Урок на тему : " Додавання і віднімання в межах 10 ". 1 клас.

Про матеріал

Розробка уроку з математики для 1 класу .

Доводить , що математика цікава наука в житті кожного.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

                               Урок     на     тему : 

          « Додавання та віднімання в межах 10 »

 

                                 Математика

 

                                        1  клас

                                

                            Вчителя  початкових   класів

 

                                Семешко  Н. С.   

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема : Додавання та  віднімання  в  межах  10.

Мета : формувати вміння й навички додавати  та  віднімати  в межах 10; вдоско- налювати вміння писати цифри ; розвивати увагу , мислення ; виховувати спос – тережливість.

Тип уроку : урок – гра .

Обладнання : демонстраційний матеріал, ілюстровані таблиці, малюнок котика, мишок, сонця та хмарок.

                                        Хід        уроку :

І. Організацій момент. 1.Дзвоник всім нам дав наказ –   До роботи швидше в клас.   Біля парти станем чемно – 

  Хай мене час недаремно.

  Будемо слухняні і старанні всі.

  Сядемо рівненько на місця свої !

2.Створення емоційного настрою.

-     Перед тим, як ми розпочнемо урок, нагадайте мені про свій настрій!

-     Який у вас настрій ? 

 

-     Такий ?                                                                                                                 

   ( Ні …)

 

-     imageОсь такий ? 

   ( Так … )

-     Щоб саме такий настрій був до кінця уроку ?

-     Отож, починаємо !

ІІ. Повідомлення теми уроку .

  -Сьогодні у нас незвичайний урок . Ми будемо складати і розв’язувати вира-     зи  на додавання і віднімання в межах 10 за допомогою малюнків.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1.Усний рахунок.

image

-Що ми бачимо на цьому малюнку ? (Зелені яблучка та жовті груши.Це фрукти.)

-Скільки зелених яблук ? ( 6 )

-Скільки жовтих  груш ? ( 4 ) 

-Чого більше яблучок чи груш ? ( Яблучок )

-На скільки більше яблучок ? ( на 2 ) -Скільки  разом яблук і груш ? ( 10 ) 

2.   Гра « Засели будиночки»

image

3.   « Мозковий штурм»

    ( Розв’язування віршованих задач. Вчитель читає задачі, діти обговорюють і                  знаходять правильні відповіді.)

*Шість малят – дошкільнят

  Стали струнко в один ряд

  Підійшов до них Панас

  Скільки зараз стало нас ? ( 6 + 1 = 7 ) *Васильку, ти чому сердитий ?

- Слів не можу полічити

  П’ять було . одну я з’їв

  Скільки мамі залишив ? ( 5 – 1 = 4 )

*У Андрія шість книжок,

  А в Павла – чотири

 Скільки книжечок разом  Ви вже полічили ? ( 6 + 4 = 10 )

*Десять хлопчиків завзято  Вперто сперечались

 Двох із них гукнула мати 

 Скільки їх зосталось ? ( 10 – 2 = 8 )

*П’ять кошенят пісок копають

 Та на сонці загорають

 Ще одне сидить в траві

 Скільки всіх ? Скажіть мені ? ( 5 + 1 = 6 )

4. Гра « Загубився знак »   ( Запис на дошці.)

   - Що більше вираз чи число ? Поставте правильно знак  <  >  або = .

5       -   3 __ 9

1 +  2 __ 5

 

3 +  4 __ 7

6       -   2 __ 10

ІV.Вивчення нового матеріалу. 1. Гра « Котик і мишки »

( На дошці малюнок кота та мишок )

-Котик ганявся за мишками. Сірі мишки злякались і заховались.

imageimage-Які числа закрили мишки ?

image                         = 10             8 +            = 10

            +  3  =  10                    +  4  =  10

                          = 10                    +  1  =  10          

( Виконуємо дії на основі складу числа 10. З кожного виразу на додавання  складаємо вираз на віднімання . Обчислюємо. Записуємо на дошці.)

10 – 9 = 1                    10 – 8 = 2

10 – 3 = 7                    10 – 4 = 6

10 – 5 = 5                    10 – 1 = 9

2.Робота з підручником ( сторінка 52 ) Завдання 3.

-Давайте знайдемо це завдання у підручнику. Що ж потрібно тут зробити? -Виконайте дії, літери розташуйте у порядку зростання чисел і тоді зможемо прочитати слово.

image

      -Яке слово ми отримали в кінці ? ( СВІТЛО )

       Завдання 4.  (Складаємо і розв’язуємо задачу за малюнком – усно )

image

 

-Що зображено на малюнку ? ( Огірки. )

-Давайте спробуємо уявити. Де можуть знаходитись огірки? ( На грядці. )

-Тоді, скільки огірків росло на грядці ? ( 8 )

-Скільки огірків зірвали ? ( 4 )

-Огірки зірвали. Тепер їх на грядці менше.

-Яке запитання можна поставити до задачі ? 

  (Скільки залишилося огірків на грядці ? )

-А тепер складіть задачу :

( На грядці росло 8 огірків. Зірвали 4 огірки. Скільки залишилося огірків на грядці.)

-Якою дією дамо відповідь на запитання задачі ? ( Дією віднімання.) 

-Який знак прийде нам на  допомогу? (Мінус.)

 ( 8 мінус 4, дорівнює  4.     8 – 4 = 4. )

-Дайте відповідь на запитання задачі.( 4 огірки залишилися на грядці.)

Завдання 5 . Гра « Мікрофон »

( Один називає відповідь і передає мікрофон іншому )

image 

-Що отримали в кінці ? ( 1 ) 

V.               Фізкультхвилинка. Трава низенька – низенька, Дерева високі – високі.

Вітер дерева колише – гойдає 

То вправо, то вліво,

То вниз нагинає.

Птахи летять – відлітають, А дітки тихенько за парти сідають.

І математику вивчають!

VI.            Закріплення вивченого матеріалу. 1. Робота в зошиті .

Каліграфічна хвилинка « Конкурс красунь».

Написання цифр   2 і 4 .

-Яка цифра написана найкраще ?

2. Гра « Сонце заховалося за хмарки»

image

(На дошці малюнок сонця і хмарок)

-Молодці, виконали завдання ! А в нашому класі стало тепліше !

VII.  Рефлексія.

-Над якою темою ми сьогодні працювали ?

-Що більше сподобалось ?

-Що виявилось найважчим ?

-А, що найцікавішим ?

VIII.    Підсумок уроку.   Працювали ви старанно   І почуйте у кінці :

  Що у нашім 1 класі

  Діти – просто молодці !

              

 

 

 

pdf
Додано
8 липня 2023
Переглядів
4252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку