19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок на тему: "Добір слів для доповнення речень. Складання речення зазначеного змісту. Складання рядів слів за певною змістовою ознакою." 2 клас

Про матеріал
Розробка уроку української мови для 2 класу на тему: "Добір слів для доповнення речень. Складання речення зазначеного змісту. Складання рядів слів за певною змістовою ознакою.". До уроку додано всю необхідну наочність та роздатковий матеріал.
Перегляд файлу

План-конспект уроку української мови,

проведеного Гудою Світланою Василівною

 

Тема: Добір слів для доповнення речень. Складання речення зазначеного змісту. Складання рядів слів за певною змістовою ознакою.

Мета: закріплювати вміння доповнювати речення одним–двома
словами за змістом, навчити учнів складати 2-3 речення на задані теми, групувати предмети за родовими та видовими ознаками; розвивати зв’язне мовлення, вміння визначати послідовність і зв'язність речень у тексті, встановлювати смислову залежність між реченнями; виховувати культуру писемного мовлення, пізнавальний інтерес.

Обладнання: підручник «Українська мова» для 2 класу (за М.Д.Захарійчук); наочний матеріал (словесно-малюнкова казка; зображення білочки та ведмедя; речення із пропусками; слова для довідки; словосполучення, за якими учні оцінюватимуть роботи один одного); роздатковий матеріал (картки із реченнями, в яких пропущені деякі слова).

Тип уроку: комбінований.

Клас: 2-А

ПЛАН УРОКУ

  1. Організація класу до уроку:
    1. Привітання з учнями.
    2. Перевірка готовності до уроку.
    3. Створення сприятливого психологічного комфорту.
  2. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок:
    1. Перевірка домашнього завдання(фронтально).
    2. Каліграфічна хвилинка.
  3. Вивчення нового матеріалу:
    1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
    2. Первинне сприймання й осмислення нових знань (письмово, фронтально).
  4. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.
    1. Гра «Загальна назва» (усно, фронтально).
    2. Робота в парах (письмово).
    3. Складання казки за малюнками і словами (усно).

Фізкультхвилинка

  1. Робота з малюнком (усно).
  2. Написання тексту-опису про ведмедя.
  3. Перевірка робіт учнів (усно).
  1. Підсумок уроку:
    1. Узагальнююча бесіда.
    2. Інструктаж до виконання домашнього завдання.
    3. Прощання з класом.


ХІД УРОКУ

  1. Організація класу до уроку:
    1. Привітання з учнями.
  • Доброго дня, діти! Думаю, що ви мене пам’ятаєте, однак нагадаю вам ще раз, що мене звати Світлана Василівна. І на сьогоднішньому уроці з української мови ми попрацюємо разом.
    1. Перевірка готовності до уроку.
  • А тепер перевірте чи на ваших партах є все необхідне: підручник, зошит, щоденник, пенал.
    1. Створення сприятливого психологічного комфорту:
  • Покажіть мені свої долоньки. А тепер потріть ваші рученята та поділіться їх теплом з вашим сусідом по парті, щоб весь урок вам було тепло та затишно.
  1. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок:
    1. Перевірка домашнього завдання(фронтально).
  • Що вам задавали на домашнє завдання? (вправа 1 сторінка 62 та вивчити правило на сторінці 60).
  • Хто виконав домашнє завдання?
  • Що потрібно було зробити у цій вправі? (розглянути малюнок та записати назви предметів у 2 групи)
  • На які 2 групи потрібно було розділити предмети? (гриби та фрукти)
  • Що ви записали до фруктів? (айва, яблука, груші, сливи)
  • А що до грибів? (сироїжки, опеньки, лисички)
  • У якому значенні вживається слово «лисички»? (у значенні грибів)
  • Яке речення ви склали із цим словом?
  • Окрім вправи на домашнє завдання вам було вивчити правило на сторінці 60. Хто його вивчив? (питаю дітей, які вивчили)
  • Ті, хто вивчив молодці, а інші будьте стараннішими та виконуйте домашні завдання.
    1. Каліграфічна хвилинка.
  • А тепер, я зачитаю вам загадку, а ви будьте дуже уважними та спробуйте відгадати про кого йде мова.
  • Що за дивна непосида?

На стежину шишки кида?

З гілки скік та скік на гілку…

Хто ж це, друзі? Звісно ж … (білка)

  • А чи знаєте ви, де живуть білки? (на деревах)
  • А чим вони харчуються? (шишками, корою, соком рослин, горіхами, яйцями, грибами та комахами)
  • Отже, відкрийте ваші зошити. Відступивши 1 рядок від попередньої роботи, посередині рядочка записуємо «9 листопада, Класна робота».
  • З нового рядочка, відступивши трохи від краю аркуша записуємо:
  • Бб бі іл ло оч чк ка білочка.
  • Погляньте, будь ласка на зображення білочки та спробуйте скласти речення із цим словом. (Білочка їсть. Білочка сидить.)
  • Давайте спробуємо поширити наше речення.
  • Білочка яка? (риженька, чорноока, маленька)
  • Сидить де? (на пеньочку, у лісі).
  • Риженька чорноока білочка сидить у лісі на пеньочку.
  • Порівняйте ці 2 речення, які ми утворили.
  • Чи є між ними різниця? Якщо є, то яка? (так є, адже із другого речення ми більше дізнаємося про білочку)
  1. Вивчення нового матеріалу:
    1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
  • Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо складати ряди слів за певною змістовою ознакою, добирати слова для доповнення речень та складати речення за певним змістом.
    1. Первинне сприймання й осмислення нових знань (письмово, фронтально).
  • Тому пропоную вам виконати ще одну вправу, яка допоможе вам краще зрозуміти те, про що ми сьогодні говоритимемо.
  • На дошці ви можете побачити речення з пропусками. На місці цих пропусків вам потрібно вставити одне із слів, запропонованих нижче, яке підходитиме за змістом.
  • Отже, посередині рядочка, з великої букви напишіть слово «Вправа» та приступаймо до її виконання.

_____________ дівчинка ______________ та ____________ співає.

Довга

Червона

Маленька

Квіткова

Кисла

в’яло

весело

міцно

сильно

сухо

твердо

шумно

гостро

дзвінко

скупо

  • Яке слово можна вставити першим? (маленька)
  • Отже, можете записати із нового рядочка, відступивши від краю, з великої літери «Маленька дівчинка …»
  • Які слова можна вставити далі, щоб вони відповідали змісту речення? (весело, дзвінко).
  • Отже, ми утворили речення «Маленька дівчинка весело та дзвінко співає». Допишіть його, будь ласка, у ваших зошитах.
  1. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.
    1. Гра «Загальна назва»
  • Зараз ми з вами пограємо в гру, яка називається «Загальна назва». Вона дуже схожа до завдання, яке ви виконували вдома, адже вам необхідно кожній групі предметів дати загальну назву.
  • Соловей, жайворонок, дрізд — це... (птахи)
  • Оса, комар, бджола — це... (комахи)
  • Олівець, гумка, ручка — це... (шкільне приладдя)
  • Радість, захоплення, тривога — ... (емоції, почуття)
  • Зима, весна, літо, осінь — це … (пори року)
    1. Робота в парах.
    • Запишіть текст, заповнюючи пропуски потрібними за змістом словами.
  • Зима засипала все ___________. Птахам ____________ , мало корму. Діти ____________ крилатих ____________.

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

  1. Складання казки за малюнками і словами (усно).
  • Діти ви любите казки? (так/ні)
  • А які казки ви знаєте? (відповіді дітей)
  • А ви знаєте, що сьогодні я знайшла дуже цікаву казку для вас, однак хтось її зашифрував малюнковими символами. Допоможете мені її прочитати?
  • Якось у загубив . Знайшла її , зраділа: «розплету й вив’яжу для теплі. Почула це і попросила: «А моїм вив’яжи !» Прибіг : «Дуже мерзнуть у моїх — вив’яжи їм !». Аж тут : «А моїм на вистачить?». Та ось прийшов і забрав собі. Тільки
    навіщо вона йому? Мабуть, на начепить.

 

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири (ходьба на місці),

Повернулись вправо, вліво (повороти тулуба, руки на поясі).

Стали, спинки всі рівненькі (основна стійка, руки зігнути в ліктях),

І на місці біг легенький (легкий біг на місці).

Пострибали, як зайчата,

Треба м’язи розім’яти (стрибки на обох ногах).

Всі присіли – підвелися.

Знов присіли – підвелися (присідання).

Розімніть гарненько пальці (руки витягнути вперед, кілька разів стиснути пальці в кулачок і розігнути),

Потанцюйте стильні танці (танцювальні рухи).

 

  1. 103187Робота з малюнком.
  • На дошці ви можете побачити зображення ведмедя. Давайте спробуємо скласти про нього декілька речень.
  • Ведмідь йде по квітучій галявині.
  • Бурий ведмідь сміливо йде.
  • Ведмідь стоїть серед жовтих квіток.
  • Він, наче посміхається.
    1. Написання тексту-опису про ведмедя.
  • Зараз ви будете складати невеличкий тест-опис про цього ведмедя, але перед цим я хотіла б дізнатися чи ви пам’ятаєте, що таке «текст-опис». (Це текст, в якому щось описується (тварина, рослина, людина і т.д.)).
  • Якими словами ми можемо описати ведмедя?
  • Давайте поглянемо, що нам пропонує довідка.
  • А зараз, спробуйте самостійно скласти невеличкий текст-опис про ведмедя із 2-3-х речень та запишіть його у ваші зошити.
  • Якщо необхідно, то можете користуватися словами із довідки.

Слова для довідки: великий; бурий; галявина; квіти; йде; стоїть; чорноокий; посміхається; маленькі  вушка; чорний ніс; великі, сильні лапи; очі, наче намистинки.

  1. Перевірка робіт учнів (усно).

Один учень зачитує складений текст, а інший оцінює, використовуючи такі словосполучення:

  •    На мою думку, опис ведмедя складений…
  •    Текст записаний правильно, тому що…
  •    Ти справжній молодець, адже…
  1. Підсумок уроку:
    1. Узагальнююча бесіда.
  • Отже, чого ви навчилися сьогодні на уроці? (складати ряди слів за певною змістовою ознакою, добирати слова для доповнення речень та складати речення за певним змістом)
  • Що вам найбільше запам’яталося? (відповіді дітей)
  • А що найбільше сподобалося? (відповіді дітей)
    1. Інструктаж до виконання домашнього завдання.
  • А зараз, відкрийте ваші щоденники та запишіть домашнє завдання: вправа 3 сторінка 63.
  • У цій вправі необхідно обрати із предметів, які ви бачите на малюнку лише ті, які відповідатимуть групам, які ви обирете. Якщо ви обрали виписувати лише меблі та посуд, то виписуєте їх відповідно до прикладу, який поданий у підручнику, якщо ж ви захотіли виписувати електротовари та повітряний транспорт, то виписуєте лише предмети, які належать до цих груп. Приклад виконання також поданий у підручнику.
    1. Прощання з класом.
  • Мені було дуже приємно з вами працювати. Гарного вам дня! До побачення!


4.2. Гра «Знайди речення»(індивідуально)

- У кожного із нас на парті є картка із завданням. Вам потрібно із даного переліку виписати тільки речення.

- Речення.

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

(Йшов Мишко по лісу. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Хлопчик відніс гриб додому.)

  •                   А зараз перевіримо як ви упоралися із завданням?
  •                   Скільки речень ви виписали?(4)
  •                   Хто прочитає перше речення і так далі….
  •                   Молодці. Ви чудово впоралися із завданням.

 

 4.3.  Гра «Розділи речення»(фронтально, в парах)

  •                   А зараз вам потрібно поділити текст на речення і утворенні речення записати.

Була сильна спека поле і ліс чекали дощу насунулася темна хмара гримнув грім застукали великі краплі дощу.

Наприклад: перше речення Була сильна спека. Хто прочитає мені наступне речення і так далі…

(Була сильна спека. поле і ліс чекали дощу. насунулася темна хмара. Гримнув грім. Застукали великі краплі дощу.)

А зараз запишіть речення у зошит, не забуваючи про типи з’єднаннь.

 

 

 

1

 

Перегляд файлу

103187

Перегляд файлу

 

Довідкове бюро


Ведмідь

  •                  великий
  •                  бурий
  •                  чорноокий
  •                  сильний

  •                  посміхається
  •                  йде
  •                  стоїть

Вуха

  •                  маленькі

Ніс

  •                  чорний
  •                  круглий
  •                  вологий


Лапи

  •                  великі
  •                  сильні


Очі

  •                  круглі
  •                  наче намистинки
Перегляд файлу

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Зима засипала все ______________.  Птахам _______________, мало корму.  Діти _______________ крилатих _______________.

 

Слова для довідки: холодно, снігом, підгодовують, друзів.

 

Перегляд файлу

_________ дівчинка _______ та _______ співає.

Маленька весело

дзвінко

Перегляд файлу

Вдома зробив –

на уроці перевір!

Гарно вмій писати й оцінки добрі будеш мати!

Правильно встав слово і отримаєш речення нове!

В цікаву гру пограймо й слова у групи об’єднаймо! 

В парах працюватимемо й знання здобуватимемо!

Дивовижна, неповторна чекає казка вас, панове!

Рухатися настав час,

фізхвилинка буде в нас!

Малюнок будем розглядати і про тварину розповідати!

Ведмедя ми опишемо

і в зошити запишемо!

Товариша вмій оцінити, сказати мінуси та похвалити!

Перегляд файлу

Довга

Червона

Маленька

Квіткова

Кисла

в’яло

весело

міцно

сильно

сухо

твердо

шумно

гостро

дзвінко

скупо

Перегляд файлу

Якось у загубив . Знайшла її, зраділа: «розплету й вив’яжу для   теплі. Почула це і попросила: «А моїм вив’яжи!» Прибіг : «Дуже мерзнуть у моїх — вив’яжи їм !». Аж тут : «А моїм на вистачить?». Та ось прийшов і забрав  собі. Тільки навіщо вона йому? Мабуть, на начепить.

Перегляд файлу
  •    На мою думку, опис ведмедя складений…
  •    Текст записаний правильно, тому що…
  •    Ти справжній молодець, адже…
Перегляд файлу

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

Підкресли серед поданого переліку тільки РЕЧЕННЯ.

 

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

 

 

zip
Додав(-ла)
Гуда Світлана
Додано
16 квітня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку