План-конспект уроку української мови,
проведеного Гудою Світланою Василівною
Тема: Добір слів для доповнення речень. Складання речення зазначеного змісту. Складання рядів слів за певною змістовою ознакою.
Мета: закріплювати вміння доповнювати речення одним–двома
словами за змістом, навчити учнів складати 2-3 речення на задані теми, групувати предмети за родовими та видовими ознаками; розвивати зв’язне мовлення, вміння визначати послідовність і зв'язність речень у тексті, встановлювати смислову залежність між реченнями; виховувати культуру писемного мовлення, пізнавальний інтерес.
Обладнання: підручник «Українська мова» для 2 класу (за М.Д.Захарійчук); наочний матеріал (словесно-малюнкова казка; зображення білочки та ведмедя; речення із пропусками; слова для довідки; словосполучення, за якими учні оцінюватимуть роботи один одного); роздатковий матеріал (картки із реченнями, в яких пропущені деякі слова).
Тип уроку: комбінований.
Клас: 2-А
ПЛАН УРОКУ
Фізкультхвилинка
ХІД УРОКУ
На стежину шишки кида?
З гілки скік та скік на гілку…
Хто ж це, друзі? Звісно ж … (білка)
_____________ дівчинка ______________ та ____________ співає. |
||
Довга Червона Маленька Квіткова Кисла |
в’яло весело міцно сильно сухо |
твердо шумно гостро дзвінко скупо |
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.
Фізкультхвилинка
Раз, два, три, чотири (ходьба на місці),
Повернулись вправо, вліво (повороти тулуба, руки на поясі).
Стали, спинки всі рівненькі (основна стійка, руки зігнути в ліктях),
І на місці біг легенький (легкий біг на місці).
Пострибали, як зайчата,
Треба м’язи розім’яти (стрибки на обох ногах).
Всі присіли – підвелися.
Знов присіли – підвелися (присідання).
Розімніть гарненько пальці (руки витягнути вперед, кілька разів стиснути пальці в кулачок і розігнути),
Потанцюйте стильні танці (танцювальні рухи).
Слова для довідки: великий; бурий; галявина; квіти; йде; стоїть; чорноокий; посміхається; маленькі вушка; чорний ніс; великі, сильні лапи; очі, наче намистинки.
Один учень зачитує складений текст, а інший оцінює, використовуючи такі словосполучення:
4.2. Гра «Знайди речення»(індивідуально)
- У кожного із нас на парті є картка із завданням. Вам потрібно із даного переліку виписати тільки речення.
- Речення.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
(Йшов Мишко по лісу. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Хлопчик відніс гриб додому.)
4.3. Гра «Розділи речення»(фронтально, в парах)
Була сильна спека поле і ліс чекали дощу насунулася темна хмара гримнув грім застукали великі краплі дощу.
Наприклад: перше речення Була сильна спека. Хто прочитає мені наступне речення і так далі…
(Була сильна спека. поле і ліс чекали дощу. насунулася темна хмара. Гримнув грім. Застукали великі краплі дощу.)
А зараз запишіть речення у зошит, не забуваючи про типи з’єднаннь.
1
Довідкове бюро
Ведмідь
Вуха
Ніс
Лапи
Очі
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
Зима засипала все ______________. Птахам _______________, мало корму. Діти _______________ крилатих _______________.
Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів. |
_________ дівчинка _______ та _______ співає.
Маленька весело
дзвінко
Вдома зробив –
на уроці перевір!
Гарно вмій писати й оцінки добрі будеш мати!
Правильно встав слово і отримаєш речення нове!
В цікаву гру пограймо й слова у групи об’єднаймо!
В парах працюватимемо й знання здобуватимемо!
Дивовижна, неповторна чекає казка вас, панове!
Рухатися настав час,
фізхвилинка буде в нас!
Малюнок будем розглядати і про тварину розповідати!
Ведмедя ми опишемо
і в зошити запишемо!
Товариша вмій оцінити, сказати мінуси та похвалити!
Довга
Червона
Маленька
Квіткова
Кисла
в’яло
весело
міцно
сильно
сухо
твердо
шумно
гостро
дзвінко
скупо
Якось у загубив . Знайшла її, зраділа: «розплету й вив’яжу для теплі. Почула це і попросила: «А моїм вив’яжи!» Прибіг : «Дуже мерзнуть у моїх — вив’яжи їм !». Аж тут : «А моїм на вистачить?». Та ось прийшов і забрав собі. Тільки навіщо вона йому? Мабуть, на начепить.
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|
Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.
Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.
|