Урок на тему "Формули скороченого множення"

Про матеріал
формування вмінь та навичок використовувати формули скороченого множення ; відпрацьовувати навички застосування різних способів розкладання многочленів на множники; розвивати вміння учнів обґрунтовувати свою думку; виховувати наполегливість, розвивати компетентності саморозвитку і самоосвіти, продуктивної творчої діяльності, інформаційні та комунікативні.
Перегляд файлу

Прес-конференція банку «Формули скороченого множення»

 

Тема уроку:  Застосування різних способів розкладання                                                        многочленів на множники.

 

Мета уроку:  формування вмінь та навичок використовувати формули скороченого множення ; відпрацьовувати навички застосування різних способів розкладання многочленів на множники; розвивати вміння учнів обґрунтовувати свою думку; виховувати наполегливість, розвивати компетентності саморозвитку і самоосвіти, продуктивної творчої діяльності, інформаційні та комунікативні.

 

Обладнання:   підручник ( А.Г. Мерзляк, Алгебра 7 кл. ),

 

Тип уроку:   урок застосування знань, умінь та навичок.

 

Девіз:   «Міркуйте точно, відповідайте чітко, записуйте правильно і швидко».

 

Епіграф:   «Сучасна наука - це дочка подиву і цікавості, що завжди є її прихованими рушійними силами».

 

Луї де Бройль.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

  1. Організація уроку ( вступна бесіда ) Постановка проблеми. Мотивація навчальної діяльності ( з метою формування інформаційних компетентностей )

 

   Сьогодні на вулиці центральна в приміщенні кабінету математики продовжує свою роботу інноваційний банк « Формули скороченого множення ». Ви працювали в ньому протягом 10 годин.

  Чи бажаєте ви і надалі працювати в ньому?

 

( Відповіді учнів )

 

  Пригадайте, які риси притаманні банківським співробітникам ? ( організованість, охайність, спостережливість, уважність, зібраність, самостійність, почуття товариськості, подолання інертності ).

  Ото ж, сьогодні вам надається змога продемонструвати свої здібності, які стануть вам у пригоді.

 

І так, до праці !

 

  Записуємо в зошитах дату проводження роботи банку на тему, над якою будемо працювати.

 

  1. Актуалізація опорних знань ( з метою формування комунікативних компетентностей ).

 

  Ми сьогодні на уроці перевіримо, як ви засвоїли формули і як зможете найти вихід з нестандартних ситуацій, примінивши їх для розкладання многочленів на множники.

  А для цього подивіться на екран та звірте відповіді д/з (самоперевірка), та послухаємо повідомлення історичних довідок, які підготували в дома (Відповіді учнів).

 

  Нині багато завдань виконує комп`ютер. Але зростає роль творчого мислення та інтуїції. Тому актуально звучать слова видатного французького фізика, що є епіграфом уроку.

 

  Ім`я автора цих слів буде ключем до кодового замка установи.

  Щоб відчинити його потрібно розшифрувати.

 

Виберіть букву або букви, що відповідають правильній відповіді.

Робота в групах.

Працюємо на довірі.

Накопичуємо капітал і ставимо відповідні бали

 

Тести

 

1.         x2-25=?                                6.               16x2-9= ?

 

 І    (x+25)(x-25)                                            І     (16x-3)(16x+3)

Л   (x-5)(x+5)                                                 Б    (4x-3)(4x+3)

О   (x-5)(x-5)                                                  Л    (4x-3)(4x-3)

 

 

2.         a8-x4=?                                 7.             36-4a6c2=?          

 

У   (a4-x2)(a4+x2)                                          Р    (6-2a3c)(6+2a3c)        

А   (a6-x2)(a6+x2)                                          A    (6-4a2c)(6+4a2c)

Р   (a2+x2)(a2-x2)                                          Д    (6-2a3с)(6-2a3c)

 

 

 

 

3.      b2+4b+4=?                            8.             x2-8x+16=?           

 

В    (b-2)(b+2)                                               В     (x-4)(x+4)

Ю  (b-2)(b-2)                                                 О    (x-4)(x-4)

Ї     (b+2)(b+2)                                               Ї     (x+4)(x+4)

 

 

 

4.          b3-1=?                                 9.                64-y3=?

 

Е    (b-1)(b+1)                                                Д    (8-y)(16+y+y2)

Д   (b-1)(b2+b+1)                                          С    (4+y)(16-4y+y2)

С    (b+1)(b2-b+1)                                         Й    (4-y)(16+4y+y2)

 

 

5.        1000-a3b9c12=?                       10.        0,001a6-b3c3=?

 

Е    (10-ab3c4)(100+10ab3c4+a2b6c8)    ЕЛ  (0,1a3-bc)(0,1a3+bc)   

Д   (100-a3b6c9)(100+a3b6c9)                   ДІ   (0,1a2-bc)(0,1a2-bc)

O   (10+ab3c4)(100-ab3c4+a2b6c8)          ЛЬ  (0,1a2-bc)(0,01a4+0,1a2bc+b2c2)

 

 

  Двері відчинено!

Отже, ви всі співробітники банку.

У вас розпочався робочий день.

Чекаємо від вас цікавих думок, цінних ідей. Кожен з вас виконує посильну роботу.

Для початку проведемо реєстрацію працівників банку.

 

Технологія «Мікрофон»

 

  1. Чому дорівнює різниця квадратів двох виразів ?

 

  1. Чому дорівнює добуток суми на різницю двох виразів ?

 

  1. Як записати у вигляді многочлена квадрат суми ?

 

  1. Навести приклад тричлена, який можна записати у       вигляді квадрата суми (різниці) ?

 

  1. Чому дорівнює сума кубів (різниця) ?

 

  1. Як помножити одночлен на многочлен (многочлен на многочлен) ?

 

  1. Які способи розкладання многочленів на множники вам відомі ?

 

  1. Чому дорівнює різниця квадратів чисел  a  і  b ?

 

  1. Квадрат суми чисел  m  і  n ?

 

  1.  Добуток різниці чисел  7x  і  5y на їх суму дорівнює ?

 

 

  1. Застосування отриманих завдань (з метою формування компетентностей продуктивної творчої діяльності).

 

  Оскільки наш банк працював успішно то він привернув увагу громадськості і преси. І сьогодні проводить прес-конференцію, у присутності учителів математики ліцею.

  Запитання надіслали в письмовій формі.

  Запитань багато. І ми повинні дати відповідь кожному.

  Тому кожен відділ банку отримує завдання.

 

Робота в групах

 

  Працівники банку дають відповіді на запитання кореспондентів.

 

  1. Журнал «Математика» просить розв`язати вправи сховані у таблиці

Впишіть пропущені вирази, щоб ланцюжок рівностей став правильним:

 

(m-2)2+m2-4=(m-2)2+(…)(…)=

 

(m-2)((…)+(m+2))=(m-2)(…)=2m(…)

 

Відповідь дають співробітники відділу депозитів.

 

  1. Телепередача «Територія А» просить встановити відповідність між виразами

 

1)    11m2-11                           A.    2(a-b)(a2+ab+b2)

2)     x4-x2                                  Б.    2(x+by)(x+by)  

3)    5x3-5xy2                           В.    11(m-1)(m+1)

4)    2x2+24xy+72y2            Г.    5x(x-y)(x+y)

5)    2a3-2b3                           Д.     x2(x-1)(x+1)

 

Відповідь дають співробітники відділу розрахунків.

 

  1. Газета «Розкажіть онуку». Читачі газети просять надрукувати правильні відповіді для виразів.

Бабусі за правильними відповідями будуть перевіряти правильність виконання  д/з  у своїх онуків.

Відповідь дають співробітники відділу практичних застосувань з підручника

 

Розкладіть на множники:

 

x2-2xy+y2-z2

a2-b2+a-b

bx4-x4+bx3-x3

c2+9-6c-k2

4x2-4y-y2-4

4/9 x2-a2-2ab-b2

 

Працюємо на довірі.

Поповнюємо капітал…

 

  1. Телепередача « Обережно ! Афера ! ». Семикласник Денис надіслав (на його думку) правильне роз`язування вправи.

Він цікавиться чому дістав не таку відповідь як однокласниця Маша.

Просить допомогти

 

Доведіть, що значення виразу

 

334+992-330-990

 

ділиться на 80.

 

Всі шукають, яку помилку допустив Денис і звіряють відповіді.

 

  1. Видавництво «Екзамен без проблем». Просить надати допомогу у розв`язанні завдань з «Збірника державної підсумкової атестації з алгебри» 9 кл.

 

Розв`яжіть рівняння

 

X3-4x=0

1,2z3-0,3z=0

4y3-y2=4y-1

X3-x2-9x+9=0

 

  1. Видавництво «Шпаргалка абітурієнта». Надійшов лист з центру оцінювання знань.

Обчислити 20012 - 20002

 

Оголошення ! Реклама !

Якщо ти хочеш стати банкіром, фінансистом чи економістом, то заходь на наш сайт «алгебра 7 кл. за редакцією А. Г. Мерзляк», а знаходимось ми за адресою Оржівський ліцей.

 

  1. Телепередача «Віриш ? Не віриш ?». Запитує чи можете ви розв`язати завдання Міжнародної організації Львівського фізико-математичного центру «Кенгуру без кордонів».

 

Відомо, що   ab=;4    a+b=5

Знайдіть значення виразу:

 

a2b+ab2

a2+b2

a3+b3

 

  1. Підбиття підсумків

 

Рефлексія

Які теоретичні знання і практичні вміння ми використовували на уроці ?

 

  Залежно від рівня засвоєння матеріалу діти обирають іграшки відповідного кольору і прикрашають ними макет різдвяної ялинки.

 

  • червоний (недостатньо володію)
  • жовтий (добре володію)
  • зелений (дуже добре володію)

 

  Сподіваємось кореспонденти залишаться задоволені відповідями спеціалістів нашого банку, а гості висловлять свою думку пізніше.

 

  Радіопередача «Роблю сам» чекає на письмові відгуки про виконання завдань

 

Виділіть повний квадрат у виразах:

 

X2+2x-8

4c2-4c-3

a2-8a+12

 

 

docx
Додав(-ла)
Титарчук Ольга
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
Додано
4 січня 2022
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку