Урок на тему: дорожньо-транспортні пригоди (ДТП)

Про матеріал

Урок на тему Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП) для учнів 5 класу, урок-тренінг.Потрібно формувати в учнів знання про причини ДТП та їх наслідки; закріплювати знання про правила поведінки пішоходів на вулицях і дорогах; виховувати бажання дотримуватись культури поведінки на вулицях і дорогах; формувати навички само дисциплінованості.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП)

Мета. Формувати в учнів знання про причини ДТП та їх наслідки; закріплювати знання про правила поведінки пішоходів на вулицях і дорогах; виховувати бажання дотримуватись культури поведінки на вулицях і дорогах; формувати навички само дисциплінованості.

Навчальні завдання

Наприкінці заняття учні повинні:

  • мати уявлення про види аварій;
  • називати причини виникнення ДТП;
  • вміти встановлювати взаємозвязок між ДТП та правилами дорожнього руху.

Обладнання і матеріали

  • малюнок вулиці з проїжджою частиною;
  • різнокольорові вирізки у вигляді машинок;
  • дорожні знаки – макети;
  • ручки;
  • магніти;
  • музичне оформлення.

План тренінгу

І. Вступна частина.

  • Привітання (Діти співають пісню)

Світлофор дає сигнал:

Вирушати час настав.

Привітайтесь, посміхніться

І до справи всі беріться.

 

  • Зворотній зв’язок. «Мікрофон»

Вчитель:

  • Продовжіть фразу « Я знаю такий вид транспорту, як…»
  • Яких елементів не вистачає на проїзній частині?»
  • Знайомство. Вправа «Розмісти дорожні знаки на проїзній частині»

Пропоную кожному назвати своє ім’я і продовжити фразу: « На минулому тренінгу я дізнався…» (Які дорожні знаки бувають). (Діти пригадують матеріал попереднього уроку, називаючи дорожній знак, який приклеюють на малюнок – схему вулиці.)

  • Повторення правил

Обговорення проблемної ситуації

«Марина їхала в гості. Вона сіла до маршрутного таксі й почала розпитувати у водія, як саме маршрутка їде, де Марині зручніше вийти, що за музика лунає по радіо. Вона теревенила всю дорогу. Чи порушувала вона правила дорожнього руху?»

  • Яких правил нам слід сьогодні дотримуватися, щоб досягти успіху? (на дошці правила, діти зачитують)

ІІ. Основна частина.

 Сьогодні ми присвячуємо наш урок – тренінг дорожньо-транспортним подіям.

  • Мозковий штурм

Як ви розумієте, що значить дорожньо-транспортна подія?

Дорожньо-транспортна подія (ДТП) – подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки.

  • Очікування.

Учні записують свої очікування від уроку на машинах і прикріплюють їх на старт.

Старт_____________________

Фініш_____________________

  • Руханка « Дорожній рух»

Учасники обєднуються в групи: «Водії» і «Пішоходи». За звуковим сигналом «регулювальника» починається рух транспорту на «дорозі». Інші діти – вболівальники і судді. Вони ж і вирішують правильність дій на умовній дорозі.

Міні лекція вчителя і юних інспекторів.

З кожним роком на вулицях міст і сіл зростає інтенсивність руху. Ми звикли до розмаїття транспорту і часто не звертаємо уваги на це, безтурботно перетинаючи вулицю. І тоді з вірних помічників людини, транспортні засоби часто стають їхніми ворогами, чудовиськами на чотирьох колесах.

  • Трапляються прикрі випадки, коли людина потрапляє в ДТП і на все життя залишається інвалідом. Багато є випадків, коли на дорогах відбуваються аварії,у яких гинуть люди. Пішоходи становлять більше третини всіх постраждалих у дорожньо-транспортних пригодах. Це дуже велика кількість. Чому ж відбуваються дорожньо-транспортні пригоди? Адже всі знають Правила дорожнього руху, розуміють, що автомобілі небезпечні.
  • Причин дорожньо-транспортних пригод існує безліч. Досить часто аварії виникають з вини пішоходів, які перебігають дорогу безпосередньо перед транспортом, переходять будь-де; стоять на середині дороги, щоб перейти на інший бік; ігнорують правилами і йдуть по дорозі як заманеться. І тоді гинуть не лише ті пішоходи, котрі порушили правила, а й зовсім невинні люди і водії, які намагаються відвернути біду і роблять різні маневри. Щоб прожити свій вік без страшних пригод, потрібно змалку вивчати Правила дорожнього руху і завжди чітко виконувати
  • «Мікрофон»
  1. Які причини виникнення ДТП?
  • Робота в групах.

Об’єднання дітей в 4 групи (червоний, жовтий, зелений, синій).

Завдання групи:

  1. а група: (червоний колір) – Назви основні правила пішохода.
  2. а група: (жовтий) – Скласти правильний порядок переходу дороги
  3. а група: (зелений) – Скласти поради учням, що слід робити аби уникнути ДТП.
  4. а група: (синій) – Розіграти ситуацію «Як діяти при дорожньо-транспортній пригоді»

Захист проектів

 

  •   Руханка. «Червоне, жовте, зелене»
  •   Вчитель показує червоне коло – діти сидять не рухаючись, зелене – встають, рухаються, переходять з місця на місце, жовтий – плещуть в долоні
  •   Рольова гра «Я – автоінспектор»

Завдання групам: «Уявіть себе автоінспектором. Які правила дорожнього руху порушують діти на малюнку»

  •  Гра «Так чи ні»

Щоб не трапилось пригоди,

Злого лиха та біди,

Назавжди запам’ятайте

Правила, як день ясні.

А тепер відповідайте коротко –  так, чи ні!

  • Дружно всі скажіть мені

На дорозі можна гратись? (Ні)

  • Лине музика й пісні

При дорозі гратись можна? (Ні)

  • Бє в ворота мяч хлопчак

На подвірї гратись можна? (Так)

  • Можна на дорозі, ви скажіть мені,

Мчати на велосипеді? (Ні)

  • Як тобі вже чотирнадцять й ти мастак

По дорозі можна їхати вже? (Так)

  • Можна перейти дорогу

Перед машиною, що мчить? (Ні)

  • А щоб ви ніколи не були сумні,

Правила порушувати можна? (Ні)

ІІІ. Заключна частина.

  •  Підведення підсумків.

Діти продовжують фразу: «Сьогодні на тренінгу я зрозумів …»

Учитель: « А тепер візьміть свої машинки і прочитайте свої очікування, які ви написали на початку уроку. Чи справдилися вони? Якщо очікування збулися – то перемістіть свою машинку на фініш.»

  • Прощання.

Отож на вулиці пильнуй!

Дорожні правила шануй!

Виконуй всюди і завжди!

Та й не трапиться біди!

(пожимають руки один одному)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Живага Надія Семенівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Куликов Давид
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
3147
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку