Урок на тему: "Хмарні сервіси"

Про матеріал

Для зручної роботи кожен створює персональне навчальне середовище (англ. Personal Learning Environment) — набір інструментів і сервісів, використання яких забезпечує конкретному користувачу досягнення власних освітніх цілей.Персональне середовище дає можливість завжди мати доступ до матеріалів,які створені власноруч. Це все завдяки хмарним сервісам.

Перегляд файлу

Конспект уроку

Тема уроку: «Хмарні технології як сервіси мережі Інтернет»

Мета уроку:ознайомити учнів з поняттям «хмарні технології», а також можливостями хмарного сервісу Google, повторити етапи створення презентацій; розвивати прийоми розумової діяльності (вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки); виховувати самостійність та  компетентність.

Тип уроку: урок засвоєння нових  знань, умінь та навичок

Методи та прийоми навчання: розповідь,

Основні терміни і поняття: хмарні технології, Google Docs, Програмне забезпечення як сервіс,  аккаунт.

Міжпредметні зв’яки:

  • інформатика –  «Служби Інтернет»,
  • виробниче навчання – «Основи роботи в Інтернет»,
  • комп’ютерні мережі та системи –  «Основи роботи в Інтернет»,
  • основи роботи в Інтернет.

Наочність:

  • презентація «Хмарні сервіси»;
  • картки - завдання;
  • опорний конспект уроку;
  • практична робота «Спільне створення презентації в Google».

Технічні засоби навчання:

  • комп'ютери з виходом в Інтернет;
  • мультимедійний проектор.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент

 

Ми починаємо урок.

Так як ми знаходимося у комп’ютерному кабінеті, про що ми повинні з вами пам’ятати?  (Дотримуйтесь правил техніки безпеки). Яких саме? (відповіді учнів)

 

ІІ. Актуалізація знань

- Чи можете ви сьогодні уявити життя без комп'ютера, Інтернету та IT технологій?  (відповіді учнів)

- Звичайно, ні. Сучасні люди не уявляють своє життя без Інтернету з його соціальним спілкуванням та інформаційними ресурсами.

Щоб перевірити, як ви засвоїли попередню тему «Глобальна мережа Інтернет», я пропоную виконати наступне завдання. На ваших робочих столах є QR коди, в яких необхідно розподілити терміни за групами.

(Учні виконують завдання).

(Додаток 1)

static_qr_code_without_logo.jpg

Для переходу до завдання відскануйте код!

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети.

Сьогодні ми продовжимо знайомство із сервісами Інтернету.

Завдяки сучасним технологіям і сервісам, що надаються за допомогою мережі Інтернет, можна створювати, редагувати, зберігати і здійснювати спільну роботу над різними документами на відстані.

Таку можливість надають хмарні сервіси.

Сьогодні ми спільно з вами спробуємо створити проект-презентацію з використанням хмарних сервісів Google Презентація, вдосконалимо вміння та навички працювати з Інтернетом, будемо розвивати прийоми розумової діяльності (аналізувати, узагальнювати, робити висновки).

Тема нашого уроку - «Хмарні технології як інформаційні сервіси Інтернет». Запишіть її в опорному конспекті (учні працюють з опорним конспектом).

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

Давайте з’ясуємо, що таке хмарні технології.

Хмарні технології - це технології розподіленої обробки даних, в якій комп'ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як Інтернет-сервіс.

Існує ще одне поняття «хмара» – це нова технологія використання серверних ресурсів.

А також є поняття хмарні обчислення – це новий підхід до організації обчислювального процесу, що передбачає розподілену віддалену обробку та зберігання даних.  Хмарні технології мають багато видів модулів.

При застосуванні хмарних технологій немає необхідності встановлювати на всіх комп'ютерах дорогі програмні продукти.

Одним із основних видів хмарних технологій є модуль Програмне забезпечення як сервіс (SaaS) - це надання доступу до програм, запущених на віддалених серверах, через веб-браузер.

Знайдіть це визначення в опорному конспекті. Запишіть назву хмарної технології, воно виділено жирним шрифтом. Зачитайте визначення.

 

Згідно SaaS-концепції, користувач ніби бере продукт в оренду (часто відповідні сервіси є безкоштовними), причому використовує тільки ті функції програми, які йому потрібні.

Зручними у використанні є хмарні сервіси Google:

  • Диск Google,
  • документи Google.

Диск Google – це більше, ніж просто сховище файлів.

Завдяки використанню Диску Google можна зберігати файли, ділитися ними з іншими користувачами, синхронізувати файли з різних пристроїв. Цей сервіс підтримує близько 30 форматів файлів.

В Google Диску ви можете безкоштовно зберігати до 15 ГБ даних. Максимальний розмір файла, який можна закачати на диск – 2 Гб.

Документи Google – це безкоштовний набір веб-сервісів. Він дозволяє легко створювати, спільно використовувати і змінювати документи в Інтернеті.

Документи, що створюються, зберігаються на спеціальному сервері Google. Це одна з ключових переваг програми, оскільки доступ до введених даних може здійснюватися з будь-якого комп'ютера, підключеного до Інтернету (при цьому доступ захищений паролем).

Для того, щоб користуватися хмарним сервісом Google Docs, необхідно створити свій аккаунт.

  • А що таке аккаунт?

Аккаунт - це обліковий запис, в якій зберігається персональна інформація користувача для входу на сайт.

Тепер будьте дуже уважними, бо я показую, як треба завантажувати дану хмарну технологію. Перше, що потрібно зробити – це увійти в свій аккаунт. Ввести адресу електронної пошти і пароль. Потім натискаємо кнопку Сервіси. Натискаємо на слово Більше і вибираємо Документи.

Інтерфейс Google  Docs складається:

  • область системи пошуку;
  • рядок кнопок служби Документи;
    • Праворуч - кнопки У вигляді списку, Сортування, Відкрити вікно вибору файлів;
    • Зліва - кнопка меню для вибору типу документа і структури папок ваших документів;
  • кнопка Створити.

Щоб створити новий документ в Google Docs, необхідно за допомогою меню вказуємо необхідний нам тип документа (наприклад: презентація).

Вікно програми для створення презентацій в Документах Google нагадує інтерфейс програми Microsoft PowerPoint. Тому працювати з даним сервісом досить просто.

У хмарних технологій є одна особливість.

- Яка? Знайдіть у конспекті.

Однією з особливостей хмарних технологій є можливість спільної роботи над документом групою користувачів.

(Керівник групи, відкриваючи «спільний доступ» для даного документа, надає іншим користувачам можливість переглядати або редагувати його.)

 

Практична робота.

А зараз ми як одна проектна група спільно попрацюємо над презентацією на тему «Хмарні обчислення та сервіси Google». Завдання та інструкція лежать на ваших столах.

Я зробила титульний слайд, встановила спільний доступ. Кожен з вас повинен створити свій слайд відповідно до теми, який оцінюватиметься 2 балами. Приступаємо до роботи.

- Хто впорався зі своєю роботою, закрийте свій аккаунт та браузер. Маєте можливість отримати додатковий бал, розгадавши ребуси.

А тепер давайте подивимося на результати вашої роботи. Я організую перегляд нашого проекту (організувати спільний перегляд одержаної  презентації).

Яким ви бачите майбутній  Інтернет? (відповіді учнів)

- Чи корисним буде таке використання Інтернету?

Дійсно, майбутнє Інтернету може бути дуже цікавим і корисним для нас. Слід сказати, що в розвинутих країнах, а саме  в Китаї та США такі технології вже використовуються.

Тому Білл Гейтс правду казав, що хмарні технології - це наше майбутнє і не тільки.

V. Первинна перевірка засвоєння знань

 

VI. Оцінювання результатів роботи.

Підрахування балів отриманих за урок.

VII. Підсумки уроку. Рефлексія.

Давайте повернемося до проблеми, яка була озвучена на початку уроку.

Чи можна нам, не зустрічаючись, створити спільний проект?

Дійсно, це так, і ви сьогодні в цьому переконалися. Хоча працювали ви над презентацією в одному кабінеті, однак це можна зробити і перебуваючи в сусідніх кабінетах або взагалі, сидячи у себе вдома.

Чи сподобався вам урок?

Що нового ви дізналися?

Що вас здивувало?

Що зацікавило?

Про що б ви хотіли продовжити розмову?

III. Інструктаж домашнього завдання: створити спільний проект на тему: «Україна - єдина країна».

 

Я рада, що ми з вами змогли створити наш проект-презентацію. На цьому урок закінчений. Спасибі за роботу. До побачення.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ряднова Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дерман Дима
    Відповідність темі
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мітько Віталій Васильович
    Доступно, цікаво, тема повністю розкрита.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
12646
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку