Урок на тему "Давньоєгипетська цивілізація"

Про матеріал

Урок узагальнення вивченого матеріалу із теми "Давньоєгипетська цивілізація" . Форма проведення - урок - подорож. Передбачено різні завдання з метою перевірки якості знань .


Перегляд файлу

       6  клас      Всесвітня  історія. Історія  України  (Інтегрований  курс)

 

Тема  уроку .Узагальнення  вивченого  матеріалу  із теми «Давньоєгипетська  цивілізація»

 

 

Мета :узагальнити , систематизувати  ,  закріпити  знання    та  оцінити  рівень засвоєння  учнями  теми  ; розвивати  знання  історичної  хронології  та  вміння логічно  мислити; сприяти розширенню  світогляду  та усвідомлення  учнями  того ,що  без  минулого  немає  майбутнього

 

 

Обладнання : атласи,  стрічка  часу,  посібники  із  додатковими  завданнями ,  саморобна  карта  - схема  подорожі

 

Тип  уроку :  узагальнення  вивченого  матеріалу

 

Форма  проведення : урок - подорож

 

 

 

 Хід  уроку

 

І .  Узагальнення  вивченого  матеріалу

(До  уроку  учні  готуються  заздалегідь ,  вчитель  розподіляє  ролі  -  екскурсоводи  та  екскурсанти. Учні  - екскурсоводи  заздалегідь  готують  запитання , наочність)

 

1 .  Вступне  слово  вчителя

-  Ми  вирушаємо  у  подорож  по  Стародавньому  Єгипту. Наш  шлях  проходитиме  вздовж  річки  Ніл .  Ми  відвідаємо  стародавні  столиці:  Мемфіс, ,  Фіви,  славетні  піраміди  та  пригадаємо  все ,  що  ми  знаємо  про  Давній  Єгипет.  Але   для  того  , щоб  потрапити  на  корабель ,  ви  повинні  «купити  квитки».

-  Кожен  учень  та  учениця    отримують  «квиток» -  запитання  (   визначення  поняття  чи  терміна  ,  наприклад ,   дельта,  шадуф ,  міф  , тощо)

Якщо  учень  не  зумів  відповісти , це  має  зробити  один  з  екскурсоводів.

 

Отже  ,  подорож  починається.

 

Робота  в  загальному  колі

 

-  Проаналізуйте  природні  умови  країни

-  Зробіть  висновок  , як  природні  умови  Єгипту  впливали  на  заняття ,  спосіб  життя  населення

-  Поясніть  причини  розливу  Нілу . А  як  пояснювали  це явище  єгиптяни ?

-  Що  таке  іригаційне  землеробство ?

-   Один зі  стародавніх  грецьких  істориків  назвав  Єгипет  даром  Нілу.  Як ви цей  вислів  розумієте ?

 

 

 

1  екскурсовод

 

       Перша  зупинка   -----------------  місто  Мемфіс

  • Як  і коли  утворилась  єдина  держава  у  Єгипті ?
  • Показати  на  карті  її  територію
  • Чому  після  3000 р. до  н. е .  правитель  Єгипту  носив  подвійну  біло – червону  корону ?
  • Який  титул  носив  фараон ?
  • Хто  входив  до  довіреного  оточення фараона ?

 

Робота  в  групах------виконання  вправ  з  «історичної  математики»

 

  1. екскурсовод

 

    Друга зупинка ----------Єгипетські  піраміди

  • Що  таке  піраміди ?
  • Коли  і  на  честь  кого  була  збудована  перша  піраміда ?
  • З  якою  метою  їх  будували  ?
  • Яке  враження  на  вас  справляють  піраміди ?
  •  Як  ви  розумієте вислів,що  говорили  греки «Усе боїться  часу , а  час  боїться  пірамід» ?
  • Чому  піраміди  вважають  одним  із  Чудес  світу ?

 

Учні  , що  були  на  відпочинку  у  сучасному  Єгипті  , діляться  враженнями  від  побаченого.

 

 

         3  екскурсовод

 

     Третя зупинка  ------------  місто  Фіви

  • Місто  Фіви  було  столицею  Єгипту  у  2050  р . до  н. е. Після  цього  почався  новий  період  в історії  Давнього  Єгипту.
  • Як  називався  цей  період ?
  • Позначити  на  стрічці  часу  хронологічні  рамки  цього  періоду
  • Яке  царство  існувало  у  Верхньому  Єгипті
  • Хто  очолював  Єгипетську  державу ?
  • Хто  такі  чиновники  ?

 

Письмова  робота ---виконання  тестових  завдань  (самостійно )

 

4  екскурсовод

 

Четверта  зупинка-------------Фараони  Нового  царства

- Назвіть  їх?

- Як  давні  митці  зображували  їх  ?

- Що зробили  для  посилення  Єгипту  Хатшепсут , Тутмос ІІІ , Рамзес ІІ ?

-  Як  зображували  Рамзеса ІІ  єгиптяни  ?

-   З    яким  народом  доводилось  воювати   Рамзесу ІІ ?

 

Скласти  вірш -  сенкан  про  одного  із  фараонів

           Зразок

 

              Рамзес ІІ

     Фараон ,  довгожитель

     Єгипетський  велетень

     Розбив  ,  підкорив ,  уклав  мир

     Будівничий держави

 

 

5   екскурсовод

 

   П’ята  зупинка -------------Культура  Стародавнього  Єгипту

-   Назвіть  особливості  єгипетської  писемності

  • Які  науки  розвивалися ?
  • Навіщо  єгиптянам  потрібні  знання  з  геометрії ?
  • Порівняйте  єгипетську  школу  із  сучасною .  Що  є спільне і  відмінне ?
  • Що  таке  архітектура  і  скульптура  ?
  • Яке  враження  справляв  храм  на  давнього  єгиптянина ?
  • Назвіть  єгипетських  богів  ,  зображених  на  малюнках  (малюнки  готуються  до  уроку  екскурсоводом )

 

 

 

ІІ  Домашнє  завдання

  • Скласти  кросворд  до  теми «Цивілізація  долини  Нілу»  або  написати  коротку  розповідь  про  уявну  подорож  до  Давнього  Єгипту( на  вибір  учнів  /  учениць )

ІІІ . Підсумок  уроку

-Учитель /  учителька  робить  підсумки  подорожі  ,відзначає  найактивніших  учасників ,  нагороджує  різними  смайликами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
19 липня 2018
Переглядів
1403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку