Урок математики у 1 класі "Порівняння чисел в межах 20. Порівняння числа та значення числового виразу. Порівняння двох виразів. ( за підручником О. Гісь, І Філяк)

Про матеріал
Конспект уроку математики розроблено на основі застосування діяльнісного підходу в освітньому процесі з метою формування пізнавальної активності молодших школярів.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики       1 клас ( за підручником О. Гісь)

 Охтирська ЗОШ І – ІІІ ступенів імені Б. Д. Антоненка – Давидовича

Учитель Наталія Погоріла

Тема      Порівняння чисел в межах 20. Порівняння числа та значення                     числового виразу. Порівняння двох числових виразів

Мета     Формувати ключові компетентності:

  • вміння вчитися –організовуватися до навчальної діяльності, доводити роботу до кінця, контролювати свої дії;
  • соціальні компетентності – виявляти ініціативу, співпрацювати у парі, у групі;
  • громадянську компетентність – бережливо ставитися до тваринного світу;
  • здоров’язбережувальну компетентність – усвідомлювати, що здоров’я -вища життєва цінність.

Формувати предметну компетентність:

  • закріплювати знання нумерації чисел 11 - 20;
  • закріплювати вміння записувати двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків;
  • удосконалювати обчислювальні вміння в межах 20 на основі знань нумерації;
  • учити порівнювати числа в межах 20;
  • формувати вміння порівнювати число та значення числового виразу, порівнювати два числові вирази;
  • учити розв’язувати задачі на збільшення та зменшення  числа на кілька одиниць;
  • розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість;
  • виховувати старанність, культуру письма, почуття любові до природи, викликати бажання дбати про своє здоров’я.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, презентація, казковий герой, предметні малюнки, підручник О. Гісь, І. Філяк «Математика, 1 клас»

І. Організаційний момент. Рефлексія.

1. Привітання. (1 слайд)

2. Створення позитивного настрою.

Ви почули всі дзвінок,

Він покликав на урок!

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

  • Побажайте один одному гарного настрою та успіху.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Створення ситуації успіху.

  • А якими будуть мої учні на уроці, щоб успіх прийшов неодмінно?
  • Щоб досягти успіху, працюватимемо під девізом: (2 слайд)

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо – точно,

Обчислюємо - правильно,

Пишемо – гарно.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми з вами повторимо числа другого десятка, закріплюватимемо вміння додавати та віднімати їх, вчитимемося порівнювати  двоцифрові числа та розв’язувати задачу за скороченим записом умови. У вас буде можливість співпрацювати в парі, в групі та самостійно. Вашими друзями мають стати уважність, кмітливість, старанність, взаємодопомога.

IV. Активізація знань учнів Нумерація чисел 1 – 20.

  • Який же казковий герой до нас завітав? Робота в парах.
  • Треба розставити числа у порядку зростання. Тоді букви стануть на свої місця, і ви зможете прочитати ім’я героя казки.

18  8  12  10  6  20  14  16

Т   Й   О   Б   А  Ь   Л    И      (АЙБОЛИТЬ)

  • Хто ж прийшов  до нас на урок? ( 3 слайд)
  • Хто цю казку знає?
  • А кого лікував Айболить? ( 4 слайд)
  • Тварини – це частина живої природи, деяких на Землі залишилося мало, і тому людям потрібно піклуватися про них. Допоможемо Айболитю придбати ліки для хворих тварин.

 

 

  1. Прочитаємо числа.

6 8 10 12 14 16 18 20 (5 слайд)

  • Назвіть серед чисел одноцифрові.
  • Назвіть двоцифрові числа.
  • Назвіть круглі.
  • Яке найбільше двоцифрове число?
  • Яке найменше?
  • Назвіть сусідів числа 10.
  • У якому числі 1 дес. і 6 один.?
  • Скільки десятків і одиниць у числі 14?
  • Розкладіть на розрядні доданки число 12.
  • Які це числа парні чи непарні?
  • Що знаєте про число 20?
  • Ви допомогли Айболитю. Ось таку різну кількість ліків він придбав для хворих тваринок.  Дякую за гарні відповіді.
  1. Хвилинка каліграфії
  • За два дні до Айболитя прийшло багато хворих тварин. Якщо від цього числа відняти 2 одиниці, то залишиться 1 десяток. Скільки ж хворих прийшло до лікаря? (12) ( 6 слайд)
  • Мозковий штурм
  • Що знаєте про це число?.

(Двоцифрове, записується цифрами 1 і 2, його сусіди 11 і 13, у ньому 1 дес. і 2 один., сума розрядних доданків 10+2).

  • Пригадаємо,як пишуться цифри 1 і 2. ( 7 слайд)

       На хвилинці каліграфії пропишемо число 12. Покладіть похило зошит,   сядьте рівно, пишіть старанно. (Самооцінювання).        

 3. Розкладання чисел на розрядні доданки.

  • Лікарі виписують хворим рецепти. У нашого Айболитя рецепти математичні. Ми  допоможемо їх підготувати . На партах у вас картки – рецепти. Розкладіть кожне число на розрядні доданки.

Математика для себе.

13

19

11

 

 

 

18

15

16

 

 

 

  • У парі виконайте взаємоперевірку. ( 8 слайд)
  • Чий товариш не допустив жодної помилки? Погладьте його по голівці.
  •     У кого є помилки, то виправте, не засмучуйтеся, я гадаю, що наступного разу ви будете уважнішими і все виконаєте правильно.

4. Усний рахунок. ЛЕГО 6 цеглинок.

Айболить поспішає до інших  хворих тварин ось цією веселковою стежинкою. Допоможемо йому подолати перешкоди. Виконайте обчислення і покажіть цеглинку з правильною відповіддю.

(9-13 слайди)

  • Ви успішно пройшли з Айболитьом стежинкою.

 

          Музика

Відпочинок. Релаксаційна вправа. (14 слайд -анімація)

  • Уявіть, що на голівку вам сів метелик. Погладьте його, не злякайте. Потім він перебрався на лобик, перестрибнув на носик, полоскотав крильцями щічки, забрався за комірець – погладьте його там. Добрався до животика і сховався під п’яточкою. Обережно його візьміть, посадіть на долоньку і відпустіть. Хай повертається додому.  

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення прийому порівняння.

-  До  Айболитя за медичною допомогою звертається різна кількість тваринок. У вас у кожного є картка з числом, що вказує на цю кількість тварин. За допомогою цеглинок ЛЕГО- систем викладіть цю кількість на парті.  Починайте викладати десяток, а вгорі над ним одиниці.

Математика з другом. Вирішення проблеми.

- А тепер порівняйте із сусідом свої числа, використавши знаки ≥ ≤ .

- На що звертали увагу? Десятків однакова кількість. А одиниць – різна. Орієнтуємося на одиниці.

      - А зараз ми з’ясуємо,  яких  медичних засобів більше, а яких менше  знадобиться Айболитю, щоб продовжити лікування тварин. Для цього вам треба виконати порівняння (Завдання на фліпчарді).

- А як порівняти число і вираз?  - Ваші пропозиції?  

                                   (Шприці)  13  *  12+ 5 (Пігулки) 

    - А вираз і вираз?       (Бинти) 15 + 0 * 11 – 1 (Вітамінки)

    Спочатку виконаємо обчислення , а потім порівняємо два числа.  Учні працюють біля дошки. Запишемо у зошит.

    Отже, ще багатьох тварин врятує наш Айболить. У нього ще достатньо засобів для надання допомоги. А ви молодці, адже правильно порівняли. Як бачите, і лікареві треба гарно знати математику.

Фізкультхвилинка

VI. Закріплення матеріалу.

  1. Самостійна робота за вибором.
  • Перед вами приклади. (16слайд) Оберіть, який вам до вподоби і розв’яжіть його. Так ви допоможете одужати одній з тваринок.

Зебра              Жираф        Лама             Кенгуру

      14 -1=  13    8+2 +3=13    10+6=16       12 - 2+4= 14

  • Виконайте самоперевірку.
  • Хто рятував зебру? Яка відповідь?
  • Хто жирафа?
  • Хто допоміг ламі?
  • А кенгуру?
  • Ви молодці! Ми з Айболитьом задоволені вашими успіхами. Ви показали, які ви працьовиті, старанні та добросердечні, адже допомагали лікареві рятувати хворих тварин.

2    Робота над задачею. Робота в групах. (15 слайд)

Айболить просить допомоги – порахувати усіх тваринок. А для цього вам треба скласти та розв’язати задачу за скороченою умовою. Працювати будете у групах, прямо на картці.

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • А що вчилися робити на уроці?
  • У кого були труднощі?
  • Що сподобалося?
  • Як ви гадаєте, як ми працювали?
  • Кому скажете спасибі за успіх?
  • З яким настроєм закінчуєте урок? ( 17 слайд) Позначте свій настрій на полях зошита.
  • Як ви охарактеризуєте Айболитя? (Добрий, сміливий, відважний).
  • А як називають людину, яка лікує тварин? (18 слайд)
  • Це чудова та благородна професія.
  • Хто із вас у майбутньому хоче рятувати тваринок?
  • Бажаю, щоб ваші душі та серця завжди були добрими до всього живого на Землі.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 липня 2023
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку