Урок на тему "Дія ділення. Задачі дії різного ступеня". Метою є ознайомити учнів з дією ділення за допомогою розв'язування задач на ділення на вміщення та зі знаком «ділення»; розвивати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, розвивати мислення і пам'ять учнів; виховувати працьовитість, прищеплювати інтерес до предмета.
Урок з математики
Тема. Дія ділення. Задачі дії різного ступеня.
Мета: ознайомити учнів з дією ділення за допомогою розв'язування задач на ділення на вміщення та зі знаком «ділення»; розвивати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, розвивати мислення і пам'ять учнів; виховувати працьовитість, прищеплювати інтерес до предмета.
Обладнання: проектор, ноутбук, відеоролики, таблиця усних обчислень, предметні малюнки, смужки різної довжини.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
Ми запросити раді вас
У наш мультяшний телеклас
Сідайте зручно в нашім колі
В початковій телешколі.
Звучить веселий наш дзвінок
Розпочинаємо урок.
Завдання 459
— Скільки всього учнів у першому ряді?
Завдання 460
— На скільки метрів більша сторона трикутника коротша від суми довжин двох менших сторін?
2 · 5 + 12
13 – (2 · 6)
2 · 8 – 7
16 + (2 · 3)
2 · 9 + 45
45 – 23 + 14
2) Порівняти вирази.
2 · 9 __ 16 + 4
56 – 40 __ 2 · 8
2 · 7 __ 46 – 32
5 12 17 19 16 10 3 14 8 18
— Спишіть числа, які є у відповідях таблиці множення на 2.
4. Фізкультхвилинка «Раз,два, три»
- Перш ніж ми приступимо до основної частини нашого уроку, давайте трішки розімнемося (під відео на проекторі).
III. Робота над новим матеріалом
1. Підготовчі вправи
1) Робота з індивідуальним роздавальним матеріалом.
— Покладіть на парту 8 паличок.
— Розкладіть їх порівну на дві купки.
— Як будете розкладати палички?
— Візьміть 2 палички і покладіть їх по одній на купки.
— Скільки паличок треба взяти? Чому?
— Закінчіть розкладати палички на купки.
— Чи всі палички розклали?
— По скільки паличок у купці? (По 4 палички у кожній купці)
2) Поділіть смужки на 2 рівні частини; на 4 рівні частини.
2. Пояснення нового матеріалу
- Сьогодні у нас цікавий і незвичайний урок, який допоможуть нам провести Равлик та Сонечко. Послухайе їх уважно і ви дізнаєтеся, яка тема сьогоднішнього нашого уроку. (Відеоролик)
— Візьмемо 12 груш. Розкладемо їх порівну на 2 тарілки.
— Скільки груш на кожній тарілці? (6 груш)
— Це задача на ділення. Розв’язання її записують так:
12 : 6 = 2 (гр.)
— Дві крапки (:) — це знак ділення.
— Ділення — це четверта арифметична дія. Приклади на ділення читають так: «12 поділити на 6, буде 2».
3. Первинне закріплення
1) Виконання завдання № 643.
2) Виконання завдання № 644.
3) Виконання завдання № 645.
4) Виконання завдання № 646.
4. Фізкультхвилинка «Подивись на небо»
(на проекторі під пісню «Подивись на небо»)
IV. Розвиток математичних умінь
1. Робота над задачею № 647
Учні розглядають малюнок, читають запитання до задачі.
— Складіть і розв’яжіть задачу.
— Про що дізнаємося спочатку?
— Яку дію треба виконати?
— Якою дією будемо відповідати на головне запитання задачі?
2. Колективне розв’язання задачі
Треба розмістити в три однакові стовпчики 12 прикладів. Скільки прикладів буде в кожному стовпчику?
V. Підсумок уроку
- Чи сподобався вам наш сьогоднішній урок?
- Що нового ви дізналися?
- Який знак дії ділення?
VI. Домашнє завдання
ст.110 № 648, № 649.