Урок на тему "Гімнастика. Розвиток гнучкості біля гімнастичної стінки".

Про матеріал
Для старшої школи. Мета: навчити учнів вправам для розвитку гнучкості за допомогою гімнастичної стінки; розвивати гнучкість, пластичність, гармонію тіла за допомогою вправ біля гімнастичної стінки; виховувати в учнів бажання до постійних занять фізичними вправами та вдосконалення свого тіла.
Перегляд файлу

Конспект уроку з фізичної культури

 

Тема: Гімнастика. Розвиток гнучкості біля гімнастичної стінки.

Мета: навчити учнів вправам для розвитку гнучкості за допомогою гімнастичної стінки; розвивати гнучкість, пластичність, гармонію тіла за допомогою вправ біля гімнастичної стінки; виховувати в учнів бажання до постійних занять фізичними вправами та вдосконалення свого тіла.

Міжпредметні зв’язки: математика, анатомія, фізіологія. 

Обладнання та інвентар: гімнастична стінка, гімнастичні лавки, свисток.

Місце проведення: спортзал.

 

Конспект уроку

 

Частина уроку

Зміст уроку

Дозування

Методичні вказівки

 

 

 

 

 

П

 

І

 

Д

 

Г

 

О

 

Т

 

О

 

В

 

Ч

 

А

 

 

10-15'

1. Організаційна частина: шикування, прийом рапорту, перевірка учнів, повідомлення задач уроку, перевірити пульс.

2. Ходьба, біг в повільному темпі.

3. ЗРВ в русі:

Впр. 1:

В.П. - кисті рук в замок перед грудьми;

1-4 – кругові рухи кистями вправо, не розкриваючи замок; 5-8 – те ж вліво.

Впр. 2:

В.П. – те ж;

1 – руки вперед, долонями вперед; 2 – В.П.

3 – руки вверх, долонями вверх; 4 – В.П.

Впр. 3:

В.П. – руки вперед;

1-3 – схресні рухи руками в горизонтальній площині;

4 – хлопок ззаду;

Впр. 4:

В.П. – права рука вверху;

1-2 – зміна положення рук;

3-4 – В.П.

Впр.5:

В.П. – руки до плеч;

1-4 – кругові рухи вперед;

5-8 – те ж назад;

Впр. 6:

В.П. – руки внизу;

1-4 – кругові рухи вперед;

5-8 – те ж назад.

4. ЗРВ на місці:

Впр. 1:

В.П. – О.С., руки на пояс;

1-2 – нахил тулуба вправо, ліва рука вверх;

3-4 – те ж вліво.

Впр. 2:

В.П. – руки внизу в замок;

1 – руки вверх, долонями зовні;

2-3 – нахили вперед, торкнутись підлоги;

4 – В.П.

Впр. 3:

В.П.- руки за головою, лікті в сторони;

1-2 – скручування тулуба вправо;

3-4 – те ж вліво.

Впр. 4:

В.П. – О.С.

1 – випад вправо, руки вперед;

2 – перенести вагу тіла на ліву ногу;

3 – те ж вправо;

4 – те ж вліво.

Впр. 5:

В.П. - О.С.

1 – випад правою ногою вперед, руки в сторони;

2 – В.П.;

3 – те ж вліво;  4 – В.П.

Впр.6:

В.П. – руки вперед-в сторони;

1 – мах правою ногою, торкнутись лівої руки;

2 – В.П.

3-4 – те ж лівою.

Впр. 7:

В.П. – О.С.

1 – присід;

2 – упор ззаду;

3 – присід;

4 – В.П.

Впр. 8:

В.П. – широка стійка;

1-3 – стрибки на двох;

4 – стрибок з поворотом на 3600 у В.П.

 

2-3'

 

 

 

 

2-3'

 

3-4'

 

8 раз

 

 

 

 

6 раз

 

 

 

 

 

8 раз

 

 

 

 

8 раз

 

 

 

6 раз

 

 

 

6 раз

 

 

 

4-5'

6 раз

 

 

 

 

8 раз

 

 

 

 

 

 

6 раз

 

 

 

 

 

8 раз

 

 

 

 

 

 

 

6 раз

 

 

 

 

 

8 раз

 

 

 

 

 

 

6 раз

 

 

 

 

 

5 раз

 

Звернути увагу на зовнішній вигляд та стан здоров’я учнів.

 

 

в колону по одному;

 

 

 

інтервал між учнями 1м;

 

 

 

слідкувати, щоб руки повністю випрямляли;

 

 

 

 

руки не опускати вниз;

 

 

 

 

спина пряма;

 

 

 

максимальна амплітуда;

 

 

руки в ліктях не згинати;

 

 

перешикувати учнів у коло;

голову не нахиляти;

 

 

 

коліна не згинати;

 

 

 

 

 

 

тримати осанку;

 

 

 

 

 

тримати рівновагу;

 

 

 

 

 

 

 

тримати осанку;

 

 

 

 

 

вище мах;

 

 

 

 

 

 

при опорі ззаду – таз не опускати;

 

 

 

 

старатися втримати рівновагу.

 

 

 

 

О

 

С

 

Н

 

О

 

В

 

Н

 

А

 

 

 

25-30'

1. ЗРВ біля гімнастичної стінки:

а) В.П.- права нога на 4-5 щебені;

1-3- три пружні нахили вперед, головою торкнутися коліна;

4- В.П.

б) те саме на іншу ногу;

в) В.П.-О.С., руки на щебені;

1-коліно правої підтягнути до рівня поясу,

2- мах правою назад-вверх;

3-4 – те саме лівою.

в) В.П.- боком до стінки, права зігнута на рівні поясу на 4-5 щебні;

1-3 – нахили вниз, рукою торкнутись підлоги;

4 – В.П.

г) те саме на іншу ногу.

д) В.П. – права нога, зігнута в коліні на 3-4 щебені;

1 – на лівій піднятись на носок, вагу тіла перенести на праву ногу;

2 – В.П.

е) те саме іншою ногою.

є) В.П.- спиною О.С.

1 – мах правою вверх;

2 – В.П.

3-4 – те саме лівою.

2. Вправи на гнучкість біля гімнастичної стінки:

а) В.П. – стійка ноги нарізно, спиною, 0,1м від стінки;

1 – прогнутись назад, руки поставити на стінку;

2-5 – поступово переставляючи руки по щебенях вниз, опуститися в положення «міст»;

6-9 – переставляючи руки вверх повернутися у положення 1;

10 – поштовхом рук В.П.

б) В.П.- те саме, хват руками на висоті плечей;

1 – вис присівши;

2 – В.П.

в) В.П. – спиною до стінки,  хват руками за щебінь над головою.

Поступово переставляючи руки по щебенях вниз, таз вивести вперед, прогнутися.

3. Вправи на розвиток сили біля гімн. стінки:

а) В.П. – боком до стінки, права рука на рівні поясу на 4-му щебні, ліва нога вперед;

Присідання на одній нозі.

б) те саме на іншій;

в) В.П. – спиною вис на руках.

Піднімання прямих ніг до кута 90о;

г) В.П.- спиною стійка ноги навхрест;

Присідання у В.П.

д) В.П. – спиною вис на руках.

Прямими ногами малювати букви, які називає вчитель.

е) В.П. – упор стоячи, руки на рівні плечей на щебні;

Біг на місці, високо піднімаючи коліна.

5'

 

15 раз

 

 

 

 

 

15 раз

15 раз

кожною

 

 

 

 

10-12 раз

 

 

 

 

10-12 раз

10-12 раз

 

 

 

 

 

10-12 раз

10 раз на кожну

 

 

10'

 

5 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 раз

 

 

 

 

6-7 раз

 

 

 

 

 

10-12'

 

10 раз

 

 

 

 

10 раз

10 раз

 

 

 

10 раз

 

 

10 сек

 

 

 

 

10 сек

виконують групою 8  учнів, чергуючи групи;

 

старатися тіло повністю положити на ногу;

 

 

 

максимальна амплітуда руху;

 

 

 

 

 

головою старатися торкнутися коліна;

 

 

 

 

 

опорну ногу не відривати від землі;

 

 

 

 

 

руками триматися за опору, максимальна амплітуда;

 

 

 

слабшим учням допомагає вчитель, не спішитися опускатися вниз;

 

 

 

 

 

 

 

 

положення ніг не зміщувати, під час підйому – прогнутися;

 

старатися максимально звести руки і ноги;

 

 

 

 

 

 

тримати осанку; протилежна нога не торкається підлоги;

 

 

 

слабшим учням дозволяється зігнути ноги в колінах;

 

плечі і таз не відривати від стінки;

 

малювати букви на рівні поясу – для сильніших учнів, для слабших – нижче;

 

 

з максимальною швидкістю.

 

 

З

А

К

Л

Ю

Ч

Н

А

 

3-5 '

1. Шикування.

2. Гра «Правильна постава».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Перевірка пульсу.

 

4. Підведення підсумків уроку.

5. Домашнє завдання.

30 сек.

3-4'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек

 

1'

в колону по одному.

Учні шикуються біля стінки, приймають позу, що відповідає правильній поставі, запам’ятовують її. Коли відходять від стіни, а потім повертаються, то положення має бути ідентичним. Вибуває з гри той, хто не виконав завдання.

пульс в межах

72-80 уд/хв

назвати кращих учнів

 

ранкова гімнастика

 

Використана література:

  1. Види оздоровчо-рекреаційної рухової активності:методичні рекомендації до практичних занять. - Г.Д.Кондрацька, С.Н.Будинкевич. -  Дрогобич: Видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2018.
  2. Круцевич Т.Ю. Теорія і методика фізичного виховання: в 2 т. / За ред. Т.Ю.Круцевич. - Київ: Олімпійська література, 2008.
  3. Носко М.О. Теоретичні та методичні основи формування рухової функції у молоді під час занять фізичною культурою та спортом: Дис. д-ра пед. наук: 13.00.09/ М.О. Носко. – К., 2003.
doc
Додано
21 жовтня 2019
Переглядів
2773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку