Конспект уроку з історії України , 11 клас . Урок вивчення нового матеріалу . Форма проведення - семінарське заняття . Передбачається самостійна підготовка учнів до уроку( презентації , проекти , повідомлення ) .
Історія України 11 клас
Тема уроку . Культура України в перші повоєнні роки (1945 р. –перша половина 1950-х рр.
Мета: охарактеризувати розвиток української культури у повоєнний час ; показати здобутки української культури в даний період та наголосити на процесі ідеологічного наступу на культуру ;продовжувати розвивати навики самостійної роботи , логічну та аксіологічну компетентності ; формувати в учнів інтерес до культурних надбань українського народу ; виховувати високі моральні якості на кращих зразках національної культури, в дусі патріотизму
Обладнання : комп’ютер
Тип уроку : вивчення нового матеріалу
Форма проведення : урок - семінар
Хід уроку
(Урок проводиться у формі семінарського заняття. На початку вивчення теми 2 «Україна в перші повоєнні роки» учні знайомляться із планом уроку - семінару. Протягом вивчення теми учні самостійно готуються , добирають літературу , займаються оформленням своїх виступів , консультуються з учителем.)
І . Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
1 . Оголошення теми уроку
2 . Вступне слово вчителя
- Очікувані результати
3 . План семінарського заняття( висвітлений на моніторі комп’ютера або написаний на дошці )
- Відбудова системи освіти
- Наука
- Література
- Образотворче мистецтво
- Музика та кінематограф
- Становище творчої інтелігенції
4 . Розповідь вчителя
-Історичні умови розвитку культури у повоєнний час
5 . Виступи учнів із даної теми згідно плану семінару ( комп’ютерні презентації , проекти , повідомлення , доповіді , тези ) . Учні та вчитель (вчителька) можуть ставити запитання до виступаючих.
ІІ . Закріплення вивченого матеріалу
1 . Вправа « Мозкова атака»
- Розвиток культури в повоєнні роки носив суперечливий характер: з одного боку мало місце творче піднесення митців, учених , а з іншого - сталінська система намагалася загнати творчий процес у жорсткі ідеологічні межі . «Жданівщина» завдала величезного удару по розвитку української культури .
- Завдання для учнів
-Чи згідні ви з такою думкою ? Висловіть власну позицію .
ІІІ .Домашнє завдання
- Повторити т.2 «Україна в перші повоєнні роки»
ІV. Підсумок уроку
- Виставлення оцінок всім активним учасникам семінару , відзначення найкращих виступів .