Додаванння і віднімання чисел
в межах 20.
Розв’язування прикладів і задач.
1 клас
Вчитель
початкових класів
Грис І.М.
Тема: Додавання і віднімання чисел в межах 20. Розв’язування прикладів і задач.
Мета: закріпити вміння учнів розв’язувати приклади на додавання і віднімання з
переходом через десяток; вдосконалювати обчислювальні навички, уміння
розв’язувати задачі вивчених видів. Розвивати увагу ,логічне мислення,
математичне мовлення. Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення
математики, бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
І. Організація класу.
Сьогодні у нас незвичайний урок, тому я хочу, щоб ви:
Не просто слухали, а чули,
Не просто дивилися, а бачили,
Не просто відповідали, а міркували,
Дружно й плідно працювали.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
Діти, сьогодні до нас завітав казковий герой. Його братики та сестрички живуть всюди, в річках і в ставках, у морях і океанах. Щоб дізнатися ім’я нашого гостя, вам потрібно назвати числа від найбільшого до найменшого.
16 5 20 10 7 12 8 17 13
П А К О К Т Ш А І
20 17 16 13 12 10 8 7 5
К А П І Т О Ш К А
Отже, нашого героя звуть Капітошка. Він не просто прийшов до вас, а приніс тривожне повідомлення від річки. Давайте прослухаємо це повідомлення.
Ой, мене рятуйте, діти!
Витягайте із мене сміття,
Що кидають у мене всюди.
І не дають мені життя
Помирати рибка стала,
Так забруднена вода,
Вже купатися перестала
В каламуті дітвора.
Задихаюся від бензину,
Масла, бруду, хоч умри,
Як почнуть свої машини
Мити в річці шофери,
Я прошу вас, діти любі!
Порятуйте ви мене!
Проявіть знання, кмітливість,
Розум, вміння і добро!
-Ну що, допоможемо річці? Врятуємо її від бруду? А в цьому нам допоможуть ваші знання. Давайте пригадаємо, як називаються числа при додаванні і відніманні?
1. Усний рахунок
9+4=13 13-10=3
15-5=10 18+2=20
20-9=11 11-2=9
3+12=15 10+8=18
Подивіться у річці з’явилася рибка.
Наш герой народився з водички, кожна людина починає свій новий день із чистої водички і ми з вами почнемо роботу в зошиті із джерельця чистоти-хвилинки каліграфії.
2.Каліграфічна хвилинка
Випишіть парні числа.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Обміняйтеся зошитами і обведіть 3 найкращих цифр серед написаних цифр.
3. Математичний диктант.
1) Сума чисел 16 і 3
2) Зменшуване 14, від’ємник 10. Знайти різницю.
3) Записати попереднє число до числа 8.
4) Записати сусідів числа 19.
5)На скільки число 9 більше від 7.
6) Різниця чисел 16 і 4.
7) Число 13 збільшити на 2.
8) І доданок 8, ІІ доданок 3. Знайти суму.
9) Записати число в якому 1 дес. 6 од.
19,4,7,18,20,2,12,15,11,16.
Подивіться,у річці з’явилося ще дві рибки.
ІІІ. Розвиток математичних умінь.
1.Обчислення виразів.
17-4-3=10 9+3+6=18
12+3-10=5 14-4-9=1
8+4+2=14 7+3+10=20
20-5-3=12 16-6+7=17
До річки прискакала жабка.
2.Вставити пропущені числа .
1дм 5 см = … см 1 дм 7 см = …см
12см= … дм … см 14см= … дм … см
2 дм= … см 10см=… дм
3.Порівняти значення виразів.
14-2 10+3 17-10 10-3
19-5 20-9 15+3 20-4
Прилетів на річку лебідь.
Фізкультхвилинка
Раз, два – всі пірнають
Три, чотири – виринають.
П’ять, шість – на воді
Кріпнуть крильця молоді.
Сім, вісім – що є сили
Всі до берега, поплили,
Дев’ять, десять – розгорнулись,
Обтрусились ,потянулись,
І за парти тихо сіли.
Іноді дуже багато дерев вирублюють і цим шкодять річкам. Щоб зберегти річки, потрібно по їхніх берегах садити дерева. Якщо ми правильно розв’яжемо задачу, то на березі річки виросте деревце.
4.Задача №1
Дівчатка посадили 8 дерев, а хлопчики на 4 дерева більше. Скільки дерев посадили хлопчики?
Дівчатка – 8 д.
Хлопчики - ?, на 4 д.б.
Ми вірно розв’язали задачу і тому біля річки виросло дерево.
5.Задача № 2
І відрізок - 1 дм 2 см
ІІ відрізок – ?, на 6 см к.
ІІІ відрізок – ?, на 3 см д.
Молодці! На річку прилетів ще один лебідь. Ось вам вдалося очистити річку від бруду.
ІV.Підсумок уроку.
Тільки ваші знання допомогли врятувати річку від загибелі. Пам’ятайте , що треба берегти природу і не забруднювати її. Адже природа потрібна не лише нам, але й майбутнім поколінням – усім.
V. Рефлексія. Вправа «Веселка»
Я це робив, але не вдалося.
Я не міг, не хотів це робити.
Я це робив із допомогою.
Я це робив, хоча були помилки.
Я це робив, але не відразу.
Я це зробив.
Це було дуже просто.