Урок 20.Істинні й хибні висловлювання.
Цілі:
Хід уроку
І. Організаційний етап
Щоб урок нам розпочати,
треба вголос проказати:
— Я уважний і серйозний,
хоч іще малого зросту.
Зараз з силами зберусь,
я нічого не боюсь.
Впевнений, кмітливий я,
хочу здобувать знання.
ІІ. Розвивальні завдання. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
1) Розгадайте ребус.
(Висловлювання).
— Чи знайоме вам це слово? Що воно означає?
— Відповідь на це та інші запитання ви отримаєте на сьогоднішньому уроці.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
— Висловлювання — це думка, висловлена розповідним реченням, у якій щось стверджується чи заперечується про предмети дійсності, про їх ознаки, дії, взаємозв’язки.
Послухайте вірш. Зверніть увагу, чи все у вірші відповідає дійсності.
Я бачив річку у вогні,
Собаку в штанях на коні.
На хаті — капелюх, не дах,
І мишку, що несе кота.
Я бачив лиса і качок.
Що в лісі ліплять пиріжок.
А ще — ведмедик лапті міряв...
Я легко так в усе повірив!
(З англійської народної поезії)
Слайд 5.
— Висловлювання може відповідати чи не відповідати дійсності. Інакше кажучи, бути істинним (правильним) чи хибним (неправильним).
— Наприклад, істинними є висловлювання: «У лісі живуть білки», «Після березня настає квітень», «4 + 4 = 8» та інші. Але якщо учень каже: «До двох додати три буде шість», або «Доба мас 12 годин», то ми кажемо, що це хибні висловлювання. Не всі речення є висловлюваннями. Питальні та спонукальні речення не є висловлюваннями. Справді, якщо хтось запитує: «Котра година?». вигукує: «Яка гарна сукня!», або мама просить доньку: «Іринко, купи, будь ласка, молока», немає ніякого сенсу говорити про те, правильні чи хибні ці речення. Отже, такі речення не є висловлюваннями. За допомогою частки «не» можна перетворити істинне висловлювання в хибне, а хибне — на істинне. Наприклад, «Верблюди поширені в Азії» — істинне судження. Заперечення до цього твердження: «Верблюди не поширені в Азії» хибне судження. Або: «Страуси можуть літати» — хибне судження, і «Страуси не можуть літати» — істинне.
— Придумайте істинне і хибне висловлювання зі словом «море». («Маленькі рибки зграйками плавають у морі» — істинне висловлювання. «Море безкінечне» — хибне висловлювання.)
— Наведіть приклади істинних висловлювань. Перетворіть істинні висловлювання на хибні, використовуючи заперечну частку «не».
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
Комп’ютери допомагають людям різних професій у роботі.
Алгоритм — це послідовність команд.
Хто може бути виконавцем алгоритму?
Алгоритм зображають у вигляді схеми.
Запусти на виконання програму Scratch.
Чудовий проект!
Усі дані в комп’ютері зберігаються у файлах, (ч)
Редагування тексту — це змінення його зовнішнього вигляду, (с)
Комп’ютери, з’єднані між собою, утворюють комп’ютерну мережу, (ч)
Електронна пошта призначена для обміну електронними листами, (ч)
Програма для створення малюнків називається текстовим редактором, (с)
V. Фізкультхвилинка «Павутинка»
(Діти стають у коло, один учень береться за нитку, каже висловлювання і передає клубок іншому учневі, який має визначити істинне воно чи хибне.)
VI. Робота за комп’ютером.
— Сьогодні ви знову зустрінетесь з комп’ютерним виконавцем Рудим котом. навчите його малювати.
— Але, перш ніж розпочати роботу за комп’ютером, пригадаємо правила техніки безпеки.
1. Повторення правил безпечної роботи за комп'ютером.
Логічна гра «Виправ помилку» (Діти дають сигнали за допомогою цеглинок Lego)
Роботу за комп’ютером розпочинаю без дозволу вчителя.
Відстань від очей до екрана монітора — 80 см.
Працюючи за комп'ютером, сиджу зручно.
Руки мають бути брудні і вологі.
Працюючи за комп'ютером, сильно натискаю клавіші.
Самостійно усуваю неполадки в роботі комп'ютера.
3. Релаксація (зняття зорової втоми).
Вправи дія очей — «У темряві»
Поставте лікті на стіл і щільно затуліть очі долонями. Залишайтеся в такому положенні 3—5 хвилин. Тепло рук і темрява допоможуть розслабитися. Перед очима повинно бути абсолютно чорне поле — кольорові плями або кола свідчать про напругу. Повторюйте вправу тоді, коли відчуєте, що очі втомилися.
4. Продовження роботи з комп’ютерною програмою.
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
Продовжте висловлювання.
Сьогодні на уроці я дізнався... .
Сьогодні на уроці я навчився... .
Мені сподобалося . .
Я не зрозумів... .
Істинні висловлювання підкресліть червоним олівцем, а хибні — синім.
Усі дані в комп’ютері зберігаються у файлах.
Редагування тексту — це змінення його зовнішнього вигляду.
Комп’ютери, з’єднані між собою, утворюють комп’ютерну мережу.
Електронна пошта призначена для обміну електронними листами.
Програма для створення малюнків називається текстовим редактором.
Істинні висловлювання підкресліть червоним олівцем, а хибні — синім.
Усі дані в комп’ютері зберігаються у файлах.
Редагування тексту — це змінення його зовнішнього вигляду.
Комп’ютери, з’єднані між собою, утворюють комп’ютерну мережу.
Електронна пошта призначена для обміну електронними листами.
Програма для створення малюнків називається текстовим редактором.
Істинні висловлювання підкресліть червоним олівцем, а хибні — синім.
Усі дані в комп’ютері зберігаються у файлах.
Редагування тексту — це змінення його зовнішнього вигляду.
Комп’ютери, з’єднані між собою, утворюють комп’ютерну мережу.
Електронна пошта призначена для обміну електронними листами.
Програма для створення малюнків називається текстовим редактором.