Тема: Клімат океану в зв’язку із розташуванням у високих широтах. Течії. Льодовий режим. Своєрідність органічного світу. Проблеми охорони природи океану.
Цілі: Сформувати знання учнів про особливості клімату океану, водних мас та течій, льодового режиму, визначити своєрідність органічного світу, а також екологічні проблеми; розвивати критичне мислення, вміння порівнювати та робити висновки, сприяти виявленню учнями відмінностей у природі океанів, удосконалювати навички роботи з картами атласу та іншими джерелами географічних знань; виховувати господарське ставлення до природних ресурсів та екологічне мислення.
Обладнання: підручники, карти атласу, фізична та кліматична карти світу, мультимедійна презентація, ілюстрації представників органічного світу океану.
Основні поняття і терміни: океан, холодні та теплі течії, паковий лід, тороси, айсберги, « пташині базари».
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.
Прийом « Що? Де? Як?.
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Незважаючи на бідність , органічний світ Північного Льодовитого океану дуже своєрідний. Одна з його особливостей – гігантизм. Тут трапляється найбільша медуза – ціанея, яка у діаметрі сягає 2 м, а щупальці її витягуються до 20 м. Мідії живуть до 25 років, тріска – близько 20, а камбала – 40 років.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Презентація нового матеріалу.
Прийом « Практичність теорії».
Учні доводять, що базові знання, які отримали на попередніх уроках, допоможуть добре опанувати новий матеріал та використати на практиці теоретичні знання у роботі з атласом і контурною картою.
Прийом « Географічний вернісаж».
Учні дають коротку характеристику представників органічного світу океану.
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
Практична робота № 6 ( Узагальнююча).
Складання комплексної порівняльної характеристики двох океанів.
V. Підсумок уроку.
Прийом « Роблю висновок».
Учні роблять висновки, узагальнення, систематизацію отриманих знань, оцінюють рівень виконаних практичних робіт, рівень власних досягнень та інших учнів класу.
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати відповідний параграф підручника, повторити розділ « Океани» та скласти ессе.