Урок на тему: "Клітина - одиниця живих організмів. Історія вивчення клітин"

Про матеріал

Урок на тему: "Клітина - одиниця живих організмів. Історія вивчення клітин" для учнів 6 класу за підручником Біологія для 6 класу (Остапченко, Балан, Матяш). Урок містить посилання на відео, головоломку, та завдання з використанням BYOD-технологій, а також додатки із прикладами таких завдань та завдань з використанням time-line інфографіки.

Зміст архіву
 Ç.jpg
Перегляд файлу

 

Історія вивчення клітин

ПО ГОРИЗОНТАЛИ

1.            Найменша одиниця усіх організмів. 3. З'ясував, що клітини здатні до розмноження. 5. Один із засновників клітинної теорії. 7. Вперше побачив ядро у тваринній клітині.

ПО ВЕРТИКАЛИ

2.            Відкрив тваринні клітини у краплині води. 4. Відкрив ядро у рослинній клітині. 6. Створив перший мікроскоп і першим побачив "комірки" рослини.

 

Перегляд файлу

Урок з біології для учнів 6 класу

«Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітин»

Мета:

  •      навчальна: вивчити, повторити, узагальнити та систематизувати знання про клітинну будову організмів, будову клітин, сформувати уявлення про внесок вчених у вивчення клітин;
  •      розвивальна: сприяти розумінню цінності знань про природу у повсякденному житті, сприяти розвитку допитливості та спостережливості, продовжувати формування критичного мислення;
  •      виховна: виховувати відповідальне ставлення до природи; повагу до себе та інших.

Тип уроку: Урок – засвоєння нових знань.

Обладнання: власні технічні девайси учнів, комп’ютер, проектор,  картки із завданнями.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка відсутніх.

ІІ. Актуалізація знань та оголошення теми уроку

Метод «Мікрофон»

 Вчитель: Давайте згадаємо з курсу природознавства: з яких найменших частин складаються усі живі організми? (Учні передаючи умовний мікрофон висловлюють свої думки) Коли усі учні висловилися, вчитель каже правильну відповідь (Клітина).

 Тепер для того щоб дізнатися тему уроку, виконайте завдання. Серед набору букв поєднайте слова, які потім складете у речення – тему уроку.

Примітка: Завдання виконується у групах. Після виконання кожна група повідомляє тему уроку.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

Вчитель: Отже, ви вже знаєте, що всі організми починаючи від маленької амеби та закінчуючи людиною, складаються з маленьких клітин. Клітина – це найменша жива одиниця, з якої складаються організми (Запис в зошит). Завдяки клітинам здійснюються всі функції живих істот. Через свої оболонки клітини отримують кисень та поживні речовини, а отже здійснюються процеси живлення, дихання та обміну речовин. Коли клітина досягає певних розмірів та віку, відбувається розмноження клітини – її поділ. Тож материнська клітина продовжує своє життя у дочірніх клітинах.

У багатоклітинних істот організм функціонує за допомогою взаємодії всіх клітин. У одноклітинні істоти є самодостатніми, адже одна клітина їхнього тіла виконує ті ж самі функції, що і багатоклітинний організм.

Для вивчення нового матеріалу, пропоную переглянути відео за посиланням: https://youtu.be/pmSsp0aLP1M 

Завдання для учнів, у групах на основі відео та підручника скласти Time-line наукових відкриттів в області вивчення клітини (приклад див. Додаток А)

Вчитель: Тож давайте разом подумаємо, які ж думки вчених увійшли в «Клітинну теорію». (Бесіда із записом у зошит, під час якої учні із допомогою вчителя формулюють головні поняття клітинної теорії).

ІV. Повторення, узагальнення та систематизація знань

 Вчитель: Користуючись вашими мобільними телефонами та планшетами, виконайте завдання кросворду за посиланням в додатку onlinetestpad.com:  https://onlinetestpad.com/f53bxoz6qpeey. При використанні такого додатку, результати учнів надсилаються одразу на e-mail адресу власника кросворду.

Примітка: Нажаль не всі діти можуть мати власні пристрої з виходом до інтернету, тож у вчителя має бути роздрукований варіант завдання (див. Додаток Б).

 

V. Рефлексія

 Бесіда з учнями:

  • Що вам сподобалось на уроці?
  • Які моменти цього уроку вам найкраще запам’ятались, та що б ви хотіли повторити?
  • До чого ви не хотіли б повертатися? Чому?
  • Як ви вважаєте, яким чином сьогоднішній урок може вплинути на ваше майбутнє?

VІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати § підручника
  • Випереджуюче завдання: Оформити правила роботи з мікроскопом на окремому аркуші та вивчити їх с. 26 підручника (Підручник Біологія (Остапченко, Балан, Матяш) 6 клас).

 

 

 

 

zip
Додано
28 липня 2018
Переглядів
1449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку