Урок на тему "Гроші: їх функції та види"

Про матеріал
Гроші – це одне з найвизначніших досягнень людства. Гроші відіграють важливу роль в економічному і соціальному житті суспільства. Вони завжди привертали до себе пильну увагу науковців, бо, мабуть, немає в житті такого явища, яке б мало стільки протиріч: із ними пов’язані великі сподівання і розчарування, мрії одних і нещастя інших. Вони поділяють суспільство на багатих і бідних, є причиною злетів і падінь.
Перегляд файлу

Тема уроку: Гроші: їх функції та види.

Мета уроку: сформувати знання про суспільну корисність і купівельну спроможність грошей; пояснити суть грошей, проаналізувати функції грошей, охарактеризувати види грошей.

Обладнання: підручник, зразки видів грошей.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

                                                           Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

Бесіда за запитаннями:

  1. Що називається товаром?
  2. Що стало причиною переходу до товарного виробництва?
  3. Чи завжди є вигідним обмін товарами й послугами?
  4. Які метали в історії розвитку людської цивілізації були унікальними й могли виконати роль грошей?
  5. Чи завжди гроші виглядали так, як зараз?
  6. Що, на вашу думку, називається грошима?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

            Проблемне запитання

Чи може держава функціонувати без грошей? Який вид торговельних відносин може діяти в такій державі?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Повідомлення теми, мети уроку. ( слайд 1)

                                                      План

  1. Суть грошей
  2. Функції грошей
  3. Види грошей

 

  1. Суть грошей

Гроші – це одне з найвизначніших досягнень людства. Гроші відіграють важливу роль в економічному і соціальному житті суспільства. Вони завжди привертали до себе пильну увагу науковців, бо, мабуть, немає в житті такого явища, яке б мало стільки протиріч: із ними пов’язані великі сподівання і розчарування, мрії одних і нещастя інших. Вони поділяють суспільство на багатих і бідних, є причиною злетів і падінь. Усі нарікають на їх нестачу, але ще більше хвилюються, коли в обігу їх стає багато.

Ринкова економіка «розмовляє» мовою грошей. Для того, щоб зрозуміти мову ринку, необхідно з ясувати, що таке гроші . (слайд 2)

  1. Функції грошей.

Роль грошей в економіці та їх сутність стане зрозумілішою, якщо розглянути їх функції. У сучасних умовах гроші виконують 5 функції: міра вартості, засіб обігу, засіб нагромадження, засіб платежу, світові гроші. ( слайд 3)

Гроші як міра вартості – означає , що гроші вимірюють і порівнюють вартість різноманітних товарів і послуг. ( слайд 4) Вартість товару, виражена в грошах, має назву ціна.

Гроші як засіб обігу виконують реальні гроші в процесі купівлі-продажу товарів та послуг. ( слайд 5)

Гроші як засіб платежу. У реальному житті існує багато угод, коли отримання блага та його оплата розірвані в часі. Наприклад, працюємо щодня, а зарплату отримуємо двічі на місяць, купуємо товари в кредит, сплачуючи його вартість потім.

Гроші як засіб нагромадження. Зберігати багатство у формі грошей зручніше, ніж у вигляді громіздких товарів. ( слайд 7)

Світові гроші – це функція, в якій гроші використовуються для реалізації міжнародних відносин. Спочатку світові гроші виступали у формі злитків благородних металів. Сучасний розвиток ринкових відносин призвів до виникнення міжнародних грошей. ( слайд 8)

  1. Види грошей

А) повноцінні та неповноцінні ( слайд 9, 10 )

Б) монети та паперові гроші ( слайд 11, 12, 13 )

В) кредитні гроші ( слайд 14 )

Г) Готівкові та безготівкові ( слайд 15 )

Д) електронні гроші ( слайд 16 )

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Запитання та завдання

  1. Якби людство не мало золота й срібла, чи з явилися б гроші? Який товар у цій ситуації міг би стати грошима?
  2. Вам відомо, що товари мають вартість і ціну. Чи може бути різниця між цими категоріями?
  3. Визначте функції, які виконують гроші в наведених ситуаціях:
  • Учитель отримав заробітну плату.
  • Орендар землі виплатив ренту власникові землі.
  • Мобільний телефон коштує 2350 грн.
  • Банк прийняв від вкладника гроші під 20   річних строком на 1 рік.
  • Учень придбав підручник з економіки.
  • Росія уклала угоду з Україною на поставку нового обладнання.

VІ. Підсумок уроку.

«Мозковий штурм»

Наведіть приклади життєвих ситуацій, які продемонструють функції грошей.

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати тему 9 ( пункт 1-2 )

Написати есе на тему: «Перехід від товарних грошей до паперових – це крок уперед чи назад у розвитку суспільства?»

 

 

docx
Додано
19 січня 2019
Переглядів
908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку