урок на тему" Географічні координати. Правила відліку географічної широти та довготи"

Про матеріал

закріплення знань учнів про градусну сітку землі; продовжити формувати систему знань про географічну карту, географічні координати точок місцевості своєї Батьківщини; сформувати практичні вміння учнів визначати географічні координати точок; розвивати спостережливість, просторове уявлення, логічне мислення, ;сприяти розвитку в учнів розуміння практичного значення географічних знань.

Перегляд файлу

Предмет: Географія

Учитель: Іващенко Людмила Олександрівна, вчитель 2 категорії Лубенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 8.

Тема: Географічні  координати. Правила відліку

географічної широти та довготи.

Урок -гра

Мета:закріпити знання учнів про градусну сітку землі; продовжити  формувати систему знань  про географічну карту, географічні координати точок місцевості своєї Батьківщини; сформувати практичні вміння учнів визначати географічні координати точок; розвивати спостережливість, просторове уявлення,  логічне мислення, ;сприяти розвитку в учнів розуміння практичного значення географічних знань; виховувати любов до рідної землі, практичний інтерес до роботи з  географічними картами; допитливість, інтерес до предмета; виховувати свідомих громадян України, які відчувають серцем невід’ємну причетність до української землі, українського народу, які  зроблять усе заради збереження миру та добробуту на її землях.

Форми організації навчальної діяльності:фронтальна, індивідуальна й кооперована (колективна) та їхні різновиди.

Методи:словесні, наочні та практичні.

Тип уроку:закріплення і систематизація знань.

Обладнання:фізична карта світу та України, атласи, контурні карти, мультимедійне обладнання, презентація.

Форма проведення:урок  -  гра

  Хід уроку

І. Організаційний момент

Один поет сказав:

Вважай, ти втратив день,

В який не посміхнувся.

 Я  вам бажаю  гарного настрою, посмішок і успіху.

Відгадати загадки.  До нас у гості завітали дві пані. Давайте відгадаємо, хто це.

Послухайте, будь ласка, загадку:

Буваю я південна і північна,

Це наукова істина одвічна;

Це від екватора вам завжди треба йти,

Щоби мене на карті віднайти.( широта,  ). – широту руками і на карті

 

Послухайте другу загадку

 

Коли мене знайти ти забажаєш,

Ти лиш на схід та захід вирушаєш,

На карті є один важливий пан:

Це  Грінвіч – нульовий меридіан.

Від нього треба завжди крокувати,

Щоби мене знайти й не заблукати.( довгота,). – показ учнів.

Розгадати анаграми

НДМИРЕІИА(меридіани)

ЛАПЕРЛАІ( паралелі).

«Дерево асоціацій»

(Учні прикріплюють картки на дерево, відповідно до асоціацій, які виникають зі словами «географічна широта» та «географічна довгота»)

Широта                                        Довгота

Паралелі                                      Меридіани

Екватор                                        Грінвіч

0-900                                              0-1800

Пн. Пд.                                         Сх.   Зх.

 

ІІІ. Повідомлення теми , мети та  завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 Сьогодні на уроці ми з вами закріпимо знання про географічні координати та місце розташування будь якого географічного об’єкта  землі та України.

Таємниць і завдань багато на уроці. Розгадати ці таємниці допоможуть нам ваші знання, уважність, активність, дисциплінованість.

Доля допомагає тим, хто насмілюється, тим, хто наважується, а не просто сміливим. Сміливий може діяти, не поміркувавши, а завзятий спочатку поміркує, а потім діє.

 І в кінці нашого уроку ми знайдемо скарб.

 

Завдання 1. « Загадкова мандрівка».

Мені принесли ось цю старовинну закриту пляшку. Вона, напевно, довго плавала водами Світового океану. Записи на папері, що були  у середині, трохи розмилися водою, але все ж щось можна розібрати. Звідки ж до нас потрапила ця річ? Ось лист і адреса. Але вона написана у вигляді координат.

« Далекі наші друзі, ми потрапили в досить скрутну ситуацію. Закінчується прісна вода. Навколо вода, вода, вода……. Ми доведемо, що Земля кругла. Ми здійснимо цю навколосвітню подорож….. 10 пн.ш., 126 сх.д.» ( експедиція Магелана, біля Філіпінських островів).

Завдання 2. « Радіограма».

Учням необхідно відновити записку, визначити місце перебування людей, що зазнали аварії, і надіслати їм допомогу.

Тонемо в ………морі. Надішліть на допомогу рятувальне судно у квадрат із координатами 44 пн.ш.,35 сх.д. ( Чорне море). – розповідь про Чорне море.

 

Завдання 3.

«Проклади маршрут». Будемо подорожувати нашою Батьківщиною. Знайомитися з чарівними куточками України.  Кожну зупинку, потрібно буде охарактеризувати , розповісти цікавий факт.

Завдання виконується за фізичною та контурною картою України

Прокладіть маршрут автобуса на контурній карті України, якщо відомо, що автобус їхав за   таким маршрутом: 1) Лубни; 2) 48 пн.ш; 37сх.д ( Донецьк);  3) Миколаїв; 4) 50пн.ш; 30 сх.д;(Київ)

5) Чернівці; 6) 49 пн.ш; 24сх.д;7) 48 пн.ш; 22 сх.д.( Ужгород).

Київ – за легендою, у другій половині 5 ст. три брати Кий, Щек і Хорив та їхня сестра Либідь заснували на провому березі Дніпра місто й назвали його на честь старшого брата Києвом.

Чернівці - Чернівці є одним з найдавніших міст Західної України, важливим культурним та освітнім центром регіону. Перші поселення на території сучасного міста Чернівці відносяться до періоду трипільської культури, перша письмова згадка датується 1408 роком. Походження назви міста Чернівці пов'язують з фортецею на лівому березі річки Прут, заснованої, імовірно, галицьким князем Ярославом Осмомислом в XII ст., стіни фортеці були чорного кольору.

Львів -  Перші письмові згадки належать до 1256 р. Місто в долині р.Полтва, притоки Бугу, засноване князем Данилом Галицьким та  назване на честь його сина – Лева. За кількістю історико архітектурних пам’яток місто посідає перше місце в Україні.

Донецьк –заснований у 1862 році. Раніше Юзівка - підприємствами, біля яких розвивався населений пункт, володів англійський капіталіст Джон Юз. З 1924 по 1961 роки - Сталіно.

 Миколаїв - у 1784 році на цьому місті побудоване російське укріплення. Незабаром місто стало центром російського суднобудування на Чорному морі. Назва походить від назви корабля "Св. Миколай", який був першим спущений з верфі.

Ужгород - в основі назва ріки Уж, на якій знаходиться, і місто в старому значенні "укріплене місце". Більш ранню форму зберегла угорська назва цього міста - Унгвар (var - "місто").

Лубни -Історія заснування Лубен почалася з будівництва київським князем Володимиром Святославовичем міст-фортець для захисту південних кордонів від нападів степових кочівників, про що записано в літописі “Повість временних літ”. Лубенська височина оточена з трьох боків водою, ярами та лісами, а тому була зручним місцем для створення сторожової фортеці. Так і з’явилося давньоруське городище Лубно в центрі Посульської оборонної лінії [].

 

Завдання 4. « Географічна перекличка»

Кожному учню дається на парту слово назва географічного обєкта. На дошці вивішується список географічних координат. Кожен  учень в атласі шукає координати свого об’єкта, зіставляє їх з написаними на дошці й прикріплює назву до відповідних координат на дошці.

Озеро Світязь (51 пн.ш; 23 сх.д.)                                 Гора Берда (48 пн.ш.,; 26 сх.д.)

Гора Говерла (48 пн.ш; .24 сх.д)                                 Озеро Пулемецьке( 51 пн.ш.; 23 сх.д)

Озеро Ялпуг (45 пн.ш.; 28 сх.д)                                  Гора Пивиха(49 пн.ш.; 33 сх.д)

Гора Роман – Кош (44 пн.ш.;34сх.д)                          Острів Джарилгач (46 пн.ш.; 32сх.д)

Острів Зміїний ( 45 пн.ш.; 30сх.д)                              Гора Могила – Мечетна ( 48 пн.ш.; 38сх.д)

 

 

Завдання 5.» Пошук скарбу».

 У Вас є географічні координати, вам необхідно знайти обєкти, а потім підкреслити першу букву обєкта і скласти дуже важливу фразу.

18 пд.ш; 141 зх.д.  – друга літера слова  - острови ТУВАЛУ

6 пд.ш; 105 сх.д. – влк.КРАКАТАУ

38пн.ш; 9 зх.д. – мис. РОКА

5 пн.ш; 62зх.д.  –вдсп. АНХЕЛЬ

34пд.ш; 18 сх.д. – шоста літера в слові – мис. ДОБРОЇ НАДІЇ

43 пн.ш; 79 зх.д. – вдсп. НІАГАРСЬКИЙ

15 пн.ш; 18 зх.д. – мис.АЛЬМАДІ

Україна  – СКАРБ

Вірш про Україну

Я люблю кожну квіточку в полі
І струмок, що до річки біжить.
І високі, до неба, тополі
Й чисту-чисту небесну блакить.

І у синьому небі лелеки,
Й журавлину осінню печаль.
Й споришеві стежки, що далеко
Розійшлись по землі в синю даль.

У маленькі свої долоньки
Я промінчики сонця ловлю.
Україну мою, рідну неньку,
Я усім своїм серцем люблю.

 

Що для вас означає слово скарб та Україна? Відповіді учнів.

Перегляд відеоролика « Подорож краєвидами України».

Підсумок.

docx
Додано
11 вересня 2018
Переглядів
848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку