Урок на тему:"Характеристика класів і окремих родин. Родина Бобові або Метелкові."

Про матеріал

Сформувати знання про характерні ознаки родини Метелкові.

Вміння порівнювати будову рослин різних класів та родин, практичну цінність різних видів рослин.

Робити висновок про значення покритонасінних у природі та в житті людини, про необхідність їх охорони.

Формувати основні життєві компетентності: пізнавальну, самоосвітню,комунікативну шляхом роботи в группах, в парах

Перегляд файлу

Тема. Характеристика  класів і окремих родин. Родина Бобові або Метелкові.

 

Мета й задачі: Сформувати знання про характерні ознаки родини Метелкові.

Вміння порівнювати будову рослин різних класів та родин,    практичну цінність різних видів рослин.

Робити висновок про значення покритонасінних у природі та в житті людини, про необхідність їх охорони.

Формувати основні життєві компетентності: пізнавальну, самоосвітню,комунікативну шляхом роботи в группах, в парах

 

Обладнання: таблиці «Родина Бобові або Метелкові», «Родина Капустяні»,

 «Родина Розові», гербарні зразки, підручники.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

 Хід уроку.

 

І . Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

   Яку тему ви вивчали на попередньому уроці? (Характеристика класів і       окремих родин. Родина Розові)

  Які питання розглядали? ( Характерні ознаки родини Розові – життєві форми, формулу квітки, плід; господарське значення. Робили висновок про значення родини Розових у природі та в житті людини; про необхідність їх охорони.

   1) Перевірка домашнього завдання.

 

А зараз ви отримаєте різнорівневі завдання.

 

                                         1рівень(тести). ( 0,5б –кожне питання)

 

1.Малина належить до родини:

   а) Розові;

   б) Капустяні.

2.Плід стручок характерний для всіх видів родини:

   а) Розові;

   б) Капустяні.

3.Разом з черешнею до родини Розових належить:

   а) редис;

   б) груша.

4.Дуже різноманітні плоди (проста кістянка ,збірна кістянка ,яблуко , суничина):

   а) Капустяні;

   б) Розові.

5. Коренеплоди утворюють представники родини:

   а) Капустяні;

   б) Розові.

6. У представників родини Розові оцвітина:

   а) проста;                 б) подвійна. 

 

 

                                          2рівень ( так чи ні ). ( 0,5б –кожне питання)

 

1. У квітки яблуні 5пелюсток.

2. Абрикос і персик належать до родини Розові.

3.Суниця лісова –деревна рослина.

4.Гірчиця, капуста і редис належать до однієї родини.

5. У хріну плід біб.

6.Малина належить до напівкущів.

 

Ознака

Капустяні

Розові

 

1. Життєві форми.

 

2.Стебло.

 

3.Листок.

 

4.Коренева система.

 

5. Квітка.

 

6. Плід.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 3рівень ( заповнити таблицю ). (3б)

 

 

 

 

 

                                           4рівень ( 3б )

 

1.Які види родини Розові вирощують у нашій місцевості? Де людина застосовує ці рослини?

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

   Справка про деякі види рослин ( учні )

Родина Бобові об'єднує понад 17 тис. Видів рослин, серед яких є однорічні і багаторічні трави , кущі та дерева. Вони містять багато жирів і білків, дуже корисні для людини.

 

ІІІ Вивчення нового матеріалу.

 

 1. Скласти класифікацію родини Бобові(робота з книгою ).

 

Відділ Покритонасінні

Клас Дводольні

Родина Бобові

Рід горох

Вид горох посівний

 

2.Робота з гербарними зразцами.

 

Перший ряд: охарактеризувати квітку.

Другий ряд: форма листків.

Третій ряд: тип кореневої системи.

 

3.Характеристика сої, арахісу, гороху посівного (повідомлення учнів).

 

4.Складання асоціативного куща.

 

 Господарське значення бобових

 

 

Кормові    Медоносні  Зелене Господарчі  Харчові     Лікарські

культури  культури      добриво     культури     культури   рослини

 

 

ІV Закріплення нового матеріалу

 

Робота в группах.

1 група: Заповнити таблицю «Характерні ознаки відділу Покритонасінні»

2 група: Робота з гербарієм. Визначи до якої родини відносяться дані рослини.

3 група: Скласти формулу квітки.

 

V Підсумок уроку. Дом. Завд.

 

V Рефлексія.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку