Урок на тему" Північний Льодовитий океан.Клімат. Течії. Своєрідність органічного світу. Екологічні проблеми" з розділу "Океани" у 7 класі

Про матеріал
Розробка уроку містить інноваційні методи навчання та завершення практичної роботи " Складання комплексної порівняльної характеристики двох океанів".
Перегляд файлу

                                       

 

Тема: Клімат океану в зв’язку із розташуванням у високих широтах. Течії.  Льодовий режим. Своєрідність органічного світу. Проблеми охорони природи океану.

Цілі: Сформувати знання учнів про особливості клімату океану, водних мас  та течій, льодового режиму, визначити своєрідність органічного світу,  а також екологічні проблеми; розвивати критичне мислення, вміння  порівнювати та робити висновки, сприяти виявленню учнями відмінностей у природі океанів, удосконалювати навички роботи з картами атласу та іншими джерелами географічних знань;  виховувати господарське ставлення до природних ресурсів та екологічне мислення.

Обладнання:  підручники, карти атласу, фізична та кліматична карти світу, мультимедійна презентація,  ілюстрації представників органічного світу океану.

Основні поняття і терміни: океан, холодні та теплі течії, паковий лід, тороси, айсберги, « пташині базари».

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

 Прийом « Що? Де? Як?.

  1. Що таке тороси?
  2. Що таке паковий лід?
  3. Чому Північний Льодовитий океан раніше називали морем?
  4. Яка головна особливість рельєфу дна океану ?
  5. Чому температура поверхневих вод океану в зимовий період майже всюди від’ємна?
  6. Яка підводна улоговина Північного Льодовитого океану є найбільшою?
  7. Яку площу займає шельф океану?
  8. Які окраїнні моря, що омивають Євразію, належать до басейну Північного Льодовитого океану?
  9. Через яку протоку відбувається обмін води між Тихим та Північним Льодовитим океаном?
  10.  У якому році за одну навігацію був уперше пройдений Північний морський шлях?
  11.  Який метал видобувають біля узбережжя Сибіру?
  12. Які паливні корисні копалини видобувають біля берегів Аляски та Канади?

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

 Незважаючи на бідність , органічний світ Північного Льодовитого океану дуже своєрідний. Одна з його особливостей – гігантизм. Тут трапляється найбільша медуза – ціанея, яка у діаметрі сягає 2 м, а щупальці її витягуються до 20 м. Мідії живуть до 25 років, тріска – близько 20, а камбала – 40 років.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

Презентація нового матеріалу.

Прийом « Практичність теорії».

Учні доводять, що базові знання, які отримали на попередніх уроках, допоможуть добре опанувати новий матеріал та використати на практиці теоретичні знання у роботі з атласом і контурною картою.

 

Прийом « Географічний вернісаж».

Учні дають коротку характеристику представників органічного світу океану.

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

Практична робота № 6 ( Узагальнююча).

Складання комплексної порівняльної характеристики двох океанів.

V. Підсумок уроку.

Прийом « Роблю висновок».

Учні роблять висновки, узагальнення, систематизацію отриманих знань, оцінюють рівень виконаних практичних робіт, рівень власних досягнень та інших учнів класу.

 

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника, повторити розділ « Океани» та скласти ессе.

 

doc
Додав(-ла)
Луценко Тетяна
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку