Урок на тему : "Градусна сітка Землі"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку узагальнення та мультимедійну презентацію з географії в 6 класі з теми : "Градусна сітка Землі". На уроці використовуються інтерактивні та інформаційно-кумунікаційні технології навчання, що дозволяють провести компетентнісно зорієнтований урок.
Перегляд файлу

Тема. ГРАДУСНА СІТКА ЗЕМЛІ. ГЕОГРАФІЧНІ КООРДИНАТИ. 6 КЛАС


УРОК-УЗАГАЛЬНЕННЯ

Мета:

  • узагальнити і перевірити знання учнів про геогра­фічну карту шляхом розв'язання практичних за­вдань;
  • вдосконалити навички визначення географічних координат;
  • сприяти розвитку загальнонавчальних і творчих компетентностей учнів, логічного мислення шко­лярів;
  • сприяти формуванню інтересу до предмета, вихову­вати колективізм і вміння долати труднощі.

Тип уроку: повторення й узагальнення знань, умінь, навичок.

Обладнання: фізична карта півкуль, глобус, атласи, тенісний м'яч, мультимедійна дошка, магнітна дошка, знаки.

ХІД УРОКУ

Карта це книга, читати її можуть тільки ті, хто вивчив азбуку цієї книги.

М. Михайлов

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Учитель

►► Прийом «Мозковий штурм»

Ми візьмемо м'яч для настільного тенісу і за допомогою маркера намалюємо на ньому крапку. Тепер спробуймо описати місце цієї крапки на по­верхні м'яча. Чи можна це зробити?

Відповідь. НІ. Тому що без застосування спеціальних мето­дів це завдання розв'язати неможливо, тому що поверхня чиста, на ній відсутні будь-які лінії, до яких можна було б «прив'язати» цю крапку.

Визначити розташування будь-якої точки на Землі можна за допомогою умовних ліній — па­ралелей і меридіанів, що утворюють градусну сітку.

Отож сьогодні ми з вами узагальнимо, систе­матизуємо і перевіримо свої знання, навички та вміння роботи на карті з теми «Гео­графічна сітка Землі. Географічні координати точок».

►► Розповідь учителя

Дивовижно, але, щоб визначити положення точки на земній поверхні, достатньо всього двох чисел та чотирьох літер. Ці числа дійсно чарівні. Вони — рятівники, бо, знаючи їх, можна прийти на допомогу, знайти правильний шлях, скласти маршрут подорожі. Та якщо серед цієї інформації буде відсутня хоча б одна цифра або літера, то по­шуки потерпілих можуть тривати дні, тижні, а ін­коли й роки. 

III. ВІДТВОРЕННЯ І КОРЕКЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Учитель. Спробуймо разом згадати секрети цих чарівних чисел та літер.

    Що це за числа та літери? (Географічні коор­динати)

Учні на листках заповнюють опорно-логічну схему. Потім обмінюються листками і оцінюють один одного (по 1 балу).

 


 

IV. ПОВТОРЕННЯ І АНАЛІЗ ОСНОВНИХ ФАКТІВ, ПОДІЙ, ЯВИЩ

Подорож до Мадагаскару

Учитель. Розкажу вам одну історію.

Одного разу в Київському зоопарку сталася подія. Четверо звірят: лев Алекс, жираф Мелман, зебра Мартін та бегемотиха Глорія вирішили повернутись на свою Батьківщину — острів Мада­гаскар.

На мультимедійній дошці — картинки звірят.

Так їм набридли холод, сніг, довгі нудні дні неволі, що однієї темної ночі, коли сторожа спа­ла, сміливці втекли і, ніким не помічені, заліз­ли у багажне відділення літака. Так розпочалася сповнена пригод подорож до чарівного острова Ма­дагаскар.

►► Завдання 1

Визначте географічні координати Києва. 50°пн.ш30,5°сх.д.

Бо ж Київ – це не лише столиця України, а й наш обласний центр.

На мультимедійній дошці — види міста Київ.

►► Завдання 2

Літак приземляється в незнайомому місті, що має такі координати — 52° пн. ш, 0° д. Що це за місто? (м, Лондон)

На мультимедійній дошці — види міста Лондон.

►► Завдання 3. «Географічний диктант»

Учитель читає речення, що характеризують одну з координат. Учні по черзі відповідають, ві­шаючи на дошку магнітні номери.

  1. Відстань від екватора до певного місця вира­жена в градусах.
  2. Відлік іде на захід і схід від нульового мери­діана.
  1. Вимірюється від 0° до 180°.
  1. Найдовша паралель — екватор, протяжність
    його складає близько 40 000 км.
  1. Вимірюється від 0° до 90°.
  2. Вона є або північна, або південна.
  3. Буває західною або східною.
  1. Для її відліку певне значення має Ґрінвіцька обсерваторія.

 

Географічна широта

Географічна довгота

1,4, 5,6

2, 3, 7,8

Учитель. Стомлені сміливці так міцно і довго спали, що проснулись від голосних криків коман­дира про те, що корабель заходить у гирло найповноводнішої річки світу — Амазонки.

На мультимедійній дошці — види р. Амазонка.

►► Завдання 4

Визначте географічні координати гирла річки Амазонка.

0°ш.50°зх.д.

 

За кожну правильну відповідь капітани отри­мують по 1 балу.

Учитель. Отож наші мандрівники зручно вмостилися у підводному човні, який несе їх до заповітної мрії. Підводний човен почав підніматися з глибини і сплив біля узбережжя. «Де ми?» — за­питали звірі. Капітан оголосив географічні коор­динати — 33° пд. ш., 20° сх. д.

Завдання 5

Визначте географічний об'єкт. (Мис Голковий)

На мультимедійній дошці демонстрація видів мису Голковий.

Учитель. Глянули на карту наші мандрівни­ки, побачили, що острів їхньої мрії вже так близько, і вирішили пливти туди на плотику. Змайстрували його і нумо в дорогу — до Мадагаскару.

Учитель. І ось довгоочікуваний острів Мадаґаскар!

На мультимедійній дошці — пейзажі Мадаґаскару.

►► Завдання 6

Визначте координати острова Мадаґаскар. 20°пд.ш.47°.сх.д

Учитель. На острові Мадаґаскар закінчується весела мандрівка чотирьох сміливців. Вони повер­нулися на острів свого дитинства. А нам варто по­вернутися до себе на батьківщину — Ставищенський район. А хто швидше визначить географічні коор­динати Ставищ 49° 30пн.ш29°сх.д

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти загадки і ребуси на тему «Географічні координати».

 

 

  1. ►► Прийом «Мозковий штурм»

Учитель. Ми візьмемо м'яч для настільного тенісу і за допомогою маркера намалюємо на ньому крапку. Тепер спробуймо описати місце цієї крапки на по­верхні м'яча. Чи можна це зробити?

Відповідь. НІ. Тому що без застосування спеціальних мето­дів це завдання розв'язати неможливо, тому що поверхня чиста, на ній відсутні будь-які лінії, до яких можна було б «прив'язати» цю крапку.

Визначити розташування будь-якої точки на Землі можна за допомогою умовних ліній — па­ралелей і меридіанів, що утворюють градусну сітку.

 

 

  1. Учитель. Спробуймо разом згадати секрети цих чарівних чисел та літер.

    Що це за числа та літери? (Географічні коор­динати).

 

 

Подорож

►► Завдання 1

Визначте географічні координати Києва. 50°пн.ш30,5°сх.д.

 

►► Завдання 2

Літак приземляється в незнайомому місті, що має такі координати — 52° пн. ш, 0° д. Що це за місто? (м, Лондон)

 

►► Завдання 3. «Географічний диктант»

Географічна широта

Географічна довгота

1,4, 5,6

2, 3, 7,8

 

►► Завдання 4

Визначте географічні координати гирла річки Амазонка.

0°ш.50°зх.д.

 

Завдання 5  (географічні коор­динати — 33° пд. ш., 20° сх. д.)

Визначте географічний об'єкт. (Мис Голковий)

►► Завдання 6

Визначте координати острова Мадаґаскар. 20°пд.ш.47°.сх.д

 

Завдання 7.

А хто швидше визначить географічні коор­динати Ставищ 49° 30пн.ш29°сх.д

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Градусна сітка Землі. Географіч- ні координати Урок узагальнення знань

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Майдан Незалежності

Номер слайду 5

ЛОНДОН

Номер слайду 6

Річка Амазонка

Номер слайду 7

Мис Голковий

Номер слайду 8

Острів Мадагаскар

Номер слайду 9

Ставищенський район

zip
Додано
18 січня 2019
Переглядів
1114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку