Урок на тему" Індійський океан. Особливості природи океану. Екологічні проблеми" з розділу " Океани" у 7 класі.

Про матеріал
Розробка уроку містить інноваційні форми і методи навчання, вивчення нового матеріалу проходить у формі прес - конференції.
Перегляд файлу

                  

Тема: Особливості природи океану: високі температура і солоність вод,  система морських течій. Своєрідність органічного світу. Природні багатства. Вплив океану на природу материка в прибережній частині. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану.

 

Цілі: сформувати знання учнів про взаємозв’язки між властивостями вод та повітряних мас над акваторією Індійського океану, визначити вплив на природу материків у прибережній частині, вивчити особливості та своєрідність органічного світу, види господарської діяльності людини та екологічні проблеми; розвивати критичне мислення, пам'ять, вміння аналізувати і робити  висновки, встановлювати причинно –наслідкові зв’язки, працювати з картами, текстом підручника та іншими джерелами знань; виховувати господарське ставлення до природних ресурсів, екологічне мислення.

Обладнання: фізична та кліматична карти світу, мультимедійна презентація, атласи, контурні карти,  ілюстрації.

Основні поняття і терміни: океан, море, затока, протока, течія, ресурси океану, проміле.

Географічна номенклатура: течії – Мусонна, Мадагаскарська.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок – прес - конференція.

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань учнів .                                

Прийом « Що? Де? Як?»

  1. Переважно в якій півкулі розташований Індійський океан?
  2. Що є найбільшою формою рельєфу океану?
  3. Через яку протоку в 1499 р. потрапив до Індії Васко да Гама?
  4. Які острови океану є кораловими?
  5. Який материковий острів океану є найбільшим?
  6. У якому океанічному жолобі спостерігається найбільші глибини?
  7. Які острови Індійського океану є кораловими?
  8. Які моря належать до басейну Індійського океану?
  9. Де в океані найсуворіші кліматичні умови?
  10. З яким океаном  Індійський океан не має зв’язку?

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

- Чи знаєте ви, що рекордний рівень опадів – 1870 мм за добу ( що складає більше 18 тис. тонн на гектар землі ) спостерігався 15 – 16 березня 1952 року на острові Реюньйон в Індійському океані? За календарний місяць випало 9300 мм опадів – цей рекорд належить містечку Черрапунджі в Індії.

Цьому містечку належить і « дощовий рекорд» за рік – понад 20 тис. мм.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 Прийом « Прес - конференція».

Клас ділиться на дві групи « Спеціалісти» та « Кореспонденти».

Після перегляду презентації « Кореспонденти» дають питання, що стосуються особливостей природи океану «Спеціалістам».

Презентація нового матеріалу.

 

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

Прийом « Географічний вернісаж».

Учні представляють малюнки тварин, рослин, пейзажів, що стосуються теми уроку, доповнюючи їх розповідями з додаткового матеріалу.

V. Підсумок уроку

Метод « Різнокольорові капелюшки».

Питання - підказки для білих капелюшків:

  1. Яка тема уроку?
  2. Які знання, вміння було відтворено на початку уроку?
  3. Які нові знання отримали на уроці?
  4. Які методи роботи на уроці ви використовували?
  5. Які учні найкраще працювали?
  6. На що потрібно звернути найбільшу увагу при підготовці домашнього завдання?

Питання – підказки для червоних капелюшків

  1. В якому настрої ви перебували на уроці?
  2. Який був настрій у вашого вчителя?
  3. На розвиток яких здібностей, рис характеру вплинув цей урок?

Питання – підказки  для чорних капелюшків.

  1. Що на уроці заважало працювати вам продуктивно, успішно?
  2. Що заважало іншим учням, вчителю?
  3. Що було зайвого на уроці? Які негативні елементи уроку ви помітили?

Питання – підказки для синіх капелюшків.

  1. Що корисного для навчання, для подальшого життя ви винесли з уроку?
  2. Чому ми можемо сказати, що цей урок важливий для нас?
  3. Де, в яких ситуаціях ви можете використати набутий досвід?

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника, скласти сенкан до вивченої теми.

 

doc
Додав(-ла)
Луценко Тетяна
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку