Конспект уроку математики 1 клас ( за підручником О. Гісь)
Охтирська ЗОШ І – ІІІ ступенів імені Б. Д. Антоненка – Давидовича
Учитель Наталія Погоріла
Тема Порівняння чисел в межах 20. Порівняння числа та значення числового виразу. Порівняння двох числових виразів
Мета Формувати ключові компетентності:
-
вміння вчитися –організовуватися до навчальної діяльності, доводити роботу до кінця, контролювати свої дії;
-
соціальні компетентності – виявляти ініціативу, співпрацювати у парі, у групі;
-
громадянську компетентність – бережливо ставитися до тваринного світу;
-
здоров’язбережувальну компетентність – усвідомлювати, що здоров’я -вища життєва цінність.
Формувати предметну компетентність:
-
закріплювати знання нумерації чисел 11 - 20;
-
закріплювати вміння записувати двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків;
-
удосконалювати обчислювальні вміння в межах 20 на основі знань нумерації;
-
учити порівнювати числа в межах 20;
-
формувати вміння порівнювати число та значення числового виразу, порівнювати два числові вирази;
-
учити розв’язувати задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць;
-
розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість;
-
виховувати старанність, культуру письма, почуття любові до природи, викликати бажання дбати про своє здоров’я.
Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, презентація, казковий герой, предметні малюнки, підручник О. Гісь, І. Філяк «Математика, 1 клас»
І. Організаційний момент. Рефлексія.
1. Привітання. (1 слайд)
2. Створення позитивного настрою.
Ви почули всі дзвінок,
Він покликав на урок!
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
-
Побажайте один одному гарного настрою та успіху.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Створення ситуації успіху.
-
А якими будуть мої учні на уроці, щоб успіх прийшов неодмінно?
-
Щоб досягти успіху, працюватимемо під девізом: (2 слайд)
Міркуємо – швидко,
Відповідаємо – точно,
Обчислюємо - правильно,
Пишемо – гарно.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні ми з вами повторимо числа другого десятка, закріплюватимемо вміння додавати та віднімати їх, вчитимемося порівнювати двоцифрові числа та розв’язувати задачу за скороченим записом умови. У вас буде можливість співпрацювати в парі, в групі та самостійно. Вашими друзями мають стати уважність, кмітливість, старанність, взаємодопомога.
IV. Активізація знань учнів Нумерація чисел 1 – 20.
-
Який же казковий герой до нас завітав? Робота в парах.
-
Треба розставити числа у порядку зростання. Тоді букви стануть на свої місця, і ви зможете прочитати ім’я героя казки.
18 8 12 10 6 20 14 16
Т Й О Б А Ь Л И (АЙБОЛИТЬ)
-
Хто ж прийшов до нас на урок? ( 3 слайд)
-
Хто цю казку знає?
-
А кого лікував Айболить? ( 4 слайд)
-
Тварини – це частина живої природи, деяких на Землі залишилося мало, і тому людям потрібно піклуватися про них. Допоможемо Айболитю придбати ліки для хворих тварин.
-
Прочитаємо числа.
6 8 10 12 14 16 18 20 (5 слайд)
-
Назвіть серед чисел одноцифрові.
-
Назвіть двоцифрові числа.
-
Назвіть круглі.
-
Яке найбільше двоцифрове число?
-
Яке найменше?
-
Назвіть сусідів числа 10.
-
У якому числі 1 дес. і 6 один.?
-
Скільки десятків і одиниць у числі 14?
-
Розкладіть на розрядні доданки число 12.
-
Які це числа парні чи непарні?
-
Що знаєте про число 20?
-
Ви допомогли Айболитю. Ось таку різну кількість ліків він придбав для хворих тваринок. Дякую за гарні відповіді.
-
Хвилинка каліграфії
-
За два дні до Айболитя прийшло багато хворих тварин. Якщо від цього числа відняти 2 одиниці, то залишиться 1 десяток. Скільки ж хворих прийшло до лікаря? (12) ( 6 слайд)
-
Мозковий штурм
-
Що знаєте про це число?.
(Двоцифрове, записується цифрами 1 і 2, його сусіди 11 і 13, у ньому 1 дес. і 2 один., сума розрядних доданків 10+2).
-
Пригадаємо,як пишуться цифри 1 і 2. ( 7 слайд)
На хвилинці каліграфії пропишемо число 12. Покладіть похило зошит, сядьте рівно, пишіть старанно. (Самооцінювання).
3. Розкладання чисел на розрядні доданки.
-
Лікарі виписують хворим рецепти. У нашого Айболитя рецепти математичні. Ми допоможемо їх підготувати . На партах у вас картки – рецепти. Розкладіть кожне число на розрядні доданки.
Математика для себе.
-
У парі виконайте взаємоперевірку. ( 8 слайд)
-
Чий товариш не допустив жодної помилки? Погладьте його по голівці.
-
У кого є помилки, то виправте, не засмучуйтеся, я гадаю, що наступного разу ви будете уважнішими і все виконаєте правильно.
4. Усний рахунок. ЛЕГО 6 цеглинок.
Айболить поспішає до інших хворих тварин ось цією веселковою стежинкою. Допоможемо йому подолати перешкоди. Виконайте обчислення і покажіть цеглинку з правильною відповіддю.
(9-13 слайди)
-
Ви успішно пройшли з Айболитьом стежинкою.
Музика
Відпочинок. Релаксаційна вправа. (14 слайд -анімація)
-
Уявіть, що на голівку вам сів метелик. Погладьте його, не злякайте. Потім він перебрався на лобик, перестрибнув на носик, полоскотав крильцями щічки, забрався за комірець – погладьте його там. Добрався до животика і сховався під п’яточкою. Обережно його візьміть, посадіть на долоньку і відпустіть. Хай повертається додому.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення прийому порівняння.
- До Айболитя за медичною допомогою звертається різна кількість тваринок. У вас у кожного є картка з числом, що вказує на цю кількість тварин. За допомогою цеглинок ЛЕГО- систем викладіть цю кількість на парті. Починайте викладати десяток, а вгорі над ним одиниці.
Математика з другом. Вирішення проблеми.
- А тепер порівняйте із сусідом свої числа, використавши знаки ≥ ≤ .
- На що звертали увагу? Десятків однакова кількість. А одиниць – різна. Орієнтуємося на одиниці.
- А зараз ми з’ясуємо, яких медичних засобів більше, а яких менше знадобиться Айболитю, щоб продовжити лікування тварин. Для цього вам треба виконати порівняння (Завдання на фліпчарді).
- А як порівняти число і вираз? - Ваші пропозиції?
(Шприці) 13 * 12+ 5 (Пігулки)
- А вираз і вираз? (Бинти) 15 + 0 * 11 – 1 (Вітамінки)
Спочатку виконаємо обчислення , а потім порівняємо два числа. Учні працюють біля дошки. Запишемо у зошит.
Отже, ще багатьох тварин врятує наш Айболить. У нього ще достатньо засобів для надання допомоги. А ви молодці, адже правильно порівняли. Як бачите, і лікареві треба гарно знати математику.
Фізкультхвилинка
VI. Закріплення матеріалу.
-
Самостійна робота за вибором.
-
Перед вами приклади. (16слайд) Оберіть, який вам до вподоби і розв’яжіть його. Так ви допоможете одужати одній з тваринок.
Зебра Жираф Лама Кенгуру
14 -1= 13 8+2 +3=13 10+6=16 12 - 2+4= 14
-
Виконайте самоперевірку.
-
Хто рятував зебру? Яка відповідь?
-
Хто жирафа?
-
Хто допоміг ламі?
-
А кенгуру?
-
Ви молодці! Ми з Айболитьом задоволені вашими успіхами. Ви показали, які ви працьовиті, старанні та добросердечні, адже допомагали лікареві рятувати хворих тварин.
2 Робота над задачею. Робота в групах. (15 слайд)
Айболить просить допомоги – порахувати усіх тваринок. А для цього вам треба скласти та розв’язати задачу за скороченою умовою. Працювати будете у групах, прямо на картці.
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
-
А що вчилися робити на уроці?
-
У кого були труднощі?
-
Що сподобалося?
-
Як ви гадаєте, як ми працювали?
-
Кому скажете спасибі за успіх?
-
З яким настроєм закінчуєте урок? ( 17 слайд) Позначте свій настрій на полях зошита.
-
Як ви охарактеризуєте Айболитя? (Добрий, сміливий, відважний).
-
А як називають людину, яка лікує тварин? (18 слайд)
-
Це чудова та благородна професія.
-
Хто із вас у майбутньому хоче рятувати тваринок?
-
Бажаю, щоб ваші душі та серця завжди були добрими до всього живого на Землі.