Урок на тему " Добро і зло а казці " Мишка" Богдана Лепкого"

Про матеріал
Тема: «Добро і зло в казці « Мишка» БОГДАНА ЛЕПКОГО» Мета. Ознайомити учнів з твором, розкрити трагічну і комічну ситуації, їхню роль у втіленні головної думки. Висловлювати власні роздуми про істинні та фальшиві цінності, про вибір власної життєвої позиції. Виховувати почуття милосердя. Обладнання: ілюстрації до твору, портрет письменника, текст твору, картки із завданнями для роботи в групах, правила роботи в групах, аркуші із запитаннями для рефлексії. Очікувані результати. Учні повинні знати: - зміст казки; - особливості характерів персонажів; - відомості з теорії літератури про казку, головну думку твору, антитезу. Учні повинні вміти: - розкривати трагічні та комічні ситуації у творі; - знаходити найважливіші фрагменти для розуміння основної думки твору, антитезу; - виявляти своє ставлення до героїв та їхнього вибору; - висловлювати власні роздуми про щастя людини, проводити аналогії з сучасним життям; - розуміти істинну вартість життєвих цінностей. Епіграф: « Який сенс у тому, що людина придбає цілий світ, якщо вона при цьому втратить саму себе?» Хід уроку I.  Актуалізація опорних знань. —  Підібрати до слова «ціна». спільнокореневі (цінувати, безцінний, цінність, ціновий, цінний). —  Які ви розрізняєте матеріальні та духовні цінності? —  Чому, на вашу думку, Б. Лепкий обрав жанр казки для розкриття ідеї твору? —  Чому ця казка адресована не тільки дітям, а й дорослим? II.  Сприйняття, засвоєння та осмислення нових знань. 1.  Робота над змістом твору. —  Підтвердіть цитатами, що події у творі розгортаються під час війни. —  Яким є життя людей у цей складний час? 2. Складання таблиці з використанням антитези. Добро Зло 1. «Люди не мають що їсти». 2. «… вмивається слізьми». 3. «… великі черевики на деревляних підошвах, а там обшарпана спідниця, а вище полатана сорочка…». 4. «обличчя худе, худе, лиш шкура та кості…». 5. «одні з голоду гинуть…». 1. «А м'ясо їдять. Добре їдять». 2. «Пахучим милом вмивається». 3. «Які у неї сорочки, які кружева…». 4. «… був товстий, як годований кабан…». 5. «… другі папір у ящик ховають…». Війна у людських долях —  Пригадайте, що таке антитеза (художній засіб, що будується на протиставленні та служить для увиразнення основної думки твору). —  З якою метою Б. Лепкий використав прийом антитези у творі? (Акцентувати увагу на трагізмі ситуації, використовуючи ілюстрацію до твору). 3.  Характеристика образу мишки. Технологія «Незакінчене речення». —  «Була собі мишка. Така, як і другі…». —  «Мишка боялася…». —  «Бігла на поле. Там..». —  «а на мені шкура терпне…». —  «Мишці жаль…». —  «Як мишка тую розмову почула, то так їй соромно зробилося, не за себе, а за…». —  «І в маленькій мишачій голові зродилася…». —  «Але мишка не чекала, що дальше буде…». —  Чи симпатизуєте ви мишці? —  Як оцінюєте її бажання «потрощити цей папір, що його кривдою людською чути». —  Дайте відповідь на запитання мишки: «Хіба ж папір важніший від життя?». 4.  Комічне у творі. —  Які події, вчинки й поведінку персонажів ми вважаємо комічними? (Комічне — те, що здається нам не таким, яким, на нашу думку, має бути). —  Наведіть приклади комічного з твору «Мишка». —  Якими засобами комічного послуговується автор? (Надання предмету зображення невластивих йому рш; прагнення дійової особи показати себе не тим, ким вона є насправді; сполучення в реченні слів, які означають різнорідні поняття — «Я чоловік праці..». парадокс). III. Узагальнення вивченого. Інтерактивна технологія «Визначись». Аргументувати вибрану позицію; «На чужому горі щастя не збудуєш». «Гроші не пахнуть». IV. Підсумок уроку. Сьогодні на уроці ми переконалися, що у світі поруч існують добро і зло, фальшиві й істині ціності. Явважаю, що описана автором подія ще роз доводить: людина має жити за законом добра.Бідність – велике горе й соціальне зло, але воно не дає права красти, відбирати, брехати, мстити.Зло повертається до того, хто його вчинив. Пам’ятаємо, що існують найсвятіші людські почуття: щирість, любов, прощення, милосердя. V.  Домашнє завдання. Вивчити біографію Ліни Костенко. Стаття з підручника Зі спогадів Ліни Костенко. Уривок з книжки І.Дзюби « Єпоети для епох».
Перегляд файлу

  Тема: «Добро і зло в казці « Мишка» БОГДАНА ЛЕПКОГО»

Мета. Ознайомити учнів з твором, розкрити трагічну і комічну ситуації, їхню роль у втіленні головної думки. Висловлювати власні роздуми про істинні та фальшиві цінності, про вибір власної життєвої позиції. Виховувати почуття милосердя.

Обладнання: ілюстрації до твору, портрет письменника, текст твору, картки із завданнями  для роботи в групах, правила роботи в групах, аркуші із запитаннями для рефлексії.

Очікувані результати.

Учні повинні знати:

- зміст казки;

- особливості характерів персонажів;

- відомості з теорії літератури про казку, головну думку твору, антитезу.

Учні повинні вміти:

- розкривати трагічні та комічні ситуації у творі;

- знаходити найважливіші фрагменти для розуміння основної думки твору, антитезу;

- виявляти своє ставлення до героїв та їхнього вибору;

- висловлювати власні роздуми про щастя людини, проводити аналогії з сучасним життям;

- розуміти істинну вартість життєвих цінностей.

Епіграф: « Який сенс у тому, що людина придбає цілий світ, якщо вона при цьому втратить саму себе?»

Хід уроку

I.  Актуалізація опорних знань.

—  Підібрати до слова «ціна». спільнокореневі (цінувати, безцінний, цінність, ціновий, цінний).

—  Які ви розрізняєте матеріальні та духовні цінності?

—  Чому, на вашу думку, Б. Лепкий обрав жанр казки для розкриття ідеї твору?

—  Чому ця казка адресована не тільки дітям, а й дорослим?

II.  Сприйняття, засвоєння та осмислення нових знань.

1.  Робота над змістом твору.

—  Підтвердіть цитатами, що події у творі розгортаються під час війни.

—  Яким є життя людей у цей складний час?

2. Складання таблиці з використанням антитези.

 

Добро

Зло

1. «Люди не мають що їсти».

2. «… вмивається слізьми».

3. «… великі черевики на деревляних підошвах, а там обшарпана спідниця, а вище полатана сорочка…».

4. «обличчя худе, худе, лиш шкура та кості…».

5. «одні з голоду гинуть…».

1. «А м'ясо їдять. Добре їдять».

2. «Пахучим милом вмивається».

3. «Які у неї сорочки, які кружева…».

4. «… був товстий, як годований кабан…».

5. «… другі папір у ящик ховають…».

Війна у людських долях

—  Пригадайте, що таке антитеза (художній засіб, що будується на протиставленні та служить для увиразнення основної думки твору).

—  З якою метою Б. Лепкий використав прийом антитези у творі? (Акцентувати увагу на трагізмі ситуації, використовуючи ілюстрацію до твору).

3.  Характеристика образу мишки. Технологія «Незакінчене речення».

—  «Була собі мишка. Така, як і другі…».

—  «Мишка боялася…».

—  «Бігла на поле. Там..».

—  «а на мені шкура терпне…».

—  «Мишці жаль…».

—  «Як мишка тую розмову почула, то так їй соромно зробилося, не за себе, а за…».

—  «І в маленькій мишачій голові зродилася…».

—  «Але мишка не чекала, що дальше буде…».

—  Чи симпатизуєте ви мишці?

—  Як оцінюєте її бажання «потрощити цей папір, що його кривдою людською чути».

—  Дайте відповідь на запитання мишки: «Хіба ж папір важніший від життя?».

4.  Комічне у творі.

—  Які події, вчинки й поведінку персонажів ми вважаємо комічними? (Комічне — те, що здається нам не таким, яким, на нашу думку, має бути).

—  Наведіть приклади комічного з твору «Мишка».

—  Якими засобами комічного послуговується автор? (Надання предмету зображення невластивих йому рш; прагнення дійової особи показати себе не тим, ким вона є насправді; сполучення в реченні слів, які означають різнорідні поняття — «Я чоловік праці..». парадокс).

III. Узагальнення вивченого.

Інтерактивна технологія «Визначись». Аргументувати вибрану позицію; «На чужому горі щастя не збудуєш». «Гроші не пахнуть».

IV. Підсумок уроку.

Сьогодні на уроці ми переконалися, що у світі поруч існують добро і зло, фальшиві й істині ціності. Явважаю, що описана автором подія ще роз доводить: людина має жити за законом добра.Бідність – велике горе й соціальне зло, але воно не дає права красти, відбирати, брехати, мстити.Зло повертається до того, хто його вчинив. Пам’ятаємо, що існують найсвятіші людські почуття: щирість, любов, прощення, милосердя.

V.  Домашнє завдання.

Вивчити біографію Ліни Костенко. Стаття з підручника Зі спогадів Ліни Костенко. Уривок з книжки І.Дзюби « Єпоети для епох».

 

docx
Додано
17 березня 2021
Переглядів
1884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку