Урок на тему: "Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками"

Про матеріал
Розробка уроку на тему: "Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками" містить вивчення нової теми, виконання вправ на засвоєння, в тому числі вправи з learningapps.
Перегляд файлу

Переглянути вихідне зображенняМатематика

6 клас

Тема: Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками

Мета:

навчальна: навчати учнів алгоритму додавання і віднімання дробів з різними знаменниками, формувати вміння  додавати і віднімати дроби з різними знаменниками, а також практичні вміння застосовувати набуті знання до розв’язування вправ;

розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використання часу, індивідуальні здібності учнів;

виховна: виховувати старанність, охайність ведення записів, культуру математичної мови, позитивне ставлення до навчання, інтерес до математики.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: проектор, презентація, картки з завданням.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Переглянути вихідне зображення(привітання з учнями, перевірка готовності учнів до уроку, створення робочої атмосфери)

Якщо хочеш досягнути 

У житті своїм вершин, 

Математику збагнути 

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп’ютер,-

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання мети і завдань уроку

Вправа «Мозковий штурм»

З метою створити проблемну ситуацію вчитель пропонує учням задачу.

За день у магазині продали 5/18 т фруктів. З них 7/54 т становили яблука, а решту — сливи. Скільки тон слив продали в магазині? На скільки яблук було більше ніж слив?

Учні висловлюють свої думки, разом приходять до висновку, що для того, щоб відповісти на перше запитання, потрібно відняти дроби, а для відповіді на друге запитання – від більшого дробу відняти менший.

Проблемне питання: Учитель звертає увагу на те, що ці дроби мають різні знаменники, а учні вміють виконувати додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. Учитель задає запитання – що пропонуєте зробити в цьому випадку?

У процесі вправи «Мозковий штурм» деякі учні можуть здогадатися, що за аналогією з порівнянням дробів, для виконання додавання і віднімання дробів з різними знаменниками їх потрібно звести до спільного знаменника.

Отже, завдання уроку: навчитися додавати та віднімати дроби з різними знаменниками.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Виконання цікавих вправ у  LearningApps  https://learningapps.org/21820867

Після чого діти формулюють правило:  Щоб звести дроби до найменшого спільного знаменника, треба…

ІV. Засвоєння знань

Викладення нового матеріалу проводимо у формі бесіди. Вчитель пропонує учням згадати з курсу вивчення інформатики поняття алгоритму і результати обговорення проблемної ситуації в ході вправи «Мозковий штурм» сформулювати у вигляді алгоритму:

Алгоритм додавання і віднімання дробів з різними знаменниками

Щоб додати (відняти) два дроби з різними знаменниками, треба :

1) звести їх до найменшого спільного знаменника,

2) виконати додавання (віднімання) дробів з однаковими знаменниками.

Приклад. 1/2 + 1/3 = 3/6 + 2/6 = 5/6

Якщо сума (різниця) – скоротний дріб, то його потрібно скоротити!

5/7−3/14=10/14−3/14=7/14=1/2

Якщо сума(різниця) – неправильний дріб, то потрібно виділити цілу частину. 2/3+5/6=4/6+5/6=9/6=3/2=1 1/2

Фізкультхвилинка (через 20 хв після початку уроку)

https://www.youtube.com/watch?v=Mzhjp_Phf_g

А тепер сідайте і продовжимо вчити математику.

Алгоритм додавання і віднімання мішаних чисел

1.Щоб додати мішані числа, треба:

1) Звести дробові частини цих чисел до НСЗ

2) Окремо додати цілі, окремо дробові частини.

2. Щоб виконати віднімання мішаних чисел, треба:

1) звести дробові частини цих чисел до НСЗ;

Якщо дробова частина зменшуваного менша від дробової частини від’ємника, треба перетворити її на неправильний дріб, зменшивши на 1 цілу частину;

2) Окремо відняти цілі частини, окремо – дробові.

В ході пояснення нового матеріалу учні складають конспект в зошиті. Звертаємо увагу на охайність і правильність записів.

V. Формування вмінь.

Єдиним засобом для формування і відпрацювання навичок додавання і віднімання дробів з різними знаменниками є розв’язання якомога більшої кількості відповідних завдань.

Завдання 1. Знайти значення виразу  Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками

Завдання 2. Як зміниться різниця, якщо: зменшуване збільшити на Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками а від’ємник – на Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками

Завдання 3. Гра «Хто швидший»   https://learningapps.org/view7967734

VІ. Підсумки уроку

Зображення, знайдене за запитом "дерево знань"Вправа «Дерево знань».

На дошці намальований стовбур дерева. Учні говорять, що нового вони сьогодні вивчили на уроці й домальовують листочок на «дереві знань». Наприкінці виконання вправи вчитель аналізує записи на «дереві знань».

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал за відповідним параграфом підручника.

Обчисліть: 1) 3/5+1/4 2) 5/8+3/4 3) 3/8−1/6 4) 15/16−5/12

Розв’яжіть рівняння: 1) х+3/11=10/33 2) 3/8−х=1 1/2

 

docx
Додано
6 жовтня 2022
Переглядів
1899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку