Урок на тему "Київська держава за Ярослава Мудрого""

Про матеріал

Конспект уроку з історії України , 7 клас . Урок вивчення нового матеріалу . Використовуються різні види роботи на, уроці . Мета уроку --формувати вміння праццювати з історичними джерелами , давати характеристику історичним діячам ..

Перегляд файлу

                         Історія  України   7  клас

 

 

Тема  уроку .  Київська  держава ( Русь –Україна )  за  Ярослава  Мудрого.

 

Мета : ознайомити  учнів    зі  змінами   ,  що  відбулися в  Київській  державі  за  часів  правління  Ярослава  Мудрого ;  охарактеризувати  внутрішню і  зовнішню  політику ;  розкрити   значення діяльності князя в  історичному  процесі ;  формувати  навики роботи з текстом  історичного  джерела,  складати  схеми ,  виділяти  головне ,  робити висновки ;  виховувати  повагу  до  історичного  минулого  України

 

Обладнання :  атласи  , підручник

 

Тип  уроку :  вивчення  нового  матеріалу

 

 

 Хід  уроку

 

Пізнавальне  завдання  до  уроку

- Який  етап  свого  розвитку  пережила  Русь – Україна  в  роки  князювання  Я. Мудрого ?

 

І . Сприймання  й  усвідомлення  учнями  нового  матеріалу

1 . Оголошення  теми  уроку

 

2 . Вступне  слово  вчителя

-На  уроці  ми  дізнаємося  про  утвердження  Ярослава  - сина  Володимира -  у  Києві ;  про  внутрішню  і  зовнішню  політику ; про його  внесок  в  культурно-  освітнє  і  церковне  життя.

 

3 . Розповідь  вчителя

- Утвердження  Ярослава  у  Києві

 

4 . Робота  з  документом (  підручник ,  с.  52 )

-« Повість  минулих  літ»  про  похід  Ярослава  на  Святополка і  початок  його  князювання  у  Києві

 

5 . Складання  інтелект -  карти

- Внутрішня  політика  Я . Мудрого

 

6 . Розповідь  вчителя  з  демонстрацією  малюнків  у  підручнику  ( с . 55 -56)

-  Внесок  князя  Ярослава  у  культурно – освітнє  і церковне  життя  Русі – України

 

7 . Робота  з  історичним  джерелом

- Учитель (  учителька )  пропонує  прослухати  окремі  статті  « Руської  правди»  і  зробити  аналіз  за  поданими  запитаннями :

-  Які  групи  населення  згадуються  у  документі ?

-  Чим  пояснюється  дозвіл  кривавої  помсти  за  вбитого  родича ?

-  Чи  можлива  заміна  кривавої  помсти  грошовим  штрафом ?

 

8 . Завдання  для  учнів

- Порівняти  «Салічну  правду»  франків  і  «Руську  правду»  Я .  Мудрого.  Що  спільного  і  відмінного  у  цих  документів ?

 

9 . Робота  над  поняттями

- Правові  норми , митрополит , єпископ  , митрополія , лавра

 

10 .Самостійна    робота  з  підручником

-Ознайомитись із  текстом   підручника  « Зовнішня  політика «( с.  56 -58 )

 

11 . Робота  в  зошитах (колективно )

- Складання  схеми «  Зовнішня  політика  Я .  Мудрого» (  на  основі  опрацьованого  матеріалу  підручника)

 

                        Зразок

 

                         Напрями    політики

Північно  - західний                Південний                «Шлюбна  дипломатія»

 

 

ІІ . Закріплення  вивченого  матеріалу

1 . Запитання  і  завдання  ( с . 58 )

 

2 . Евристична  бесіда

-  Що  дає «Руська  правда» як  історичне  джерело  для  розуміння  життя  Русі -  України ?

-  Як  ви  вважаєте , чи  можна  порівняти  значення  таких  подій , як  прийняття  християнства  і  запровадження  « Руської  правди»  для  Русі – України ?

 

ІІІ. Домашнє  завдання

Вивчити  п . 7,  виконати  завдання 15 ( с.  58 )

 

ІV. Підсумок  уроку

1 . Творче  завдання

-Уявіть  себе сценаристом  фільму  про  Я . Мудрого .  Яку  назву  фільму  ви б дали  ?  Якщо  фільм  багатосерійний ,  придумайте  назви  серій .

doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку