Урок на тему Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП) для учнів 5 класу, урок-тренінг.Потрібно формувати в учнів знання про причини ДТП та їх наслідки; закріплювати знання про правила поведінки пішоходів на вулицях і дорогах; виховувати бажання дотримуватись культури поведінки на вулицях і дорогах; формувати навички само дисциплінованості.
Тема. Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП)
Мета. Формувати в учнів знання про причини ДТП та їх наслідки; закріплювати знання про правила поведінки пішоходів на вулицях і дорогах; виховувати бажання дотримуватись культури поведінки на вулицях і дорогах; формувати навички само дисциплінованості.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні:
Обладнання і матеріали
План тренінгу
І. Вступна частина.
Світлофор дає сигнал:
Вирушати час настав.
Привітайтесь, посміхніться
І до справи всі беріться.
Вчитель:
Пропоную кожному назвати своє ім’я і продовжити фразу: « На минулому тренінгу я дізнався…» (Які дорожні знаки бувають). (Діти пригадують матеріал попереднього уроку, називаючи дорожній знак, який приклеюють на малюнок – схему вулиці.)
Обговорення проблемної ситуації
«Марина їхала в гості. Вона сіла до маршрутного таксі й почала розпитувати у водія, як саме маршрутка їде, де Марині зручніше вийти, що за музика лунає по радіо. Вона теревенила всю дорогу. Чи порушувала вона правила дорожнього руху?»
ІІ. Основна частина.
Сьогодні ми присвячуємо наш урок – тренінг дорожньо-транспортним подіям.
Як ви розумієте, що значить дорожньо-транспортна подія?
Дорожньо-транспортна подія (ДТП) – подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки.
Учні записують свої очікування від уроку на машинах і прикріплюють їх на старт.
Старт_____________________
Фініш_____________________
Учасники об’єднуються в групи: «Водії» і «Пішоходи». За звуковим сигналом «регулювальника» починається рух транспорту на «дорозі». Інші діти – вболівальники і судді. Вони ж і вирішують правильність дій на умовній дорозі.
Міні лекція вчителя і юних інспекторів.
З кожним роком на вулицях міст і сіл зростає інтенсивність руху. Ми звикли до розмаїття транспорту і часто не звертаємо уваги на це, безтурботно перетинаючи вулицю. І тоді з вірних помічників людини, транспортні засоби часто стають їхніми ворогами, чудовиськами на чотирьох колесах.
Об’єднання дітей в 4 групи (червоний, жовтий, зелений, синій).
Завдання групи:
Захист проектів
Завдання групам: «Уявіть себе автоінспектором. Які правила дорожнього руху порушують діти на малюнку»
Щоб не трапилось пригоди,
Злого лиха та біди,
Назавжди запам’ятайте
Правила, як день ясні.
А тепер відповідайте коротко – так, чи ні!
На дорозі можна гратись? (Ні)
При дорозі гратись можна? (Ні)
На подвір’ї гратись можна? (Так)
Мчати на велосипеді? (Ні)
По дорозі можна їхати вже? (Так)
Перед машиною, що мчить? (Ні)
Правила порушувати можна? (Ні)
ІІІ. Заключна частина.
Діти продовжують фразу: «Сьогодні на тренінгу я зрозумів …»
Учитель: « А тепер візьміть свої машинки і прочитайте свої очікування, які ви написали на початку уроку. Чи справдилися вони? Якщо очікування збулися – то перемістіть свою машинку на фініш.»
Отож на вулиці пильнуй!
Дорожні правила шануй!
Виконуй всюди і завжди!
Та й не трапиться біди!
(пожимають руки один одному)