1
ДЕПАРТАМЕНТ освіти і науки
ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Державний навчальний заклад
«ЗАПОРІЗЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»
відкритого уроку на тему «КОЛЕКТИВНІ ТА ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАСОБИ ЗАХИСТУ В ЕЛЕКТРОУСТАНОВКАХ»
з теми «ОСНОВИ ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ»
предмета: «ОХОРНА ПРАЦІ»
професії «ОПЕРАТОР КОМП’ЮТЕРНОГО НАБОРУ. АДМІНІСТРАТОР»
кваліфікації «ОПЕРАТОР КОМП’ЮТЕРНОГО НАБОРУ»
Запоріжжя
2019
Викладено методику проведення нестандартного уроку з демонстрацією кількох активних форм навчання на тему «Колективні та індивідуальні засоби захисту в електроустановках», в рамках програмної теми «Основи електробезпеки», спрямованого на активну роботу учнів на уроці, визначення ступеню засвоєння знань з теми, організації тематичного оцінювання.
Для викладачів предмета «Охорона праці» закладів професійної (професійно-технічної) освіти
Розглянуто та схвалено на засіданні методичної комісії професій будівельного напряму (протокол № ___ від ____________ 20_____р.)
Голова методичної комісії ______________ О.А. Кулинич
Зміст
|
|
стор. |
1. |
Анотація |
4 |
2. |
Вступ |
5 |
3. |
План уроку |
6 |
4. |
Структура уроку |
7 |
5. |
Хід уроку |
8 |
6. |
Список використаних джерел |
15 |
7. |
Додатки |
16 |
АНОТАЦІЯ
В методичній розробці відкритого уроку з предмета «Охорона праці» викладено методику проведення нестандартного уроку з застосуванням активних форм навчання на тему «Колективні та індивідуальні засоби захисту в електроустановках», в рамках програмної теми «Основи електробезпеки», спрямованого активну роботу учнів на уроці, на визначення ступеню засвоєння знань з теми, організації тематичного оцінювання. Застосовуються такі форми організації освітньої діяльності, як робота з кросвордами, викладення теми за допомогою презентації, демонстрація відео з постановкою проблемного питання, гра на засвоєння нового матеріалу, робота з картками тощо. Велика увага приділяється мотивації діяльності здобувачів освіти, перевірці набутих теоретичних знань та застосування їх на практиці.
Дана розробка рекомендується, як методичний посібник для викладачів предмета «Охорона праці» закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
ВСТУП
Ключовим положенням професійної освіти України має стати розвиток здобувача освіти як особистості. Згідно з особистісно-діяльнісним підходом людина оволодіває знаннями лише тоді, коли вона реально бачить доцільність цих знань для майбутньої професії, може її зробити засобом своєї діяльності.
На жаль часто доводиться стикатись з учнями, які не бажають та не вміють долати труднощі пізнавальної діяльності, для них це важко.
Ще одна важлива причина небажання вчитися - монотонність і одноманітність занять, відсутність швидкої зміни подій, яскравих вражень і нових зустрічей та необхідність довгий час сидіти і майже не говорити. І це тоді, коли навкруги стільки спокус: телебачення, комп’ютерні ігри, розваги на вулиці та «біда» нашого часу – смартфони.
Не стимулює бажання вчитись іноді бідність і непродуманість методики і організації освітнього процесу.
Найважче - це допомагати учням перебороти лінощі та байдужість, зацікавити та заохотити їх. Насамперед потрібно викликати і посилювати у учнів власні корисні мотиви діяльності, актуалізувати зв’язані з ними потреби, пропонувати матеріал, для якого характерна новизна, практична спрямованість, протиріччя, відповідність потребам здобувачів освіти.
Для врахування освітніх інтересів особистості, створення атмосфери зацікавленості на уроці викладач користується великим арсеналом форм і методів навчання серед яких неабияке значення мають активні форми та методи професійного навчання.
В методичній розробці представлено варіанти застосування деяких сучасних активних форм подачі нового матеріалу та перевірки засвоєння його здобувачами освіти. Визначена методична мета уроку: дослідити ефективність впровадження інтерактивних технологій навчання при викладанні предмета «Охорона праці» в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
ПЛАН УРОКУ
26 листопада 2019 року |
|
|
||||||
Група: |
18 |
|
|
|||||
Професія: |
Оператор комп’ютерного набору. Адміністратор |
|||||||
Кваліфікація: |
Оператор комп’ютерного набору |
|||||||
Предмет: |
Охорона праці |
|||||||
Тема програми: |
Основи електробезпеки |
|||||||
Тема уроку: |
Колективні та індивідуальні засоби захисту в електроустановках |
|||||||
Мета уроку: |
|
|||||||
Навчальна: |
- визначити та допомогти учням усвідомити поняття про засоби захисту в електроустановках, розглянути види основних та додаткових, колективних та індивідуальних засобів захисту в електроустановках ознайомити з їх використанням, |
|||||||
|
- забезпечити вирівнювання базових знань здобувачів освіти з теми, для подальшого поглиблення та розширення знань, |
|||||||
|
умінь і навичок |
|||||||
Розвиваюча: |
- розвивати уміння осмислювати, систематизувати набуті знання; - за допомогою різних видів роботи розвивати активність учнів, спостережливість, увагу логічне мислення, співпрацювати в команді, об’єктивно оцінювати свою роботу та працю інших ; |
|||||||
Виховна: |
- сприяти розвитку уміння самооцінки результатів діяльності, |
|||||||
|
вимогливості до себе; виховувати толерантне ставлення до інших,виховувати відповідальність за здоров’я і життя своє і тих, хто знаходиться поруч |
|||||||
Тип уроку: |
Нетрадиційний, комбінований |
|||||||
Вид уроку: |
Змішаний |
|||||||
Форми і методи навчання: |
|
|||||||
|
- групова, робота в командах, індивідуальна, фронтальна |
|||||||
|
- словесний (розповідь), наочний (презентація), пошуковий (самостійна робота з кросвордом), імітаційний (гра «Знайди пару» «Так чи ні») |
|||||||
Дидактичне забезпечення: |
|
|||||||
Роздатковий матеріал: |
|
|||||||
|
Кросворд; Картки – завдання. Тести |
|||||||
Методичне забезпечення: |
|
|||||||
|
Методична розробка уроку; опорні конспекти |
|||||||
|
Опитування «Рефлексія» |
|||||||
Технічні засоби навчання: |
|
|||||||
|
- ноутбук, мультимедійний проектор |
|||||||
Міжпредметні зв’язки: |
|
|||||||
Забезпечуючі |
Охорона праці |
|||||||
Забезпечувані |
Виробниче навчання |
|||||||
Методична мета: |
Дослідити ефективність впровадження інтерактивних технологій навчання предмету «Охорона праці» в закладах професійної (професійно-технічної освіти). |
|||||||
Література: |
|
|||||||
Обов’язкова: |
Основи охорони праці: Навчальний посібник для професійно-технічних навчальних закладів / Л.Е.Вінокурова, М.В.Васильчук, М.В.Гаман. -. К.: Факт, 2005, стор 149-156 |
|||||||
Додаткова: |
Винокурова Л.Е., Васильчук М.В., Гаман М.В. Основи охорони праці: Підручник для професійно-технічних навчальних закладів. – 2-ге видання, доповнено, перероблено – К.: вікторія, 2001 стор. 94-99 _________________________________________________ |
|||||||
ХІД УРОКУ:
2.1. Підготовчий етап
Викладач Цей урок матиме для вас досить незвичну форму, але сподіваюсь, що в процесі роботи ви зможете якнайкраще засвоїти нові знання, систематизувати уже набуті, розвивати уміння їх осмислювати та застосовувати на практиці.
Тож нагадаю…
…Тема розділу, яку ми з вами розглядаємо: «Основи електробезпеки» Сьогодні ми розглядаємо останню тему цього розділу…
Тема сьогоднішнього уроку: «Колективні та індивідуальні засоби захисту в електроустановках»
Мета уроку: засобами гри-змагання визначити ступінь володіння програмним матеріалом з даної теми
Викладач: оскільки робота на уроці буде проходити за груповою формою організації, то всіх присутніх на уроці ми зараз розподілимо на дві команди. (Така форма роботи надає можливість діяти, практикувати навики співпраці, роботи в команд)і. Прошу членів команд вибрати собі капітана.
Викладач. Капітани займіть свої місця на чолі своєї команди. Візьміть рейтингову таблицю для кожної команди. (Додаток 1) Запишіть своє ім’я та членів своєї команди та в процесі роботи проставляйте бали активності собі та кожному члену вашої команди.
Завдання кожного члена команди активно долучитись до роботи бо бали, набрані кожним з вас визначать не лише вашу оцінку за урок, а й визначать команду переможця за сумою балів всіх членів команди.
Персональна оцінка здобувачів освіти буде визначатися наступним чином: учень(ні), що набрав(ли) максимальну кількість балів, за замовчуванням отримають одинадцять балів. Учень з найменшою кількістю балів – оцінку шість. Всі інші отримають свої оцінки в залежності від того, в який діапазон балів, що відповідають оцінці ви потрапите. Бали будуть нараховуватися за всі види роботи, за тестові опитування, участь у розмінці, а також капітан команди оцінить вклад кожного в колективну роботу додатковими бонусами.
2.1 Проведення перевірки знань
- Розминка.
Викладач: Ми вже знайомі з цією формою роботи, але нагадаю її правила. Грають всі здобувачі освіти. Я задаю питання, хто знає відповідь підіймає руку . Капітани команд уважно стежать за членами команд, і тому хто підняв руку ставлять 1 бал. За кожну правильну відповідь, тому хто відповідав ставлять ще 2 бали. Зрозуміло?
Питання для опитування.
Розминку завершено.
Викладач: Зараз у нас будуть відбуватися одразу дві події. Оголошую конкурс капітанів. Вони будуть давати відповіді на питання тестів. Розпочинати тестування будемо одночасно, за моєю командою «розпочали». (Капітани проходять тестування за попередньо розробленими тестовими завданнями (Додаток № 2). Всього питань – десять. На кожне питання – три відповіді, одна з яких правильна. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Перший, хто закінчить тест – одержує 3 додаткові бали. (Відбувається візуальний огляд готовності капітанів до проходження тесту).
Викладач: Готові? Розпочали!
Викладач: А поки капітани заробляють для команди бали, ми з вами підготуємось до розгадування кросворду. Зараз представники команд витягнуть по 6 карток з питаннями, на які ваша команда має першочергове право відповіді. Якщо відповідь команди на питання хибне, право передається другій команді. (Кожній команді видається кросворд, (Додаток 3) та по 6 питань до кросворду).
За вірну відповідь команді нараховується три бали . Команда, що першою визначить ключове слово (електробезпека), заявляє про це піднятою рукою когось із членів команди і отримує додатково три бали. Викрикувати без піднятої руки не можна.
Розпочинаємо (здобувачі освіти витягують по шість карток з номером питання). У вас є час подумати над питаннями вашої команди та питаннями команд-суперників (дається 1-2 хвилини).
Викладач: Капітани готові? ( капітани команд здають свої роботи)
Ваші відповіді я перевірю трохи пізніше, а зараз продовжуйте працювати з рейтинговими таблицями..
Продовжуємо працювати з кросвордом (кросворд на екрані у вигляді презентації № 1 (слайд 1).
Перше питання у команди (представник команди піднімає руку). Ваша відповідь… (називається слово. Якщо відповідь вірна, слово вписується в кросворд (слайд 2), якщо відповідь хибна, то право відповіді надається другій команді. Так продовжується поки будуть надані всі відповіді).
Викладач: Хто маже назвати ключове слово? (Учні підіймають руки, хто перший, той і називає слово) Це слово - Електробезпека
3.1 Мотивація навчальної діяльності
Викладач Електробезпека – той комплекс заходів та засобів які направлені на запобігання враження людини електричним струмом. Але часто недотримання правил безпеки при поводженні з електроустановками під напругою на виробництві та в побуті призводить до ураження електрострумом або навіть до смерті потерпілого.
За статистикою на частку електротравм припадає лише 1% всіх нещасних випадків, які відбуваються на виробництві. Але якщо ми подивимося на кількість смертельних випадків, то електротравми становлять вже 40%. А якщо взяти тільки смертельні електротравми, то приблизно 80% з них це при експлуатації електроустановок напругою до 1000 В. тобто на тій напрузі що користуємося ми з вами При роботі з напругою понад 1000 В. смертельних випадком набагато менше. По-перше, до обладнання високої напруги мають доступ набагато менше людей. По-друге вони краще навчені і мають достатні знання з питань електробезпеки. Тобто правильно експлуатують обладнання і найголовніше – вони користуються засобами захисту в електроустановках.
3.2 Оголошення теми та мети уроку
Тому я нагадую тему нашого сьогоднішнього уроку
Колективні та індивідуальні засоби захисту в електроустановках
Зараз, будь ласка,запишіть тему уроку. Та продовжуйте конспектувати по ходу презентації.
Після вивчення теми мі повинні знати, де і як застосовуються різні засоби захисту в електроустановках
(Пояснення нового матеріалу проводиться з використанням презентації. Цей метод дозволяє привернути більше увагу учнів, сконцентрувати їх. Коли учні лише слухають,то вони не досить гарно розуміють матеріал, а коли слухають і бачать, можуть прочитати на екрані, побачити відповідні малюнки, то звісно в пам’яті залишиться більше інформації. Метод презентації – один з економічних способів передачі знань.)
Призентація № 2
(Слайд 1)
Тема: Колективні і індивідуальні засоби захисту в електроустановках
(Слайд 2)
Для забезпечення електробезпеки використовуються окремо або в поєднанні один з одним такі технічні засоби:
(Слайд 3)
Колективні засоби захисту - основні
Для захисту людей від поразки електрострумом внаслідок ушкодження ізоляції і переході напруги на струмопровідні частині корпусу машин, механізмів, інструментів і тому подібне застосовують захисне заземлення
Захисне заземлення - умисне електричне з'єднання із землею металевих струмопровідних частин, які можуть опинитись під напругою.
(Слайд 4)
Занулення - це умисне електричне з'єднання з нульовим захисним провідником металевих струмопровідних частин, які можуть виявитися під напругою (корпуси електроустаткування, кабельні конструкції, сталеві труби і тому подібне).
Захисне заземлення і занулення виконують з метою:
Слайд 5)
Знижена напруга (не більше 42 В) застосовують для живлення споживачів невеликої потужності : ручного електрифікованого інструменту, переносних ламп, ламп місцевого освітлення, сигналізації.
Для живлення переносних світильників в приміщеннях з підвищеною небезпекою і особливо небезпечних застосовується напруга не вище 42 В.
При роботі в особливо небезпечних умовах, а саме: коли небезпека враження електричним струмом посилюється тіснотою, незручним положенням працівника, вологістю приміщення. Для живлення переносних світильників застосовується напруга не вище 12 В.
(Слайд 6)
Захисне відключення - захист швидкої дії, який забезпечує автоматичне відключення електроустановки під час виникнення в ній небезпеки поразки людини струмом. Така небезпека може виникнути при замиканні фази на корпус, зниженні опору ізоляції мережі нижче відповідного рівня, а також у разі дотику людини безпосередньо до струмопровідної частини, яка знаходиться під напругою.
Захисне відключення використовується в таких випадках, коли інші захисні заходи (заземлення, занулення) ненадійні, їх важко здійснити (в умовах вічної мерзлоти), дорого коштують або у випадках, коли до безпеки обслуговування висуваються підвищені вимоги (у шахтах, кар'єрах), а також в пересувних електроустановках. Захисне відключення обов'язкове для ручних електроінструментів.
(Слайд 7)
Ізоляція застосовується для захисту від дотику до частин, які знаходяться під напругою Для електропобутової техніки також використовується подвійна ізоляція - електрична ізоляція, яка складається з робочої і додаткової ізоляції. Робоча ізоляція - ізоляція струмопровідних частин електроустановки. Додаткова ізоляція досягається шляхом виготовлення корпусу (електропобутового приладу) з ізоляційного матеріалу
(Слайд 8)
До колективних засобів захисту додаткових відноситься
Переносні огороджуючи пристрої, призначені для тимчасового обгороджування струмопровідних частин До них належать ізоляційні накладки, ковпаки, щити, клітини, переносні заземлення.
(Слайд 9)
Малюнок (приклад тимчасового переносного заземлення)
Часто використовується звукова і світлова сигналізація, написи, плакати і інші засоби інформації, які попереджають про небезпеку наближення до електроустановки, яка знаходиться під напругою.
(Слайд 10)
Запобіжні написи, плакати і пристрої призначені для привертання уваги працівників до безпосередньої небезпеки, наказу і дозволу певних дій з метою забезпечення безпеки, а також отримання необхідної інформації.
Усі знаки безпеки встановлюють в місцях, перебування в яких пов'язане з можливою небезпекою для працівників, а також на виробничому устаткуванні, яке є джерелом такої небезпеки.
(Слайд 11)
Запобіжні написи, плакати розділяються на чотири групи:
Заборонні знаки призначені для заборони певних дій. Вивішують їх на рубильниках, ключах управління і тому подібне. Зміст написів, наприклад:
""Не включати - робота на лінії"
""Не включати - працюють люди"
Попереджувальні
""Стій! Напруга"!
(Слайд 12)
Приписуючі знаки призначені для дозволу певних дій працівників тільки під час виконання конкретних вимог безпеки праці. Зміст написів, наприклад:
""Працювати тут"
Вказівні знаки вказують місце знаходження різних об'єктів, пунктів медичної допомоги, вогнегасників і тому подібне.
(Слайд 13)
Малюнок (Приклад застосування колективних засобів захисту
(Слайд 14)
Індивідуальні засоби захисту
Електрозахисні засоби призначені для захисту персоналу, який обслуговує електроустановки. За призначенням електрозахисні засоби розділяються на ізолюючі (діелектричні рукавиці, боти, калоші, інструмент з ізоляційними ручками і так далі) та запобіжні (пояси, захисні окуляри і тому подібне).
Ізолювальні засоби під час експлуатації періодично випробовують.
Як і колективні, засоби індивідуального захисту теж поділяються на основні та додаткові.
До основних електрозахисних засобів належать засоби захисту, ізоляція яких довготривалий час витримує робочу напругу і які дозволяють торкатися до струмопровідних частин, що знаходяться під напругою.
Ці засоби надійно ізолюють і витримують напругу мережі, дають можливість працювати з ними.
В електроустановках напругою до 1000 В до основних електрозахисних засобів відносяться:
(Слайд 15)
(Слайд 16)
(Слайд 17)
До додаткових засобів електрозахисту в електроустановках до 1000 В відносяться:
Додаткові електрозахисні засоби застосовують тільки разом з основними.
Електрозахисні засоби зберігаються в приміщеннях в спеціально відведених місцях сухими і чистими, в умовах, що унеможливлюють їх механічне ушкодження, дію вологи, агресивного середовища, масел і тому подібне. Електрозахисні засоби періодично проходять спеціальні випробування на діелектричну проникність. Крім того, електрозахисні засоби оглядаються перед кожним їх застосуванням. При цьому увага звертається на їх справність, відсутність тріщин і іншої деформації або прострочений термін чергового випробування.
(Слайд 18)
Відео про використання засобів захисту та надання допомоги постраждалим
Викладач: (після просмотру відео) хто помітив в даному роліку якусь помилку, або неправильні дії людей?
Учні повинні пояснити, що при виході з зони розтікання струму неможна стрибати, а треба пересуватись дрібним «гусиним» шагом
Викладач: Отже ми розібрали, як можна захистити себе і оточення від дії струму. (питання учням) То ж які ми знаємо засоби захисту? Капітани продовжують роботу.
Учні: колективні та індивідуальні, основні та додаткові.
( викладач називає різні засоби захисту та каже що вони індивідуальні, учні повинні підняти руку, якщо «так» та опустити, якщо «ні»
Учням кожної команди роздається по 6 папірців, на яких записані 3 фрази поділені навпіл. Потрібно знайти пару та скласти ціле речення. (Додаток 4)
4.2 Заключний етап:
- аналіз діяльності здобувачів освіти у процесі всього уроку;
- повідомлення та обґрунтування оцінок: оцінки виставляються залежно від кількості набраних балів
- рефлексія: (Додаток 5)
Викладач: А тепер зверніть увагу. У вас на столі лежать папірці. Це анонімні анкети здобувачів освіти «Я на уроці». Ви мені дуже допоможете якщо об’єктивно одінете свою діяльність, своє враження від сьогоднішнього уроку.
Інструктаж домашнього завдання.
- видача домашнього завдання: вчити конспект уроку, самостійно прочитати матеріал у підручнику: Основи охорони праці: Навчальний посібник для проф.-техн. навч. закладів/ Л.Е.Вінокурова, М.В.Васильчук, М.В.Гаман. К.: Факт, стор 158 «Правила поводження під час грози»»
Викладач Ірина Шепеляковська
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Додаток 1
Рейтингова таблиця
Команда 1 КапІтан _______________________________________
№ з/п |
Прізвище, Ім’я |
Розмін-ка |
Кросворд |
Знайди пару |
Конкурс капітанів |
Гра «Так чи ні» |
Всього |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Картка-завдання для конкурсу капітанів
1. Термічна дія струму - це… |
1) .. . порушення складу крові 2) … нагрів тканини до опіку 3) … судомне скорочення м'язів.
|
3. Величина напруги 220 В використовується… |
1) … в промисловості 2) … в побуті 3) … для передачі на відстань
|
8.Электроудар це… |
1) … металізація шкіри 2) … порушення шкірних покривів 3) … скорочення м'язів
|
1. Статична електрика - це… |
1) … виробляється промисловими установками 2) …розряд блискавки 3) … виникає в результаті тертя |
5.Особливо небезпечні приміщення - це приміщення з … |
1) … струмопровідними підлогами 2) ….струмопровідним пилом 3) …. хімічно агресивним вередовищем
|
2. До основних причин електротравматизму відноситься … |
1) …відсутність взуття на потовщеній підошві 2) …нерегулярна перевірка заземлення 3) …робота без протигаза
|
4. Умовна безпечна напруга змінного струму при роботі в сирих приміщеннях дорівнює … |
1) ...42 В 2) …36 В 3) …12 В
|
3. Ступінь ураження електрострумом залежить від… |
1) … атмосферних умов 2) … наявність респіратора 3) … від стану витяжної вентиляції
|
8. Напруга 380 В використовується для… |
1) . .. промислового устаткування 2) … індивідуального місцевого освітлення 3) … передачі на відстань |
10. Промислова електрика - це… |
1) . ..електрика яка виробляється генератором 2) … електрика яка отримується від тертя 3) … результат грози
|
Додаток 3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 4
Для забезпечення електробезпеки застосовуються окремо або …
|
… в поєднанні друг с другом різні засоби захисту
|
Захисне заземлення це умисне електричне з’єднання…
|
… з землею металевих струмопровідних частин, які можуть виявитися під напругою. |
Занулення це умисне електричне з’єднання струмопровідних частин, які…
|
… можуть виявитися під напругою з нульовим захисним провідником
|
Знижена напруга застосовується для живлення споживачів невеликої … |
…потужності, таких як ручний електрифікований інструмент та сигналізація
|
Знаки безпеки та написи застосовуються для привернення уваги працівника…
|
… до безпосередньої небезпеки, попередження або дозволу якихось дій
|
Засоби захисту в електроустановках поділяються …
|
…на колективні та індивідуальні, основні та додаткові |
Додаток 5
Анкета
здобувача освіти
«Я на уроці»
На уроці я працював… |
… активно … пасивно |
Своєю роботою на уроці я… |
… задоволений … не задоволений |
Урок для мене здався… |
… коротким … довгим |
За урок я … |
… не втомився … втомився |
Мій настрій… |
... став краще … погіршився |
Матеріал уроку мені був… |
… зрозумілий … не зрозумілий … корисний …марний …цікавій … нудний |