Конспект уроку з фізичної культури
Тема: Гімнастика. Розвиток гнучкості біля гімнастичної стінки.
Мета: навчити учнів вправам для розвитку гнучкості за допомогою гімнастичної стінки; розвивати гнучкість, пластичність, гармонію тіла за допомогою вправ біля гімнастичної стінки; виховувати в учнів бажання до постійних занять фізичними вправами та вдосконалення свого тіла.
Міжпредметні зв’язки: математика, анатомія, фізіологія.
Обладнання та інвентар: гімнастична стінка, гімнастичні лавки, свисток.
Місце проведення: спортзал.
Конспект уроку
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Методичні вказівки |
П
І
Д
Г
О
Т
О
В
Ч
А
10-15' |
1. Організаційна частина: шикування, прийом рапорту, перевірка учнів, повідомлення задач уроку, перевірити пульс. 2. Ходьба, біг в повільному темпі. 3. ЗРВ в русі: Впр. 1: В.П. - кисті рук в замок перед грудьми; 1-4 – кругові рухи кистями вправо, не розкриваючи замок; 5-8 – те ж вліво. Впр. 2: В.П. – те ж; 1 – руки вперед, долонями вперед; 2 – В.П. 3 – руки вверх, долонями вверх; 4 – В.П. Впр. 3: В.П. – руки вперед; 1-3 – схресні рухи руками в горизонтальній площині; 4 – хлопок ззаду; Впр. 4: В.П. – права рука вверху; 1-2 – зміна положення рук; 3-4 – В.П. Впр.5: В.П. – руки до плеч; 1-4 – кругові рухи вперед; 5-8 – те ж назад; Впр. 6: В.П. – руки внизу; 1-4 – кругові рухи вперед; 5-8 – те ж назад. 4. ЗРВ на місці: Впр. 1: В.П. – О.С., руки на пояс; 1-2 – нахил тулуба вправо, ліва рука вверх; 3-4 – те ж вліво. Впр. 2: В.П. – руки внизу в замок; 1 – руки вверх, долонями зовні; 2-3 – нахили вперед, торкнутись підлоги; 4 – В.П. Впр. 3: В.П.- руки за головою, лікті в сторони; 1-2 – скручування тулуба вправо; 3-4 – те ж вліво. Впр. 4: В.П. – О.С. 1 – випад вправо, руки вперед; 2 – перенести вагу тіла на ліву ногу; 3 – те ж вправо; 4 – те ж вліво. Впр. 5: В.П. - О.С. 1 – випад правою ногою вперед, руки в сторони; 2 – В.П.; 3 – те ж вліво; 4 – В.П. Впр.6: В.П. – руки вперед-в сторони; 1 – мах правою ногою, торкнутись лівої руки; 2 – В.П. 3-4 – те ж лівою. Впр. 7: В.П. – О.С. 1 – присід; 2 – упор ззаду; 3 – присід; 4 – В.П. Впр. 8: В.П. – широка стійка; 1-3 – стрибки на двох; 4 – стрибок з поворотом на 3600 у В.П.
|
2-3'
2-3'
3-4'
8 раз
6 раз
8 раз
8 раз
6 раз
6 раз
4-5' 6 раз
8 раз
6 раз
8 раз
6 раз
8 раз
6 раз
5 раз
|
Звернути увагу на зовнішній вигляд та стан здоров’я учнів.
в колону по одному;
інтервал між учнями 1м;
слідкувати, щоб руки повністю випрямляли;
руки не опускати вниз;
спина пряма;
максимальна амплітуда;
руки в ліктях не згинати;
перешикувати учнів у коло; голову не нахиляти;
коліна не згинати;
тримати осанку;
тримати рівновагу;
тримати осанку;
вище мах;
при опорі ззаду – таз не опускати;
старатися втримати рівновагу.
|
О
С
Н
О
В
Н
А
25-30' |
1. ЗРВ біля гімнастичної стінки: а) В.П.- права нога на 4-5 щебені; 1-3- три пружні нахили вперед, головою торкнутися коліна; 4- В.П. б) те саме на іншу ногу; в) В.П.-О.С., руки на щебені; 1-коліно правої підтягнути до рівня поясу, 2- мах правою назад-вверх; 3-4 – те саме лівою. в) В.П.- боком до стінки, права зігнута на рівні поясу на 4-5 щебні; 1-3 – нахили вниз, рукою торкнутись підлоги; 4 – В.П. г) те саме на іншу ногу. д) В.П. – права нога, зігнута в коліні на 3-4 щебені; 1 – на лівій піднятись на носок, вагу тіла перенести на праву ногу; 2 – В.П. е) те саме іншою ногою. є) В.П.- спиною О.С. 1 – мах правою вверх; 2 – В.П. 3-4 – те саме лівою. 2. Вправи на гнучкість біля гімнастичної стінки: а) В.П. – стійка ноги нарізно, спиною, 0,1м від стінки; 1 – прогнутись назад, руки поставити на стінку; 2-5 – поступово переставляючи руки по щебенях вниз, опуститися в положення «міст»; 6-9 – переставляючи руки вверх повернутися у положення 1; 10 – поштовхом рук В.П. б) В.П.- те саме, хват руками на висоті плечей; 1 – вис присівши; 2 – В.П. в) В.П. – спиною до стінки, хват руками за щебінь над головою. Поступово переставляючи руки по щебенях вниз, таз вивести вперед, прогнутися. 3. Вправи на розвиток сили біля гімн. стінки: а) В.П. – боком до стінки, права рука на рівні поясу на 4-му щебні, ліва нога вперед; Присідання на одній нозі. б) те саме на іншій; в) В.П. – спиною вис на руках. Піднімання прямих ніг до кута 90о; г) В.П.- спиною стійка ноги навхрест; Присідання у В.П. д) В.П. – спиною вис на руках. Прямими ногами малювати букви, які називає вчитель. е) В.П. – упор стоячи, руки на рівні плечей на щебні; Біг на місці, високо піднімаючи коліна. |
5'
15 раз
15 раз 15 раз кожною
10-12 раз
10-12 раз 10-12 раз
10-12 раз 10 раз на кожну
10'
5 раз
10 раз
6-7 раз
10-12'
10 раз
10 раз 10 раз
10 раз
10 сек
10 сек |
виконують групою 8 учнів, чергуючи групи;
старатися тіло повністю положити на ногу;
максимальна амплітуда руху;
головою старатися торкнутися коліна;
опорну ногу не відривати від землі;
руками триматися за опору, максимальна амплітуда;
слабшим учням допомагає вчитель, не спішитися опускатися вниз;
положення ніг не зміщувати, під час підйому – прогнутися;
старатися максимально звести руки і ноги;
тримати осанку; протилежна нога не торкається підлоги;
слабшим учням дозволяється зігнути ноги в колінах;
плечі і таз не відривати від стінки;
малювати букви на рівні поясу – для сильніших учнів, для слабших – нижче;
з максимальною швидкістю. |
З А К Л Ю Ч Н А
3-5 ' |
1. Шикування. 2. Гра «Правильна постава».
3. Перевірка пульсу.
4. Підведення підсумків уроку. 5. Домашнє завдання. |
30 сек. 3-4'
30 сек
1' |
в колону по одному. Учні шикуються біля стінки, приймають позу, що відповідає правильній поставі, запам’ятовують її. Коли відходять від стіни, а потім повертаються, то положення має бути ідентичним. Вибуває з гри той, хто не виконав завдання. пульс в межах 72-80 уд/хв назвати кращих учнів
ранкова гімнастика |
Використана література: