть з товаришами. Дайте відповіді на запитання.
В повсякденному житті, природі нам часто доводиться зустрічати з процесами, які повторюються. Наприклад, зміна фаз місяця, зміна пір року, кругообіг води в природі, з понеділка по п’ятницю повторюється розклад дзвінків, українські орнаменти мають фрагменти, які повторюються тощо. Які ще приклади ви можете навести?
Процеси, які повторюються називаються циклічними. Саме про цикли сьогодні піде мова.
ІV. Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу
Циклічний алгоритм - це алгоритм, який передбачає багаторазове виконання команд.
Для реалізації циклічних алгоритмів у програмі Scratch використовують наступні блоки:
Знаходяться вони в групі Керування. Знайдіть їх.
Сьогодні ми познайомимось з циклом із лічильником. Це цикл в якому наперед відома кількість повторень. Прикладом такого циклу може бути задача про діжку, яку ми розглядали.
Кількість повторень можна змінювати. В середину циклу ми вставляємо команди, що повторюються – їх називають тілом циклу.
V. Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Нахились уперед, нахились назад.
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Плесніть, друзі, кілька раз,
За роботу, все гаразд.
VI. Осмислення нового матеріалу, формування навичок роботи
Робота за комп’ютерами
Завдання 1. Обговорення алгоритму:
Змініть код програми на більш компактний, використавши цикл із лічильником.
Учні виконують завдання на комп’ютерах.
Завдання 2. Складіть проєкт в середовищі Scratch, у якому виконавець намалює сходинки згідно зразка.
Пам’ятаємо, що головне правило складання алгоритмів із повторенням – це виявити елемент, що є однаковим на всіх кроках повторення. Він і буде тілом циклу.
VII. Підбиття підсумків уроку
Підсумуємо, які основні терміни ми розібрали сьогодні на уроці (цикл, повторення, тіло циклу, циклічний алгоритм, цикл з лічильником, безперервний цикл, цикл з умовою)
Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/watch?v=pf7megti524. Інструкція. Виконай сортування лінійних та циклічних алгоритмів.
Рефлексія «Оціни свої знання».
Учні отримують картки, на яких позначають рівень своїх знань та умінь.
Уміння |
Бали від 1 до 12 |
Я можу розрізняти лінійні та циклічні алгоритми |
|
Я можу навести приклади структури повторення в алгоритмах із повсякденного життя та навчальної діяльності |
|
Я вмію виконувати алгоритми з повторенням із навчальної діяльності та побуту |
|
Я вмію складати та виконувати циклічні алгоритми в середовищі Scratch |
|
Оцінювання знань учнів
VІIІ. Домашнє завдання
Опрацювати § 5.5, виконати завдання 1 с. 275. Додаткове завдання: скласти в Scratch алгоритм малювання прямокутника.
5 клас, НУШ
Тема уроку. Циклічні процеси. Алгоритми та проєкти з циклами з лічильником.
Очікувані результати: учень/учениця розпізнає послідовність повторюваних дій і замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу; розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів і до виконання умови; складає циклічний алгоритм для розв’язання задачі; розпізнає типові помилки, що виникають під час запуску програмного проекту, дотримується правил техніки безпеки при роботі в комп’ютерному класі.
Обладнання та дидактичне забезпечення: комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, смартфони, мультимедійний проектор, екран; комп’ютерна презентація, підручники (Ривкінд Й. Я.,
2022 р.)
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка присутніх і оцінка готовності учнів до уроку.
Ось зайшли ми всі до класу, Інформатика у нас. Галасує та стрибає Наш невихований клас.
П’є Миколка зараз «Колу» І на клаву щедро ллє. А Іванко у розетці Щось там гвоздиком довбе.
Не сиджу і я без діла – Викрутку свою узяв І системний блок швиденько На частинки розібрав.
Обговорення вірша: |
Флешку з вірусами хутко Мій товариш підключив І програми всі у компі За хвилину замочив.
І тепер у нашім класі Вчитель інформатики То словами, то на пальцях Нам будує графіки.
Без компів нам на уроці Стало дуже сумно. Виконуйте всі правила, Поводьтеся розумно. |
Які основні правила поведінки у комп'ютерному класі порушили учні? Чому важливо дотримуватись цих правил?
Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/watch?v=pugpf6j4j24. Інструкція. Знайдіть приховані терміни з розділу «Алгоритми та програми» та поясніть їх зміст.
Робота в групах із картками. Інструкція. Ознайомтесь. Обговоріть з товаришами. Дайте відповіді на запитання.
В повсякденному житті, природі нам часто доводиться зустрічати з процесами, які повторюються. Наприклад, зміна фаз місяця, зміна пір року, кругообіг води в природі, з понеділка по п’ятницю повторюється розклад дзвінків, українські орнаменти мають фрагменти, які повторюються тощо. Які ще приклади ви можете навести?
Процеси, які повторюються називаються циклічними. Саме про цикли сьогодні піде мова.
Циклічний алгоритм - це алгоритм, який передбачає багаторазове виконання команд.
Для реалізації циклічних алгоритмів у програмі Scratch використовують наступні блоки:
Знаходяться вони в групі Керування. Знайдіть їх.
Сьогодні ми познайомимось з циклом із лічильником. Це цикл в якому наперед відома кількість повторень. Прикладом такого циклу може бути задача про діжку, яку ми розглядали.
Кількість повторень можна змінювати. В середину циклу ми вставляємо команди, що повторюються – їх називають тілом циклу.
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали. Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Нахились уперед, нахились назад.
І направо, і наліво, Щоб нічого не боліло. Вище руки підніміть, А тепер їх опустіть. Плесніть, друзі, кілька раз, За роботу, все гаразд.
VI. Осмислення нового матеріалу, формування навичок роботи
Завдання 1. Обговорення алгоритму:
• Що буде результатом виконання алгоритму?
• Чи є тут команди, що повторюються?
Давайте змінимо код програми на більш компактний, використавши цикл із лічильником.
Учні виконують завдання на комп’ютерах.
Завдання 2. Складіть проєкт в середовищі Scratch, у якому виконавець намалює сходинки згідно зразка.
Пам’ятаємо, що головне правило складання алгоритмів із повторенням – це виявити елемент, що є однаковим на всіх кроках повторення. Він і буде тілом циклу.
Підсумуємо, які основні терміни ми розібрали сьогодні на уроці (цикл, повторення, тіло циклу, циклічний алгоритм, цикл з лічильником, безперервний цикл, цикл з умовою)
Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/watch?v=pf7megti524. Інструкція. Виконай сортування лінійних та циклічних алгоритмів.
Рефлексія «Оціни свої знання».
Учні отримують картки, на яких позначають рівень своїх знань та умінь.
Уміння |
Бали від 1 до 12 |
Я можу розрізняти лінійні та циклічні алгоритми |
|
Я можу навести приклади структури повторення в алгоритмах із повсякденного життя та навчальної діяльності |
|
Я вмію виконувати алгоритми з повторенням із навчальної діяльності та побуту |
|
Я вмію складати та виконувати циклічні алгоритми в середовищі Scratch |
Опрацювати § 5.5, виконати завдання 1 с. 275. Додаткове завдання: скласти в Scratch алгоритм малювання прямокутника.