Тема: Особливості природи океану: високі температура і солоність вод, система морських течій. Своєрідність органічного світу. Природні багатства. Вплив океану на природу материка в прибережній частині. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану.
Цілі: сформувати знання учнів про взаємозв’язки між властивостями вод та повітряних мас над акваторією Індійського океану, визначити вплив на природу материків у прибережній частині, вивчити особливості та своєрідність органічного світу, види господарської діяльності людини та екологічні проблеми; розвивати критичне мислення, пам'ять, вміння аналізувати і робити висновки, встановлювати причинно –наслідкові зв’язки, працювати з картами, текстом підручника та іншими джерелами знань; виховувати господарське ставлення до природних ресурсів, екологічне мислення.
Обладнання: фізична та кліматична карти світу, мультимедійна презентація, атласи, контурні карти, ілюстрації.
Основні поняття і терміни: океан, море, затока, протока, течія, ресурси океану, проміле.
Географічна номенклатура: течії – Мусонна, Мадагаскарська.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок – прес - конференція.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів .
Прийом « Що? Де? Як?»
ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
- Чи знаєте ви, що рекордний рівень опадів – 1870 мм за добу ( що складає більше 18 тис. тонн на гектар землі ) спостерігався 15 – 16 березня 1952 року на острові Реюньйон в Індійському океані? За календарний місяць випало 9300 мм опадів – цей рекорд належить містечку Черрапунджі в Індії.
Цьому містечку належить і « дощовий рекорд» за рік – понад 20 тис. мм.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Прийом « Прес - конференція».
Клас ділиться на дві групи « Спеціалісти» та « Кореспонденти».
Після перегляду презентації « Кореспонденти» дають питання, що стосуються особливостей природи океану «Спеціалістам».
Презентація нового матеріалу.
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
Прийом « Географічний вернісаж».
Учні представляють малюнки тварин, рослин, пейзажів, що стосуються теми уроку, доповнюючи їх розповідями з додаткового матеріалу.
V. Підсумок уроку
Метод « Різнокольорові капелюшки».
Питання - підказки для білих капелюшків:
Питання – підказки для червоних капелюшків
Питання – підказки для чорних капелюшків.
Питання – підказки для синіх капелюшків.
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати відповідний параграф підручника, скласти сенкан до вивченої теми.