Предмет «Я досліджую світ». За підручником Н. Бібік, Г. Бондарччук.
Тема: Догляд за тілом.
Мета: поглибити знання дітей про здоров’я, дати поняття «здоров’я»; сформувати навички особистої гігієни, викликати інтерес до виконання особистої гігієни. Виховувати гігієнічну культуру, бережливо ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: малюнки з зображенням предметів особистої гігієни, таблиця з режимом дня в малюнках, малюнки з зображенням веселого та сумного обличчя.
Хід бесіди
Вчитель. Дорогі діти! Вітаю вас у школі, у нашому рідному класі.
Зустріч наша цікава дуже,
Посміхнемось радо, друже.
Всім доброго дня.
Хай вам ясно, сонце світить
У вікно щодня .
Хай сміється мирне небо і дивує світ
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт,
Бо здоров’я любі діти в світі головне.
А здорових і веселих щастя не мине.
Вчитель. Сьогодні ми з вами будемо мандрівниками. А поговоримо про найцінніший скарб людини – здоров’я. Бо тема нашого уроку: «Догляд за тілом».
А чому саме про здоров’я буде наша розмова?
Висловлювання дітьми власної думки.
Вчитель. Так.
Усе в житті буде чудово,
Якщо будеш ти здоровим.
Красивий одяг, іграшку, книжку можна купити за гроші, але здоров’я – не купиш. Про нього треба дбати самому. Адже, кожен із вас – господар свого організму. І якщо добре дбатимеш про нього, то він довго не буде ушкоджуватись. І тому подорож до Країни Знань ми розпочнемо з одного, дуже цікавого міста, назва якого «Здоровулько».
Відповіді учнів.
Вчитель. Як отримати перепустку до цієї міста? Що для цього потрібно?
Щоб жити в місті «Здоровулько», треба добре знати умови, які сприяють формуванню, збереженню і зміцненню здоров’я.
. Зрозуміло – всім відомо
Що приємно будь здоровим
Тільки треба знати -
Як здоровим стати.
(Т. Волгіна)
3. Актуалізація опорних знань.
Вчитель. Діти, а що значить бути здоровим?
Це означає відчувати себе бадьорим, веселим, вам хочеться бігати, стрибати, маєте гарний апетит і міцно спите. Ось що значить бути здоровим.
Добре здоров’я – це коли кожному з вас добре, нічого не болить, будь яка справа вам під силу.
Бо здоров’я – це прекрасно
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини.
А якщо не хочеться їсти, погано спиться, з’являється кволість, пригніченість або щось болить, значить, здоров’я погіршилось. Про це треба сказати мамі, вчителеві або чи звернуться до шкільного лікаря.
На планеті «Здоровулько» живе улюблений лікар всіх дітей і звірів. А відгадати, хто він, вам допоможе загадка.
Лікувати він мастак,
Але здоров’я не дарує.
Звірів та людей лікує.
Лікує хвороби: кір, свинку, бронхіт,
Скажіть нам, будь ласка, хто він такий? (Айболить)
Гра «Впізнай ознаку здоров’я»
Лікар Айболить любе грати в одну гру. Давайте і ми з вами в неї пограєм? Приготуйте долоньки. Якщо те, що я називаю, є ознакою здоров’я, ви плескаєте в долоньки, якщо ні – сидите мовчки.
Я бачу, що ви, діти, зрозуміли які є ознаки здоров’я. Однак лікар Айболить не тільки лікує хворих, а ще й слідкує за збереженням та зміцненням здоров’я, виконання правил особистої гігієни.
Яке значення для збереження та зміцнення здоров’я має особиста гігієна?
Відповіді дітей.
Робота з підручником с. 88
Послухайте вірш, який допоможе вам ці правила згадати.
Щоб здоров’я добре мати,
Слід про нього змалку дбати.
Кожен ранок обливатись
І зарядкою займатись.
У дворі щодня гуляти ,
Повноцінно їсти, спати
Добре мити всі продукти,
Досхочу вживати фрукти.
За зубами доглядати
Дірочки в них лікувати.
Про які привила йдеться у вірші?
Відповіді учнів. Загартування, дотримання режиму дня, ретельно мити овочі та фрукти, вживання корисної їжі, слідкувати за чистотою зубів.
Вчитель.
А про які правила у вірші не сказано?
Відповіді дітей. Мити руки; їсти тільки з чистого посуду; обрізати нігті.
Вчитель. Молодці, ви правильно все назвали. Дійсно, так воно є.
Чистота рук – основна вимога особистої гігієни. Руки потрібно мити після всякого забруднення, а головне перед їдою та після туалету. Той, хто часто миється, стежить за чистотою свого тіла, захищає себе від захворювань. Отже, чистота – запорука здоров’я. А зараз я хочу вам загадати загадки. Відгадавши їх, ви дізнаєтесь, які предмети допомагають нам дотримуватися правил особистої гігієни.
Якщо руки ваші в ваксі,
Якщо на ніс сіли клякси,
Хто тоді ваш перший друг,
Змиє бруд з лиця і рук? (Вода)
Не хижак, а зуби має.
Не гризе і не кусає,
а розчеше кіски Олі,
чубчик Петрикові й Толі. (Гребінець)
Є у мене дивне скельце,
що з усіх кривляється:
як до нього усміхнешся,
воно теж всміхається. (Дзеркало)
Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно.
А купатись не люблю,
Бо від того худну. (Мило)
Витирають залюбки
ноги, руки малюки.
Витирають щічки
Павлик та Марічка. (Рушник)
( Малюнки із зображенням відгадок вчитель пропонує учням знайти на с. 88)
Всі загадки ви відгадали.
Робота з підручником с. 89 (робота над текстом за Р. Робенбергом)
Бесіда за змістом прочитаного:
(складання історії за малюнками в підручнику)
Вчитель. Порівняйте малюнки:
(два малюнки – сумне і веселе обличчя)
Яке обличчя Вам більше подобається? Чому?
(1 обличчя – веселе, усміхнене, радісне, щасливе) - ЗДОРОВА ДИТИНА
(2 обличчя – сумне , пахмурне, засмучене) –ХВОРА ДИТИНА.
Хвороба – наслідок за необдумані вчинки, коли не думають про їхні наслідки.
Але про неї ми поговоримо іншим разом.
Отже, діти, ви бачите, як багато треба прикласти зусиль, щоб бути здоровими.
А зараз я хочу закінчити наш урок віршем:
Щоб міцне здоров’я мати,
Треба правила всі знати!
Бо гіркий у того вік,
Кому завжди треба лік.
Здорові діти – нація здорова!
Багата Україна і Чудова!
Тож, діти, ви здоровими ростіть!
В майбутнє добрими ідіть.
Тож про що ж ми сьогодні говорили?
Відповіді дітей.
Вчитель.
Приказки про здоров’я:
• Весела думка – половина здоров’я.
• Веселі люди – це здорові.
• Ходи більше – проживеш довше.
• Фізкультура і труд – поряд їдуть.
Бережіть і зміцнюйте своє здоров’я і ви виростете здоровими, життєрадісними, здатними подолати будь - які труднощі.